Vriend stuurt vriendschapsverzoeken naar meiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:37

Gini schreef:
Werkt beide kanten op. Als je iemand vertrouwt, waarom dan toch diens online leven willen controleren.
Verder heb ik echt wel geheimen voor mijn vriend. Geen stiekeme, vuile geheimen die ik angstvallig voor hem verberg, maar gewoon dingetjes, tussen mij en een vriendin, of tussen mij en mijn ouders, mij en mijn broer, etc.
Ik denk dat ik hier te onafhankelijk voor ben.

Dat kan, sommige mensen staan onafhankelijker in hun relatie dan andere. Sommige willen juist het samen zijn en dan niet de onafhankelijkheid. Dit hebben wij allebei. Als de TS dat ook heeft maar haar vriend niet wordt het al snel als controleren bestempeld. Misschien wil zij juist wel graag de vastigheid en hij nog een deel onafhankelijkheid. Dan moeten ze daar goed over spreken en kijken of ze beide tot een compromis kunnen komen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:38

Nevaya schreef:
Iedereen heeft het hier over 'vertrouwen' maar waarom zou je niet zijn telefoon/fb mogen lezen? Dat betekend dat er iets achter gehouden wordt.

Dat zie ik anders. Veel (wat boeiend is om te melden) wat op Facebook of op mijn telefoon gebeurd, vertel ik hem gewoon. Hij heeft niks te zoeken op mijn Facebook of in mijn telefoon. Al zou het me ook niet boeien als hij kijkt hoor.
Mijn telefoon kan hij pakken als hij wilt. Ligt altijd wel binnen handbereik. En mijn Facebook staat altijd ingelogd.

Maar er is zowel voor hem als voor mij geen reden om elkaar te "controleren". Wij vertellen elkaar gewoon alles.

Pas zodra hij of ik geheimzinnig zou gaan doen, zou er iets niet goed zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:39

fargo schreef:
Niikiit schreef:
Als hij het gedaan had terwijl het gewoon goed ging in onze relatie, had ik het minder erg gevonden. Maar we hadden die avond nog ruzie voordat hij uitging. En het baart mij gewoon zorgen dat hij erover liegt...
Ik geef ook eerlijk toe dat ik het niet bepaald fijn vind dat hij meidencontact op zoekt zeg maar. Nou vind ik een vriendschapsverzoek nog tot daar aan toe, maar als er dan berichten komen en contact via de telefoon enzo dan ben ik het daar niet mee eens. Vooral niet als hij mij al nooit mee wilt nemen met uitgaan.

Je laatste regel baart mij eigenlijk meer zorgen dan de rest van je bericht. Als ik een vriend heb, dan ga ik in ieder geval OOK met hem uit en is het niet zo dat hij beslist of ik mee mag of niet. Dit klinkt al als een erg ongelijke verdeling en ook alsof hij inderdaad graag zonder jou uit gaat - om dan al dan niet de bloemetjes buiten te zetten.. Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat ik niet mee MAG en waarom .. Dat ligt eigenlijk al aan de basis van het probleem dat als jij er niet bij bent hij uiteraard contacten kan hebben met andere meiden - en hij in ieder geval single over komt als hij uit is.

Ik quote mezelf maar even, iedereen is zo in discussie met elkaar.. TS - dit wilde ik nog even kwijt ;-)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:39

Wat ik heb geleerd is dat je moet vertrouwen op je eigen intuitie en niet moet proberen om iemand te veranderen.
Die twee dingen bij elkaar bepalen de keuzes die jij zelf maakt in je relatie.
Als je hem niet vertrouwt omdat je onderbuik je vertelt dat het niet klopt, ga dan niet op zijn lip zitten en hem controleren, dat is dodelijk vermoeiend en destructief voor jullie allebei. Als je er niet tegen kan is het echt beter om je eigen weg te gaan dan het elkaar heel moeilijk te maken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:40

