Geen zin in vriendinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:35

Ik heb hetzelfde qua liever alleen zijn en lekker met je paard bezig zijn dan met vriendinnen. Al vind ik feestjes en uitgaan niks, ik doe wel leuke dingen met vrienden, ga naar de film of hou een filmavondje.

Ik heb maar een paar goede vrienden. Heb totaal geen behoefte aan veel mensen om me heen of veel vrienden.

Anoniem

Re: Geen zin in vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:37

@niobe: wat een ontzettende piep streken! snap heel goed dat je dan moeite heb met vriendschappen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:42

Nou dat is niet zo waar arcodavella, ken zat bokkers (die veel op bokt zitten) met heel veel vrienden!

Ik heb geen vrienden/vriendinnen omdat ik geen vriendschappen kan onderhouden. Ik stop ze altijd. Iemand is voor mij leuk, of ''gewoon''. Denk heel zwart wit (borderline). Staat iets van die persoon me niet aan, dan is het maar een ''gewoon'' persoon helaas, niet iemand met wie je echt een band kan opbouwen. Maar ieder mens heeft natuurlijk wel iets wat een ander niet aan staat! Dus ik heb jammer genoeg geen behoefte aan vriendschappen met mensen, want ik krijg er geen band mee. Maar ik heb wel een lieve vriend :D

Contact vind ik dan wel weer leuk! Zoals bokt of met kennissen over het internet en soms in real.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:46

Saaarr schreef:
Zo herkenbaar dit, ik heb ook geen vriendinnen, alleen me vriend en ik heb verder ook totaal geen behoefte aan vriendinnen. Vriendinnen die meer op afstand stonden sprak ik 'vroeger' nog wel is mee af, maar als de afspraak dichterbij kwam verzon ik nog wel eens een smoesje want ik had dan eigenlijk helemaal geen zin meer erin.
Ik vond het toen ik nog paarden verzorgden wel leuk om met iemand af te spreken op stal, dan kon ik alsnog gewoon mijn ding doen, maar helaas heb ik nu geen verzorgpaard meer.
Verder ben ik op werk wel gewoon sociaal, en thuis vindt ik het leuk met me ouders, maar verder sluit ik me graag af en ben ik graag bezig met me beestjes.
Ik dacht ook dat ik de enige was, ben wel beetje opgelucht te zien dat ik hierin niet de enige ben :P

Dat had ik ook inderdaad, het eigenlijk helemaal niet willen afspreken. Laatst toch afgesproken met een goede oudere vriendin die ik lang niet gesproken had, maar ik wilde eigenlijk gewoon steeds naar huis :') Weer niet gelukt dus en heb het gewoon een tijd geleden opgegeven. Ik ben geen type voor vriendschappen en banden met anderen! Wat mensen voor een ander zijn, zijn dieren voor mij.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:04

Heb ongeveer de helft van het topic gelezen.. maar ik herken me heel erg in anderen hier! :j
-Trouwens even iedereen een knuffel die geen/weinig vrienden heeft maar ze wel zoekt, of is teleurgesteld door zo gezegde 'vrienden' :(:) Als je in de omgeving woont mag je mij ook best PB'en om je hart te luchten of wie weet wel wat af te spreken. Ik bijt niet. -

Ik kan me prima in mijn eentje vermaken. Heb genoeg te doen, studie, mijn pony, mijn eigen hobby's.. ga zelfs regelmatig in mijn eentje naar de bioscoop - waarom moet dat met zijn 2en? Leuk hoor als ik een vriend/vriendin mee kan nemen die dezelfde interesse heeft qua films, maar als dat niet zo is laat mij dan maar lekker alleen gaan.. Kan er juist niet goed tegen als ik ergens heel enthousiast over ben en ergens vreselijk naar uitkijk en dat de ander het gevoel niet deelt. Laat me dan maar alleen Geen enkel probleem. :D

Koningsdag vieren (om maar even wat te noemen) met vrienden/familie vind ik ook prima, gezellig en leuk maar dat hoeft geen uren te duren en al die grote feesten met zuipen hoeft ook allemaal niet. Heb ik gewoon geen trek in, 'vroeger' toen ik nog probeerde mee te doen het vaak genoeg mis zien gaan. Een terrasje pakken, beetje ronddwalen over de vrijmarkt en soms eens bij een bandje/optreden stoppen om even te kijken en weer verder. Bevalt prima.

