anneliesdj schreef:Goh wat apart, nooit geweten dat dat niet mocht.
Wel zijn wij al een paar keer verhuisd van/naar particuliere huur en hebben daarbij dus ook veel woningen gezien die bemiddeld werden. De meesten hiervan hebben we maar links laten liggen vanwege die bemiddelingskosten, zijn ook genoeg huizen waarbij ze dat niet vragen en het zijn nogal bedragen.veerle92 schreef:onredelijk bedrag zeker, maar durf geen brief te sturen als ik niks zeker weet. Bang dat ze me dadelijk eruit zetten ofzo en dat is het laatste wat ik wil aangezien het kleintje over ongeveer 10 weken verwacht word
Eruit zetten kan zowieso niet zomaar. Maar daar hoef je toch ook niet bang voor te zijn aangezien je de makelaar aanspreekt en niet je verhuurder?
Huur je voor onbepaalde tijd? Dan moet je zowieso nergens bang voor zijn, dan kunnen ze je er alleen uitzetten als je structureel overlast geeft of niet betaald.
Ik stuur verlopig nog niks, laat eerst de kleine maar komen en als alles dan goed gaat kan ik het altijd nog doen. Ik heb nu voor een jaar en word daarna stilzwijgend verlengd.
en dat er bij geen betaling voor datum x een incassobureau/gerechtsdeurwaarder ingeschakeld moet worden en dat alle kosten die hier uit voortvloeien voor hun rekening zijn
Dit mag ook niet maar schijnt moeilijker aan te vechten te zijn....