Gezocht: vrouwen tussen 18-35 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Gezocht: vrouwen tussen 18-35 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 02:08

Done, maar wel wat eenzijdig én weinig rekening houdend met persoonlijke voorkeur.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 03:34

ingevuld

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:51

Ook ingevuld :) ben best benieuwd naar de uitkomst van dit onderzoek!

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:01

Ingevuld

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:05

Ingevuld!

Als tip voor een volgende keer: zorg dat alle positieve dingen steeds aan dezelfde kant staan en alle negatieve dingen ook steeds aan dezelfde kant staan. Bij de vragen over de foto's ben je/zijn jullie hier niet consistent in geweest en dat is een risico omdat respondenten geneigd zijn om zulke schaalvragen op een gegeven moment op de automatische piloot in te vullen en dan verwachten ze "smakelijk", "wenselijk" en "aanrader" aan dezelfde kant. Als mensen dan niet meer lezen, heb jij tegenovergestelde/vertekende testresultaten.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:09

Corelli schreef:
Ingevuld!

Als tip voor een volgende keer: zorg dat alle positieve dingen steeds aan dezelfde kant staan en alle negatieve dingen ook steeds aan dezelfde kant staan. Bij de vragen over de foto's ben je/zijn jullie hier niet consistent in geweest en dat is een risico omdat respondenten geneigd zijn om zulke schaalvragen op een gegeven moment op de automatische piloot in te vullen en dan verwachten ze "smakelijk", "wenselijk" en "aanrader" aan dezelfde kant. Als mensen dan niet meer lezen, heb jij tegenovergestelde/vertekende testresultaten.

Helemaal mee eens.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:15

Corelli schreef:
Ingevuld!

Dat wilde ik inderdaad ook posten :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:15

En natuurlijk veel succes met de verwerking van alle resultaten!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:43

Ik heb hem ook ingevuld, ik lust alleen én geen kersen, én geen champignons én geen koffie (of dingen waar koffie in zit) dus alleen de cupcakes zijn vrij positief beoordeeld :+

Wat Corelli zegt wilde ik idd ook zeggen :j
Succes met je onderzoek verder!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:54

Ingevuld :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:59

Ik heb 'm ook ingevuld. Nog even een kleine tip: honger kun je niet lessen. Wel stillen :)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:13

benangelique schreef:
Corelli schreef:
Ingevuld!

Hier ben ik het ook mee eens! Ook vraag ik me af wat je nu precies wilt meten als je twee keer een bakje kersen etc laat zien? Met deze vraag meet je eigenlijk hetzelfde ( mensen met dezelfde latente trek scoren ongeveer hetzelfde) en je meet hier geen verschillen? Ook vond ik het vervelend dat er geen optie is: eet ik sowieso niet vanwege een allergie ;) overal zat ongeveer melk in namelijk. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:19

Ik vond het niet twee keer dezelfde kersen. Die eerste waren volgens mij morellen en die zijn minder zoet dan kersen. En de chocoladedingetjes waren ook verschillend.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:25

Ik zie het verschil niet tussen die twee soorten kersen, en veel mensen zullen dat ook niet zien. Dit heeft dus invloed op hoe mensen de vraag beantwoorden. Je krijgt dan een groep mensen die wel het verschil weten en mensen die het niet weten. En het lijkt me niet dat de TS dat verschil wil meten met haar onderzoek ;)

Ook vraag ik me nog iets af. Je wilt geloof ik de invloed van blootstelling van voedsel op het web onderzoeken, maar je vraagt pas na het zien van de blog hoe mensen denken over frisdrank, gezond eten etc. Dus alleen NA blootstelling en niet hoe ze ERVOOR er over denken. Nu kun je naar mijn idee er niet achter komen wat de invloed was? Want je weet niet of mensen er anders over gaan denken na het zien van de blog met foto's?

Sorry voor de kritische vragen hoor, maar ben nieuwsgierig wat je precies wilt meten.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:28

Ingevuld! Volgende keer wel even je inleiding nog dubbel checken en je vragen. In je inleiding zeg je, als je geen man dan moet de link door studeren i.p.v. sturen. En je vraagt wel, ben je man of vrouw, terwijl het alleen voor vrouwen is. Daarnaast ben je niet consequent geweest met hoofdletters. Dat is misschien wel mierenn*euken, maar ik ben daar gewoon heel kritisch op. Het nu ook een enquête uitstaan voor mijn afstudeeronderzoek en ik hecht veel waarde aan dat soort dingen om zo professioneel mogelijk over te komen. Desondanks heb ik de enquête wel afgemaakt en ben zeer benieuwd wat jij voor ogen heb te meten :).

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:35

Ik denk dat de twee foto's van kersen en cupcakes te maken hebben met de gevoelsmatige antwoorden die iemand geeft op de plaatjes. Het een plaatje is misschien aantrekkelijk als het andere?

Moet zeggen dat ik de wiseling van de antwoorden wel vaker tegenkom, het houdt je scherp en zorgt ervoor dat je ook bewust nadenkt ver je antwoord.

Al vond ik de enquete wel erg saai :o ben benieuwd met wat voor een doel je hem gaat gebruiken en analyseren!

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:39

Ik heb hem ingevuld, succes!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:49

Ik heb hem ingevuld. 1 minpunt vond ik wel dat ik maar 1 baantje in kan vullen ik heb er namelijk meerdere.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:52

Kreeg wel honger van de pizza :P Ook het niet op ristorante-reclame-lijkende exemplaar ! ;)
Leuk onderzoek.

Door elkaar gehusselde matrix vond ik vervelend. Wellicht heb je dat bewust gedaan om te kijken of men oplet, maar veel mensen doen dat dus niet en dan krijg je scheve resultaten. Enfin, puntje voor in je discussie achteraan ;).

Let ook op het feit dat waar je de prijs in moet vullen, je behoorlijk sturend bent. De voorbeelden die je geeft zijn behoorlijk aannemelijk en als je slecht met prijzen bent dan is dat zo overgenomen (aldus ondergetekende). Dus die resultaten met een korreltje zout nemen.

Oh en leeftijd was een irritante binnenkomer, heb je eerst klassen gemaakt en moet je het vervolgens nogmaals invullen. Snap het wel, maar je had beter alleen naar de exacte leeftijd kunnen vragen en achteraf in je dataverwerking een nieuwe variabele aanmaken met klassen.

Altijd ervan uitgaan dat je respondenten "lui" zijn en de makkelijkste weg kiezen.

Hoe dan ook, veel succes met de verwerking en analyse straks!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:57

V_eraa schreef:
Ik heb hem ingevuld. 1 minpunt vond ik wel dat ik maar 1 baantje in kan vullen ik heb er namelijk meerdere.

Er was ook een optie "anders", dat had je daar kunnen invullen, vermoed ik

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:05

ingevuld

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:08

Ik heb het voor je ingevuld.

Helaas eerst met Safari, waar de enquete niet goed wordt weergegeven. Kwam er pas achter bij de foto's, die waren niet zichtbaar. Dus in Opera maar opnieuw begonnen.

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:09

Ingevuld! Ben benieuwd naar de conclusie van je onderzoek :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:10

Goede enquete! Netjes gemaakt en leuk om in te vullen :) Succes met je onderzoek!

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:11

Ook ingevuld! :Y)