Op de middelbare school maakte ik me altijd heel erg druk om wat anderen van mij vonden en wat ik moest doen om te zorgen dat mensen mij aardig vonden - werd er alleen maar doodongelukkig van. Je kan niet iedereen tevreden stellen en niet met iedereen vrienden zijn.. Ook altijd maar vreselijk mijn best doen om maar met iedereen af te spreken, te helpen, interesse te tonen etc en dan achteraf nooit belangstelling terug krijgen, tig keer afspraken worden afgezegd of zelfs na slechte thuissituaties (mochten ze bij mij slapen/eten enz) gewoon helemaal niks meer horen. Dan was ik niet meer nodig en waren ze weg.. ik wil graag mijn best doen voor anderen en help graag maar ik heb inmiddels wel grenzen gesteld. Ik zeg vaker nee en trap niet overal meer in.

Via bokt heb ik een leuke groep leren kennen waar ik goed en graag mee omga. Zien elkaar vaak op fotomeetings en gaan wel eens wokken, bij elkaar thuis afspreken etc. Voel me bij hun op mijn gemak en dan ben ik ook gelijk een stuk opener/spraakzamer/vrolijker en noem maar op. :j

En voor de rest een paar vrienden waar ik wel eens filmavonden mee houd etc maar we zien elkaar niet met vaste regelmaat. Allemaal ons eigen leven en druk, maar wel altijd voor elkaar staan indien nodig. Kan de laatste groep op 1 hand tellen.

Op stal ga ik ook vrij weinig met mensen om, maak eens een praatje maar voor de rest ben ik lekker met mijn pony bezig en daar blijft het ook bij. Sta ook nog niet zo lang op de stal waar ik nu sta, wie weet heeft het daar mee te maken - op de vorige stal had ik ook maar een handjevol mensen waar ik met regelmaat mee stond te kletsen. De rest gewoon gedag en meer niet echt. Ik kom voor mijn knol.. als ik voor de mensen kwam was ik waarschijnlijk wel op een grote pensionstal gaan staan met meer luxe, grote bar/kantine en weet ik wat of een manege. :Y)

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:14

Alexandra_ schreef:
Gaatje, ik ben niet bang om niet leuk gevonden te worden.. Ik doe gewoon liever andere dingen en daardoor heb ik denk ik geen zin.. Erg jammer maar weet ook niet zo goed hoe ik dit moet veranderen.

Als je er werkelijk geen zin in hebt waarom wil je het dan veranderen? omdat het beeld geschetst wordt, dat iedereen honderden vrienden moet hebben en altijd wat te doen? als je er tevreden mee bent, dan zou ik me nergens druk om maken. Alleen als je het voor jezelf graag anders had gezien.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:16

Je bent niet de enige.
Ik ben ook zo :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:21

Ik heb het juist andersom haha.
Ik heb veel last van vermoeidheid en heb daardoor haast geen vrienden over gehouden en de vrienden die ik heb, die houden allemaal niet van uitgaan of ze begeven zich niet in de 'gayscene' :').
Maar ik herken het wel heel erg goed,pas sinds een paar maand is mijn gevoel daar in ook veranderd :))

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:23

Kan aan je depressie liggen, maar misschien ook aard van het beestje. ;)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 17:45

Gaabje schreef:
Alexandra_ schreef:
Gaatje, ik ben niet bang om niet leuk gevonden te worden.. Ik doe gewoon liever andere dingen en daardoor heb ik denk ik geen zin.. Erg jammer maar weet ook niet zo goed hoe ik dit moet veranderen.

Als je er werkelijk geen zin in hebt waarom wil je het dan veranderen? omdat het beeld geschetst wordt, dat iedereen honderden vrienden moet hebben en altijd wat te doen? als je er tevreden mee bent, dan zou ik me nergens druk om maken. Alleen als je het voor jezelf graag anders had gezien.

Sorry btw, zie nu dat mijn iPad gaabje in gaatje heeft veranderd.

Ik wil mezelf niet veranderen, maar voelde me wel de enige op de wereld ofzo. Ik opende het topic om te kijken of er meer meiden zijn die zich zo voelen.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:41

Alexandra_ schreef:
Gaabje schreef:

Sorry btw, zie nu dat mijn iPad gaabje in gaatje heeft veranderd.

