Geef jij je kind energie drankjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:20

Ik drink gewoon redbull en krijg het ook gewoon van mijn ouders :j

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:26

Van mijmogen ze energiedrankjes afschaffen en met name voor kinderen.. Ik zie ze bij mij op school met bijna niks anders rondlopen dan dat. :n

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:34

Ik dronk ook zomaar 5 of meer blikjes per dag weg.
Maar van de 1 op de andere dag vond ik het echt naar pis stinken en werd echt misselijk van de geur. Wat ben ik mijn zwangerschap dankbaar.
Ik zou het niet voor mijn kind kopen. Is echt verslavend dat spul en slecht als je er veel van drinkt.

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:46

Limitless schreef:
Van mijmogen ze energiedrankjes afschaffen en met name voor kinderen.. Ik zie ze bij mij op school met bijna niks anders rondlopen dan dat. :n

dat het bij jou op school mag!
hier mag je niet eens energy mee nemen en al helemaal niet drinken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:47

ik drink het opzich wel vaak.
als ik ochtends geen tijd heb voor koffie te drinken( verslapen) dan is het opzich wel handig.
en als ik nachts noch werken moet dan drink ik ook een blikje.
ik drink nooit meer dan 2 blikjes verpsreid over de dag.

tevens op een tentfeest waar ik vorige jaar gewerkt heb, was er een klein kind van 8-9 jaar die met de vinger op een fles energie wijsend vroeg, wat is dat dan?
toen heb ik geantwoord dat is iets voor volwassenen.
als antwoord kreeg ik heel schattig terug, oh dan mag ik dat niet drinken doe dan maar een fanta...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:08

Mijn ouders kopen het niet voor ons, maar ze verbieden het ook niet. Ik drink vrijwel nooit energydrankjes omdat ik het niet lekker vind en er zo ongelooflijk druk van wordt dat het niet grappig meer is. Mijn broertje koopt het daarentegen wel zo af en toe, maar dat valt ook wel mee.

Verbieden vind ik zeker niet nodig, stukje eigen verantwoordelijkheid. Als je het gaat verbieden werkt het averechts omdat het dan een extra "kick" geeft omdat je ies doet wat niet mag..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:15

Mijn ouders hebben daar nooit moeilijk over gedaan. Nooit een issue van gemaakt en dus dronk ik het ook niet veel. Heel af en toe, voornamelijk met uitgaan.
Vaak als je er juist een probleem van maakt dan wordt het steeds interessanter.
Ik heb nooit iets gemerkt van energiedrankjes, ik kan het nu zelfs nemen voor het slapen gaan. Ik slaap er niet minder mee. Merk er echt niks van.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:21

Ik drink het zelf ook niet, het is gewoon vieze zoete troep O:)
Overigens zou ik het gewoon mogen drinken van mijn ouders, maar nee ik hoef het zelf echt niet.
Als ik zelf kinderen zou hebben zou ik het niet verbieden, maar ik zou hopen dat ze het net als mij vies vinden :')

Voltige96

Re: Geef jij je kind energie drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:23

Vind energie en redbull verschrikkelijk. Heb ontzettend gevoelige tanden dus kan er ook super slecht tegen. Van mij moeder mocht ik het ook nooit hebben. Nu drink ik het alleen in hele drukke tentamen perioden, of als mix met wodka. Heb morgen ook weer twee tentamens achter elkaar, dan drink ik tussendoor een half blikje en sta ik weer iets meer op scherp.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:29

Ik vind het smérig.
Maar drink het wel eens met uitgaan, gemixt met jagermeister. :')

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:39

Ik snap echt niet wat mensen daar lekker aan kunnen vinden. Die geur... dat helpt toch niet om dorst te lessen? :+
Ik heb wel eens ergens een onderzoekje gelezen dat de cafeïne binnen een minuut al weer over de top heen is en bijna niet te merken. Het effect zou dus vooral psychologisch zijn dan. Nu weet ik beter dan één onderzoekje geloven (ik ben nota bene zelf actief in onderzoek) maar het heeft me wel benieuwd gemaakt hoe het zit dan.

Er werd hier eerder in het topic gemeld dat het onder een bepaalde leeftijd niet verkocht mag worden in de supermarkt.
Ik geloof dat dat in België tegenwoordig zo is, misschien werkt de persoon die dit meldde in een Belgische supermarkt? Ik moet in ieder geval tegenwoordig aan de opstart van een kinderkamp melden dat 'pepdranken' verboden zijn onder de 16.

