Scouting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Scouting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:28

0000 gewoon DOEN. Het is hartstikke leuk :j

We hadden alleen de laptop en printer mee omdat de leiding weer eens "vergeten" was om de routes klaar te hebben + uitgeprint. :D (kwam anders NOOIT voor hoor O:) )

Het leukste vond ik nog de wedstrijdjes tussen welpen en scouts bij de landgroep. Wij (welpen) wonnen 9 van de 10 x _O- Voorbeeldje, een kampje opslaan. Dus tent (ronde sahara 400) met kamptafel en vuurtafel. Welpen waren eerder klaar met strak opgezette tent, mooi stevig tafel en het vuurtje brande mooi. Tent scouts stond slap en scheef (wist nooit dat een 1 stoktent zo scheef opgezet kon worden :wow: ) kamptafel was niet veilig om op te zitten en een vuurtje maken ook niet (tafeltje zou mee op fikken :D) Scoutleiding heeft maar besloten dat ze wat meer moesten oefenen _O- Voor de volgende wedstrijd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:09

0000 schreef:
Leuk topic om te lezen, doet me ineens ergens aan denken en dit is vast een goede plek om meteen maar een paar vragen te stellen.
Ik ben een tijdje geleden verhuisd en zou het eigenlijk wel leuk vinden mijn kennissen/vrienden kring in de omgeving wat uit te breiden. Heb ooit eens bedacht dat ik misschien wel leiding zou willen zijn van een jeugdorganisatie bv (ook omdat ik dat heel leuk vind met de jeugd uiteraard, maar daarnaast ook voor mijn eigen contacten). Nou zit er oa een scoutinggroep bij ons in de buurt maar kan je daar überhaupt leiding van worden als je zelf nauwelijks ervaring hebt met scouting? Ik ben ooit wel lid geweest maar dat was niet zo'n actieve groep volgens mij en is ook echt heeeel lang geleden.
En, wat is de gemiddelde leeftijd van de leiding zo'n beetje? Ik ben 26, vind het wel leuk om een beetje in mijn eigen leeftijdscategorie te blijven dan...Go or no go?

Doen! Ik had 'collega's van eind 30/begin 40 in het team, maar ook jonger dus gemiddeld kwam het wel rond de 25. Ik had ook 0,0 ervaring en heb al doende wel dingen opgepikt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:37

0000: idd doen :j toen ik 17 was zijn we van woonplaats verhuisd, door op scouting te gaan heb ik heel snel nieuwe vrienden gemaakt. Mijn 3 jaar jongere broertje zat al vanaf zijn 7e op scouting, ik was altijd te verlegen (en wilde niet stoppen met paardrijden :D ). Heb me toch over laten halen en heb er nooit spijt van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:42

0000 schreef:
Leuk topic om te lezen, doet me ineens ergens aan denken en dit is vast een goede plek om meteen maar een paar vragen te stellen.
Ik ben een tijdje geleden verhuisd en zou het eigenlijk wel leuk vinden mijn kennissen/vrienden kring in de omgeving wat uit te breiden. Heb ooit eens bedacht dat ik misschien wel leiding zou willen zijn van een jeugdorganisatie bv (ook omdat ik dat heel leuk vind met de jeugd uiteraard, maar daarnaast ook voor mijn eigen contacten). Nou zit er oa een scoutinggroep bij ons in de buurt maar kan je daar überhaupt leiding van worden als je zelf nauwelijks ervaring hebt met scouting? Ik ben ooit wel lid geweest maar dat was niet zo'n actieve groep volgens mij en is ook echt heeeel lang geleden.
En, wat is de gemiddelde leeftijd van de leiding zo'n beetje? Ik ben 26, vind het wel leuk om een beetje in mijn eigen leeftijdscategorie te blijven dan...Go or no go?

Gewoon contact opnemen met de groep en informeren of ze nog leiding zoeken, dan mag je vast een paar keer meedraaien om te kijken of het van beide kanten klikt.
Misschien hebben ze ook wel een plusscouts groep waar je lid van kan worden, dat is ook leuk.

Ikzelf ben nu 15 jaar actief bij scouting, eerst jeugdlid, toen leiding, nu alleen nog groepsbestuur.
Ook veel op regionaal en landelijk niveau gedaan, erg leuk :-)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:05

Miekelien schreef:
De Twentse Winterhike is zeker aan te raden, ook als je niet uit de buurt komt :j Daar sta ik al een aantal jaar trouw op post, en onze groep neemt ook regelmatig de prijs voor beste post mee naar huis.

