- Ik mocht drinken wat ik wilde (één keer toen ik me als zestienjarige snotaap verveelde en een fles wijn op mijn eentje soldaat maakte tijdens de vakantie, bracht mijn moeder me zelfs een tweede fles, zo aardig van haar
De dag er na mocht ik de kots zelf opruimen, en ik heb nooit meer zo veel gedronken, haar opvoedkundige list heeft geholpen!)- 1 x per week wilde mijn moeder me 35 kilometer verder op laten uitgaan, en mij 's nachts ook weer komen halen in de wagen. Verder gold er een 1 x per week uitgaan-regime, maar dat deed ik nooit omdat al mijn vrienden zo veel verder woonden.
- Ik mocht met de scooter rijden van zodra ik zestien was.
- Ik mocht ook opblijven zolang als ik wilde; naar de stad gaan, naar de bios... zonder uitleg te moeten geven. Of mijn chatvrienden bezoeken in Nederland.
- Ik kreeg ook gewoon zakgeld waar ik mee mocht doen wat ik wilde, en had ik iets nodig, hoefde ik ook nooit uitleg te geven.
- Roken werd ik flink bang voor gemaakt, en daarvoor gold de regel: nooit of te nimmer in huis. Maar tot roken heb ik nooit de aandrang gevoeld.
- Toen mijn moeder een keer ontdekt had dat ik af en toe blowde was ze wel enorm verdrietig, en zat ze te huilen
De volgende stap leek voor haar echt heroïne te worden. Ik heb dan ook maar gejokt het nooit meer te zullen doen.Ik ben nooit veel uit geweest; wel een paar ruige momenten beleefd met mijn vrienden in Maastricht, waar we ons met niet al te koosjere zaken bezighielden. Maar daar ben ik vrij snel weer uitgegroeid

Hier hangt het echt van kind per kind af; met mijn broertje zijn ze (terecht) veel strenger en korter.
). Dus wij deden dat heel braaf niet. Nouja, ik heb 1 keer een trekje van een sigaret genomen... blerk wat is dát smerig, snap niet dat mensen er aan beginnen.
Hoe krijg je het voor elkaar dat je kind dingen stiekem doet..