bigone schreef:Iemand die zijn vrouw/vriendin mishandelt en isoleert zal er alles aan doen om te zorgen dat hij de macht houd. Vaak is het met de slachtoffers van deze personen al zo erg dat ze helemaal murw zijn en echt niet bij hun mishandelaar weggaan. Ts, als het inderdaad zo gehorig is als je zegt, neem dan het lawaai op met je mobiele telefoon. Misschien raar advies maar als daar politie op de stoep staat zal het meisje echt alles ontkennen, uit angst. Op het moment dat het echt uit de klauw loopt en daarmee bedoel ik echt zeer zware mishandeling, misschien wel met dodelijke afloop, dan heb je een opname. Niet dat je er nu iets mee kunt want dat moet zij zelf doen maar je weet het niet.
Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook het slachtoffer geweest van huiselijk geweld (weliswaar niet door een vriend maar wel door de huurbaas die me volledig hersenspoelde). Dat is alweer jaren geleden, maar uiteindelijk ben je helemaal murw. Iedereen in de buurt wist het, maar niemand durfde een melding te maken. Ik was zelf helemaal murw en hij had me zo van iedereen afgesloten dat ik niet meer uit de vicieuze cirkel kon komen. Uiteindelijk is het geëscaleerd en is de politie erbij gekomen, maar toen durfde ik nog niet erover te vertellen en ontkende dus. Een paar dagen later heb ik alsnog aangifte gedaan.
Maar wat was het fijn geweest als de buren en omwonenden hun ogen niet hadden gesloten. Achteraf kreeg ik van hen te horen dat ze het wel wisten. Tja, dan voel je je even in de steek gelaten zeg..
Hulde TS! Goed gehandeld
Hopelijk komt er snel hulp voor het meisje.