Rare dingen die je als kind vond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:27

Toen ik 3 jaar was MOEST, ZOU en WILDE ik een grote mensen bed omdat ik te groot was voor mijn bed!
(Had een midden formaat, waarschijnlijk een x met m'n tenen de bodem gevoeld) :=

IrishDraught

Re: Rare dingen die je als kind vond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:56

Ik dacht dat iemand met een knopje de lantaarnpalen aan ging zetten.

Dat de wc kon overstromen tot bovenaan de deur ( dus de deur mocht niet dicht)

En wij gingen op vrijdag altijd naar de mert..
Een vriendinnetje zei dat de markt leuk was, dus ik aan mijn moeder vragen waarom wij nooit naar de markt gingen, mocht ik met vriendinnetje mee, was her gewoon de mert

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:05

Dat er in het diepe zwembad haaien zaten s'nachts en wij gingen nogal vaak tot laat ( sluitingstijd) zwemmen en dan was ik altijd bang dat ze mij niet zagen en de haaien al loslieten. :Y)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:07

Ik dacht altijd dat auto's door de rook uit de uitlaat reden. Hoe meer rook, hoe harder ze reden was de theorie..

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:10

friesam schreef:

Ja zoiets dacht ik vroeger ook altijd! Dacht altijd dat mn opa in elke lantaarnpaal klom, en dan echt in de buis :') , en dat ie dan bovenin een knopje moest indrukken om m aan te zetten :Y)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:12

Larissa___ schreef:
friesam schreef:

Ja zoiets dacht ik vroeger ook altijd! Dacht altijd dat mn opa in elke lantaarnpaal klom, en dan echt in de buis :') , en dat ie dan bovenin een knopje moest indrukken om m aan te zetten :Y)

Ik dacht dat er een klein touwtje aan hing (zoals op de badkamer) maar wel heel hoog dus dat idd iemand moest klimmen

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:16

Mijn oom had vroeger ( nu nogsteeds ) van die vloerlichtjes buiten:

Afbeelding

En toen ik kwam had hij me wijsgemaakt dat er binnenin de lampen kleine elfjes woonden. En dat ze savonds naar buiten kwamen om te dansen, maar wel toen iedereen sliep! Maar ik heb tot diep in de nacht naar die lampjes staan kijken volgensmij :')

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:27

Ik was er vroeger altijd van overtuigt dat mijn vader de baas van het ziekenhuis was. Hij was afdelingshoofd, iets heel anders dus.
Maar op een van de sinterklaas feesten kwam dus de echte baas van het ziekenhuis naar mij toe, en ik dood leuk aan hem vertellen mij papa is de baas van het ziekenhuis. :+

Paar jaar geleden kwamen we die man tegen, die had er nog steeds lol om...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:32

Ik snapte vroeger de letter H niet. Dat was geen letter voor mij dus ik verving de H dan altijd door een andere letter. Zodoende gaan wij thuis nog steeds naar een Rotelletje in plaats van een hotelletje :+

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:34

Ik dacht vroeger altijd dat auto's de weg wezen. Want elke keer voordat we bijvoorbeeld links af gingen, ging het pijltje dat naar links wees aan :') . Kwam er pas na een tijd achter dat het het lampje voor het knipperlicht was -O-.

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:48

ik dacht dat barbie haar weer aangroeide XD tot de schaar er in ging en de grote teleurstelling kwam

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:36

phormicola schreef:
dees_daan schreef:
Nog steeds: degene die aan de bermkant fietst, fietst aan de buitenkant van de weg.
Vorig jaar 2 dagen een discussie over gehad en ik vind nog steeds dat ik gelijk heb.

