Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:44

'Vroeger' hadden mijn ouders en ik ook vaste plakken. Gewoon uit gewoonte.. nooit bedacht dat ik ook ergens anders kon gaan zitten.

Koffie zetten geen probleem hoor :n als ik wat te drinken pakte diende ik het ook aan hun te vragen zo deden hun dat ook. En deed ik het niet en hoorde ze de kast open gaan.. of ik kon het alsnog doen of zelf ook niets.

Nu heb ik ook mijn eigen plek op mijn eigen bank.. :=

En betreft reacties hier.. ik denk dat ts gewoon op heeft geschreven wat een moeder van een puber af en toe denkt.. ;) En groot gelijk heeft ze dat ze haaf hart hier even lucht!
Laatst bijgewerkt door Dungen op 14-04-14 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:45

Het is wel grappig om er over na te denken.
Bij ons thuis was de motto: niemand heeft een vaste plek behalve op het kerkhof!
haha stom eigenlijk.

Ladybird

Re: Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:51

Ik vind het geen moeite om savonds even koffie te zetten, maar mama helpt wel mee alst handig uit komt.

maar ik vind je heel jengelig overkomen in je tekst. je kunt toch savonds soms ook wel even zelf koffie zetten? of ze een stal laten mesten? of stofzuigen?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:04

Toen ik zag hoe oud de TS was schrok ik wel eventjes. Ik verwachtte qua schrijfstijl en inhoud iemand van 20 jaar jongers.

Desalniettemin vind ik het een beetje overdreven om je plek zo te claimen. Iedereen heeft hier ook z'n eigen plekje, maar als die bezet is wordt er 'overlegd' of niet naar omgekeken. En waarom nou per se dat kopje koffie? Hangt er zoveel af van dat ene kopje? Doen je dochters verder niet lief?
Ik, als zelf ook 18jarige dochter zijnde, zou mijn moeder heel dankbaar zijn maar echt niet stilstaan bij het feit dat een kopje koffie blijkbaar als enige object doorgaat als bedankje.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:13

Ik heb ook mijn eigen bank :D :D Ouders hebben ook een vaste plek op de bank. Alleen nu ik met mijn been hoog moet hebben we even gewisseld, nu doet niemand moeilijk. Anders moet ik ook altijd gewoon van mijn ouders' plek af als ik daar zit. Ook tijdens het eten hebben we eigen plekken aan de eettafel.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:16

mijn ouders hebben een stoel me broertje heeft de bank en ik heb me bed waha ik zit niet zo veel beneden in de woonkamer dus heb ik geen last van :p

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:17

Ik heb ook een vast plekje op de bank hoor :j
En mijn vader heeft een leren stoel, het is zelfs zo erg dat bezoek eruit wordt gehaald zodat hij erin kan zitten.
Meeste reguliere bezoekers en bv aanhang en vrienden kennen deze ongeschreven regel bij mijn ouders zo goed, dat zodra mijn vader binnenkomt, ze zonder te stoppen met het gesprek verhuizen naar de bank :=
Ze denken er al helemaal niet meer aan hoe en wat :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 23:20

Het gaat eigenlijk niet over de koffie,maar gewoon dat ze moeten leren ook eens iets voor een ander te doen en niet altijd ik,ik,ik.Mijn oudste van 13 gaat choco maken in de keuken en brengt niets voor ons mee.Vraagt het ook niet.En dan ook het koekblik op schoot.Wij hebben zelf voor kinderen gekozen en ik doe alles voor ze.Maar ze mogen ook wel eens iets voor ons doen al hebben ze daar geen zin in.Ik zeg wel eens,geen zin dan maak je maar zin.Maar dat zal ook wel weer opvoedkundig verkeerd zijn.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:21

Jeetje.

