Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AngeliqueB

Re: Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:50

Wij worden gebeld door Engelssprekende medewerkers, dat mijn Microsoft niet veilig is, mijn computer loopt gevaar en heeft een virus! Meestal zeg ik alleen maar hallo, hallo, hallo en blijf in het nederlands door kletsen dat is ze niet versta... Als ik slechte zin of geen tijd heb klik ik ze weg. Maar 1x heb ik zogenaamd alles ingetypt wat ze vroegen, ondertussen bleef ik maar roepen hoe blij ik met hun belletje was, want mijn arme laptopje was op sterven na dood.... Daar waren ze ook niet blij mee!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:54

Heel vervelend! Zeker als je een telefoontje verwacht die met anoniem kan bellen, en dan krijg je iets als de lotto of staatsloterij. Ik druk meestal gelijk weg, maar mijn vriend die maakt er echt een hele happening van. Als de staatsloterij belt doet hij alsof hij denkt dat wij de lotto hebben gewonnen en helemaal flipt van geluk. De reactie van de telefonistes zijn dan zo grappig :o

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:56

Ik had dat ook en als ik niet opnam belde ze 6x per dag en als ik opnam dan bleef het bij 1x ong.
Toen was ik al aangemeld bij het bel me niet register maar ze belde toch, ik zei toen tegen zo'n telefoonmiep dat ik in dat register stond en toen heeft zij mij doorverboden, daarna nooit meer gebeld geworden gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:00

Ik heb er weinig last van , het zou een stunt zijn opnemen en dan doen alsof je in bed bent met een man :') Dus kreunen etc *D , alleen ik blijf eeuwig single maar dat weten hun niet :D

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:01

wat ik altijd doe is opnemen en heel hard zuchten van, is het weer zover, en dan de telefoon aan laten en in je broekzak doen en gewoon verder gaan met je werk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:04

Ik ken iemand die doodleuk vraagt of ze een momentje hebben, de telefoon weg legt en dat net zo lang herhaald tot ze zelf ophangen. :p

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:08

Ik word nooit gebeld gelukkig maar heb naast mijn studie ook dat soort werk gedaan. Sommige lui zijn echt onbeschoft en sorrie, dat vind ik ook niet normaal. Net zo goed als echte doordrammers. Dat werd mij ook niet geleerd maargoed.

Ik kreeg eens 1 aan de lijn en vroeg netjes, komt het gelegen dat ik u bel? en hoorde allemaal gesteun en gekreun op de achtergrond dus had al iets van, wtf.. zegt die gast doodleuk, nou nee ik ben met m'n vriendin... 'bezig'.. Nou hoop ik van ganze harte dat het een grapje was, want wie neemt nou z'n telefoon op tijdens seks :') Maar ik heb er, nadat ik hem veel plezier had gewenst, enorm hard om gelachen met m'n collega's :))

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:18

moonfish13 schreef:
Ik ken iemand die doodleuk vraagt of ze een momentje hebben, de telefoon weg legt en dat net zo lang herhaald tot ze zelf ophangen. :p

Kinderachtig... :Y)
paardje1983 schreef:
wat ik altijd doe is opnemen en heel hard zuchten van, is het weer zover, en dan de telefoon aan laten en in je broekzak doen en gewoon verder gaan met je werk.
nog zo'n lolbroek.. Gewoon nee geen interesse nog een fijne dag zeggen is blijkbaar te moeilijk..

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:38

Sammie schreef:
moonfish13 schreef:

paardje1983 schreef:
nog zo'n lolbroek.. Gewoon nee geen interesse nog een fijne dag zeggen is blijkbaar te moeilijk..

niks lolbroek. als je tig keren gebeld word en ze blijven doordrammen dan maar op zo'n manier. wie niet horen wil moet maar voelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:46

Sammie schreef:
moonfish13 schreef:

paardje1983 schreef:

als je meld "geen interesse" en ze gaan dan door drammen kan ik me toch voorstellen dat je dat wel doet.

