Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar veel mensen geven ook niet logisch bij hoor, die willen gewoon ineens van hun kleine centjes af. Als je het bedrag aanvult tot een rond getal, tot daar aan toe, maar soms krijg je een hoopje centjes dat dan een raar bedrag maakt (23cent) ofzo, en ja dan moet je echt ff nadenken. Zeker als je al een beetje murw bent van de hele dag kassadraaien.
). Als je immers een product 2x aanslaat en de klant dat ook betaald krijg jij geen verschil
.
).
Nista_RX schreef:Ik sta zelf achter de kassa bij een bakkerij, en ben er begonnen toen ik 15 was (inmiddels ben ik 17). Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik iets verkeerd heb teruggegeven. Nu moet ik zeggen dat het ook wel anders is dan bij een supermarkt. Je moet bijvoorbeeld uit je hoofd het wisselgeld bepalen. Dit is vrij makkelijk, gewoon het geld terugtellen. Nu zie ik bij een supermarkt nooit dat het geld wordt uitgeteld, het wisselgeld bedrag staat gewoon op een schermpje en wordt aan je teruggegeven. Ik denk dat hierbij vooral fouten ontstaan, en vind het zelf ook veel netter als het geld voor je wordt uitgeteld.... Bijna onmogelijk om dan fouten te maken.

SuperAssie schreef:Nista_RX schreef:Ik sta zelf achter de kassa bij een bakkerij, en ben er begonnen toen ik 15 was (inmiddels ben ik 17). Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik iets verkeerd heb teruggegeven. Nu moet ik zeggen dat het ook wel anders is dan bij een supermarkt. Je moet bijvoorbeeld uit je hoofd het wisselgeld bepalen. Dit is vrij makkelijk, gewoon het geld terugtellen. Nu zie ik bij een supermarkt nooit dat het geld wordt uitgeteld, het wisselgeld bedrag staat gewoon op een schermpje en wordt aan je teruggegeven. Ik denk dat hierbij vooral fouten ontstaan, en vind het zelf ook veel netter als het geld voor je wordt uitgeteld.... Bijna onmogelijk om dan fouten te maken.
Wij mogen dus geen geld terugtellen want dat duurt te lang en dan worden de rijen te lang![]()
Vandaar dat het bij ons ook niet gebeurt. Ik doe het dan ook niet omdat ik het nooit 'geleerd' heb. Overal waar ik ooit met kassa's heb gewerkt ging het 'vanzelf'. Echter heb ik(doordat ik last heb van discalculie) wel een 'backup' geleerd, ik tel in mezelf altijd het geld twee keer na. Als er bijvoorbeeld staat dat ik 13.75 terug moet geven pak ik eerst het briefje van 10 in de ene hand en dan de muntjes(2,1, 50, 20 en 5) in de andere hand. Ik tel dan gewoon op in mezelf: 10 + 2 + 1 etc tot ik aan die 13,75 kom.
Dan geef ik de klant eerst het kleingeld en daarna het briefje want andersom is zoo vervelend, vallen al die muntjes weer van het briefje af..
Marley schreef:Ik pin meestal maar als ik iets contant betaal en geld in m'n hand gekwakt krijg, tel ik op mijn dooie gemak even na. Dat houdt de boel ook maar das echt jammer dan!
Hilli schreef:Dat lijkt mij ook, dees_daan. Het is bovendien een stukje klantvriendelijkheid in plaats van die irritante 'kwak in het handje'-methode.
Nista_RX schreef:Ik sta zelf achter de kassa bij een bakkerij, en ben er begonnen toen ik 15 was (inmiddels ben ik 17). Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik iets verkeerd heb teruggegeven. Nu moet ik zeggen dat het ook wel anders is dan bij een supermarkt. Je moet bijvoorbeeld uit je hoofd het wisselgeld bepalen. Dit is vrij makkelijk, gewoon het geld terugtellen. Nu zie ik bij een supermarkt nooit dat het geld wordt uitgeteld, het wisselgeld bedrag staat gewoon op een schermpje en wordt aan je teruggegeven. Ik denk dat hierbij vooral fouten ontstaan, en vind het zelf ook veel netter als het geld voor je wordt uitgeteld.... Bijna onmogelijk om dan fouten te maken.
Hilli schreef:Dat lijkt mij ook, dees_daan. Het is bovendien een stukje klantvriendelijkheid in plaats van die irritante 'kwak in het handje'-methode.
Tel wel altijd 2 x voor de zekerheid.