Ik loop zelf graag, maar het idee wat ik samen met een stel vrienden een paar jaar terug heb gelanceerd blijft beter. We organiseren voor de HIT een hike (met alle bekende technieken) in de auto, dit jaar al voor de 6e keer en al voor de 6e keer vol! Dus ik zit nu vol in de voorbereidingen voor aankomend weekend.

0000 bij onze groep zou je van harte welkom zijn, dus daar vast ook!

Hey, de ariensgroep? :).
Inderdaad, als je hiken leuk vind maar niet super veel kilometers wil lopen is de winterhike echt een aanrader. Ik geloof dat je bij de junioren op dag 1 zo'n 25km loopt en op dag 2 zo'n 17, dat is echt heel goed te doen.

En idd, gewoon aanmelden! Wij hebben ook een paar leidings bij ons op de groep die eigenlijk ergens anders vandaag kwamen en het bevalt ze prima omdat je gelijk een hele grote groep mensen leert kennen. Zeker niet twijfelen, van vrijwilligers zijn er nooit genoeg!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:30

Nou, dat is heel duidelijk :D :D :D

Nog een paar maanden knallen op stage en dan van de zomer eens kijken of ik een leuke groep kan vinden!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:37

Meestal hebben ze wel een tekort aan vrijwilligs. Jammer genoeg hebben ze er wel genoeg bij de rsw Haarlem. Sta nu op de reserve lijst, hoop dat er mensen afvallen

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:56

kosseh schreef:
Meestal hebben ze wel een tekort aan vrijwilligs. Jammer genoeg hebben ze er wel genoeg bij de rsw Haarlem. Sta nu op de reserve lijst, hoop dat er mensen afvallen

Rsw is weer een slag apart natuurlijk, dat is zo gaaf om aan mee te werken, net als de LSW :D. Ik hoop voor je dat je mee mag doen!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:46

badeendje schreef:
Hey, de ariensgroep? :).
Inderdaad, als je hiken leuk vind maar niet super veel kilometers wil lopen is de winterhike echt een aanrader. Ik geloof dat je bij de junioren op dag 1 zo'n 25km loopt en op dag 2 zo'n 17, dat is echt heel goed te doen.

En idd, gewoon aanmelden! Wij hebben ook een paar leidings bij ons op de groep die eigenlijk ergens anders vandaag kwamen en het bevalt ze prima omdat je gelijk een hele grote groep mensen leert kennen. Zeker niet twijfelen, van vrijwilligers zijn er nooit genoeg!

Klopt! Al ben ik daar wel import (sinds een paar jaar), vriendlief zit er van jongs af aan bij :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:50

Yeah! ik ben er 1! en ook bever leiding bij de norvicus in noordwijk (waterscouting)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:07

Hooi, ik kom weer leven in dit topic blazen :D

Iemand nog leuke activiteiten gedaan?

Wij hebben een weekend gehad. Beeje jammer dat meer dan de helft af zei toen we de boodschappen al hadden gedaan. Maar was wel heel gezellig met de gene die er nog waren.
Zaterdag weer opkomst :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:37

Wij hebben gisteren een de grondoven gebruikt die de pivo's afgelopen vrijdag hebben gemaakt. Improvisatiepizza's ingemaakt, waren goed te doen! De rest van de avond hebben we films gekeken en daarna nog bij het kampvuur gezeten, praten over vanalles en nogwat. Uiteindelijk was ik om 4u thuis, dat kan in de vakantie!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:45

Pizza uit zuke ovens zijn zo lekker :).
Aa heerlijk he gewoon net zo kang blijven als je wilt. Hebben wij elke week. draaien op zaterdag.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:57

Ja inderdaad, vorig jaar hebben we ook al een grondoven gemaakt en toen hebben we er gewoon kant en klare pizza's ingedaan, maar tsjonge, dat is nog lekkerder dan uit een normale oven!

Ja echt super tof, dan wordt de scouting ook je vriendengroep als je tot diep in de nacht kan blijven praten en lachen. Op zaterdag is dat inderdaad helemaal ideaal!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:19

Haa wij hebben het 2 weken terug gedaan met kant en klare pizza zoo lekker

Jaa dat zijn we ook wel echt. Ken de meeste al zinds me 6de.
Draaien jullie altijd op donderdag?
Gaan jullie ook op kamp?
Wij gaan jaar met de stam op kamp. Eerste keer dat de stam gaat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:56

Stamkampen zijn gaaf :j daar heb ik echt de leukste herinneringen aan. Waar gaan jullie heen?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:00

Ik!!! 20 jaar lang meegedraaid.. Ooit begonnen als esta en geeindigd als explorerleiding.. :)

Gestopt vanwege onrust tussen bestuur en groepen..

