Leven met/zonder paarden? Ik hoop het!*upd p3, SO overleden*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Leven met/zonder paarden? Ik hoop het!*upd p3, SO overleden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:11

Oh wat erg dat hij het niet gehaald heeft...

maar echt goed van je dat jij hem nog gezien hebt en het zo mogelijk gemaakt hebt dat zijn partner er nog bij kan zijn. Een erg einde, maar jij hebt toch gedaan wat je kon. Goeie intuïtie dat je niet zomaar doorgereden bent.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:18

Heel veel sterkte TS!

Super gedaan!

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:23

Heel veel sterkte!! Diep respect hoe je gehandeld hebt, ook al was je machteloos je bent wel bij heem gebleven en hebt gedaan wat je kon. Petje af, hele dikke knuffel!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:15

Wel super gedaan ts. Je hebt
Je best gedaan

stomme/rare vraag. Maar wat betekend so

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:15

Wat vreselijk naar!

Mijn vader heeft kortgeleden iets vergelijkbaars meegemaakt. Hij was bij de Lidl en een oude vrouw voor hem zakte in elkaar en viel naar achteren. Hij heeft haar opgvangen en haar midden in de Lidl gereanimeerd. Helaas mocht dit niet baten. Ze is niet meer bijgekomen.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:05

Super gehandeld TS!

Ook al heeft de man het niet gered, jij hebt wel verschil gemaakt en ervoor gezorgd dat zijn vriendin afscheid van hem kon nemen. Jij besloot wel te stoppen ipv door te rijden en dat siert je!

Veel sterkte komende tijd, blijf er over praten!

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 01:03

doezel2 schreef:
Wel super gedaan ts. Je hebt
Je best gedaan

stomme/rare vraag. Maar wat betekend so

Slachtoffer betekend dat

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 01:29

Jeetje wat ontzettend goed van je dankzij jou had hij nog een kans, mn vriend heeft al 4 of 5 keer moeten reanimeren en er twee verloren. Een keer in de trein vlakbij delft waarbij een man middelbare leeftijd een hartstilstand kreeg en die redde het niet toen zijn we allebei echt een tijd van slag geweest. Ook de eerste keer dat ik het van hem hoorde dat hij dat meegemaakt had. en een keer in de tram vlak voor ziekenhuis , dichterbij kon niet, Oh en op zn werk een keer heeft hij ook een kwartier moeten reanimeren, heel heftig. Daarvan weten we het niet. Meid sterkte ik weet een beetje hoe het voelt.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 01:32

Wat een verhaal.. Ik vind het erg knap hoe je hebt gehandeld! Vind het verschrikkelijk dat iedereen door reed maar niemand kwam helpen, helaas doe je daar niks aan maar dat geeft wel aan hoe goed het van jou is geweest. Je hebt gedaan wat mocht/kon ook al voelt dat misschien anders. Dankzij jou is zijn vriendin er bij geweest! Wil je sterkte wensen voor de komende tijd..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 01:37

Wat erg dat hij het niet gehaald heeft..
Ik vind dat je heel erg knap hebt gehandeld TS!!

Wat is een SO?

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:17

Jeetje wat heftig! Heel veel respect voor wat je hebt gedaan! Wat raard at iedereen doorreed, valt zoiets niet op dan?
@SindyKaya: SO betekend slachtoffer

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:55

Dikke duim omhoog!
Door zo'n daad ga ik in de toekomst bij zo'n 'raar gevoel-situaties' ook eens terugrijden en zien of alles in orde is. Beter een keer te veel terugkeren dan achteraf horen dat iemand in nood was en niemand hen kwam helpen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:54

jeetje.. ontzettend heftig! heel veel sterkte :(:)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:13

Jeetje Ts, ondanks dat dit natuurlijk super heftig is en het jammer is dat het slachtoffer het niet heeft gehaald, vind ik je toch een held.

Ik vind het super knap dat je bent omgekeerd en bij de man bent gaan zitten. Veel mensen doen hun ogen dicht en negeren het.

Sterkte met de verwerking, zo iets gaat niet in je koude kleren zitten.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:19

luuntje schreef:
Verdrietig dat so het niet gehaald heeft.
Door jou was hijniet alleen en kon zijn vriendin bij het overlijden zijn.
Ik vind serieus dat je een lintje verdient.

Helemaal mee eens!!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:51

Echt heel goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd! :j
Als jij er niet was geweest, was de man helemaal alleen in zijn auto gestorven.
Zal een kleine pleister op de wonde zijn, maar jij hebt wel degelijk verschil gemaakt in dit tragische verhaal.

Helaas heeft de man het niet overleefd, maar dat lag niet aan jou.
Ik heb diep respect voor je actie.
En wens je veel sterkte, want zoiets is niet echt makkelijk om mee om te leren gaan. :(:)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:36

Bedenk dat de man helaas sowieso zou zijn overleden, maar dankzij jou heeft hij tenminste niet alleen hoeven sterven en is zelfs zijn partner erbij geweest.

