1 aprilgrap om als leerkracht bij een groep uit te halen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:07

Wij moesten een keer allemaal een aardappel meenemen.. Komt iedereen met een grote aardappel aan.. zegt de juf van die dag: nou, ik weet van niets hoor. :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:09

Uit de oude doos: bij ons is ooit het bericht in omloop gebracht dat we schooluniforms moesten gaan dragen. Mooi verhaaltje er omheen over gelijkheid en identiteit met de schoolcultuur en nog eea. En op de betreffende ochtend zou er dan een show zijn, waar wij als leerlingen onze inbreng mochten geven in welk uniform het dan zou worden.

De leerlingenraad heeft toen een demonstratie georganiseerd met alle leerlingen. De schoolleiding kon het erg waarderen, maar sommige docenten waren echt pissed dat de leerlingen niet bij hun les kwamen maar aan het demonstreren waren! :D

En mijn moeder (leerkracht) heeft inderdaad ook wel eens een toets gedaan, ik geloof een proefcitotoets. Dat viel toen ook in de tijd van de 'normale' citotoets, dus leerlingen hadden het niet meteen door. Als je alle letters onder elkaar zette kreeg je 1 April. Was erg grappig hoe de onrust zich steeds meer verspreidde naar mate meer leerlingen het doorkregen, maar ze absoluut niets mochten zeggen.

Wat me echt gaaf lijkt, maar wel ontzettend veel werk, is de hele klas van ander meubilair voorzien, veel groter of juist kleutertafeltjes. En wel gewoon stug doorgaan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:11

Cassidy schreef:
Als je het niet snapt kan ik het ook niet helpen. Je zou ook kunnen overwegen om gewoon - heel saai - niets te doen. Dan val je ook op. Wedden?
Ik snap dat je boos bent doordat er een niet leuke grap is uitgehaald in jou omgeving maar ik snap totaal niet waarom je dan zo chagrijnig moet gaan doen in dit topic. :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:13

Doanique schreef:
De hele dag achterstevoren lopen en doen, dus toetscijfers opnoemen, dan na gaan zitten kijken, ze een ingevuld (met potlood) blaadje geven en een gum, de toetsen innemen en vertellen dat er een toets is.

Deze is echt hilarisch :')

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:18

Bij ons word over de wats app naar iedereen gestuurd dat alle leerlingen om half 12 massaal de school uit lopen naar het plein en daar gaan staken tegen te veel les uren hahahhaha

Denk toch dat om half 12 niemand opstaat om de klas uit te lopen hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:19

Haha, toen ik in die groep zat (jaren geleden, zit nu in de brugklas) hadden de juffrouwen een grap met ons uitgehaald. Wij hadden op school zo'n klein apparaatje die je in de klas kon zetten en die dan de lucht ging meten (hoeveel zuurstof enzo) en die had dus een rood lampje voor als er minder zuurstof was (geen ramen open) en een groen lampje als er veel zuurstof was (ramen open). Nou, zij hadden gezegd, dat als wij niet heeel stil zaten of waren dat dat lampje dus rood was. Dus wij allemaal heel stil zijn, maar dat lampje werd dus maar niet groen..... Nadat de grap al een beetje was uitgewerkt hadden ze dat verteld, dat het een zuurstof apparaatje was zeg maar.

Veel plezier met bedenken, misschien een update? Kunnen wij ook weer lachen _O-
Hopen dat mijn school geen grap uit gaat halen..... Leraren hebben best wel rare humor :\

Dieselpaard

Re: 1 aprilgrap om als leerkracht bij een groep uit te halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 21:10

Ik zit te denken aan een haarnetje ivm een ernstige uitbraak van luizen ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:14

Bestaat er nog zoiets als de schoolbus?

Stel die krijgt pech, en de heeele klas is nodig om die bus aan te duwen O:)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:19

Shadow0 schreef:
Uit de oude doos: bij ons is ooit het bericht in omloop gebracht dat we schooluniforms moesten gaan dragen. Mooi verhaaltje er omheen over gelijkheid en identiteit met de schoolcultuur en nog eea. En op de betreffende ochtend zou er dan een show zijn, waar wij als leerlingen onze inbreng mochten geven in welk uniform het dan zou worden.

De leerlingenraad heeft toen een demonstratie georganiseerd met alle leerlingen. De schoolleiding kon het erg waarderen, maar sommige docenten waren echt pissed dat de leerlingen niet bij hun les kwamen maar aan het demonstreren waren! :D

.