Ik schrik een beetje van dit topic, waar een mens zich druk om kan maken. Bezoek van je vaste plek sturen vind ik alleen wel ronduit gênant en alles behalve gastvrij overkomen. :o

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:23

Ons mam heeft ook een vast plekje. Rechts in de hoek van de bank. Kan ze lekker ontspannen zitten zonder steeds lastig haar hoofd te draaien voor de tv enzo. Tja, als je er bij nadenkt is het misschien een beetje raar. Maar ik vind het best kunnen dat je een eigen plek hebt, en een kopje koffie is imo ook zo gezet.
Wat wel altijd leuk si bij ons; Als je ziek bent, mag je dus op de bank op dat plekje, heerlijk. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:27

Ik zit nooit op de bank, maar altijd aan de eettafel. En daaraan heb ik inderdaad mijn eigen plekje. Als iemand anders daar neerploft ga ik uit protest wel op de bank zitten, ik wil op mijn plek zitten en anders niet. :+
*verwende kleuter-modus aan*

Eigen mokken hebben we hier ook trouwens :')

janouk schreef:
If mamma aint happy, nobody is happy!

Niemand ligt op mijn plek op de bank!

Al probeerde dit mafkeesje mijn plek in te pikken, maar die is 2 weken oud, dus die mag het proberen

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6378_n.jpg

Hahahaha aaaaaahw! <3
Daar zou ik mijn plekkie wel aan afstaan :))

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:32

Yep hier ook een eigen plekje, en bij mn ouders had ik die ook.. Als een ander daar gaat zitten vind ik dat ook vervelend.. Nergens voelt het zo goed als op dat plekje haha.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:41

NikkiEnJij schreef:
Niet zo druk om maken en niet je plekje claimen. Af en toe omruilen van plek, waarom zou je meer recht hebben om daar te zitten dan zij?

Ik las het bericht, begon na te denken over de leeftijd, en had gelijk.

Het is je leeftijd meisje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:50

eenitraM schreef:
NikkiEnJij schreef:
Niet zo druk om maken en niet je plekje claimen. Af en toe omruilen van plek, waarom zou je meer recht hebben om daar te zitten dan zij?

Ik las het bericht, begon na te denken over de leeftijd, en had gelijk.

Het is je leeftijd meisje :')

Sorry maar wat heeft leeftijd er nu weeree te maken?

Ik vind het echt belachelijk als je weg gestuurd wordt van de plek waar je zit.
Als het zo gegroeid is dat iedereen een eigen plek heb & daar is iedereen tevreden mee. Maar weg sturen? No way dat ik dat zou accepteren. Ook niet van m'n ma.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:15

Ik heb ook een vaste plek op de bank, daar moet iedereen voor wijken :=

Vroeger hadden mijn ouders ook vaste plekken op de bank/aan tafel.. Is niet heel gek toch? Wij als kids mochten daar best zitten maar als een van hen binnenkwam moesten wij gewoon wieberen :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:22

Man en ik hebben ieder een eigen luie stoel en dat is onze plek. Zo nu een dan gaat één van de kinderen er zitten en heel soms ga ik dan even op de bank zitten, maar meestal moeten de dames moven.
Ook aan tafel heeft iedereen zijn eigen plek, eigen bestek en eigen bekers, ook onze aanstaande schoonzoon.
Koffie pakken kan ik zelf wel en doe dat ook meestal en dan neem ik meteen koffie mee voor man en oudste dochter, die ook koffie drinkt. En het komt ook wel voor dat zij eens koffie inschenkt. Kom ik uit de douche en staat er al een kop koffie voor me klaar, heel lief.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:36

Ayasha schreef:
Britta31 schreef:
Het gaat er om dat kinderen ook wel eens dingen voor hun ouders moeten doen.Vorige week nog op koopavond 2 dochters naar de stad gebracht terwijl ik daar geen zin in had.Ik zat net op mijn plekje.Het idee kwam in hun op en mam heeft het toch maar weer gedaan.En zo heb ik nog meer voorbeelden.Dan verlang ik toch niet te veel.Ze hoeven in huis niet eens mee te werken.Kamer wordt gedaan.Stal gemest,wei gemest en dan heb ik wel een koffie verdient vind ik.

heb je ook, en je weet de keuken ook zijn lijkt me? :)
"mam heeft het toch maar weer gedaan" :r
Wellicht ligt het aan mijn herinneringen maar mijn nekharen komen overeind van deze manier van typen.. :x
Doe het uit liefde, of doe het niet.