Ik werd zo gebeld door een telefonie bedrijf want zij hadden het goedkoopste abonnement voor me, waarop ik zeg "dat betwijfel ik" (ik werkte toen voor een concurrent en had van het werk een abonnement, echt, goedkoper konden ze het me niet aanbieden). "jawel ik ben er zeker van..blablabla" "ik ook mijnheer, ik werk nl voor *** en heb van mijn werk uit een abonnement." "oh.. Nee daar kunnen wij niet aan tippen."
Sinds als ik gebeld wordt door een van de telefonie operatoren zeg ik dat nog steeds, ik werk er niet meer maar ex werknemers mogen hun abonnement behouden. Ik heb het overigens nooit gehad omdat ik met prepaid kaarten werk en dat voor mij gewoon goedkoper uit komt. Maar toen ik eenmaal ontdekt had dat ze je dan met rust laten... :') Ik weet dat mijn abonnement voor mij het meest geschikt is. Als je gewerkt hebt voor zo'n bedrijf kan je dat echt wel zelf inschatten. :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:04

Ik moet zeggen dat vriendelijk vertellen dat je geen interesse hebt en zeggen dat ze in het systeem noteren dat je niet meer door ze gebeld wilt worden hier het beste helpt.
En als ze blijven aandringen over een product zeg ik meestal: nee ik heb geen interesse, ik wil niet meer door jullie gebeld worden en ik ga nu ophangen.

Tot nu toe ben ik nog maar door één bedrijf voor de tweede keer gebeld. Toen ik aangaf dat ik duidelijk heb gevraagd mij niet nogmaals te hebben kreeg ik excuses en werd er verder niet aangedrongen.

Als het echt niet uitkomt dan hang ik soms gewoon direct op. Als ik opneem hoor ik vaak eerst zo'n bepaalde klik en mensen (collega's) op de achtergrond praten. Dan hang ik nog op voor ze ook maar iets gezegd hebben.

Ik zou nooit gaan schelden of schreeuwen en ik snap inderdaad dat sommige hier hun geld mee moeten verdienen. Maar aan de andere kant vind ik het heel vervelend om soms bepaalde dingen te onderbreken en naar de telefoon te rennen omdat ik denk dat het een bekende is .... en dan is het weer een callcenter.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:21

Ik ben wel eens een hele dag elk halfuur gebeld door een onbekend nummer. Ik mag op mijn werk mijn mobiel niet opnemen, dus zag ineens 16 gemiste oproepen.

Ik dacht dat er minstens een incassobureau achter me aanzat, of dat er iets verschrikkelijks was gebeurd... was het het reumafonds, of ik wilde doneren. Nou, nu niet meer :D.

Als die flauwe geintjes of onbeschoft doen aan de telefoon vind ik ook niet kunnen, er zitten toch mensen aan de andere kant van de lijn. Meestal zeg ik gewoon direct dat ik in het belmeniet register sta (is ook zo) en dat ik niet meer gebeld wil worden. Dan is het gesprek direct voorbij hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:46

Je nummer laten blokkeren door het bel me niet register. Dat scheelt al een hoop in ongewenste telefoontjes.
Verder, ikzelf neem dus geen onbekende/privé nummers meer op, als ik iets wil weten of nodig heb bel ik zelf wel :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:50

Ik word gelukkig nooit gebeld door onbekenden voor dit soort dingen, maar kan me wel rot ergeren aan mensen aan de andere kant van de lijn.
Zo belde ik laatst om de tvgids op te zeggen aangezien ik die al jaren niet meer open sla, waarop meneer zegt:
"U kunt deze als tijdschrift lezen"
Ik:"Ja klopt, maar ik heb er geen tijd voor en geen interesse in"
Hij:"Tja, maar dat u geen tijd heeft.... u zou er natuurlijk ook gewoon even tijd voor kunnen vrijmaken"
Ik:"Uh..... wat?"

Waar bemoeien ze zich mee.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:51

Goof schreef:
Ik word gelukkig nooit gebeld door onbekenden voor dit soort dingen, maar kan me wel rot ergeren aan mensen aan de andere kant van de lijn.
Zo belde ik laatst om de tvgids op te zeggen aangezien ik die al jaren niet meer open sla, waarop meneer zegt:
"U kunt deze als tijdschrift lezen"
Ik:"Ja klopt, maar ik heb er geen tijd voor en geen interesse in"
Hij:"Tja, maar dat u geen tijd heeft.... u zou er natuurlijk ook gewoon even tijd voor kunnen vrijmaken"
Ik:"Uh..... wat?"

