Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:55

_Ekenna schreef:
@Exponent, hij is erg bazig. Die Russen krijg je niet onder de duim. _O-
Daarnaast zal hij nooit zomaar zijn fouten toegeven, want dan zit z'n trots in de weg. Wij Nederlanders vertellen het als we iets leuks hebben gedaan, iets gaan doen, of ergens mee zitten. Zij niet. Bij hun moet je 't er echt uit trekken, ze zullen zulke dingen niet uit zichzelf vertellen. Ik heb 'm wel zo ver gekregen dat ie kookt! Maar verder mag de vrouw het huishouden doen. :Y)

Man dit had ik wel kunnen schrijven! Mijn vriend is ook oost-europees (litouwen), klinkt echt zooo herkenbaar!!

Idd fouten niet toe willen geven (nou is mijn vriend erg slim en heeft hij dus ook bijna altijd gelijk :Y) ) Sorry bestaat ook niet echt in zijn woordenboek. En idd niet dingen uit zichzelf vertellen, koken doet mijn vriend ook, maar schoonmaken idd liever niet.

Nou klinkt hij niet zo aardig, maar ze kunnen ook erg lief zijn hoor. Ik moet altijd als eerste door een deur, hij wil altijd hand in hand lopen, laat mij geen zware dingen tillen enzo, als ik zeg dat ik dorst heb dan staat hij al op om drinken te halen bijvoorbeeld. Niet dat ik dat nou perse wil allemaal, maar het is wel lief bedoeld.
Zolang ik ook heeel duidelijk ben ik waar ik precies over wil praten, of wat ik precies graag wil dat hij anders doet, dan wil hij daar ook echt wel wat aan doen, maar het moet wel allemaal van mij uitkomen.
Laatst bijgewerkt door xSiep op 07-04-14 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:01

Haha! Ik dacht eerst dat 't aan mij lag. Maar blij om te lezen dat dat niet zo is. _O-

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:03

Wonen jullie al samen? Ik ben echt zo benieuwd hoe het dan is! Mijn vriend woont namelijk nog in litouwen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:11

Nee dat nog niet.. Gelukkig niet!
Ik ben wel heel vaak bij hem, en doen regelmatig boodschappen samen, koken, maken zijn huis schoon etc. Maar samen wonen.. dat gaat nu echt nog niet goed komen. Daar begrijpen we elkaar nog niet genoeg voor. We zullen beiden gillend gek worden. :-)
Woont nog in Litouwen?? Poeh! Lijkt me lastig een langeafstandsrelatie..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:13

xSiep schreef:
Wonen jullie al samen? Ik ben echt zo benieuwd hoe het dan is! Mijn vriend woont namelijk nog in litouwen.

wow, hoe doe je dat dan?
Dat zou voor mij niet werken hoor.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:19

_Covergirl_ schreef:
Ik meld me ook, ik ben ondertussen al weer 6 jaar samen met een Italiaan. Ontmoet toen ik daar woonde en werkte, nu wonen we in Nederland. We hebben twee kids samen.

Hier ook! :D
Wij zijn 4 jaar samen en hebben nu een langeafstandsrelatie. We hebben wel 1 jaar samengewoond en ik heb er in totaal 2 jaar gewoond.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:59

Goof schreef:
xSiep schreef:

wow, hoe doe je dat dan?
Dat zou voor mij niet werken hoor.

Gaat prima hoor, nu al 1,5 jaar :D We zien elkaar elke 4 weken, soms 3 weken :o gelukkig zijn de vliegtickets niet zo duur :) Het plan is dat hij binnen een jaar hierheen komt. Maar kan ook zijn dat we wachten tot ik klaar ben met mijn studie, over iets meer dan een jaar en dat we het dan eerst daar proberen, omdat hij daar namelijk een goede baan heeft die hij dan moet opzeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:02

Ik ben nu bijna 2,5 jaar met mijn vriend, en normaal gesproken zien we elkaar 3 maanden elke 3 maanden. 1x hebben we elkaar 6 maanden niet gezien. Je gaat er niet dood van of zo. :')

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:06

Mijn vriend is soms ook maand(en) weg op concours voor zijn werk.. je went er inderdaad wel aan om elkaar wat minder te zien. Al ben ik nu toch wel ontzettend blij dat ik al 2weken continu bij hem inwoon.
Hij spreekt er zelfs over om ooit samen in Brazillie te gaan wonen, is nog ver vooruitkijkend natuurlijk, maar denk wel dat ik daar voor te vinden ben. Eerst die rottaal nog wel eens geleerd krijgen :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:09