Ik ben het zo met je eens. Ik ben nu geen 12 meer, maar als 12 jarige had ik zeeeeeer slecht op zulke 'eisen' gereageerd (nu eigenlijk nog steeds). Vragen of je iets wilt doen, prima. Maar op zo'n manier, ik doe ook zoveel voor jou, dan had ik al vrij snel een manier gevonden om daar niet meer afhankelijk van te zijn en sowieso flink de kont tegen de krib hebben gegooid.

Ik snap best dat je het als ouder fijn vindt om waardering te krijgen voor alles wat je, naar mijn mening vanzelfsprekend, voor je kinderen doet. Echter zien pubers dat nou niet altijd zo en lijkt het mij ook vrij waardeloos als je die waardering afdwingt.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:39

Mijn moeder heeft echt haar vaste plek (en daardoor mn vader ook, naast haar :P haha). Ik zit ook eigenlijk altijd op dezelfde plek op de bank. Op een andere plek zit ik dan ook echt niet lekker :=

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:47

Ik heb de bank voor mezelf mn vriend woont op de grond

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 00:56

Wat is er toch met de pubers van nu.Ze willen niets,maar verlangen wel alles.Ze hebben zelf geen cent maar willen dat pap en mam alles betaald enz.Maar er iets voor terug doen ho maar.Want daar hebben ze geen zin in.En ouders hebben zelf voor kinderen gekozen dus moeten die alles maar voor ons doen.Zo werkt het bij ons niet.En mijn dochters zijn geen gratis werkvolk hoor.Maar iets meer waardering zou wel leuk zijn.Dit is mijn mening en ik probeer onze dochters zo op te voeden dat ze ook dingen voor andere mensen doen zonder er iets voor terug te willen hebben.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 15-04-14 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:04

Britta31 schreef:
Wat is er toch met de pubers van nu.Ze willen niets,maar verlangen wel alles.Ze hebben zelf geen cent maar willen dat pap en mam alles betaald enz.Maar er iets voor terug doen ho maar.Want daar hebben ze geen zin in.En ouders hebben zelf voor kinderen gekozen dus moeten die alles maar voor ons doen.Zo werkt het bij ons niet.En mijn dochters zijn geen gratis werkvolk hoor.Maar iets meer waardering zou wel leuk zijn.

Jeetje, wat generaliseer jij zeg ! Zou er toch wel bij willen zien staan, dat jij dat vindt, want ik herken me totaal niet in dit beeld (heb zelf een dochter).

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:09

Tja das lastig ik snap je wel hoor maar mijn moeder dwong me ook vaak tot thee zetten. En ja ze deed veel voor mij maar ik ook voor haar, deed best veel thuis. deed ik het niet had ik ruzie. Ik vind natuurlijk dat je ze het best mag vragen en zeg dan ook gewoon ik ben zo moe en vertel wat jij gedaan hebt misschien begrijpen ze het dan beter.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:11

Ja en hard gezegd kinderen bginnen met hun moeder leegzuigen, borstvoeding en daar na qua geld

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 01:14

Maar dat zeg ik ook hoor.Ik heb dit en dat al gedaan,willen jullie iets voor mij doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:28

Hier in huis heeft iedereen een vaste plek op de bank. Altijd al zo geweest dat mijn moeder haar eigen plek had (en daar worden we zonder discussie weggestuurd als we er zitten), en sinds we wonen waar we nu wonen hebben we allemaal n vaste plek. Aan de eetkamertafel en aan de eetbar ook, eigen plek, bewust zo ingedeeld door m'n ouders en geen gezeur.

M'n moeder maakt koffie voor haar en m'n vader om 8 uur, als wij iets willen pakken we het zelf. Degene die daarna als eerste iets te drinken gaat pakken bied iedereen aan, ook als die mensen in een andere ruimte zitten dan jij. Als je je eigen glas bijvult doe je die van iedereen. Mijn moeder hoeft niet op te staan voor drinken, die heeft al gekookt.

Vind het niet meer dan logisch dat je als ouder eerste recht hebt om een plekje te kiezen, en dat je je kinderen ook van n plekje af kan sturen. De ouders zijn degene die ervoor werken en die het betalen. Dat heeft niets met liefde of respect te maken.