Waar bemoeien ze zich mee.

wat :oo dat is wel heel onbeschoft zeg. Hoe weten zij nou weer dat dat kan.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:50

LEKKERGEK schreef:
Dieselpaard schreef:
Ik werd van de week gebeld dat ik een gratis verwenpakket had gewonnen en alleen maar de verzendkosten hoefde te betalen. Toen verder vroeg bleek dit zogenaamde verwenpakket uit supplementen te bestaan die ik moest innemen...
Daar ben ik dus helemaal niet van, dus ik zei ook dat ik dat niet wilde.
Begint die jongen toch een partij de zielenpoot uit te hangen!!! Het was z'n eerste dag, hij had nog niks verkocht, ik zou z'n dag echt goedmaken _-:(
Ik zou zoiets op mijn werk moeten doen ;) Te belachelijk van woorden. En nog erger...hij wilde niet ophangen ook... Dus toen zelf de verbinding verbroken :Y)

Door welk bedrijf werd je gebeld? Verhaal komt me erg bekend voor. Heb een paar weken bij een call center gewerkt en er was iemand die dit verhaal ook wel eens ophing. Ik verkocht ook voedingsupplementen. Vond het afschuwelijk werk en heb daarom na 2 weken ontslag genomen :+

Ik zou het niet eens weten, maar ik vond het echt te belachelijk. Volgende keer bedank ik gelijk voor wat ze dan ook aanbieden ;)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:54

unihorses schreef:
hallo, spreek ik met *** ?
*snik* *snik* na een lange strijd heeft hij ons helaas verlaten *snik* weg bellers :D

Ik vind dit helemaal niet grappig. Mijn vader is in januari overleden en mijn moeder wordt nog wel eens gebeld door callcenters. Die mensen schrikken zich altijd helemaal rot, voelen zich ook rot en weten niet hoe ze moeten reageren. Ik begrijp ook niet waarom je met de dood spot...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:57

tones schreef:
Of ik hang op zonder ze uit te laten praten, of leg m ergens in een hoek en laat ze banketstaaf.

Of nog erger. Even tegen mijn geluidsinstalatie houden waar ik ineens heel hard Heavy metal uit kan draaien }:)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:08

Waarom hebben ze mij nooit gebeld? Snif snif.

Ben 1 keer lastig gevallen door vodafone, of ze mij een abbo konden aan smeren.

"Krijgt u zoveel mb internet, met 100 belminuten en onbeperkt sms, voor 25 euro"
-- Als u voor mij betaald, vind ik het prima!
"Dan kunt u gebruikt maken van internet, doet u dat nu ook?"
-- Ik doe het wel op wifi, ben echt nederlands, dus gratis is goed
"Dan kan ik u ook wel een abbonement geven op maat. Belt u vaak met andere vodafone gebruikers?"
-- mijn vriend
"Dan kunt u onbeperkt bellen en smsen met je "vriendje" voor maar 18 nogwat"
-- Vriendje? Hoe oud denk je dat ik ben? 14? En mijn "Vriendje?" 16?
"Mevrouw, het spijt me, het spijt me."
-- "Vriendje" nog wel, prettige dag verder!!

ghi, nooit meer lastig gevallen --blush--

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:16

paardje1983 schreef:
niks lolbroek. als je tig keren gebeld word en ze blijven doordrammen dan maar op zo'n manier. wie niet horen wil moet maar voelen.

Nee idd niks lolbroek. Je wordt toch niet altijd gebeld door dezelfde persoon of wel soms? Meldt je aan bij het belmenietregister en strooi je mobiele nr. niet overal.

Die mensen doen ook gewoon d'r werk en als jij 2 x aangeeft geen interesse te gebben behoren ze het op te geven. Heavy metal draaien, geintjes met overleden dit en er naast leggen dat. Wat een kul. Gewoon duidelijk nee zeggen en dan ophangen. Ben je er ook klaar mee.