Op zich ben ik wel voorstander van een verbod. Het is zulke troep en écht niet goed voor je. Dus lekker niet aan kinderen verkopen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:41

Ik heb gegoogled maar kom tot dusver niks tegen dan voorstellen en geen concrete wetten. Is het niet gewoon een supermarktbeleid?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:44

ik drink het zelf wel eens als ik echt even een energie boost nodig heb,
maar dan ook maar 1 blikje, no way dat mijn kinderen het krijgen 4 en 2 jaar.

er is al eens een meisje aan overleden, die had er zoveel op dat haar hart er van op tilt sloeg.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:46

Ik (als kind zijnde) vind het super lekker en koop het regelmatig. (dat vinden mijn ouders goed)
In het weekend krijg ik ook altijd redbull en ik hou er gewoon super erg van, lekker veer energie erin gooien :Y)

Ik bekijk het zo: het is geen alcohol of drugs of iets en ik 'drink' het niet extreem veel dus het is (zo ver ik weet) niet slecht

Veel vriendinnen van mij die zijn nu serieus al aan het roken en af en toe ook al aan de drugs en die liggen in het weekend stom dronken op straat waar ze later niks meer van weten dus ik vind het prima zo!
Te bedenken dat ik en mijn vriendinnen 14 jaar zijn.. Ik vraag me serieus af hoe hun leven er later uit ziet

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:50

Ik zou het zo en zo niet geven als hij nog jong is. Al weet ik niet hoe mijn vriend er over denkt, die drinkt het wel regelmatig. Cola ben ik ook geen voorstander van op jonge leeftijd. Maar zodra ze oud genoeg zijn om naar de supermarkt te kunnen, tsja dan heb je er ook minder zicht op. Verbieden zou ik niet, maar uitleg geven en hopen dat ze er iets mee doen wel.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:50

Urielle schreef:
Ik heb gegoogled maar kom tot dusver niks tegen dan voorstellen en geen concrete wetten. Is het niet gewoon een supermarktbeleid?

Kan best, dan is het ook kinderkamp-beleid waarschijnlijk. Ik dacht altijd dat het gewoon een wet was dan, maar kan er inderdaad ook niets over vinden op Google. Belgen hier die het weten? ;)
Noorwegen vond ik trouwens wel tussen de zoekresultaten, die hebben blijkbaar al wel een verbod ingevoerd.

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:52

van mijn moeder mag het heel soms als ik met 1 vriendin afspreek (met haar halen we dan altijd monster) en dan mag t wel, zal 3 keer per jaar zijn, maar dat is dan 50 procent sap en 50 procent energie, dus nee dat vindt ze niet erg ;)

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:55

Ik was behoorlijk verslaafd...nadat mijn voortanden compleet naar de piep gingen ben ik zowat gelijk gestopt en door de suikers kun je er ook nog eens kilos van aankomen. Nu drink ik het heel af en toe nog is maar ik zal er nooit meer zo veel van drinken als eerder!

Vorige week zag ik het nog een moeder kopen voor haar rond de 3 jarige zoontje..Ik had echt zoiets van wil je dat je kind een hartaanval de van krijgt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:56

Ik drink het niet en zou het mijn kind ook niet voorschotelen. Overigens vind ik het 'grappig' om te lezen dat AA drink wel mag, daar zit meer suiker in dan in redbull.
Ook blijf ik mij verbazen dat fristi, chocomelk en appelsap kinderdrankjes zijn die als gezond gezien worden, dat zijn ook regelrechte suikerbommen.

Op de school waar ik werk is energydrank verboden, ik leg leerlingen ook uit waarom. Ook krijgen ze voedingslessen en zien ze dus hoeveel suiker overal in zit. Met mate kan het allemaal geen kwaad en gelukkig hebben leerlingen dat ook snel door :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:10

Ik ben zelf nog een puber maar ik vind het ZO smerig %) het ruikt gewoon naar pure suiker met een smaakje.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:10

Ik vind het een beetje "Kijk mij ik ben stoer" drankje.. Drink gewoon limonade joh :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:13

Noeska, in België is het verkopen van energydrankjes niet aan reglementering inzake leeftijd onderworpen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:15

VivaLaVida schreef:
1 blikje staat qua caffeine gelijk aan een grote mok koffie. Koffie ook maar verbieden dan?

Absoluut!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:22

Echt het allerslechtste wat er is.!!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:27

Roos_M schreef:
Echt het allerslechtste wat er is.!!

uhm zo heel heftig is het nou ook weer niet, ooit gehoord van drugs? :')