wat is goede goedkope make up?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:43

KimD schreef:
Goedkope make-up is geen make-up. Heb ik altijd gehad en dat is me toch goedkoop! En ik zie er ook nog niet eens uit als een trol. :n

Ik ben ook geen trol zonder make-up hoor. :D
Maar ik zie er net wat appetijtelijker uit als ik het wel gebruik. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:43

KimD schreef:
Goedkope make-up is geen make-up. Heb ik altijd gehad en dat is me toch goedkoop! En ik zie er ook nog niet eens uit als een trol. :n

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Sterker nog, ik heb nog nooit "dure" make-up gehad en ik mis het ook niet. :n
Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort make-up je gebruikt. Ik beperk me tot mascara, oogpotlood, eyeliner en wenkbrauwpotlood, maar dit gebruik ik zelden allemaal tegelijk. En heel af en toe in een gekke bui gebruik ik oogschaduw en/of lippenstift.

Thincla

Re: wat is goede goedkope make up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:44

Bij de kruidvat is er woensdag avond van 17 tot 20 uur 1 plus 1 op alle make up volgnesmij

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:47

Als je een gevoelige huid hebt of snel puistjes krijgt zou ik wel een foundation van een duurder merk kiezen. Ik heb een tijdje foundation van ELF gebruikt en toen zat ik onder de bultjes -O- nu ik mijn vertrouwde Vichy gebruik heb ik daar geen last van.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:49

(Ik weet niet of het al genoemd is) maar bij de action hebben ze nu goede merken voor kleinere prijsjes *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:49

Klinkt erg aantrekkelijk maar volgens mij moet je dan vrezen voor je leven.
Ik krijg daar een beetje dit idee bij:

Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:57

Haha nou dat vond ik erg meevallen! Ik stond laatst gewoon in mijn eentje in die bakken te graaien :D
Wel even letten op de verzegelsticker!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:03

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/*

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:04

Tip: komende woensdag 1+1 gratis op alle make-up bij Kruidvat :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:05

Nagellak van de hema vind ik echt super fijn. Ik had een hele lichte groene pastelkleur gekocht en die dekte heel mooi in 2 laagjes en bleef ook goed zitten :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:10

Foundation koop ik altijd bij de Hema. 4 euro ofzo voor een tube, maar daar doe ik ook echt lang mee.
Mascara bij de action!!! 80 cent, hele fijne :)
Poeder koop ik van essence, kost 2,50 ofzo.
Eyeliner en oogpotlood ook bij de hema voor ongeveer 2 euro per stuk.
Lipgloss koop ik gewoon wanneer ik een leuk kleurtje zie :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 16:53

Ik zweer hierbij eeuwige trouw aan bbcream <3 wat een heerlijk spul is dat! Luchtig gevoel geen plakaten en toch dat make upje wat je nodig hebt. Grandioos :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:56

Essence en Catrice vind ik prima merken. Ja je merkt het moet er iets anders mee omgaan maar er is prima mee te werken. Je kunt make-up aanbrengen of niet denk ik dan hoor.

Misschien kun je kijken op bekende beautyblogs? Daar geven ze vaak tips etc over budgetmerken en reviewen ze ook budget merken. :)

Vind trouwens dat spul van de Action niks, maar dat komt omdat ik er op een of andere manier allergisch voor ben. Fijn spul, jammer van de allergie haha

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:56

Ik gebruik tegenwoordig de BB cream van de Kruidvat, eigen merk. Werkt net zo prima als die van nivea, verder gebruik ik bijna alles van de HEMA. Nagellak, als je dat onder make up rekent standaard essence!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:37

Ik heb vandaag het W7 in the buff palette gekocht. Het is een dupe van mijn Naked2 van Urban Decay die bijna op is. Ik ben benieuwd of dit een beetje een waardige vervanger is. Anders toch maar weer een Naked2 bestellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:22

