Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Morganlefay schreef:TS, welcome to the real world. Goed gedaan overigens.
Nu weet je wat er helaas mis is in de zorg. Handen aan het bed. En je bent notabene vrijwilliger.
Heb er regelmatig mee te maken. De regelgeving en de vraag waarom is te ver doorgeschoten. Voorts is het management te veel aanwezig qua kosten waardoor loonkosten de pan uit zijn gerezen en wij als vrijwilliger nodig zijn terwijl dit werk is voor gediplomeerden, niets verkeerds naar jou toe.
purny schreef:Voor het zelfde geld was ze uit haar stoel geklommen en ten val gekomen met een gebroken heup. Dan was jij verantwoordelijk geweest en kon je vertrekken.
Citaat:En het leuke is dat de regering ervoor heeft gezorgd dat er schrijnende gevallen voorkomen.
En dat we steeds weer hun verhalen geloven over hoe het niet anders kan. Citaat:Ook al liepen er op dat moment 3 zwaar dementerenden op, je moest toch een keus maken. Na half 2 liep ik soms in mijn eentje op 12 bewoners! En dat als eerstejaars leerling.
Maar mogen wij niet even nadat we ongeveer 3 a 3,5 uur hebben lopen knokken, zweten en totaal boven onze macht 12 zwaar passieve mensen en agressieve mensen even op onze kont zitten en bijkomen?
purny schreef:Of als een bewoner op mijn werk zegt dat hij water MOET HEBBEN. Niet van mag ik een glas water maar gewoon dat hij water moest hebben, schiet mijn broek van vol. We zijn allemaal mensen en behoren met respect behandeld te worden.
fohadie schreef:Jouw situatie klinkt anders. De meeste bewoners hebben net film gekeken dus de afgelopen anderhalf u heb je het relatief rustig gehad. En wat ik al verschillende keren heb aangehaald: natuurlijk mag je even zitten maar nogmaals, waarom dan allemaal tegelijk en niet in groepjes bijv?
Misschien dat daar een goeie reden voor is maar die heb ik nog niet gelezen in dit topic.
Shadow0 schreef:purny schreef:Of als een bewoner op mijn werk zegt dat hij water MOET HEBBEN. Niet van mag ik een glas water maar gewoon dat hij water moest hebben, schiet mijn broek van vol. We zijn allemaal mensen en behoren met respect behandeld te worden.
Dat vind ik een lastige. Als in, ja, op zich hoor je natuurlijk met respect behandeld te worden. Maar tegelijkertijd... die bewoner zou zomaar ook kunnen zeggen 'ik heb geen 50 jaar gewerkt om nu te vragen of ik alsjeblieft een glaasje water mag' en ook dat is begrijpelijk. Mensen die altijd onafhankelijk zijn geweest moeten nu voor de lülligste dingen anderen vragen - dat is moeilijk en frustrerend en het lijkt mij verschrikkelijk. Als de mensen aan wie je dat vraagt dan ook nog doen alsof het een gunst is, wordt dat niet beter. (En daarnaast - iedereen die in de bediening werkt kan getuigen dat mensen het niet vriendelijker gaan vragen naar mate ze langer moeten wachten. Dus is dit niet gewoon een doorgaande frustratie omdat hij het heel vaak niet krijgt?)
Wat is het doel van zorg eigenlijk? Wat willen we ermee bereiken? Open vraag, ik ben echt benieuwd wat mensen vinden. Wat is zorg en waarom willen we het?
viphorse schreef:Wie zegt dat de verzorgende niet met andere dingen bezig zijn ?
Mensen zien mij vaak zat achter de computer maar daar zit ik helaas niet voor mijn lol.
purny schreef:Een tijd geleden is er bij mij tijdens de transfer een vrouw met een halfzijdige verlamming ten val gekomen. Ze verloor haar evenwicht en viel. Ik werd verantwoordelijk gehouden voor haar val en mocht geen gecompliceerde mensen meer helpen. Dus je word als medewerker wel degelijk verantwoordelijk gehouden voor dit soort gevallen. Maar als mensen na 3,5 uur niet even een bakkie mogen doen om bij te komen ben ik wat mij betreft klaar in dit topic. Wij als zorgmedewerkers hebben ook recht op pauze en die offeren we soms wel eens op.
Bij vakbonden enzo heb je vaak niets, onze stem word toch niet gehoord. En ik heb niet op die partijen gestemd hoor.