bigone schreef:Kipje39 schreef:Waarom krom? Het is mijn mening dat ik kostgeld idioot vind.
Ik zie mijn kind liever sparen, dan mij kostgeld betalen ook al zou hij 24 zijn.
Bouw maar een goede buffer op voor later.
Ik kan er idd niet bij met m'n hoofd dat ouders kostgeld vragen..
En als blijkt dat jouw kind ondanks een goede financiele opvoeding het geld er met bakken uitgooit terwijl je zelf als bvb bijstandsouder/gescheiden/weduwe/weduwnaar maar net de eindjes aan elkaar kunt knopen wat doe jij dan??
Of je hebt drie kinderen heel kort op elkaar waarvan er twee studeren en eentje een flink bedrag met werken verdient(na een betaalde studie), die studerenden wil je ook graag zonder uitloop en schuld door de studie loodsen net zoals de oudste, die hoeft dan niet te betalen terwijl je als ouder je afvraagt waar je de ruim driehonderd euro studiegeld elke maand weer weg moet halen??
Dan nog belast ik mijn kind niet met mijn problemen, ik zou mijn kind ook niet de kans geven om met geld te smijten om wat ik al eerder benoemde, het sparen.
Bepaald deel mag je van leven, de rest gaat op je spaar.
chanel1985 schreef:Ik vind het krom om dat idioot te vinden, je kan dat ook anders benoemen, met iets meer respect.
Ik zeg toch ook niet dat ik vind dat jou ouders achterlijk zijn omdat ze geen kostgeld vroegen? En dan verschuilen achter, dat is mijn mening? (en laat het duidelijk zijn, ik vind dat niet achterlijk)
Vinden jullie nu echt dat ongeacht de leeftijd, dat een kind of volwassene maar gratis mogen inwonen? Dus als je kind besluit om eeuwig thuis te wonen, dan vind je dat ok?
Ik denk dat idioot door jou anders gelezen wordt dan bedoelt
hier in de regio is idioot niet zo zwaar als hoe jij het nu neerzet.
Maar buitendat, had jij dat idd achterlijk mogen vinden van mij 
Iedereen heeft daarin een andere visie.
Nou ik zou mijn kind zeker stimuleren om niet altijd thuis te blijven wonen, mocht dat door omstandigheden wel gebeuren dan ist dat zo, en nee dan nog zou ik er niet om vragen.
Sommige mensen hebben als reden dat ze het financieel zwaar hebben, dan nog zou ik er niet om vragen puur om het feit dat ik mijn kinderen niet belast met mijn problemen.
Echter, vind ik wel dat je op een bepaalde leeftijd je eigen levensvoorzieningen moet bekostigen.