Hebben wij stiekem op dezelfde basisschool gezeten? Mijn school heeft dat ook een keer uitgehaald! En boos, allemaal ouders in rep & roer, nou ze gingen het uniform dan 'aanstaande donderdag' presenteren. Allemaal ouders etc. verzameld in de aula, iedereen in alle staten, gingen ze uitvoerig het uniform laten zien (stond ook keurig op een paspop uitgestald); kijk wat een prachtige kleur, praktische snit, mooie stof - en die voering ook, prachtig! En om die voering te demonstreren vouwden ze 't colbertje open; zat daar een papier ingeplakt met "1 APRIL" erop. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:19

Een vragenlijst maken met rare vragen, bv wie is bij jullie thuis de baas. Hoe lang draagt je vader of moeder zijn of haar sokken. Wat zeg je als je vader of moeder zweetvoeten heeft. Als je 1 dag in huis de baas mocht zijn, wat zou je dan doen als je moeder haar groenten niet op eet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:20

Dieselpaard schreef:

Op voorschrift van de GGD is een haarnetje voortaan verplicht :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:24

Dieselpaard schreef:

Als me de gehele tijd serieus kunt blijven kijken en een behoorlijke dosis overtuiging heb is dit een hele leuke grap. :j

Wij hadden een soort gelijke grap maar de juf kon toen niet serieus blijven kijken dus wij hadden het al snel door :') :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:27

Ik lach nu al dus zou voor mij niks zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:29

Grap van de schooluniformen is ook bij ons uitgehaald op de middelbare school, ook geniaal :') hoe krijg je snel pubers op de kast? Zo dus :j

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:39

In groep 7 kregen wij een brief waarin 10. vragen stonden en als je 1 fout had moest je een klas terug ed. in die trant.
Daar was iedereen wel ingetrapt!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:48

matedor schreef:
Bij ons word over de wats app naar iedereen gestuurd dat alle leerlingen om half 12 massaal de school uit lopen naar het plein en daar gaan staken tegen te veel les uren hahahhaha

Denk toch dat om half 12 niemand opstaat om de klas uit te lopen hahaha

Hey, die kreeg ik ook!
maar ik vind hem niet origineel en ik denk idd ook dat er niets gebeurt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:01

vuurneon schreef:
Dieselpaard schreef:

Op voorschrift van de GGD is een haarnetje voortaan verplicht :j

Oh dit zou je met de hele school moeten doen. Geniaal :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:02

Hanmar schreef:
Hebben wij stiekem op dezelfde basisschool gezeten?

Haha, ik denk dat het idee gewoon heeft rondgezongen. Was bij mij de middelbare school, vandaar ook de leerlingenraad die een tegendemonstratie organiseerde :)
(Wat natuurlijk eigenlijk best goed is, aksie!)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:17

Onze school heeft vandaag een brief uitgedaan dat alle leerlingen morgen een reep chocola mee moeten nemen omdat we een recordpoging gaan doen om het grootste paasei te maken. Best een uitgebreide brief, dus ben benieuwd hoeveel repen chocola er morgen op school liggen :D

Die van de wcrol hebben we ook eens gedaan, kregen toen ook een aantal rollen met '1 april' erop van ouders die hem doorhadden :))

Heb ook eens een leerling gehad die een brief liet brengen door de conciërge, of ik die voor wilde lezen. Dat de klas die middag werd verwacht bij de opnames van een of ander populair tvprogramma. Was hilarisch, brief zat vol fouten en totaal geen officiële brief maar die kids waren hysterisch en allemaal aan het bedenken hoe ze ouders in moesten lichten, hockey af moesten zeggen etc. Hoe ze daar moesten komen stond er niet bij maar daar maakten ze zich ook niet druk om :))

En de 5-minutentoets heb ik ook eens gedaan, op vrijdagmiddag na de gym. Kids hoogst verontwaardigd, heb me bescheurd om alle kids die beschaamd opstonden of op hun tafel tikten, terwijl ze als ze goed hadden gelezen alleen hun naam hadden op hoeven schrijven _O-

Werk morgen niet dus geen grappen voor morgen, maar veel plezier vast :D Mijn collega zal ook wel om de oren worden geslagen met 'je veter zit los' dus mogen wij ook wel :Y)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 20:11

Heerlijk al die grappen!
Wij hebben een brief geschreven namens het ministerie van onderwijs dat de natuur te weinig aandacht krijgt en dat we de kids van groep 4 en 5 vragen om allemaal even naar buiten te gaan en een plant of boom aandacht te geven. Pak die boom vast en luister goed...misschien vertelt ie je z'n diepste geheimen wel ;)

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:18

hahaha geweldig :')
en maar wachten en wachten tot er iets komt :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:32

Hahahaha o heerlijk :')

Veel plezier :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:41

Ik mis een "vind ik leuk"knop :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:48

Leuk TS, ben benieuwd naar de reacties! :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:48

Dieselpaard schreef:
Heerlijk al die grappen!
Wij hebben een brief geschreven namens het ministerie van onderwijs dat de natuur te weinig aandacht krijgt en dat we de kids van groep 4 en 5 vragen om allemaal even naar buiten te gaan en een plant of boom aandacht te geven. Pak die boom vast en luister goed...misschien vertelt ie je z'n diepste geheimen wel ;)

Wel foto's maken he :)) Kun je daar later met de kids nog smakelijk om lachen :Y)