Bij Kruidvat Catrice geshopt, dat is echt super make-up voor een super prijs. Als er 1 make-up merk een goede prijs-kwaliteit verhouding heeft is Catrice het. Je krijgt echt veel kwaliteit voor weinig.
Heb de Photofinish foundation en die is echt heel goed. Het wenkbrauwpotlood is ook top trouwens.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:37

Photofinish heb ik ook staan! Ik gebruik op het moment geen foundation, maar als, dan is het die. Een klein drupje opgedragen met een foundationkwast en gebufft ziet er gewoon prachtig uit en houd gemakkelijk de hele dag!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:38

Lara_Silver schreef:
Photofinish heb ik ook staan! Ik gebruik op het moment geen foundation, maar als, dan is het die. Een klein drupje opgedragen met een foundationkwast en gebufft ziet er gewoon prachtig uit en houd gemakkelijk de hele dag!

Je hebt idd echt maar heel weinig nodig. Hier doe ik jaren mee op deze manier. En dat met 1 flesje van 5 euro nog wat.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:42

Ja precies! En ik vind het pompje gewoon handig. Als hij op raakt is het wel vervelend. Ik verdunde hem dan met een heel klein beetje water en zo heb ik toch het meeste eruit kunnen halen. :+ De volgende gooi ik dus gewoon weg als er niets meer uit het pompje komt. De wenkbrauw mascara van Catrice is trouwens ook handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:52

Ik gebruik weleens Catrice en Essence, of Hema.
Met name voor nagellak, wenkbrauwpotlood, en mascara.
Soms ook wel lipstick of glosje.

Foundation haal ik niet standaard ergens, heb wel vrij moeilijke huid dus heb wat eisen.
Idem voor rouge en/of highlighter.

Heb hier thuis vanalles liggen, van goedkoop tot duur.

edit:die photofinish heb ik geprobeerd, mijn huid werd er giga onrustig van helaas.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 00:05

Ik met al mijn allergieën kan dat goedkope spul meestal wel hebben. Niet alles maar een hoop wel. Draag niet vaak foundation dus doe ook heel lang met een 'tube' (whatever het is haha).

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 00:21

ik heb een miss sporty foundation voor die enkele keer dat ik het draag, rest is essence, sleek, catrice etc. enige dure is mijn maybeline of max factor mascara, want dat is de enige die me volume en lengte geven zonder klonten. maar dan is het puur aanbiedingen scoren :)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 00:24

Essence en Catrice makeup zijn erg fijn, vooral de mascaras en de eyeliners :j

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 01:24

Ik gebruik normaal gesproken MAC als foundation, en als ik die even niet voor handen heb is het Photofinish van Catrice. Poeder het af met een poeder van Essence en ook mijn wenkbrauwgel en mascara zijn van Essence. Ennn ik heb heel veel nagellakjes van Essence :D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 01:50

Ik ben zelf heel lastig met make up, aangezien ik een hele lichte en droge huid heb.
De hema foundations en poeders vond ik echt vreselijk, het bleef echt als een laag op mijn gezicht zitten, heel lelijk :n.
Essence haal ik mijn eyeliners vandaan, die zijn echt superfijn en oogpotloodjes en poeders.
Toch zit ik met foundation altijd wel op de duurdere merken, omdat ik dat echt mooier vind zitten. Vandaag was toevallig bij de kruidvat 1+1 gratis make up (50% korting van je totale bedrag eraf), dus heb flink wat inkopen gedaan! Mijn eyeliners waren 1.20 van essence nu en mijn foundation van 16 was nu maar 8, dus dat is leuk winkelen.
Van catrice heb ik net een groene primer gekocht, mijn huid voelt heerlijk, alleen zitten er blijkbaar glitters in :+. Was geloof ik ook maar 2 euro!
Ik lees nu al meerderen over de photofinish, misschien is dat nog wat, maar zal vast weer te donker zijn :').