En waarschijnlijk heeft TS het gewoon gelezen, zoals ik ook gewoon. ;)

Bhodi

Re: Vriend stuurt vriendschapsverzoeken naar meiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:42

Zoals ik hier al eerder ergens las,
Telefoons open en bloot, maar geen behoefte hebben om te controleren, dat is mijn definitie van een gezonde relatie.
Echter met de maar dat hij geen privé dingen van vrienden of vriendinnen hoeft te lezen als zij dat niet willen.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:43

HorseTopShop schreef:
Dat zie ik anders. Veel (wat boeiend is om te melden) wat op Facebook of op mijn telefoon gebeurd, vertel ik hem gewoon. Hij heeft niks te zoeken op mijn Facebook of in mijn telefoon. Al zou het me ook niet boeien als hij kijkt hoor.
Mijn telefoon kan hij pakken als hij wilt. Ligt altijd wel binnen handbereik. En mijn Facebook staat altijd ingelogd.

Maar er is zowel voor hem als voor mij geen reden om elkaar te "controleren". Wij vertellen elkaar gewoon alles.

Pas zodra hij of ik geheimzinnig zou gaan doen, zou er iets niet goed zijn.

Ja maar je zegt nu precies hetzelfde. Het zou me niet boeien. Daar gaat het juist om. Niet het echt lezen ervan. Als je het niet mag lezen en het stiekem moet doen, dat is wel fout.

Helaas is mijn leven niet zo breed qua 'vriendinnen' en de vriendinnen die echt mijn vriendinnen zijn, weten dat hij ook vaak dingen weet of dat ik aan hem het verhaal voorleg als ik dat nodig vind. Ze zeggen er ook altijd bij dat hij het mag weten. Mijn vrienden zijn ook zijn vrienden dus nee, geen geheimen. Nu zijn wij ook heel open opgevoed dus bespreken we ook bijna alles samen. Tuurlijk hebben we wel ons eigen leven, ik heb mijn hobby's en hij heeft zijn hobby's. We zitten absoluut niet op elkaars lip en onze relatie is hartstikke gezond.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:45

Voor de mensen die het vinden kunnen dat zij de telefoon en dus berichten van hun vriendjes lezen, zou je het ook normaal vinden als de vriend van je vriendin jullie gesprekken leest en dus precies weet waar jullie het over hebben? Mijn vrienden vertellen mij ook dingen in vertrouwen, mooi niet dat mijn man dan weet wat ze mij vertellen! Zou het ook echt niet grappig vinden als partners van vriendinnen onze conversaties zouden lezen...

En daarnaast denk ik dat als iemand vreemd wil gaan en dat perse geheim wil houden dat altijd wel kan. Een ander emailadres is zo gemaakt, berichtjes zo gewist.

Dat TO een probleem heeft met haar vriend staat volgens mij dan ook los van het al dan niet toevoegen van vrouwen op FB.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:53

Ts, ik heb 1 ding geleerd en dat is dat je altijd je gevoel moet volgen want die klopt bijna altijd. Ik vind dat iedereen op bokt een beetje makkelijk doet omdat ze er zelf niet instaan maar hoor toch veel meiden hierover klagen altijd. Volg je gevoel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:53

misschien wel nodig om te stellen dat als je met iemand een relatie heb, dat niet wil je zeggen dat iemand je bezit is.
Gelukkig leven we nog steeds in een vrij land. Dat betekent niet dat als je samen voor elkaar kiest, dat je dan vreemd moet gaan en dat je afspraken maakt.
Maar niet dat iemand gevangen zit in jouw relatieweb. Niemand voelt zich fijn in gevangenschap.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:05

Iemand 100% vertrouwen bestaat niet. Je kunt alleen op jezelf vertrouwen dat wat je ook overkomt in je relatie, je er weer bovenop komt. Mijn man vertrouw ik maar niet voor 100%. Zo zwart-wit ligt het niet. Simpelweg omdat mensen nou eenmaal vreemd kunnen gaan. En mocht hij die keuze maken dan ben ik niet zo naïef om mijn hoofd weg te draaien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:17