Ik vind je een held en je verdient zeker een lintje

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:42

Geweldig dat je toch hebt geholpen en dat daardoor iemand bij hem was.
Hoe gaat het met je?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 18:26

geerte schreef:
Geweldig dat je toch hebt geholpen en dat daardoor iemand bij hem was.
Hoe gaat het met je?

Dank je wel voor het vragen, inmiddels zijn we ruim een week verder. Het klinkt misschien heel raar, maar heb het een plekje kunnen geven. Heb het afgelopen weekend wel een aantal keren te kwaad gehad, maar dat was meer het feit dat het SO is overleden en de pijn die zijn nabestaanden nu hebben en niet dat ik me schuldig voel (wat ik overigens ook niet doe).

Mijn lief lijkt nu ook weer wat rustiger te zijn, hij had het er ook erg moeilijk mee. En dan eigenlijk vooral het feit dat hij mij hier niet tegen heeft kunnen beschermen (en nee, ben echt geen afhankelijk miepje dat weinig zelf kan en een ridder nodig heeft om beschermd te worden tegen de grote boze buitenwereld :+ ). Bij hem uitte dat zich vooral in het onrustig slapen en heel zoekerig in bed en op mijn plek wakker worden als ik niet bij hem slaap. Dat wordt gelukkig (voor hem) weer rustiger.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:31

Zulke gebeurtenissen drukken alle betrokkenen weer even dicht met hun neus op het feit dat het niet zo vanzelfsprekend is dat je 's avonds weer gewoon thuiskomt uit je werk en dat de dood soms dichterbij is dan je vermoedt :(:)

Ook sterkte voor je vriend !

xH0RS3S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:37

Jeetje wat een heftig verhaal! Goed van je dat je toch bent omgekeerd en bij hem bent gaan zitten! Sterkte!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:52

Goed dat je op je gevoel af bent gegaan! Er zijn genoeg mensen die denken dat het hun zorg niet is!
Ik kan je, als ervaringsdeskundige (ik heb het AED team bij mij in de regio op gezet en in de afgelopen 5 jaar 47 reanimaties gedaan bij mij in het dorp), vertellen dat de eerste dagen tot 2 weken je best nog wel even wakker mag liggen van het hele gebeuren. Als je er daarna nog af en toe over denkt is dat normaal, maar wakker liggen en dromen dan moet je even je HA waarschuwen.

Bij een reanimatie zijn er verschillende factoren die meespelen in de kans op overleven. Het belangrijkste is tijd en dat weet je niet als je iemand zo vind. Ik vind dat je supertrots op jezelf mag zijn dat je iemand die aan de laatste strohalm vast klampte berusting heb gegeven en het gevoel hebt gegeven niet alleen te zijn op het slechtste moment in zijn leven.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 19:07

brighteyes85 schreef:
Goed dat je op je gevoel af bent gegaan! Er zijn genoeg mensen die denken dat het hun zorg niet is!
Ik kan je, als ervaringsdeskundige (ik heb het AED team bij mij in de regio op gezet en in de afgelopen 5 jaar 47 reanimaties gedaan bij mij in het dorp), vertellen dat de eerste dagen tot 2 weken je best nog wel even wakker mag liggen van het hele gebeuren. Als je er daarna nog af en toe over denkt is dat normaal, maar wakker liggen en dromen dan moet je even je HA waarschuwen.

Bij een reanimatie zijn er verschillende factoren die meespelen in de kans op overleven. Het belangrijkste is tijd en dat weet je niet als je iemand zo vind. Ik vind dat je supertrots op jezelf mag zijn dat je iemand die aan de laatste strohalm vast klampte berusting heb gegeven en het gevoel hebt gegeven niet alleen te zijn op het slechtste moment in zijn leven.

Hoe ga jij ermee om trouwens? Is er sprake van een vorm van "gewenning" als je dit vaker meemaakt? Met andere woorden, kun je het makkelijk van je afzetten na zoveel reanimaties?

Ik heb niet wakker gelegen, ook niet gedroomd. Maar ben een onwijs emotionele miep, dus alles dat dwarszit komt er (gelukkig) in tranen uit. Was ook al aangemeld bij zo'n sms-reanimatiegroep-/team en dat laat ik ook zo.

Woon je overigens omgeving Arnhem-Nijmegen? De zoon van een collegaatje is alleen dit jaar in dat dorp al 19 keer "uitgerukt" voor een reanimatie.

En voor iedereen die mij een lintje toebedeelde: Deze mensen mogen van mij een lintje krijgen! En dat meende ik al, maar nu alleen nog maar meer!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:30

Ik heb je een pb gestuurd

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 06:54

Respect dat je de moeite hebt genomen om terug te rijden en gezorgd hebt dat deze persoon niet alleen was in die angstige situatie door jou heeft zijn partner Nog afscheid kunnen nemen. Ondanks het verdriet dat dit met zich meebrengt is dit ook erg fijn dat je dit hebt kunnen doen voor een op dat moment onbekend persoon.