'Nieuwe' auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:18

zap schreef:
En let op de distributieriem! Is die vervangen ja of nee en zo nee, wanneer moet dat. Die van mij heeft een ketting gelukkig!

Toyota Aygo heeft ook een distributie ketting. Deze hoeft vrijwel nooit vervangen te worden.
Voor de zekerheid even checken, ik weet dat in ieder geval zeker Aygo's vanaf 2010 een ketting hebben.

Ik heb ook een Aygo, nooit wat mee gehad.(oké hij is nog geen 3 jaar oud) Dus ik zeg DOEN :D
Ze zijn in ieder geval goedkoop in onderhoud en verzekering.

Saskiaatje

Re: 'Nieuwe' auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 23:26

Maar een Aygo vanaf 210 kan ik niet betalen. :))

Distributieriem vervangen schijnt vanaf een eurootje of 250 te kunnen. Als de auto dan maar 700 kost is dat nog wel te overzien.

Wat vinden we hiervan?
http://link.marktplaats.nl/a1006929452

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:30

Toyota Aygo schijnt inderdaad een goede auto te zijn in technisch/onderhoud opzicht, daardoor zakken ze ook langzaam in prijs. Dus dat is zeker een aanrader.

Ik heb jaren een Suzuki alto gehad. Geen stuurbekrachtiging, lekker alle ramen open en een dakje. Lekker klein, dus kon makkelijk parkeren etc. Heb er jaren plezier van gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:10

Saskiaatje schreef:
Maar een Aygo vanaf 210 kan ik niet betalen. :))

Distributieriem vervangen schijnt vanaf een eurootje of 250 te kunnen. Als de auto dan maar 700 kost is dat nog wel te overzien.

Wat vinden we hiervan?
http://link.marktplaats.nl/a1006929452

Nou, reken maar het dubbele hoor.. Het gehele motorblok moet er uit en dat doen ze niet voor €250 maar voor ong. €500,-. Ja of het moet een of andere beun de haas zijn die dat doet..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:14

Hyundai Atos kun je ook naar kijken. Mijn moeder rijdt daar nu een aantal jaar in en blijft een heel fijn karretje. Nooit duur met pak, geen roest, voordelig in de wegenbelasting :)

Of een Renault Twingo, zelfde principe, maar zeeën van ruimte voor zo'n klein wagentje :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:26

Bij dat soort blokjes ben je voor distributie/pomp/Spanrollen meestal iets van 300 euro kwijt :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:04

ikke schreef:
Maarre, dames, heren, mag ik jullie ook even attent maken op een uiterst belangrijk punt: ONDERHOUD!!!
De betrouwbaarheid van een auto staat of valt met hoe je ermee om gaat. Er worden geen slechte auto's meer gebouwd; auto's worden mishandeld door mensen die onvoldoende weten of die het niet interesseert hoe ze met die auto omgaan. Tel daarbij een stukje luiheid/gemakzucht/desinteresse van een garage bij op en de overlevingskansen van een autootje nemen rap af..............

Dat word idd al een paar keer aangehaald in het topic :)
dat je toch moet hopen dat een autootje een beetje netje onderhouden is , hier een corsa uit 99 met de hele onderhouds historie netjes in het boekje er bij :j
en dan nog kom je de standaard dingetjes tegen , vorige week bijvoorbeeld de krukas sensor moeten laten vervangen , is 80 a 90 euro, maar goed, das nog steeds een stuk leuker dan stilvallen op ene spoorwegovergang :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:06

Maar Ts zijn er garages bij je in de buurt die vertrouwd zijn (dus garages waar mensen uit de buurt ook gewoon naar toe blijven gaan)
wij zijn indertijd ene rondje gaan doen langs bedrijven in de buurt , gevraagd of ze iets hadden wat aan onze wensen voldeed , of dat er misschien iets binnen zou komen en zo zijn we aan de corsa gekomen
bij de opeldealer in het dorp...
onderhoud doe ik bij de vakgarage in het dorp.

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:20

Ik rij een Nissan Micra bouwjaar 1998, heeft 1200 euro gekost en had 98.000 op de teller.
Afgezien van normaal onderhoud geen problemen gehad.... er zit geen distributieriem in (volgens mij al eerder in dit topic gemeld) maar een ketting.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:26

En een golf 4 dan? Dat zijn volgens mij ook wel betrouwbare auto's :j

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:27

Het is hier al een paar keer gezegd, en ik zou ook een Toyota Starlet aanraden.
Ik heb de mijne op de kop kunnen tikken voor amper 500 euro. Ik rij er nu 2,5 jaar mee rond en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Ik heb er enkel een nieuwe distributieriem in moeten laten zetten bij 120.000 km. De auto is bij de vorige eigenaar slecht onderhouden (en bij mij eigenlijk ook...) maar dat ding overleeft echt alles :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:44

cher, ik geloof niet dat je een golf 4 gaat vinden die binnen het gestelde budget valt :)

starletje blijft een aanrader , hoorde vandaag weer iemand over een starlet die al 3 keer de wereld rond is geweest bij wijze van en nog steeds vrolijk verder rijd

