alleen thuis blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

danielle_x

Re: alleen thuis blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:34

Ik denk dat ik 15 of 16 was toen ik een paar dagen/week alleen thuis was .
Nu ben ik 20 en gaat mijn moeder in augustus een week weg en in september 3 weken. Heerlijk rustig! Ben overigens niet helemaal alleen heb een broer van 18.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:40

Ik was volgens mij ook 15 of 16 toen ze echt op vakantie gingne. Was dan wel echt helemaal in mn uppie: enigskind. Was hiervoor weleens een dagje of een nachtje alleen geweest, maar nooit echt een hele vakantie.
Vond het saai, maar ook wel weer heerlijk. De eerste 2x gigantisch misbruik van gemaakt en leuke feestjes gegeven. Maar dat hadden mn ouders ook wel verwacht :+.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:43

als je verantwoordelijk bent, ach waarom niet als je het zelf wil, ik zou wel afspreken dat je paar keer ergens gaat eten, alleen eten is namelijk wel saai, en meestal neem je dan wat ongezonds

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:23

Haha eerste keer hier ook een beetje misbruik van gemaakt en broer had wat vrienden uitgenodigd.
Helaas, met oma en opa naast de deur wonend zijn mijn ouders daar redelijk snel achter gekomen... :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:27

_mexx_lady_ schreef:
Haha eerste keer hier ook een beetje misbruik van gemaakt en broer had wat vrienden uitgenodigd.
Helaas, met oma en opa naast de deur wonend zijn mijn ouders daar redelijk snel achter gekomen... :+

Stelletje klikspanen hahaha

(Ik had stiekem gebarbecued toen en mam had echt zo gezegd; ik wil dat niet, want ik vind het gevaarlijk. Helaas had ik het bewijs materiaal niet goed opgeborgen :') )

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:35

Ik was een jaar of 12/13, toen ik naar de middelbare school ging. :j
Wilde ik zelf ook graag! Mocht alleen niet aan de verwarming komen (stond automatisch ingesteld) en mocht niet zelf koken (bang dat ik het gas aan liet staan). Dus ik kreeg nog geld om ieder dag eten de laten bezorgen! :D

Buurvrouw kwam de 1e paar keer wel langs om te vragen of alles goed ging, en dan ging ze weer.

Grappig om te lezen dat sommige mensen van 21 nog nooit alleen thuis zijn geweest, ik woon als sinds mijn 19e niet meer thuis. En vond dat echt niet vroeg haha :Y)

Verschilt heel erg per persoon, ik zou mijn kind ook rond 12/13 wel alleen laten voor een nachtje (als hij/zij toen net zo was als ik, op die leeftijd). Een week vind ik op die leeftijd wel iets te lang. Toen ik 14 was ging ik ook zonder ouders op vakantie e.d. dus dan moet alleen thuis blijven ook wel lukken.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:49

Ik was 17 toen mijn ouders op vakantie gingen en ik alleen thuisbleef. Dit jaar is het weer precies hetzelfde. Mijn ouders zijn daar gelukkig niet zo moeilijk in!
Maar ik ken ook iemand die tot zijn 18e echt niet alleen mocht blijven!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:58

Ik was 12/13 toen ik een weekendje alleen thuis was. Weliswaar met grote broer :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:21

Lisann__ schreef:
Ik was een jaar of 12/13, toen ik naar de middelbare school ging. :j
Wilde ik zelf ook graag! Mocht alleen niet aan de verwarming komen (stond automatisch ingesteld) en mocht niet zelf koken (bang dat ik het gas aan liet staan). Dus ik kreeg nog geld om ieder dag eten de laten bezorgen! :D

Buurvrouw kwam de 1e paar keer wel langs om te vragen of alles goed ging, en dan ging ze weer.

Grappig om te lezen dat sommige mensen van 21 nog nooit alleen thuis zijn geweest, ik woon als sinds mijn 19e niet meer thuis. En vond dat echt niet vroeg haha :Y)

Verschilt heel erg per persoon, ik zou mijn kind ook rond 12/13 wel alleen laten voor een nachtje (als hij/zij toen net zo was als ik, op die leeftijd). Een week vind ik op die leeftijd wel iets te lang. Toen ik 14 was ging ik ook zonder ouders op vakantie e.d. dus dan moet alleen thuis blijven ook wel lukken.

Wut, dat snap ik dan ook weer niet. Elke dag eten laten bezorgen? Mijn moeder zou nog eerder voor de hele week bakjes eten in de vriezer zetten ofzo :=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:33

Want eten laten bezorgen voor een week is echt vreselijk erg. :j

Ik ken een meid die was met een jaar of 15/16 pas een beetje in staat om een langere tijd alleen thuis te blijven (vergeetachtig, onhandig. Vergat inderdaad het gas uit te zetten, spullen uit de oven te halen bij gebruik van oven etc.) terwijl ik met 11/12 best prima een dag of meer alleen had kunnen zijn, of alleen met mijn 7 jaar oudere broer.