Vertrouwen in iemand hebben heeft helemaal niets te maken met naief zijn of je hoofd weg draaien.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:23

Ik vind dat sommige hier wel heel makkelijk doen met ja mijn vriend heeft ook vrouwen op fb, tuurlijk iedere man heeft vrouwelijke collega's, oud klasgenoten en vriendinnen. Ik vind het toch wel een verschil als jouw vent ieder weekend alleen op stap gaat en dan een meid leert kennen die hij dan op facebook opzoekt, contact mee wilt houden en daar dan ook nog eens over liegt. Dan zou ik mij als vriendin zijnde ook eens achter een oor krabben!

En ook ik kijk wel eens in de telefoon van mijn vriend, om naar zijn werkrooster te kijken of om bijv de groepsapp te lezen waar soms de grappigste dingen in staan. Vind ik mezelf controlerend? Nee helemaal niet en mijn vriend ziet dat ook niet zo. We wonen samen en hebben niets te verbergen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:24

Cayenne schreef:
Vertrouwen in iemand hebben heeft helemaal niets te maken met naief zijn of je hoofd weg draaien.

Je leest wel een beetje rechtlijnig.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:34

Heb beide topics gelezen, maar gezond is het niet.
Hij liegt, heeft weerwoorden als jij wat zegt en je mag niet mee.

Persoonlijk had ik hem de deur gewezen, want erover praten helpt niet..

Meid, besef dat er een landvol is, en geen handvol.. En tuurlijk is een relatie wat stuk loopt niet leuk, maar hij heeft de tijd van zijn leven en jij niet.
En ga lekker uit met vriendinnen, want ik krijg het idee dat hij het juist leuk vind dat hij toetertje lam lol heeft, en jij een scheitavond.

En over Facebook (ik dwaal af :+), mijn vriend heeft meiden op FB, en ik jongens. Logisch, heb meer jongens dan meiden op FB. Met 1 jongen kan ik heel goed, en daar app ik mee. En dat weet mijn vriend, en in onze vriendengroep zitten wat jongens waar ik echt super goed mee kan. Dus ja, die knuffel ik weleens en ga ik weleens op schoot zitten.
Geen problemen mee. Ook als ik mijn vriend met stappen kwijt ben (gebeurt nog weleens), en ik zie hem met een meisje staan kletsen ben ik niet gelijk jaloers hoor. Vaak zegt ie dan :"Jaa, dat is die en die van dat". En soms vraag ik t belangstellend en andersom.

En elk mens is wel een beetje jaloers soms, maar ben jij niet super bang dat hij vreemdgaat? Of hoop je dat?
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 29-04-14 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:38

Storm schreef:
Pfff zeg, wat een gedoe over het controleren. Ik ben 8 jaar samen en getrouwd, 1 kind en een tweede op komst. Ook ik kijk wel eens in de mobiel van mijn man of op zijn FB, nou en. Of het controleren is? Misschien wel, misschien niet, misschien gewoon nieuwsgierigheid van mij, ik vertrouw hem absoluut maar mocht hij vreemd gaan zou ik dat wel willen weten en niet na 3 jaar omdat ik zo dom was om mijn ogen dicht te houden.
Er zijn duizenden en duizenden vrouwen die hun man 100% vertrouwden en die toch echt vreemdging.