Je moet je eens afvragen of jij het zo leuk zou vinden om op een dergelijke manier behandeld te worden.

Wie goed doet goed ontmoet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:00

Sammie schreef:
Nee idd niks lolbroek. Je wordt toch niet altijd gebeld door dezelfde persoon of wel soms? Meldt je aan bij het belmenietregister en strooi je mobiele nr. niet overal.

Die mensen doen ook gewoon d'r werk en als jij 2 x aangeeft geen interesse te gebben behoren ze het op te geven.

Wij hebben een loon/akkerbouwbedrijf en worden erg veel gebeld voor enquêtes over hoeveel land we bezitten en wat en hoeveel we telen. Of over de gewasbeschermingsmiddelen e.d. die we gebruiken.
Die kunnen ons telefoonnummer gewoon via de KvK opzoeken. Ook staan zij los van het bel-me-niet-register, zij mogen gewoon bellen ondanks dat we wel geregistreerd staan in het BMNR.

Zij blijven gewoon hardnekkig bellen ondanks dat we meerdere keren hebben aangegeven hier niet aan mee te willen werken en gewoon niet meer gebeld te willen worden.
Laatst ben ik toch even flink boos geworden toen ze om 22:00 nog eens belde of mijn man nu eindelijk binnen was om ze te woord te staan :oo.

Het is inderdaad niet persoonlijk tegen degene aan de andere kant van de lijn. Maar andersom weten die mensen ook best dat ze de meeste mensen echt geen plezier doen met hun belletjes.
Net als dat ze onder etenstijd bellen vind ik ook gewoon erg vervelend. Natuurlijk erg strategisch omdat dan veel mensen thuis zijn, maar op dat soort momenten heb ik echt geen zin om iemand netjes uit te leggen dat ik sta te koken/aan het eten ben en geen interesse heeft. Dan leg ik hem ook gewoon er op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:13

Je bent niet verplicht een telefoon op te nemen. :)

Als dat nr. van die enquêtes altijd dezelfde is (en zichtbaar) dan is het misschien een idee om ze te laten blokkeren bij je provider. Ben je er gelijk vanaf.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:18

Je kunt onbekende nummers blokkeren. Dus mensen die anoniem bellen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:20

Die nummers zijn ook wel anders hoor.

Enne ik neem me thuistelefoon ook altijd wel op. Ook als het een nummer is dat ik niet ken. Kan wel een familie lid zijn die in de problemen zit ofzo. Lekker sociaal om te zeggen, `dan neem je maar niet op`. Ik heb het zelfde wat Delphi heeft op me zakelijke nummer. Altijd bij me, voor echte klanten vragen. Maar hoe chago denk je dat ik wordt als ik 5x op een dag wordt gebeld voor flauwekul.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:25

Sammie schreef:
Je bent niet verplicht een telefoon op te nemen. :)

Als dat nr. van die enquêtes altijd dezelfde is (en zichtbaar) dan is het misschien een idee om ze te laten blokkeren bij je provider. Ben je er gelijk vanaf.

Bedrijfsmatig is het niet handig om niet op te nemen natuurlijk. Helaas bellen klanten, vertegenwoordigers e.d. ons ook wel eens met onbekende nummers.
Dat enquêtebureau belt ook gewoon anoniem.

Ik vraag er niet om hoor om gebeld te worden. Dus als het me echt niet uitkomt of ik heb er geen zin in ... tja dan gooi ik hem er gewoon op. Nu moet ik zeggen dat dit ook de enige is die hardnekkig terug blijven bellen op de meest vervelende tijdstippen.

Dat enquêtebureau werkt voor een leverancier waar wij veel gewasbeschermingsmiddelen bestellen, lees ik net op hun website. Dus kunnen zij op die manier om het bel-me-niet-register heen.
Er staat een emailadres bij, dus ik zal ze eens een mail sturen waarin ik vraag ons niet meer te bellen....
Laatst bijgewerkt door Vayo op 13-04-14 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt