Wel of niet 'ingrijpen?'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Re: Wel of niet 'ingrijpen?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:45

Wat goed dat je gebeld hebt. :) Zelf zal het meisje waarschijnlijk geen hulp durven zoeken.
En om vier uur 's nachts aanbellen was inderdaad geen goed idee geweest. Waarschijnlijk zal het niks uithalen, die vriend zal niet plots stoppen met zijn vriendin te mishandelen omdat iemand hem door heeft, dan verhuizen ze gewoon en doet hij daar verder. :=
Ik hoop dat het in orde komt.:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:13

Iemand die zijn vrouw/vriendin mishandelt en isoleert zal er alles aan doen om te zorgen dat hij de macht houd. Vaak is het met de slachtoffers van deze personen al zo erg dat ze helemaal murw zijn en echt niet bij hun mishandelaar weggaan. Ts, als het inderdaad zo gehorig is als je zegt, neem dan het lawaai op met je mobiele telefoon. Misschien raar advies maar als daar politie op de stoep staat zal het meisje echt alles ontkennen, uit angst. Op het moment dat het echt uit de klauw loopt en daarmee bedoel ik echt zeer zware mishandeling, misschien wel met dodelijke afloop, dan heb je een opname. Niet dat je er nu iets mee kunt want dat moet zij zelf doen maar je weet het niet.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:24

Je hebt goed gedaan door te bellen.
Luister of je vanavond nog wat hoort, als dat niet zo is was het gewoon slaande ruzie...
En anders is het maar goed dat je gebeld hebt!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:25

Heel verstandig! Vooral omdat je buurvrouw ook nog eens zwanger is.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 19:37

bigone schreef:
Ts, als het inderdaad zo gehorig is als je zegt, neem dan het lawaai op met je mobiele telefoon.
Goed idee :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:48

Ik volg :) Goed dat je alvast Steunpunt hebt ingelicht, t klinkt niet heel goed.
Idd is opnemen met je telefoon een goede. Laat snel weten wanneer ze hebben gebeld :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:50

En slim om een logboek bij te houden met de data + tijdstip waarop je dit hoort.

En heel goed dat je hebt gebeld, je kan maar beter 1 keer teveel bellen dan te weinig

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:55

belle_boef schreef:
Ik zeg niet dat het vanzelf stopt maar als je laat zien dat het duidelijk is dan bestaat de kans dat er van hun kant uit dader of slachtoffer actie wordt ondernomen doordat zij bevestigd krijgen dat huislijk geweld niet normaal is. Anders zou buuf niet aan de deur komen als het zo normaal was

Of het gaat juist extra escaleren omdat zij (de zwangere buurvrouw) er misschien van beschuldigd wordt door hem dat ze gepraat heeft.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:19

Ik denk dat dit topic een soort van mijn logboek is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:47

Leesde dit vanmiddag vlug even door in de trein.. En even een stipje gezet!

Ik hoop natuurlijk dat het meevalt!
Zelf zou ik ook niet snel aankloppen.
Stel dat de vrouw wordt mishandeld, vriend is heel boos, en jij belt aan..
In het ergste geval krijg jij ook een klap mee, als hij weet dat jij van het geweld weet..

Goed dat je steunpunt huiselijk geweld gebeld hebt, je weet nooit! En liever 1x te vaak dan niet..

En mocht het uit de hand lopen kun je de politie bellen :)

Let er ook goed op als het warm wordt, heeft ze altijd lange broek en langemouwshirt/vest aan?

Succes TS!
Super dat je zo om je buuf denkt!

Xx

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:58

Je hebt goed gehandeld TS!
Ik lees even mee..

