Contract verlenging, wat zijn de regels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Contract verlenging, wat zijn de regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:39

Jeej! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:40

Als ik eerlijk ben had ik het niet verwacht... (gezien ze maar niets wilden zeggen en het zo vooruitgeschoven werd!), maar van harte gefeliciteerd met je verlenging!!! *\o/*

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:42

Gefeliciteerd!!!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:44

Proficiat, heb je ook een verklaring gekregen waarom ze zo lang gewacht hebben?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:46

fijn!
maar zou idd wel willen weten waarom het zo raar gaat?

Marjella86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:51

pfoe! had ook iets anders verwacht! Veel succes met je contract *\o/*

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:58

Gefeliciteerd.....fijn he die spanning tot het laatst...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:04

Joolien schreef:
Ik ging echt stuk net, eindelijk gesprek maar het is verlengt hoor *\o/*

bofkont!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:04

Jippie!

Voor hoelang??

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:07

Gefeliciteerd!!

Iemand een idee hoe het zit als je een vast contract moet krijgen? De mijne loopt 31 juni af en moet dus of eruit of vast contract.

Heb 2x een jaar gehad en nu op het laatst Een half jaar om te zorgen dat mijn filiaalleider meer op klantenbezoek gast, doet hij dit niet dan zou ik moeten vertrekken. Dat vond ik al krom....

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:29

loez schreef:
Gefeliciteerd!!

Iemand een idee hoe het zit als je een vast contract moet krijgen? De mijne loopt 31 juni af en moet dus of eruit of vast contract.

Heb 2x een jaar gehad en nu op het laatst Een half jaar om te zorgen dat mijn filiaalleider meer op klantenbezoek gast, doet hij dit niet dan zou ik moeten vertrekken. Dat vond ik al krom....

Hij had jou helemaal geen half jaar mogen geven volgens mij. Maar zoals je zegt je hebt drie tijdelijke contracten gehad dus dan zou je nu een vast contract moeten krijgen. Ik zou zeggen wees gewoon slim en vraag er zelf alvast naar. Geef aan dat je graag wil blijven en of zij al kunnen aangeven of je mag blijven of niet. Zeggen ze ja zorg dan ook dat ze met een nieuw contract over de brug komen want zo lang er niks getekend is kunnen ze je alsnog op het laatste moment vertellen dat het niet doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:34

Rocamor schreef:
Proficiat, heb je ook een verklaring gekregen waarom ze zo lang gewacht hebben?

Ik heb er niet eens meer naar gevraagd, Ben allang blij dat ik mag blijven :')
Laatst bijgewerkt door Neej op 03-04-14 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: stukje verwijderd ivm privacy enzo

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:44

bliver schreef:
loez schreef:
Gefeliciteerd!!

Hij had jou helemaal geen half jaar mogen geven volgens mij. Maar zoals je zegt je hebt drie tijdelijke contracten gehad dus dan zou je nu een vast contract moeten krijgen. Ik zou zeggen wees gewoon slim en vraag er zelf alvast naar. Geef aan dat je graag wil blijven en of zij al kunnen aangeven of je mag blijven of niet. Zeggen ze ja zorg dan ook dat ze met een nieuw contract over de brug komen want zo lang er niks getekend is kunnen ze je alsnog op het laatste moment vertellen dat het niet doorgaat.

Ze mochten me wel nog een half jaar geven, heb ik nog na gevraagd.

Ze weten ook goed dat ik graag wil blijven, maar mij gaat het erom wanneer hij op zijn laatst aan mag geven of het vast wordt of niet. Ook ivm eventueel solliciteren!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:55

dat is heel simpel dat mag op de allerlaatste dag nog. Dus je moet gewoon zelf initiatief tonen en vragen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:03

Fijn dat het verlengt is.

En voor de post hierboven... bij vragen ook zwart op wit zien te krijgen. Mondeling toegezegd krijgen is achteraf lastig bewijzen. Is mij gebeurd. Mondeling toegezegd gekregen aangezien ik huis wilde kopen had Ik hierom gevraagd, mondeling bevestigd en maand Erna kon ik alsnog gaan wegens economische redenen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:15

Dus ze mogen op 30 juni bij wijze van zeggen dat ze me eruit gooien? Handig dan Pfff

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:23

loez schreef:
Dus ze mogen op 30 juni bij wijze van zeggen dat ze me eruit gooien? Handig dan Pfff

Ja dan kan. Bij een vast contract kan dit niet dan heb je opzeg termijnen

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:25

Fijn hoor.
Ik hoorde vorige week dat ik geen verlenging kreeg dus wees er vooral heel blij mee ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:40

Pff ook al balen quartel! Ik hoop dat het mee gaat vallen. Mijn filiaalleider zweert erbij dat ze me een vast gaan geven Maargoed.... Daar moet de baas het natuurlijk ook mee eens zijn :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:43

loez schreef:
Pff ook al balen quartel! Ik hoop dat het mee gaat vallen. Mijn filiaalleider zweert erbij dat ze me een vast gaan geven Maargoed.... Daar moet de baas het natuurlijk ook mee eens zijn :)

Vragen om dit zo snel mogelijk zwart op wit te zetten. Dan pas heb je zekerheid!!.

Het zal misschien niet bij jou het geval zijn, maar er zijn werkgevers die het liefst pas zo laat mogelijk vertellen dat je weg moet om te voorkomen dat de kwaliteit van je werk achteruit gaat. Want zeg nou zelf als je weet dat je weg moet doe je een stuk minder je best dan wanneer je weet dat je mag blijven

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:34

Klopt! Mijn gevoel is wel anders geworden na ik een half jaar gekregen heb. Iedereen en zelfs mijn klanten geven aan dat ik het visitekaartje ben van de zaak.

Maar ik heb nu dus een half jaar gekregen, omdat mijn filiaalleider meer op klanten bezoek moet. Doet hij dit niet dan kan ik gaan.

Dus ik moet eigenlijk zorgen dat hij zijn werk beter ga doen, want anders verlies ik mijn baan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:44

Joolien schreef:
Ik ging echt stuk net, eindelijk gesprek maar het is verlengt hoor *\o/*

Gefeliciteerd!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:48

Zie je wel!! Gefeliciteerd!

Omg.. Ik heb serieus een mega grote reclame met 'flex, ontslag en WW' hieronder :')
Lekker motiverend!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:50

loez schreef:
Klopt! Mijn gevoel is wel anders geworden na ik een half jaar gekregen heb. Iedereen en zelfs mijn klanten geven aan dat ik het visitekaartje ben van de zaak.

Maar ik heb nu dus een half jaar gekregen, omdat mijn filiaalleider meer op klanten bezoek moet. Doet hij dit niet dan kan ik gaan.

Dus ik moet eigenlijk zorgen dat hij zijn werk beter ga doen, want anders verlies ik mijn baan.

Ik dacht eigenlijk altijd dat als ze je contract verlengen dit altijd minstens met dezelfde tijd moesten doen en niet korter. Dus omdat je laatste een jaar was dat je nu weer een jaar had moeten hebben en daarna vast

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:54

bliver schreef:
loez schreef:

Ik dacht eigenlijk altijd dat als ze je contract verlengen dit altijd minstens met dezelfde tijd moesten doen en niet korter. Dus omdat je laatste een jaar was dat je nu weer een jaar had moeten hebben en daarna vast

Nee hoor, dat maakt niets uit.