Anthea schreef:
Ik ben nu bijna 2,5 jaar met mijn vriend, en normaal gesproken zien we elkaar 3 maanden elke 3 maanden. 1x hebben we elkaar 6 maanden niet gezien. Je gaat er niet dood van of zo. :')

Hehe nee gelukkig niet ;)
Ik zou dat alleen persoonlijk niet als relatie kunnen zien, ik sta daar anders in geloof ik.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:11

Hoi. Leuk topic! :D Ik woon in Dubai en ik heb hier geen vriendin die een vriend heeft van een zelfde cultuur. Allemaal mix en match. :D Ik heb een tijdje een Libanees gedate, nu weer wat rustiger. :D

Ga topic doorlezen, leuk! :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:11

Goof schreef:
Anthea schreef:

Hehe nee gelukkig niet ;)
Ik zou dat alleen persoonlijk niet als relatie kunnen zien, ik sta daar anders in geloof ik.

Waarom zou je dat niet als relatie kunnen zien?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:12

Omdat dat voor mij simpelweg niet zou werken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:29

Ik denk dat dat misschien wel veranderd als het je zelf overkomt. :)

Zoals Anthea al zei, je gaat er niet dood aan. :')
Ik denk dat als je relatie goed is die afstand ook niet zoveel uitmaakt. Ik zie trouwens ook nog wel voordelen: ik kan lekker vaak op 'vakantie', als je elkaar ziet is het extra leuk, je bent lekker onafhankelijk en kan je eigen ding doen. Die wegen natuurlijk niet op tegen de nadelen, dus uiteindelijk wil ik natuurlijk wel gewoon in hetzelfde land wonen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:32

Loose schreef:
Ik denk dat dat misschien wel veranderd als het je zelf overkomt. :)

Zoals Anthea al zei, je gaat er niet dood aan. :')
Ik denk dat als je relatie goed is die afstand ook niet zoveel uitmaakt. Ik zie trouwens ook nog wel voordelen: ik kan lekker vaak op 'vakantie', als je elkaar ziet is het extra leuk, je bent lekker onafhankelijk en kan je eigen ding doen. Die wegen natuurlijk niet op tegen de nadelen, dus uiteindelijk wil ik natuurlijk wel gewoon in hetzelfde land wonen.

Hehe, nee hoor. Ondanks dat je er niet dood aan gaat zou ik mijn relatie beëindigen als de ander besluit weg te gaan.

Maar goed, voorlopig is hij hier en is het leuk dus ik zie het wel :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:36

Mijn partner is Portugees. :) Wel hier opgegroeid, ik merk behalve zijn tweetaligheid helemaal niets er van dat hij buitenlands is, hij heeft een goede baan en heeft zich verder perfect geïntegreerd hier.

Ik heb eigenlijk nog nooit een vriendje gehad met dezelfde nationaliteit moet ik zeggen. := Altijd 'buitenlanders'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:42

Oeh, leuk topic! :D Niet dat het erg interessant is voor mezelf, want ik ben nog veel te jong. Maar goed, vind het toch wel leuk om dit topic te lezen! Blijf hem dan ook lekker meelezen. :P Al vind ik buitenlanders toch eigenlijk wel leuker om te zien...

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:57

Ik heb een Antiliaanse vriend, al heel veel jaar, en vond erg interessant in begin, maar merk dat er verschil is hoor, zoiezo mannen zijn vrij passief hebben grote praatjes. De vrouwen van antillen zijn zelfstandig genoeg, en zijn vaak de mannen aan het aansturen. Wat betekent dat ik meeste dingen doe, hoewel dat niet echt een antilliaans ding hoeft te zijn.

Ik vind een deel erg leuk, maar een deel ook lastig, het gaat nog steeds goed aangezien we onze eigen interesses hebben, en dat moet ook wel anders vind ik dat het best lastig kan worden.

(uitzonderingen daar gelaten hoor, ieder persoon heeft ook eigen karakter)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:16

Ik heb een Marokkaans vriendje gehad in mijn tienerjaren... nooit problemen mee gehad... :)
Een Turks vriendje op de HAVO.. dat beviel minder, hij kon me maar 1x per week zien, we mochten alleen bij hem thuis afspreken als er niemand was omdat zijn familie het niet goed zou keuren... en toen ik niet met hem naar bed wou (ik was 17, vond mezelf nog te jong)
Ben getrouwd geweest met een man uit een voormalig Russische "kolonie"... dat nooit weer.. ik mocht niets meer van hem, hij mocht alles... jaren lang geestelijk, lichamelijk en sexueel mishandeld geweest... blegh!

