Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
geerte schreef:Geweldig dat je toch hebt geholpen en dat daardoor iemand bij hem was.
Hoe gaat het met je?
). Bij hem uitte dat zich vooral in het onrustig slapen en heel zoekerig in bed en op mijn plek wakker worden als ik niet bij hem slaap. Dat wordt gelukkig (voor hem) weer rustiger. 
brighteyes85 schreef:Goed dat je op je gevoel af bent gegaan! Er zijn genoeg mensen die denken dat het hun zorg niet is!
Ik kan je, als ervaringsdeskundige (ik heb het AED team bij mij in de regio op gezet en in de afgelopen 5 jaar 47 reanimaties gedaan bij mij in het dorp), vertellen dat de eerste dagen tot 2 weken je best nog wel even wakker mag liggen van het hele gebeuren. Als je er daarna nog af en toe over denkt is dat normaal, maar wakker liggen en dromen dan moet je even je HA waarschuwen.
Bij een reanimatie zijn er verschillende factoren die meespelen in de kans op overleven. Het belangrijkste is tijd en dat weet je niet als je iemand zo vind. Ik vind dat je supertrots op jezelf mag zijn dat je iemand die aan de laatste strohalm vast klampte berusting heb gegeven en het gevoel hebt gegeven niet alleen te zijn op het slechtste moment in zijn leven.