tja je kan denken wat je wil maar ik vind dat ook een beetje respectloos tegenover je man,

ik ben nu 5 jaar samen met mijn man en nog nooit controle uitgevoerd of meer geprobeerd (wat ik zelf erg knap vind omdat ik veel ben belazerd door mannen)
ik heb het volle vertrouwen en hij gaat ook gewoon met meiden om zelfs met zijn ex ging hij naar feestjes (inmiddels niet ivm huisje/boompje/beestje)

om terug te komen op ts ik vind het erg ongezond en zou er een eind aan breien, jij bent niet goed bezig en misschien door eerdere dingen dat je vriend nu gaat liegen ook dat kan natuurlijk, ik praat het niet goed dat hij liegt maar ben jij altijd wel even makkelijk in dingen! nu word je vriend zo weggezet door vele maar ik vind wat jij doet ook niet gezond en oneerlijk, en snap de reactie/gedragingen wel.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:48

sashafierce schreef:
Ik vind dat sommige hier wel heel makkelijk doen met ja mijn vriend heeft ook vrouwen op fb, tuurlijk iedere man heeft vrouwelijke collega's, oud klasgenoten en vriendinnen. Ik vind het toch wel een verschil als jouw vent ieder weekend alleen op stap gaat en dan een meid leert kennen die hij dan op facebook opzoekt, contact mee wilt houden en daar dan ook nog eens over liegt. Dan zou ik mij als vriendin zijnde ook eens achter een oor krabben!

En ook ik kijk wel eens in de telefoon van mijn vriend, om naar zijn werkrooster te kijken of om bijv de groepsapp te lezen waar soms de grappigste dingen in staan. Vind ik mezelf controlerend? Nee helemaal niet en mijn vriend ziet dat ook niet zo. We wonen samen en hebben niets te verbergen.

dus dat!! :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:50

sasha maar jij kijkt niet bewust naar dingen in zijn telefoon om ergens achter te komen, dat vind ik iets anders als berichten te doorzoeken om te kijken of je iets verdachts ziet.

ik heb niet te verbergen maar ml hoeft dit toch ook niet zo te doen. hij mag gerust kijken maar niet met de intentie om te kijken of ik te vertrouwen ben

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:50

fargo schreef:
Niikiit schreef:
Als hij het gedaan had terwijl het gewoon goed ging in onze relatie, had ik het minder erg gevonden. Maar we hadden die avond nog ruzie voordat hij uitging. En het baart mij gewoon zorgen dat hij erover liegt...
Ik geef ook eerlijk toe dat ik het niet bepaald fijn vind dat hij meidencontact op zoekt zeg maar. Nou vind ik een vriendschapsverzoek nog tot daar aan toe, maar als er dan berichten komen en contact via de telefoon enzo dan ben ik het daar niet mee eens. Vooral niet als hij mij al nooit mee wilt nemen met uitgaan.

Je laatste regel baart mij eigenlijk meer zorgen dan de rest van je bericht. Als ik een vriend heb, dan ga ik in ieder geval OOK met hem uit en is het niet zo dat hij beslist of ik mee mag of niet. Dit klinkt al als een erg ongelijke verdeling en ook alsof hij inderdaad graag zonder jou uit gaat - om dan al dan niet de bloemetjes buiten te zetten.. Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat ik niet mee MAG en waarom .. Dat ligt eigenlijk al aan de basis van het probleem dat als jij er niet bij bent hij uiteraard contacten kan hebben met andere meiden - en hij in ieder geval single over komt als hij uit is.

Juist, dit was precies mijn gedachte...
Waarom wil hij niet samen met je uit?

Hij wil niet met je bellen, je ziet/spreekt hem alleen op het werk of via WA en je mag niet mee uit? Wanneer zie en spreek je elkaar dan wel en wat doen jullie samen en wanneer?
Ik zou (ook) niet tevreden zijn met zo'n relatie. Het rottige is dat je het niet af kunt dwingen en dat controleren geen zin heeft. (nou ja, eigenlijk wel in die zin dat je dan weet hoe hij met andere meiden contact heeft dus of hij veel loopt te flirten of dat het gewoon vriendschappelijk is, maar hij gaat niet meer van je houden als je hem checkt, eerder minder omdat hij zich gecontroleerd of betrapt voelt)
Als iemand niet genoeg van je houd om graag samen met je te zijn, contact te houden en samen dingen te onderenemen, dan wordt dat niet beter door anderen bij hem weg te houden of hem te controleren. Denk dat je beter zelf dingen kunt ondernemen en dus ook zelf (met vriendinnen?) uit te gaan en zelf meer contacten met anderen kunt zoeken. Mocht hij daar dan ragen over gaan stellen kun je er over praten.
Stel je niet te afwachtend en onzeker op van hem maar ga zelf iets met je leven doen en kijk dan of hij daar nog in past met wat hij je te bieden heeft. Is dat genoeg?