Ik ben nu dolgelukkig met mijn Nederlandse vriend :+:

Verder wil ik nog opmerken dat mijn slechte ervaringen die hierboven staan niet direct met de afkomst van de betreffende heren te maken hebben... ik ben nog steeds van mening dat het voor het allergrootste deel karaktergebonden is...

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 23:11

Wel leuk al die ervaringen te lezen.
Een paar herken ik, een paar weer niet. :o

Wij verblijven gewoon in nederland, maar ga in juli weer naar servie. Laatste keer waren het twee weken. Had wel gezegd dat ik dat te lang vond en ook verder een echte strandvakantie wil, dus zijn we akkoord op een 4 dagen servie en een week Italie-kust :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:58

Bezoek je dan ook echt zijn familie Jess-vh?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 15:52

Ja de vorige keer ook gedaan alleen dan twee weken. Vond ik teveel van het goeie. We sliepen toen bij zijn opa en oma omdt die meer plek hadden. Echt heel gastvrij. Vroegen om het uur of ik servie mooi vond en ze propten me vol met eten. Wat er overigens heerlijk is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:23

Ik heb een poos een vriend gehad uit India. Hij is hier in 2011 komen wonen voor werk. In 2012 hebben wij elkaar ontmoet en werden we een koppeltje.

We waren echte tegenpolen. Haalden het bloed van onder elkaars nagels maar waren altijd enorm gek op elkaar en hebben prachtige momenten gehad. We hadden een heel intense relatie.

Hij sprak geen Nederlands dus communiceerden wij in het Engels. Nooit problemen ondervonden hiervan. Ik hielp hem bij het leren van de Nederlandse taal. Hij maakte me wijs dat hij graag in Nederland wilde blijven wonen maar dat het wel onzeker was vanwege ouders die nog in Mumbai woonden (en hij was enig kind).

Inmiddels is het over tussen ons. De ruzies werden te heftig, de cultuurverschillen te groot en ik kreeg steeds meer en meer de indruk dat hij nooit voor altijd in Nederland wilde blijven.

Ik heb geen spijt gehad van deze relatie, ik ben nooit eerder zo gek op iemand geweest als dat ik op hem was. Onze relatie was erg spannend, ik vond de cultuurverschillen enorm interessant, het communiceren in een andere taal geeft een beetje het gevoel dat je een langdurige vakantieliefde hebt. :D

Met de breuk heb ik het dan ook best moeilijk gehad, maar inmiddels gaan we goed met elkaar om als vrienden. Voor mij is het hoofdstuk afgesloten, maar ik merk aan mijn ex dat hij het soms nog wel moeilijk vindt. Hij raakt graag even m’n arm aan of aait me over mijn rug, er hangt altijd een bepaalde spanning tussen ons.

Al met al hebben we een enorm fijne tijd gehad samen, ondanks soms erg heftige ruzies en miscommunicaties. Ik zal altijd een speciaal gevoel hebben voor hem, maar het is beter nu dat het klaar is. En nu zal ik zeker 100x nadenken voor ik in een ‘interculturele’ relatie stap, want het brengt ook enorm veel onzekerheden met zich mee, ondanks dat dit niet voor elke situatie zal gelden.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 23:05

Jeetje Kayleigh wat een heftig verhaal.
Wat betreft het communiceren in een andere taal heeft inderdaad iets weg van een langlopende vakantieliefde, Was zeker zo in het begin.
Nu komen er steeds meer nederlandsse woorden bij. Maar hij kon als persoon ook meer aarden in NL. Soms vind ik het in zijn doen en laten meer nederlander dan ik. haha

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:44

Mag ik me ook melden?
Ik ben Nederlandse en mijn inmiddels man is Duits.

We hebben elkaar leren kennen in Parijs op vakantie en bleken maar 45 min bij elkaar vandaan te wonen. Inmiddels woon ik alweer een jaar of 4/5 in Duitsland en zijn we bijna 2 jaar geleden getrouwd en hebben afgelopen december een zoontje gekregen..

Ondanks dat Nederland en Duitsland dichtbij elkaar liggen merk je toch ook wel 'cultuur verschillen', maar gelukkig wonen we heel dicht bij de grens waardoor we gebruik kunnen maken van beide landen.

Mijn man werkt ook in Nederland, al voordat wij elkaar kende. Hij sprak toen alleen nog niet echt goed Nederlands, inmiddels wel. Mijn Duits is er uiteraard ook een stuk op voorruit gegaan..

Ohja ondanks dat we eigenlijk Nederlands spreken thuis, en Duits als er Duitse vrienden/familie langs komt smsen we altijd in het Engels, daar zijn we ooit mee begonnen omdat we beide de andere taal niet geweldig konden schrijven.