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:55

Sonja_vR schreef:
cher, ik geloof niet dat je een golf 4 gaat vinden die binnen het gestelde budget valt :)

starletje blijft een aanrader , hoorde vandaag weer iemand over een starlet die al 3 keer de wereld rond is geweest bij wijze van en nog steeds vrolijk verder rijd

ehm, drie keer de wereld rond is ook maar net 120.000 km........ }:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:18

ik zette het er nog zo bij...bij wijze van :P

maar als je de wegen gaat bereken ipv gewoon rechttoe, rechtaan, dan kom je vast op een stuk hogere km stand uit :D
en wat denk je van al die KM's over de zeebodem >;)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:49

Saskiaatje schreef:

Als je vragen hebt over een fiat kun je me altijd pben
mijn vriend werkt namelijk bij fiat. Hebben zelf ook een fiat en een volvo. Maar hij heeft altijd fiat gereden en is er zeer over te spreken.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:55

Fiat is mij door een rasechte Italiaans automonteur afgeraden :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:34

Je schijnt Italiaanse en Spaanse te hebben :)

Ik heb nu een Hyundai Atos; leuk autootje, lekkere hoge instap, ligt vast in de bochten. Helaas kunnen er nog geen 4 balen hooi in (reden dat ie te koop staat).

Verder heb ik een Suzuki Alto gehad: ook een betrouwbare auto, start altijd. Helaas kon hij niet tegen een schuurbrand. Gingen wel 4 a 5 baaltjes hooi in.

Mijn 1e was een Toyota Starlet; niet kapot te krijgen en niet duur in onderhoud. Helaas kwam er iemand van links (en dat betaalde nog leuk uit ook :D )

Opel Corsa heb ik ook nog gehad; leuk scheurijzer, zat een beetje diep voor mijn weleens zere rug. Bleef ook rijden. Ik heb er ooit 5 baaltjes hooi in gekregen :D

Verder heb ik nog een Suzuki Samurai gehad. Zou ik ook zo weer willen hebben. Heel Spartaans, maar geen gezeur met sneeuw en ijs (want 4x4). Kon ook niet afgekeurd worden op de gaten naast de roest :D want hij is niet carrosserie-gedragen. Maar als de modder via de achterwielkasten tegen je achterhoofd aan komt wordt het toch tijd voor iets anders :) , dus toen er weer eens iemand van links niet remde was het weer kassa :D

Mijn fijnste auto was een Suzuki Carry busje; daar gingen 9 balen hooi in. Bleef ook rijden, maar toen hij telkens af sloeg en de garage het niet kon vinden kwam er een aardige meneer uit zuidelijker streken het erf op die hem graag wilde overnemen.

Het mag duidelijk zijn dat luxe mij niet zoveel doet :D , ik rij dan ook geen kilometers in een jaar en zit ook niet dagelijks in de auto.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:39

Ik weet niet of je al voorzien bent, maar als je weinig te besteden hebt, zou ik voor een Japanner gaan, zoals een Toyota Yaris oid ;) Franse/Italiaanse/Spaanse merken zou ik afraden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:45

Waarom worden Franse merken toch altijd afgeraden? :+
Mijn Twingootje komt dan wel uit 2010 en daar is dus nog nooit wat mee geweest.
Maar ook van andere Twingo rijders hoor ik goede verhalen :)

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:47

Dan heb een maandagochtend Twingo getroffen, alles wat er stuk aan kon ging stuk! Was niet eens een heel oud autootje!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:08

Franse auto's zijn tegenwoordig gewoon degelijk maar toen zij leerden wat electronica was hadden ze net even iets teveel wijn gedronken waardoor ze er gewoon wat minder sterk in waren in het begin ;) Tegenwoordig zijn ze prima hoor!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:09

Mijn clio was ook huilen met de pet op

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:21

Ik heb een Ford Ka gehad, ik kan het je alleen aanraden als tijdelijke auto. Had weinig roest, was heel keurig gelast en verder redelijk degelijk. Daar heb ik toen 825 euro voor neergeteld. En een half jaar in gereden.

Daarna heb ik een Peugeot 206 GTI van 2002 gekocht, die net anderhalve ton had gelopen. Superfijne auto, maar kost wel een paar keer jouw budget.

Wat betreft Frans/Duits/Japans.... Het is maar net wat je eisen zijn. Mijn ouders rijden Frans vanwege het comfort. Ik rij Frans omdat ik toevallig deze auto leuk vond en deze in mijn budget viel. Wij hebben nooit problemen gehad met Peugeot, tot mijn ouders een 308 met een BMW motor (THP voor de liefhebber) kochten en deze vrijwel meteen problemen opleverde.
Duits is degelijk, en bij de duurdere merken heb je ook wel wat comfort, al rijdt het vaak wel iets stug. Maar dat is iets heel persoonlijks. :)

Japans, tsjah, dat is technisch gewoon super in orde. Moet je geen steenmarters in de buurt hebben, het schijnt namelijk dat de bekabeling van Japanse auto's wordt gemaakt in een soort visolie, waar steenmarters gek op zijn. Ofzo... Maar hoe groot is dan nog de kans dat je de banketstaaf bent? Japanse onderdelen zijn vaak wel iets duurder, als ik me niet vergis.

Wat jouw eisen betreft, zoek een Toyota Starlet, zijn de meest betrouwbare auto's voor jouw prijsklasse.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 22:20

Ik ben nog niet voorzien, dus ben heel blij met jullie posts. :)
Morgenochtend ga ik naar een Seat Arosa 1.4 uit '98 kijken, da's m'n eerste proefrit. Even zien wat we daarvan vinden.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:28

Dat zijn ook leuke bakkies ts!