Ik wil mezelf niet veranderen, maar voelde me wel de enige op de wereld ofzo. Ik opende het topic om te kijken of er meer meiden zijn die zich zo voelen.

aahh, fijn om te weten dat er dus meer mensen zijn he :) lekker doen waar je je goed bij voelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:44

Cynn wij wonen best dicht bij elkaar!^^

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 00:20

Ben even onder mijn steen vandaan gekomen.. Maar het stelt me lichtelijk gerust dat er meer mensen zijn zoals mij! Ik voel me eigenlijk best wel thuis in dit topic := Ik heb geen psychische klachten oid voor zover ik weet :)) Ik heb gewoon net zoals de meesten van jullie, gewoon geen behoefte aan 'vriendinnen' waarmee je je bijna verplicht voelt om minimaal eens in de 2 weken mee af te spreken..
Op school/stal/werk ben ik altijd sociaal, maar ik ben echt niet opzoek naar vriendschappen.

Veel liever ben ik met familie, of met m'n zusje en onze twee jongens vrienden (broers van elkaar).
Daar is het zoals Xslvna zegt; chillen, films kijken, koken, soms karten e.d. Dat is gewoon zo ontzettend fijn, om gewoon vrienden te hebben waarbij je jezelf kunt zijn. Onvoorwaardelijke vriendschap.

Opstap gaan heb ik ook een godsgruwelijke hekel aan. Alsof je na een lange dag werken tussen de mensen überhaupt nog zin hebt om wéér onder de mensen te komen.. Vaak zeggen m'n ouders dan, ''Ga toch eens op stap, daar leer je mensen kennen. Je kunt niet voor altijd bij ons op de bank blijven zitten, dat is niet gezond voor jouw leeftijd''.. Oké, maar nu weet ik dus dat er meer bokkers zijn!! :)

Ik klets mee in dit topic! Leuk! _/-\o_

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 10:37

Welkom! Fijn dat er toch zoveel meiden zijn die dit ook hebben he :p
Voel me ook best wel thuis hier, haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:02

Niobe schreef:
Ik heb al veel meegemaakt op het vlak van "goede vriendinnen", ben heel vaak teleurgesteld, op de meest uiteenlopende manieren. Die variëren van vriendinnen die eigenlijk alleen over de vloer kwamen om met mijn broer te flirten tot vriendinnen die er met mijn vriendje vandoor gingen.
En de meest recente gaat nu, geloof ik, liever om met haar rijke klanten dan haar net-uit-de-schulden vriendinnetje (ik dus). -O-

Dus ik ben er aan de ene kant wel een beetje klaar mee, maar aan de andere kant mis ik het ook wel.. Ik ben over de laatstgenoemde best nog wel verdrietig geweest. Ik begin ook een beetje het gevoel te krijgen dat het aan mij ligt ofzo..

Van dat type vriendinnen ben ik in mijn leven ook veel tegengekomen. Misschien omdat ik altijd een stiller en verlegen persoon geweest ben, en dus mensen meer mij uitkozen om mee op te trekken dan andersom. Nu eigenlijk nog. Ik durf nu wel voor mezelf op te komen en mijn zeg te doen, maar ik zet niet gemakkelijk de eerste stap om iemand uit te nodigen als ik iemand nieuw leer kennen.
Maar zo heb ik dus ook vriendinnen gehad, waarvoor je bijvoorbeeld alleen maar goed genoeg was totdat "die andere die ze nog net leuker vond" terug waren van weggeweest. Of zolang je maar goed in je vel zat, want zin om je wat te troosten en wijze raad te geven was er ook niet. Ik heb in mijn jeugd lang met zulke types opgetrokken, omdat ik dacht dat het zo "hoorde" en het nog altijd beter was dan weinig of geen vriendinnen te hebben.

Gaabje schreef:
Niet iedereen houdt van uitbundige types.