Dit is volgens mij een typisch ruiter dingetje, ik vond het ook altijd de buitenkant, alle niet-ruiters om me heen noemen het de binnenkant.

een men-dingetje, hoe vaak ik vroeger niet een span paarden om heb moeten wisselen. De koetsier gaf dan opdracht paard X aan de buitenkant te zetten, dan zette ik hem aan de berm-kant. Bleek de koetsier met buitenkant de linkerkant te bedoelen ..... pfffff
Dab vroeg ik of ie links of rechts moest, zei ie hottem of errum (Belg), wist ik het nog niet -O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:01

Ik dacht vroeger ook altijd dat mensen vroeger echt in zwart-wit leefden en dat er op een dag ineens kleur was :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:11

jaap_2005 schreef:
dees_daan schreef:
Nog steeds: degene die aan de bermkant fietst, fietst aan de buitenkant van de weg.
Vorig jaar 2 dagen een discussie over gehad en ik vind nog steeds dat ik gelijk heb.

Ik ben het ontzettend met je eens! Ik ben er ook nog steeds ontzettend van overtuigd

Huh, hoezo is dat niet de buitenkant dan? :P

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:20

Mijn oma had mij wijs gemaakt dat ze een bijzonder keukenkastje had die de afwas deed. En opruimde

mijn oma zetten alle afwas in een bakje in het keukenkastje, en we gingen naar artis. Bij terugkomst natuurlijk meteen kijken! En ja hoor het stond schoon keurig terug op zijn plek.
thuis had ik aan mijn ouders vertelt dat een vaatwasser niet zo handig was. Want die ruimde het niet op.

maar ik had er natuurlijk nooit aan gedacht dat opa gewoon de afwas had gedaan.. :Y)

dit verhaal heb ik wel een jaar of 2 gelooft.. En nu is mijn kleine neefje aan de beurt! Maar het is hilarisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:42

Haha :')
Die is wel erg leuk :')

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:04

vroeger werd mij wijsgemaakt dat als ik me heel goed in zou smeren, ik lekker snel bruin zal worden.

Toen ik op het strand was en ik een donkere man zichzelf zag insmeren ging ik aan hem vragen of hij zichzelf nog niet bruin genoeg vond... :o

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:05

Onweer waren de wolken die trommelde en de sterren waren aan het dansen en hun licht kwam af en toe door de wolken heen (de bliksem dus)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:22

Ik dacht vroeger dat er haaien en octopussen in het zwembad zwommen.. Brr vond het echt eng.. En stiekem nog steeds een beetje.

Mijn moeder had mij wijs gemaakt dat als ik loog er een kruisje op mijn voorhoofd zou komen te staan.. Heeft goed geholpen ik kan niet goed liegen!

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:29

Ik dacht dat die grijzige vlekken op de maan andere landen waren. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:34

Toen mijn ouders op een warme dag zeiden dat we beter in de schaduw gingen lopen, zei ik bang dat ik niet wilde :P ik was nog heel klein en wist niet wat schaduw betekende, ik dacht dat je daar geduwd zou worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:35

SanneJas schreef:
vroeger werd mij wijsgemaakt dat als ik me heel goed in zou smeren, ik lekker snel bruin zal worden.

Toen ik op het strand was en ik een donkere man zichzelf zag insmeren ging ik aan hem vragen of hij zichzelf nog niet bruin genoeg vond... :o

haha :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:42

xMendy schreef:
Ik dacht vroeger dat die afvalfabriek (?) bij Amsterdam de wolken maakte :D

Ik ook!! _O_

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:51

Vroeger dacht ik dat er aan het eind van het sportbad hamerhaaien zaten door de 'T' vorm die je daar zag :')
Voorbeeld: http://www2.solingen.de/c12572f800380be5/files/dsc_0023_mod.jpg/$file/dsc_0023_mod.jpg?openelement

En ook dacht ik altijd dat je vast zou blijven zitten als je door 'het gat' moest zwemmen.

Verder vertelde mijn moeder altijd dat de Krullenman in de sloten leefde en je daarom niet te dichtbij de sloot moest komen omdat hij je anders zou pakken. Nachtmerries gehad joh -O-

En ik wist altijd zeker dat er onder elk kruispunt mannetjes zitten die de stoplichten regelen :j

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:53

Mijn oma maakte mij altijd wijs dat ik niet teveel tv moest kijken want daardoor kreeg je vierkanten ogen. :j