Ja het is best heftig hoor, geluid is bij haar ook heel hard. Het wordt pas overstemd bij 120 decibel. Ze zegt ook wel dat ze alles kan doen om het erger te maken, maar niets om het minder te maken. Het eerste jaar is ze echt behoorlijk depressief geweest en had ze ook regelmatig paniekaanvallen e.d. Gelukkig gaat het nu wat beter, de acceptatie is er nu wat meer, maar drukke ruimtes zoals een bioscoop vallen haar heel zwaar. Ook na een verjaardag is ze helemaal kapot en is het geluid nog harder dan anders.
Ah wat vervelend voor je moeder! Dat lijkt me echt een ramp.
Mijn moeder heeft het dan nog niet zo erg. Hoop dat het ook niet erger wordt maar ze zei gister toen ik vroeg haar een duidelijke omschrijving van het geluid te geven, dat het weer anders klonk dan eerst. Eerst was het een lage wasdroger toon en nu is het een hogere ventilator toon. In het jaar is het geluid naar haar idee wel iets zachter geworden..
Ik hoop voor je moeder dat het geen tinitus is en dat er wat aan gedaan kan worden. Probleem is ook dat anderen er heel weinig begrip voor hebben, ze zien immers niet dat er iets aan je mankeert. Mijn moeder heeft een cd gekregen waar eenzelfde geluid op staat als wat zij hoort zodat ze mensen kan laten horen hoe het klinkt, maar ja, die kan je na een minuutje weer uit zetten
AngeliqueB
Geplaatst: 04-04-14 22:51
Klinkt als tinnitus. Ik heb het ook, en hoor het alleen als het stil is, gelukkig is mijn brom/zoem niet erg hard.. Ik schrik alleen als het verandert, ben dan een beetje benauwd dat de hogere frequentie of meer decibellen blijft hangen.
Liselot, je zegt het idd heel goed. Daarom is/was mijn moeder ook zo fel. Ze zei niet dat ze begrepen wlde worden, maar ik voel en weet wel beter. Het is erg lastig om te geloven dat het aan de omgeving ligt, terwijl maar 1 persoon het kan horen. En dan ook nog eens begrip te tonen en zachtjes aan mogelijke oplossingen, verdere stappen aan te kaarten. Niks gebeurt als degene het zelf niet wil
Miss Caroo, met acceptatie dat het tinnitus is (na de diagnose) komt ook een stuk acceptatie, dat ze de bron van de herrie niet buitenshuis gaat zoeken, maar een start kan maken met de omgang ermee. Mijn tinnitus ontstond na een zeer heftige oorontsteking, dus een duidelijk startmoment. Ik geloof best dat als je het langzaam verwerft, je in de eerste instantie gaat zoeken naar geluidsbronnen in en buitenshuis. Ik vraag wel eens aan mijn man of kinderen als ik een piep of zoem hoor, of zij hem ook horen of dat deze in mijn hoofd zit. Ik hoor bijvoorbeeld de buurvrouw stofzuigen en ik denk dat haar stofzuiger versleten is, klinkt alsof er een lager aanloopt maar door dit geluid wordt mijn tinnitus getriggerd, waardoor het veel luider wordt in mijn hoofd.. Gelukkig neemt het weer af na een tijdje, maar sinds ik dit weet, zet ik een koptelefoon met muziek op of verlaat het huis als ik haar hoor!
In ieder geval fijn dat je moeder de hint eindelijk begrepen heeft. Op naar een oorzaak en op naar een eventuele oplossing.
OdiEtAmo
Geplaatst: 05-04-14 12:41
Wanneer ik hoofdpijn heb wordt mijn gehoor extreem gevoelig en hoor ik stroom 'lopen'. Het is een heel zacht aan-uit gezoemd. Ik moet dan alle stekkers uit het stopcontact trekken in mijn slaapkamer. Misschien hoort jou moeder het ook omdat haar gehoor ten alle tijden extreem gevoelig is?
Pion ik heb dat ook! Niet als ik hoofdpijn heb maar af en toe. Inderdaad een aan-uit geluid! Stopt alleen als je idd de stekkers eruit trekt.
Bedankt voor de reacties! Angelique, inderdaad, het komt er nu aan dat je moet accepteren dat je iets hebt en ermee om moet leren gaan.
Ik wist niet dat er eigenlijk zoveel mensen zijn die tinitus hebben, als ik het topic zo lees. Ik vraag me af waardoor dit veroorzaakt wordt. Mijn moeder zit eigenlijk nooit bij hard geluid. Ze heeft een rustige werkplek (kantoor) en houd niet van harde geluiden. Ik ga er binnenkort even wat meer onformatie over verzamelen denk ik
pipo
Geplaatst: 04-06-14 05:33
Ik ben erg benieuwd of er al iets gedaan of bekend is voor je moeder. We zijn een flinke poos verder. Ben heel benieuwd. Wil en kan je een updatje geven?
Catnip
Geplaatst: 05-06-14 03:16
pipo schreef:
Ik ben erg benieuwd of er al iets gedaan of bekend is voor je moeder. We zijn een flinke poos verder. Ben heel benieuwd. Wil en kan je een updatje geven?
Ik ben ook benieuwd wat er uitgekomen is
Daphne__
Geplaatst: 05-06-14 03:37
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar slaapt ze met een mobiel naast haar bed? Of een radio wekker oid?
Ik word gillend gek als ik met een mobiel naast mijn bed slaap... Hoor dan constant een vreemd geluid. Krijg het dan ook niet voor elkaar om mijn ogen rustig te houden, ze trillen gewoon. Net als wanneer je muziek luisterd en je ogen dicht doet, dat is gewoon onmogelijk. Al weet ik niet of iedereen dat heeft eigenlijk