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:09

Ik lees ook mee, ben beniewd hoe dit afloopt met buurvrouw en babe

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:46

Ik herken je verhaal, helaas.
Ik woon ook in een flat en heb dezelfde situatie meegemaakt.
Bovenburen die enorme ruzie konden maken, met spullen gooien, midden in de nacht keihard schreeuwen en huilen etc.
Ik heb toen eens met andere buren het hierover gehad, die herkenden de problemen en vertelden dat het al veel langer aan de gang was.
Toen, enige weken later, hoorde ik door het trappenhuis iemand heel hard gillen en rennen.
Ik zag toen de bovenbuurman achter zijn vriendin aanrennen, de parkeerplaats op.
Hij heeft haar toen meerdere malen geslagen en de bosjes ingeduwd en meegesleurd in huis.
Ik heb toen de politie gebeld. Deze zijn toen gekomen en hebben de hele nacht en dag erna bij de buren gezeten.
Daarna is het een hele tijd goed gegaan en vertelde de politie mij dat ze professionele hulp kregen.

Het is daarom verstandig om de politie of een andere instantie in te schakelen.
Ik wil niet van die verhalen dat je buren vermoord worden en dat jij nooit wat hebt gedaan, ondanks dat er wel degelijk signalen zijn geweest die duiden op geweldpleging.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:54

Ga helemaal mee met eerdere posts; heel goed dat je gebeld hebt, zoiets kun je beter 'n keer teveel dan een keer te weinig doen. Het Steunpunt kan je dan wellicht advies geven en kan inschatten of het op dit moment al nodig is om 'in te grijpen' of niet.

Ik zou overigens, mocht het weer voorvallen, absoluut niet ervoor zijn om zelf eens even aan te gaan bellen. Ook om je eigen veiligheid denken, je geeft aan dat je alleen woont dus niet 'even' een sterke vent mee kunt nemen... Nee, niet aanbellen. Wel eventueel, mocht het vaker voorvallen, in de gaten houden en als het echt te erg wordt zou ik toch de politie inschakelen. Maar dan wel alleen als je 'zeker' weet dat het niet 'n eenmalige ruzie is, zeg maar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:26

Ik zou zeer zeker niet aanbellen. Wat als hij haar de schuld ervan geeft dat jij aan hebt gebeld? Zo iemand heeft toch al psychische hulp nodig, die zal ook niet schromen om haar de schuld ervan te geven dat jij ervan weet, dat ze niet zo hard had moeten schreeuwen ofzo.

Wat jij vertelt klinkt echt niet als een eenmalige ruzie wat normaal is binnen een relatie hoor :n
Die van het steunpunt komen ook echt niet in een busje aanrijden met heel groot HIER WOONT IEMAND DIE ZIJN VRIENDIN SLAAT :') Tenzij TS ondertussen al postertjes op heeft gehangen lijkt het me sterk dat iemand anders het ooit hoeft te weten.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:59

Hebben ze bij dat meldpunt ook nog met je besproken wat je moet doen (waar je naar toe kunt bellen) als het vanavond weer gebeurd?

Zou zelf de politie bellen, twee jaar geleden is er een meisje bij ons in de stad vermoord, dat was een hele andere situatie, de man woonde alleen en had het meisje mee naar huis genomen, maar de buren hadden van alles gehoord en niemand had gebeld er vanuit gaande dat er wel niets ernstigs aan de hand zou zijn. Wil natuurlijk niet zeggen dat je buurman zijn zwangere buurvrouw af gaat maken maar als ik hele heftige geluiden zou horen en uitingen van pijn lijkt het me geen slecht idee als iemand daar eens gaat kijken, als die vrouw mishandeld wordt verteld ze het dan eens aan iemand misschien en als het allemaal zo erg niet is krabben ze zich misschien eens achter de oren omdat ze zich zelf niet realiseerden dat ze verkeerd bezig zijn.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:46

