Saddam Hoessein misschien opgepakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:58

Dan stelt die verklaring dus niets voor! Ik denk dat je als wereld meer "klasse" toont door ook voor mensen als Sadam mensenrechten wel te laten gelden. Als voorbeeld hoe het wel moet.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:02

En dan staat er de volgende keer weer iemand met een lading gifgas klaar en denkt vervolgens dat hij er mee wegkomt want hij wordt beschermd door de universele rechten van de mens. In sommige landen gelden deze regels niet. Zoals ik al zei: SH heeft ze ook niet in zijn binnenzak zitten...

Maar goed... dit wordt een onwijs getouwtrek Haha! Om te laten zien hoe het hoort en een voorbeeld te stellen ga ik er nu niet meer verder op in want anders wordt het een gebed zonder einde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:06

Omdat SH zelf verschrikkelijke dingen heeft gedaan, betekend niet dat degene die hem gaan berechten dat ook moeten doen. Juist door deze man een proces te geven, waarbij hij hoogstwaarschijnlijk de doodstraf krijgt, ga je boven de persoon staan.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:06

Dat vind ik een erg merkwaardige insteek voor een discussie maar goed. Het feit dat ook Saddam mensenrechten geniet wil niet zeggen dat hij niet veroordeeld kan worden, de rechten van de mens staan een veroordeling met een hele zware straf namelijk niet in de weg. Die man is voor zover ik dat kan beoordelen een hele grote schoft. Daar ben ik het met eenieder over eens. Je kan hem ook volgens de opgestelde spelregels laten boeten voor zijn daden. Dat is een voorbeeld stellen!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:07

Maarten schreef:
En dan staat er de volgende keer weer iemand met een lading gifgas klaar en denkt vervolgens dat hij er mee wegkomt want hij wordt beschermd door de universele rechten van de mens.
de URvdM zorgt er niet voor dat iemand zijn straf zal ontlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:08

Maarten schreef:
En dan staat er de volgende keer weer iemand met een lading gifgas klaar en denkt vervolgens dat hij er mee wegkomt want hij wordt beschermd door de universele rechten van de mens. In sommige landen gelden deze regels niet. Zoals ik al zei: SH heeft ze ook niet in zijn binnenzak zitten...

Aha en omdat dat zo ontzettend erg is, moet de beschaafde wereld maar iets doen wat precies zo verwerpelijk is??
En ik maar denken dat beschaving ervoor zorgde dat de oog-om-oog mentaliteit verslagen werd.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:08

same thougts dus Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:10

ruiterinrust schreef:
same thougts dus Haha!
en dat allemaal binnen 3 minuten Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:18

Citaat:
niemand verspeelt ooit zijn mensenrechten, ook misdadigers niet.

Iedereen die een moord pleegt heeft in mijn ogen zijn kansen verspeelt.

Ben blij maar ook zeer verrast dat ze SH te pakken hebben.
Na de Novembermaand met al die aanslagen had ik er een hard hoofd in in die Amerikanen.

Klinkt misschien raar maar ik had liever dat ze Osama Bin Laden hadden gepakt.
Hopelijk pakken ze die ook snel.

In iedergeval is de wereld weer een stukje veiliger .

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:19

Ik ben het 99% eens (voor zover je een mening uit kunt drukken in cijfers) met de universele rechten van de mens. Misschien dat in deze discussie een stuk emotie meespeelt. Mensen mogen bij mij heel ver gaan, maar op een gegeven moment is er een bepaalde grens bereikt en tja... dan komt het oog-om-oog-principe bovendrijven. Misschien niet goed, ik weet het. Het is dus maar goed dat ik geen irakees ben die straks mag bepalen in welke mate SH schuldig is en welke straf hij verdient. Hiermee kom ik op het volgende punt: het plan is om SH door Irakeze rechters te laten berechten. In hoeverre zullen zij rekening houden met de universele rechten van de mens? Ik denk dat niemand volledig onbevooroordeeld kan kijken naar een mans daden. Allemaal zullen we in ons achterhoofd houden waarvoor deze man voor de rechtbank dient te verschijnen. Iedereen heeft er een bepaald gevoel bij, de één heeft medelijden met die man, de ander is hard (terwijl hij normaal gesproken altijd het goede in een mens wil zien en waarbij iemand heel ver kan gaan op sommige momenten Schijnheilig ) en weer iemand anders denkt rationeel en laat emoties niet meespelen. Dat vind ik zeer knap als het om dergelijke zaken gaat. Petje af Lachen
Laatst bijgewerkt door Maarten op 14-12-03 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:20