Sterkte...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:56

Het gaat er niet om dat je een keer in je vriend z'n telefoon kijkt. Het gaat om de 'intentie'. Een keertje een grappige what's app groep meelezen is prima en gezond. Controleren of hij geen berichtjes aan vreemde vrouwen stuurt, vind ik een stuk minder gezond. Waarom heb je het gevoel dat je je vriend moet controleren. Als je een goede relatie hebt, vertrouwen in elkaar, waarom zou je dan moeten kijken of hij dingen doet die jij niet prettig vind?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:04

Anoeska schreef:
Het gaat er niet om dat je een keer in je vriend z'n telefoon kijkt. Het gaat om de 'intentie'. Een keertje een grappige what's app groep meelezen is prima en gezond. Controleren of hij geen berichtjes aan vreemde vrouwen stuurt, vind ik een stuk minder gezond. Waarom heb je het gevoel dat je je vriend moet controleren. Als je een goede relatie hebt, vertrouwen in elkaar, waarom zou je dan moeten kijken of hij dingen doet die jij niet prettig vind?

Deze vraag is ook meer algemeen. Maar vind je dan wel dat je een telefoon mag controleren als je sterke vermoedens hebt? Normaliter doe je dit dus niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:07

het vermoeden hebben? dan zou ik al achter me oren gaan krabben wat er niet klopt tussen de relatie.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:47

Je mag van mij alles controleren wat je wil, of wat je op dat moment niet laten kan. Ik denk alleen dat het voor een relatie beter is, wanneer je met je vriend aan tafel gaat zitten, en zegt dat je sterke vermoedens hebt. Niet de makkelijkste weg, maar naar mijn idee wel de eerlijkste.

En misschien is dat dat niet daadwerkelijk om de keukentafel, maar ergens halverwege een ruzie dat je het gillend naar z'n hoofd smijt. Maar iemand achter z'n rug om controleren levert vaak meer onduidelijkheid en onzekerheid op.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:52

Heb je een punt Anoeska..
Maar meestal liegt iemand toch erover als je het diegene eerlijk vertelt. Ik heb mijn ex nooit vertrouwt. Was iets dat ik niet kon peilen. Heb hier met hem over gepraat en hij werd steevast onwijs kwaad. Uiteindelijk (na ruim een jaar) wel een kijkje is zijn telefoon genomen, had het gevoel dat ik nooit de hele waarheid kreeg. En daar werd alles bevestigd. Was natuurlijk het einde van de relatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:55

De dag dat mijn man de nood voelt om me te controleren moet er eens heel goed gepraat worden. Want dan ga ik ernstig twijfelen over of het nog wel goed zit in onze relatie. De dag dat ik hem betrap, dat ie áchter mijn rug me gecontroleerd. (dus mijn gsm lezen als ik naar toilet ben of whatever) dan wordt er niet meer gepraat. Dan is het klaar.

Bedonderd zijn door anderen is geen reden om mij daar mee op te zadelen. Daar kan ik niets aan doen, heb je geen vertrouwen in me, had je nog aan jezelf moeten werken of verder moeten zoeken naar iemand die je wel kan vertrouwen. Ik ben ook vaak bedonderd geweest, ben pas een relatie aan gegaan met iemand die ik ten volle kon vertrouwen.

Ik vind het belachelijk dat jouw vriend geen vrouwen mag toevoegen. Kom op zeg. Vind je het gek dat die jongen dingen gaat verzwijgen als je zo reageert?