Goed gedaan TS!
Inderdaad de volgende x als het weer gebeurd ook meteen politie bellen. Die komen onmiddellijk want huiselijk geweld is 1 van hun speerpunten. Je kunt beter te vaak bellen dan te weinig bellen, vind de politie echt niet erg!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:06

bigone schreef:
Iemand die zijn vrouw/vriendin mishandelt en isoleert zal er alles aan doen om te zorgen dat hij de macht houd. Vaak is het met de slachtoffers van deze personen al zo erg dat ze helemaal murw zijn en echt niet bij hun mishandelaar weggaan. Ts, als het inderdaad zo gehorig is als je zegt, neem dan het lawaai op met je mobiele telefoon. Misschien raar advies maar als daar politie op de stoep staat zal het meisje echt alles ontkennen, uit angst. Op het moment dat het echt uit de klauw loopt en daarmee bedoel ik echt zeer zware mishandeling, misschien wel met dodelijke afloop, dan heb je een opname. Niet dat je er nu iets mee kunt want dat moet zij zelf doen maar je weet het niet.

Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook het slachtoffer geweest van huiselijk geweld (weliswaar niet door een vriend maar wel door de huurbaas die me volledig hersenspoelde). Dat is alweer jaren geleden, maar uiteindelijk ben je helemaal murw. Iedereen in de buurt wist het, maar niemand durfde een melding te maken. Ik was zelf helemaal murw en hij had me zo van iedereen afgesloten dat ik niet meer uit de vicieuze cirkel kon komen. Uiteindelijk is het geëscaleerd en is de politie erbij gekomen, maar toen durfde ik nog niet erover te vertellen en ontkende dus. Een paar dagen later heb ik alsnog aangifte gedaan.
Maar wat was het fijn geweest als de buren en omwonenden hun ogen niet hadden gesloten. Achteraf kreeg ik van hen te horen dat ze het wel wisten. Tja, dan voel je je even in de steek gelaten zeg..
Hulde TS! Goed gehandeld :) Hopelijk komt er snel hulp voor het meisje.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 09:29

luxx schreef:
Hebben ze bij dat meldpunt ook nog met je besproken wat je moet doen (waar je naar toe kunt bellen) als het vanavond weer gebeurd?
Nee.. Ik begon al -zo enthousiast als ik ben :Y) - het verhaal te doen aan de telefoon gisteren. Maar daarin werd ik onderbroken en moest ik alleen maar doorgeven wanneer ik vandaag bereikbaar was.

Gisterenavond gingen de buren rond 20.00 uur weg. Een beetje gerommel en ook weer met deuren slaan.. Ik heb mijn eigen voordeur open gedaan toen zij net hun voordeur uit kwamen. Dus we troffen elkaar op 'onze' verdieping. Ik zag ze allebei een beetje schrikken. Maar direct zetten zowel buurman en buurvrouw een knop om en zeiden gewoon "goedenavond". Ik zei dat ik mijn brievenbus ging checken (om 20.00 uur s'avonds :') ). Ik liet hun voor gaan op de trappen. De man had zijn vriendin weer vast bij haar onderarm. Verder kon ik niks geks zien aan de vrouw.
Echter heb ik ze niet meer terug horen komen. En nu is er volgens mij ook niemand thuis (auto is nog steeds weg).

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:32

Moet ze niet bevallen?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 09:34

Weet ik niet.. Tijdje terug feliciteerde ik haar met de zwangerschap en toen vertelde ze dat ze uitgerekend is in juni.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:40

Hmm, dan is het wel erg vroeg inderdaad..

Misschien gewoon onschuldig naar familie gegaan ofzo, kan eigenlijk alles wel zijn.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 09:44

Klopt. Maak me daar verder ook niet druk om. Maar wil jullie ook op de hoogte houden ;) Was wel blij dat ik niks geks aan die vrouw zag. Al had ze wel lange mouwen en alles aan (mja.. tis momenteel ook koud he :+ ).

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:46

Ik lees mee!

Wat een vreselijk lastige situatie, ik ben het eens met iedereen; goed dat je hebt gebeld!

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:49

ALs dat meisje niet had gewilt dat er hulp ingeschakeld werd, had ze vast niet zo geschreeuwt.. ik zou dat ook roepen als ik wou dat iemand het hoorde...dat ga je niet roepen met een beetje ruzie, daar denken de meeste mensen wel bij na... toch?...

Ik lees mee, ben wel benieuwt, succ6!