Heb het wel altijd met heel veel plezier gedaan en mis het soms nog best wel..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:08

Susan, wij gaab naar loenen. Hebben dit jaar een gezamenlijk kamp met de hele verenging.
Kampvuur met de hele groep enzo, zelfs de bevers komen dan een nachtje slapen.
Eens in de paar jaar doen we dat.

Nine, als je het zo mist kan je dan niet bij een andere groep gaan kijken? .

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:19

@kosseh: zit nu met koopavond op vrijdagavond en de weekenden zijn de enige momenten did ik tegenwoordig met mn vriend en mn paarden door kan brengen.. Dus ik vind t wel even goed zo.. Wie weet.. Ooit weer.. :) maar nu past t even niet in onze levenswijze..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:31

Wij gaan dit jaar naar Tsjechië met de Rowans en de pivo's gaan naar Italië! Vorig jaar ben ik naar Schotland geweest, dat was echt ongelofelijk mooi <3

Wildkamperen:
Afbeelding

En tijdens het wandelen kijk je op dit soort plekken neer :D.
Afbeelding

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:33

Oo dat ziet er echt geweldig uit.echt gaaf om dat te doen. Zijn zulke kampen heel duur?

Wij zijn nog nooit buiten Nederland geweest :( met de gidsen zoiezo niet (door de leiding daar) de jongens van de zelfse leeftijd gaan wel 1 keer jn de 4 jaar naar Engeland.
En bij de sherpa hadden we leiding die toen net begon toen wij erkwamen waardoor het allemaal nieuw was en we met de groep mee gingne. En zo was er elk jaar wel wat
Dit jaar weer het gezamenlijke kamp. Volgend jaar hopelijk zo iets.
Al zit hike er niet in. 1 kan niet te lang lopen dopr een rugafwijking en een ander zit in een rolstoel. Dus moeten paden hebben die toegankelijk zijn voor rolstoel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:58

Wij gingen met de stam en later als RS begeleiding ieder jaar naar het buitenland. Wij zijn oa naar Frankrijk, Duitsland, Engeland en Luxemburg geweest. Wij gingen altijd van zaterdag tot zaterdag, meestal huurden we een busje en de rest eigen vervoer. Op de plek van bestemming aangekomen parkeerden we de auto's en vanaf daar gingen we lopen met bepakking. Overnachten deden we meestal bij boeren of mensen met een grote achtertuin, gewoon aanbellen en vragen of er plek was voor een x aantal tenten. Het is in al die jaren maar 1 keer voorgekomen dat het niet lukte een plekje te vinden, toen hebben we wild gekampeerd. Tijdens die week planden we 1 overnachting op een camping in zodat we konden douchen, en meestal zorgden we ook voor 1 of 2 keer de mogelijkheid om te zwemmen. Wij hielden van ons kampgeld altijd genoeg geld over om de laatste avond nog met elkaar uit eten te gaan. Wij hebben ook een kamp gehad met mensen die niet (ver) konden lopen, toen hebben we een aangepast programma gedaan, en hebben we vaker met auto's gereden om van de ene naar de andere plek te komen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:08

Oo dat klinkt wel leuk :). Denk alleen dat de gene in de rolstoel hem dan best wel stresst. Die wilt bij elke avond al weten hoelaat we gaan eten enzo. Dus of die het trekt om niet te weten waar we slapen.
Gaa het wel voorleggen in de groep. Misschien als we het nu al soort van uitstippelen willen ze wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:16

Je hoeft het ook niet gelijk helemaal zo te doen, je kan ook 1 nacht proberen :j . Scheelt trouwens ook als je wat contacten hebt, ons aangepaste kamp was in iemands achtertuin, in Frankrijk :) . Die man had een bosperceel van een paar hectare waar wij mochten kamperen. In ruil daarvoor hebben wij bosonderhoud gedaan en in de tuin geholpen. Was de vader van een van onze R/S'ers. Mooie omgeving met veel wild en ook veel bezienswaardigheden. Wellicht is zoiets ook te vinden op een landgoed? Daar zitten ze altijd met onderhoud, en dat zijn vaak klusjes die met een groep heel leuk zijn om te doen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:25

heuy een scouting topic *\o/*

Hier een beverleiding en roverscout die al lid is sinds haar elfde. Dit ismisschien wel het ideale topic om te vragen of een van jullie ooit een mooie hike route weet in de eiffel met kampeerplaats(of andere plek kan ook). Ik doe dit jaar het kamp organiseren voor de roverscouts namelijk en ik heb dat nog nooit gedaan dus ben nog even de weg kwijt hoe en wat. Dus als een van jullie ooit tips heeft zou dat fijn zijn.