Hoge hakken, ik hou het nog geen dag vol.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:08

Citaat:
Lopen op hoge hakken geeft vaak pijn en ongemak omdat het lichaamsgewicht voornamelijk op de voorvoet rust. De druk die hierdoor ontstaat veroorzaakt pijn, irritatie, een branderig gevoel onder de bal van de voet en vermoeide benen.

Bron: http://www.lopenzonderpijn.nl

Ze hebben daar een speciale inlegzool voor schoenen met (hoge) hakken. Daar zou je eens naar kunnen kijken.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:13

Vind het knap dat je kan lopen met die dingen.. Laatst voor de lol aangedaan in de winkel.. Stond prachtig bij de joggingbroek :D
Moest wel doodstilstaan, mm naar voor en ik donderde bijna om.
Ook mag ik niet op lopen wegens enkels en rug :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:25

Roodvos schreef:
Citaat:
Lopen op hoge hakken geeft vaak pijn en ongemak omdat het lichaamsgewicht voornamelijk op de voorvoet rust. De druk die hierdoor ontstaat veroorzaakt pijn, irritatie, een branderig gevoel onder de bal van de voet en vermoeide benen.

Bron: http://www.lopenzonderpijn.nl

Ze hebben daar een speciale inlegzool voor schoenen met (hoge) hakken. Daar zou je eens naar kunnen kijken.

Deze zien er wel fijn uit! Ik heb vandaag nieuwe hakken gekocht, dus ik denk dat ik die maar eens ga bestellen,thanks!

ilaan

Re: Hoge hakken, ik hou het nog geen dag vol.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:34

Ik had dat eerder ook. Nu loop ik gerust hele dagen op 12cm pumps :)
En dat terwijl er een halve maat verschil zit in mijn voeten dus altijd 1 van de 2 niet past.

Zorg eerst dat je pumps hebt die goed passen en goed over je hak heen zitten. Dat scheelt want dan ben je niet bezig met dat je ze kwijtraakt. Ook heb ik van die zooltjes voor onderin. Zijn van gel spul en waren 7 euro ofzo. Kost niks, wel súper comfi!
Dit dus om het zo passend en comfortabel mogelijk te maken. Mijn grootste tip is dan ook; zorg voor goed passende pumps. Als ze niet passen krijg je gegarandeerd pijn.

Verder kan ik aanraden ze gewoon aan te houden. Door ze iedere keer uit te doen moet je voet er de hele tijd weer aan 'wennen'. Gewoon aanhouden en geen druk op zetten. (Tenzij je een dag slecht passende aan hebt die knellen)

Ik weet niet wat er allemaal is gezegd heb het topic niet doorgelezen. Maar ik loop bijna dagelijks op pumps/hakken van minimaal 10cm dus wilde je wat tips geven :)
Natuurlijk heb ik ook wel eens slechtpassende gehad en dan gaan je voeten echt zeer doen. Geef liever iets meer geld uit aan een lekker zittend en goedpassend paar.
Mochten ze glad zijn, dat heb ik wel eens nml, gewoon wat haarlak op je voet. Stop het glijden haha. Ik heb nml een paar waar het zacht is aan de binnenkant en dat is best vervelend :p

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:39

Blugh, nee hier ook geen hakken. Af en toe eens voor een etentje met de familie, maar dan houd het op. Mijn zooltjes kunnen er ook niet in, dus dat is ook al een no-go.

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:43

Ik kan het ook de hele dag vol houden op pumps, maar betaal dan wel wat meer. Zit zo veel verschil in goedkope en de wat duurdere.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:46

Ik had gister mijn nieuwe schoenen aan, sleehakken van 11 cm.

Ik was op school, had ze even uitgedaan, wou ik ze weer aandoen, zat op de ene bloed haha. Had ik een blaar open gelopen. moest ik nog 10 minuten terug lopen naar de bus. ben bang dat ik er nog een paar:'alleen voor zitfeestjes' schoenen bijheb :P

vanmorgen zag ik ook nog een blaar op mijn andere voet zitten. zo jammer dit .

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:57

Ik heb ook van die gelzooltjes voor de bal van mijn voet, maar ik vind ze niet fijn. Als ik er een panty bij wil dragen plakt de panty aan de zooltjes. En als ik ze met blote voeten wil gebruiken krijg ik pijn van de ribbels in de zooltjes. Hebben jullie daar geen last van?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:33

jiehaaa schreef:
Ik heb ook van die gelzooltjes voor de bal van mijn voet, maar ik vind ze niet fijn. Als ik er een panty bij wil dragen plakt de panty aan de zooltjes. En als ik ze met blote voeten wil gebruiken krijg ik pijn van de ribbels in de zooltjes. Hebben jullie daar geen last van?

Nope. Nergens last van. Wel dat ze bij sommige modellen pumps mijn voet te hoog maken en het bovenop gaat knellen. Maar dat zijn ook de duurdere dus daar heb ik niks in nodig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:31

RedPassion schreef:
Wat ik me bij het lezen van dit topic, maar zeker bij het zien van moeilijk lopende vrouwen op hakken (en dat zijn er veel!) afvraag: Waarom doe je jezelf dat aan? :)

ja dat vraag ik mezelf ook altijd af haha. Ik draag echt nooit hakken.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:32