sorry dat ik het zeg jongens maar ik vind het werkelijk DRAMATISCH dat mensen van een jaar of 30 de oorsprong, bedoeling en de globale inhoud van de universele rechten niet kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:22

SuperPepeijn schreef:
sorry dat ik het zeg jongens maar ik vind het werkelijk DRAMATISCH dat mensen van een jaar of 30 de oorsprong, bedoeling en de globale inhoud van de universele rechten niet kennen.

maar zijn blijven hangen bij kielhalen, raddraaien, vierendelen en dergelijke dingen.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:26

Lovely"]
[quote="SuperPepeijn schreef:

maar zijn blijven hangen bij kielhalen, raddraaien, vierendelen en dergelijke dingen.
[/quote]

Sorry dat ik het zeg, maar wat zijn dit een ontzettende dooddoeners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:28

Maarten"]
[quote="Lovely"][quote="SuperPepeijn schreef:

[/quote]

[/quote]
Is dat beter of slechter dan kwaad met kwaad bestrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:29

Maarten, dan hoop ik toch dat degene die rationeel denkt, en zijn emoties niet laat spelen, dat dat degene is die hem berecht.

Verder ga ik met Sp mee..

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:30

Maarten schreef:
zo is het niet bedoeld, maar ter motivatie de rechten wel eens door te nemen. Knipoog

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:31

"We got him"

Gadverdamme! Zó amerikaans! En dan die beelden laten zien, net een troffee. Ook ik kreeg toen op een manier medenlijden met hem, maar alleen om het feit dat iemand zo verstoten en niet menselijk behandeld wordt.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:35

De kerel had een aantal jaren geleden al voorgoed achter slot en grendel gemoeten dan was er nu niets meer aan de hand geweest...

Afbeelding

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:43

SuperPepeijn"]
[quote="Maarten schreef:
zo is het niet bedoeld, maar ter motivatie de rechten wel eens door te nemen. Knipoog
[/quote]

Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb? Knipoog zoals ik al eerder aangaf ben ik het voor het grootste deel eens met deze rechten en ben ook verdomd blij dat ze bestaan, maar in deze kwestie laat ik mijn gevoel meespelen. Sorry for being human (een dooddoener, ik weet het) Knipoog Ik denk dat iedereen een stukje gevoel mee laat spelen bij de veroordeling van deze man want elk mens heeft toch gevoel?
Laatst bijgewerkt door Maarten op 14-12-03 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyno

ik ben zeker blij dat ie opgepakt is! *LOL*

Joyce1988

ophangen die gozer... liever nu dan over een uurtje.. weet ie hoe het voelt op vermoord te worden

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:47

Maarten schreef:
Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb? Knipoog zoals ik al eerder aangaf ben ik het voor het grootste deel eens met deze rechten en ben ook verdomd blij dat ze bestaan, maar in deze kwestie laat ik mijn gevoel meespelen.
dan hoef je je er ook niet door aangesproken te voelen maarten, ik richtte het ook zeker niet alleen aan jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:48

Ieder mens zal gevoel hebben Maarten. Maar ik denk dat je deze man veel harder pakt als je hem gewoon berecht, met een gewoon proces. Dag in dag uit op zo proces geconfronteerd worden met je eigen daden, lijkt mij veel erger.........dan in een keer te overlijden door een schot.

Of ben ik nu heel vals?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:52

hoe kunnen ze zo snel de DNA testen hebben terwijl toen die Zweedse minister vermoord was ze een week moesten wachten?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:57

Omdat ze nog geen DNA hadden van de moordenaar. Er moesten nog tests gedaan worden op verdachten etc. Van Saddam was al DNA beschikbaar.