missnynke schreef:Ik zou via internet pepperspray en een teser aanschaffen, en hem daarmee het leven zuur maken!!!
En dan zelf een strafblad krijgen voor illegaal wapenbezit? Lijkt me niet handig
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PocoGaucha schreef:pniekepnak schreef:Nu ga ik iets heel raars zeggen, maar ik doet het toch maar gewoon: deze man lijkt mij een psychiatrisch patiënt. Die lijken vaak heel eng, en soms zijn ze dat ook, maar vaak hebben ze dat zelf niet in de gaten. Heeft de man wel in de gaten dat je zo bang voor hem bent? Dat is voor een ander niet meer dan logisch, maar voor een verwarde, psychotische man is dit niet zo. Ik zou daarom proberen om samen met een wijkagent (of misschien heeft de man een ambulant begeleider?) eens met hem in gesprek te gaan en te vertellen wat zijn gedrag met jou doet. Dat heeft vaak meer effect dan de politie op hem afsturen (zeker als de politie niet eens mee wil werken... mogelijk staat deze man bekend bij hen als verward?) of hem bang maken. Als hij bang wordt kan hij vanuit zijn angst wel eens alleen maar nog vervelender worden
Ik snap dat dit voor jou makkelijker gezegd is dan gedaan, maar denk er eens over na. Ik werk met deze mensen en ik heb zulk soort dingen eerder zien gebeuren
Sterkte!
Dit denk ik ook idd.
Jennyj01 schreef:Deodorant en een brandblusser werken ook prima en zijn niet strafbaar
Kermis schreef:Misschien een gek idee..
Maar als je weet waar de meneer woont, kan je dan niet langsgaan en hem rustig benaderen en aanspreken op zijn gedrag?
pniekepnak schreef:Nou het spijt me hoor, maar ik werk elke dag met psychotische mensen en daar gaat deze theorie echt niet op werken.
Aangeven wat iemands gedrag met jou doet, dát werkt. Dat hebben ze zelf niet meer in de gaten namelijk. Vaak schrikken ze zelfs als je zegt dat ze je bang maken, omdat dat helemaal hun bedoeling niet is.
Roosje_ schreef:Leuk wiki verhaal alleen heb je er niks aan.
Het kan heviger worden of afzwakken?
Tja geen oplossing
inowa schreef:Een taser(nee geen teaser,dat klinkt meteen erg kinky) ga ik niet aan beginnen.
ik wil deze man niet kwaad maken,hij heeft overigens ook geen maatschappelijke hulp.
hij is meestal helder genoeg om bijvoorbeeld zijn boodschappen te doen.
ik kom hem ook op straat tegen en dan kijkt hij wel vaak maar loopt gewoon door.
ik fiets meestal toch een tandje harder als ik hem tegenkom.
pniekepnak schreef:Nou het spijt me hoor, maar ik werk elke dag met psychotische mensen en daar gaat deze theorie echt niet op werken.
Aangeven wat iemands gedrag met jou doet, dát werkt. Dat hebben ze zelf niet meer in de gaten namelijk. Vaak schrikken ze zelfs als je zegt dat ze je bang maken, omdat dat helemaal hun bedoeling niet is.
Tabaluga12 schreef:pniekepnak schreef:Nou het spijt me hoor, maar ik werk elke dag met psychotische mensen en daar gaat deze theorie echt niet op werken.
Wie zegt dat deze man psychotisch is? En dat zijn dan nog mensen die onder behandeling zijn.
Gezien de beschrijving van ts en allerlei informatie die ik gelezen heb over stalken en mijn eigen ervaring vind ik het heel onverstandig dat ze zelf met deze meneer gaat praten. Ik denk wel dat hij dit als aanmoediging gaat opvatten.
Citaat:Nog los van het bijzonder vervelende stalken, volgens mij valt het klimmen over je poortje gewoon onder huisvredebreuk, en dat is wel degelijk strafbaar als hij weigert te vertrekken nadat je hem mondeling gesommeerd hebt om dat te doen. Gewoon eerst schreeuwen dat hij moet oprotten dus
En dan weer de politie bellen
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... elegd.html