Dit is ook helemaal waar. Ik ben zelf véél liever bij iemand die net iets te stil is dan iemand die te uitbundig is.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:03

Ik ben 49 jaar en ik kan niet zeggen dat ik ook maar een goede vriendin heb die ik totaal vertrouw, tuurlijk heb ik "vriendinnen" maar echt hecht worden dat zit er niet meer in bij mij. Ik heb een paar keer vreselijk mijn neus gestoten en daar van geleerd. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn en vermaak me dan ook goed en nee ik ben niet depressief in tegendeel ik geniet enorm van het leven. Want ook dat heb ik geleerd : Als je in de spiegel kijkt zie je die gene die voor een heel groot deel verantwoordelijk is voor hoe jou leven is..... Dus Alexandra_ geen zin in vriendinnen? Het is toch niet verplicht, lekker je zelf zijn en doen waar jij je lekker bij voelt.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 11:36

Dankje Binky. Ik had vroeger altijd t idee dat ik aan een bepaald beeld moest voldoen. Ook maakte ik heel veel ruzie met alles en iedereen om me heen, maar dat is weer een ander onderwerp. Nu ik geen vriendinnen meer heb die heel erg dichtbij oid staan, voel ik ook niet meer de behoefte om verschrikkelijk om mij heen te slaan. Wat een rust :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:37

Ik ken het, eerder toen ik nog op de middelbare school zat, leek het me vreselijk om in het weekend niks te doen. Ik schaamde me soms zelfs als ik niet uit kon. Wat triest eigenlijk haha.
Ik had ook eerder een vriendin die het niet durfde om alleen door de stad te lopen.
Omdat ze bang was dat anderen dachten dat ze vriendloos was…..

Nu ben ik juist het tegenovergestelde. Ik vind uitgaan enz nog erg leuk, wat afspreken, maar echt niet elk weekend. Ik hou er van om alleen met mijn paard bezig te zijn, Daar stop ik naast mijn school en stage heel veel energie in.
Sommigen zeggen te veel. Maar dat is mijn leven.
Sommige meiden gaan elk weekend uit, feesten heel veel, hebben behoefte aan hordes mensen om zich heen. Ik heb behoefte aan paarden om me heen, paarden mensen, en vooral dingen waar ik van hou, rust bijvoorbeeld. Ik vind het heerlijk om op de bank alleen series te kijken, een boek te lezen.
Echte vriendinnen zijn zeldzaam. Iemand die je 100 procent kan vertrouwen, alles mee kan bespreken en niet alleen maar plezier mee kan hebben, dat is in mijn ogen een echte vriendin.
Vaak zijn de mensen om je heen maar kennissen.
Ik heb liever 1 of 2 hele goede vriendinnen, dan 10 neppe vriendinnen.
En soms kom je er pas heel laat achter wat nu een goede vriendin is.
Daar kan ik me soms erg eenzaam door voelen, niet door dat je geen mensen om je heen hebt, Maar door dat je mensen om je heen hebt die eigenlijk niet echt zijn.
Dan moet je een keuze maken, laten gaan of accepteren.
En omdat ik liever voor het eerste ga, blijft er weinig over.
Vooral bij het idee dat je zo lang een ‘Vriendschap’ hebt gehad vindt ik erg verdrietig.
Juist omdat je ook leuke dingen mee maakt met die persoon.
Meestal zet ik die persoon dan terug naar kennnis. Ik ben niet iemand die iemand gaat haten of bewust gaat zeggen ik wil niet meer met je omgaan.
Maar ik weet dan dat ik bij die ‘vriendin’ dingen voor me moet houden.
Niet zo veel contact meer mee moet hebben.
Helaas wordt dan de groep kennissen groter dan vriendinnen.
Ik heb ook vriendinnen mee genomen naar mijn paard.
Maar dat is ook 10 keer niks. Moet je alles uitleggen wat je doet, Als je aan het rijden bent zit er ieder keer iemand op te letten en later te zeuren dat ze op tijd thuis moeten zijn..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-14 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:41

Eerder voetbalde ik, daar had ik veel contacten. Sinds ik 2 paarden heb en onregelmatige diensten draai is dat gewoon komen te vervallen.

En eigenlijk... tja, zou ik wel weer wat meer contacten willen maar dan niet voor elke week! :p

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 11:45

Ken je gevoel AmoorM. Ik had dat ook. Erg frustrerend :/
L_Vie, ti's nooit te laat om vrienden te maken. Er zijn dus genoeg mensen die er hetzelfde over denken als jij (ons)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:25

MareVeer schreef:
Ben even onder mijn steen vandaan gekomen.. Maar het stelt me lichtelijk gerust dat er meer mensen zijn zoals mij! Ik voel me eigenlijk best wel thuis in dit topic := Ik heb geen psychische klachten oid voor zover ik weet :)) Ik heb gewoon net zoals de meesten van jullie, gewoon geen behoefte aan 'vriendinnen' waarmee je je bijna verplicht voelt om minimaal eens in de 2 weken mee af te spreken..
Op school/stal/werk ben ik altijd sociaal, maar ik ben echt niet opzoek naar vriendschappen.

Veel liever ben ik met familie, of met m'n zusje en onze twee jongens vrienden (broers van elkaar).
Daar is het zoals Xslvna zegt; chillen, films kijken, koken, soms karten e.d. Dat is gewoon zo ontzettend fijn, om gewoon vrienden te hebben waarbij je jezelf kunt zijn. Onvoorwaardelijke vriendschap.

Opstap gaan heb ik ook een godsgruwelijke hekel aan. Alsof je na een lange dag werken tussen de mensen überhaupt nog zin hebt om wéér onder de mensen te komen.. Vaak zeggen m'n ouders dan, ''Ga toch eens op stap, daar leer je mensen kennen. Je kunt niet voor altijd bij ons op de bank blijven zitten, dat is niet gezond voor jouw leeftijd''.. Oké, maar nu weet ik dus dat er meer bokkers zijn!! :)

Ik klets mee in dit topic! Leuk! _/-\o_

Hahaha, herken het helemaal :))

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:28

Alexandra_ schreef:
L_Vie, ti's nooit te laat om vrienden te maken. Er zijn dus genoeg mensen die er hetzelfde over denken als jij (ons)

Nou laten we dan eens wat gaan ondernemen:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:57

Arcodavella schreef:
Ja, dat herken ik inderdaad, TS. Ik heb het idee dat best wel veel 'paardenmeiden' daar last van hebben. Wij zijn met hele andere dingen bezig dan de gemiddelde meiden/vrouwen (voornamelijk het paard :P), waardoor ik niet zo snel klik met mensen, want ze delen mijn gevoel niet. Daardoor wordt het lastig om niet op je tenen te gaan lopen en dat is wat je natuurlijk niet wilt in een vriendschap.

Ik heb inderdaad wat een aantal meer hier in het topic hebben. Ik heb wel hier en daar wat vrienden, maar zie ze niet altijd wekelijks en al helemaal niet dagelijks, maar dat vind ik ook wel best :D.

Edit; Ik bedenk altijd maar. De meeste Bokkers hebben niet zo veel vrienden, waarom zou je anders contact op internet zoeken? Met een grote vriendengroep heb je die behoefte niet hoor ;).

Goed verwoord! Klopt precies!
Ik heb wel leuke stal genoten, maar dat zijn niet echt vriendinnen.
Ik denk dat als ik echt vriendinnen heb die ook veel met paarden hebben het erg anders is. Al dan moeten het niet van die jaloerse ruiters zijn.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:41

Arcodavella schreef:
Ja, dat herken ik inderdaad, TS. Ik heb het idee dat best wel veel 'paardenmeiden' daar last van hebben. Wij zijn met hele andere dingen bezig dan de gemiddelde meiden/vrouwen (voornamelijk het paard :P), waardoor ik niet zo snel klik met mensen, want ze delen mijn gevoel niet. Daardoor wordt het lastig om niet op je tenen te gaan lopen en dat is wat je natuurlijk niet wilt in een vriendschap.

Ik heb inderdaad wat een aantal meer hier in het topic hebben. Ik heb wel hier en daar wat vrienden, maar zie ze niet altijd wekelijks en al helemaal niet dagelijks, maar dat vind ik ook wel best :D.

Edit; Ik bedenk altijd maar. De meeste Bokkers hebben niet zo veel vrienden, waarom zou je anders contact op internet zoeken? Met een grote vriendengroep heb je die behoefte niet hoor ;).

Je onderste alinea vind ik onzin, ik heb geen "echte" vriendinnen" maar als stel {mijn man en ik} hebben we toch een aardig grote vriendengroep hoor.......alleen niemand daarvan heeft er paarden of houd van fotografie {mijn andere hobby} dus dat is de reden waar voor ik op bokt mijn tijd verdoe ;) en niet om vriendschappen op te doen en al helemaal niet om een "echte" vriendin te vinden als ik daar behoefte aan zou hebben ga ik daar liever opzoek naar in mijn directe omgeving. Maar nee......ik bedank.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 15:48

L_Vie schreef:
Alexandra_ schreef:

Nou laten we dan eens wat gaan ondernemen:D

Haha echt he :D