het zit me tot hier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1221

Re: het zit me tot hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:40

echt waar? onbegrijpelijk! Het lijkt me uit het verhaal dat hij zichzelf helemaal niet redt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:44

sanne1221 schreef:
echt waar? onbegrijpelijk! Het lijkt me uit het verhaal dat hij zichzelf helemaal niet redt...

Klopt, maar ts woont er nog bij en kan ondersteuning bieden, bovendien als hij zelf niet wil gebeurt er ook weinig. Thuiszorg thuis zou nog wel kunnen, maar hij moet het willen. Dat is het hele punt. T is een heel gedoe... En soms hoop je dat ze op zo'n punt komen dat ze niet eens meer beseffen wat ze overkomt waardoor ze wel willen worden opgenomen in een verpleeghuisachtige setting (en de indicatie ook krijgen). Maar als je daarop moet wachten pffff
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-03-14 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:46

Melissa_b, volgens mij ben jij zo tactvol als een loden deur. TS heeft het al moeilijk genoeg, en kom jij ook nog eens met zo'n bericht aan zetten.

Gedwongen opname kan alleen als hij een echt gevaar is voor zichzelf en anderen.

TS, heel veel succes ermee. Er zijn hier denk ik al genoeg dingen aangedragen waar je over na kan denken.

En top dat je maatschappelijk werk hebt gebeld +:)+

Sterkte :(:)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:31

wat goed ts dat je gebeld hebt! ik hoop dat ze snel iets laten horen. Tot die tijd.... weet je mensen waar je eventueel zou onder kunnen duiken?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:21

Ik kan nergens onderduiken. De vriendenkring is nog maar heel klein. En ik wil ook niet dat vrienden partij moeten trekken vanwege mij.
Familie heb ik niet in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:28

Is er geen lieve bokker waar je tijdelijk onderdak kan zoeken?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:30

leestmee schreef:
Familie heb ik niet in de buurt.

Misschien is het wel heel goed dat je een poosje flink uit te buurt bent.... Mits er niets is dat je aan je huidige woonplaats bindt? Werk? Studie? Anders lijkt me dat een heel prima optie. Lang zal het in principe niet duren, een plekje voor jezelf is wel te vinden en dat is ook het uitgangspunt, denk ik?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:31

Als je (samen) in de schuldsanering zit, kun je niet "zomaar" verdwijnen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:35

maar met schuldsanering kun je toch ook losgekoppeld worden? Juist als je niet samenwoont is dat een optie...althans dat dacht ik altijd

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:37

Klopt, je kunt niet zomaar verdwijnen. Daar zitten heel wat haken en ogen aan en dat zal ook heel goed moeten worden geregeld. Daar is hij toch helaas ook bij nodig + zijn medewerking.
Maar ook voor stellen die uit elkaar gaan is binnen de schuldhulpverlening zeker een oplossing, dat zal het grootste probleem niet zijn. Veilig blijven wel.
En ook nadat alles losgekoppeld en geregeld is lijkt het mij prettig om ergens een heel eind verderop te zitten. Hoewel dat gezien zijn gebrek aan mobiliteit misschien niet eens zo heel erg nodig is.

Ik hoop in ieder geval met je mee dat MW je goed kan helpen!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:38

Goed dat je gebeld hebt. Wat ik nog niet compleet duidelijk heb: wat houd je tegen om (bij wijze van) vandaag nog te vertrekken?
Als we dat weten kunnen we misschien beter helpen?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:52

Ik denk dat daar het 'nowhere to go' een grote rol speelt. En het is ook nog niet zo simpel (en wellicht ook niet zo wijs) om zo zonder enige voorbereiding te vertrekken...

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 19:50

Sassol schreef:
Goed dat je gebeld hebt. Wat ik nog niet compleet duidelijk heb: wat houd je tegen om (bij wijze van) vandaag nog te vertrekken?
Als we dat weten kunnen we misschien beter helpen?

Zoals elles al aangeeft ik kan nergens heen. Ik doe ook alles op de fiets.
Tevens de schuldsanering weekgeld is gezamenlijk en word op mijn rekening gestort. Dat zou betekenen dat de helft daarvan iedere week naar hem toe gebracht moet worden gezien hij niet in staat is zelf een rekening te openen.
Dit mag ook niet zomaar van het gkb (schuldsanering instantie)

Ik moet ook oppassen dat er nu geen nieuwe schuld gaat ontstaan want dan word ik uit de schuldsanering gegooid. Met alle problemen van dien.

Qua financiën red ik het nu ook niet om op te stappen. Het potje onvoorzien is leeg. Door alle taxikosten om met hem naar het ziekenhuis te gaan. Omdat hij dat rijverbod heeft en ik geen rijbewijs heb.

dus vandaar dat ik hoop dat maatschappelijk werk mij helpen kan.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:14

Het lijkt mij duidelijk dat je daar weg moet. Waar een wil is, is een weg.
Ook al woont familie verder weg, kun je daar niet terecht? Ik neem aan dat je een bewindvoerder/curator hebt. Ik zou die eens bellen, de situatie uitleggen en vragen wat er mogelijk is. De eerste stap lijkt mij je eigen financiën voor elkaar krijgen. Vervolgens kijken wat er mogelijk is om daar zo snel mogelijk weg te gaan.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 20:21

Familie is echt geen optie. De enige met wie ik nog contact heb is mijn oma, maar die woont in een bejaarden tehuis en is al 80 jaar.
Mijn stiefouders hebben op dit moment haar eigen zoon al in huis genomen vanwege scheiding.
Anders had ik dat wellicht overwogen. Mijn stiefouders doe ik sowieso liever niet. Ben op mijn 17e het huis uitgegaan wegens (jawel alweer) alcohol problemen.(van mijn stiefmoeder)

Omdat wij nu nog in het stukje schuldeisers moeten akkoord gaan met de regeling anders rechter hebben wij nu nog geen bewindvoerder.
Ik heb wel een contact persoon voor budgetzaken en 1 voor die de schuld regeling doet.
T is nogal een chaos daar bij t gkb. Dus ik moet zelf ook heel goed blijven nadenken.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:32

Ik snap dat het heel moeilijk is. Maar inderdaad, waar een wil is, is een weg.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een bokker zijn/haar huis opent voor iemand die het moeilijk heeft. Misschien als je een regio noemt, er bokkers zijn die jou tijdelijk op willen vangen? Of als je zelf niet wilt, wellicht voor je hond? Dan is dat in ieder geval 1 zorg minder.
Een wekelijks ritje om geld te brengen is vervelend, maar vast mogelijk.

Hoop ook dat de maatschappelijk werker je kan helpen, maar het lijkt me het belangrijkst dat jij zsm op adem kan komen op een veilige plek.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:16

Dus jullie moeten dat hele financiële traject nog in.... Wat een horror, meid :\
Een wekelijks ritje om te geld te brengen als je bang bent voor geweld klinkt niet echt als een optie. Of je moet het iemand kunnen laten doen of mee laten gaan, zodat je niet alleen bent. Maar dat is nu nog niet aan de orde.
Blijf veilig en blijf aan de deur van MW én het GKB rammelen tot er een oplossing voor je is die werkbaar is. Alleen jij doet ertoe en je bent voor niemand anders verantwoordelijk dan jezelf.

Heb je er trouwens aan gedacht dat dit misschien voor hem allemaal te lezen is, zo openbaar, of heeft hij 0,0 toegang tot een computer of wat dan ook? Ik zou er erg voorzichtig mee zijn in ieder geval.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:30

Hij is sowieso een digibeet en weet niet hoe Google werkt.
Dus ik kan hier vrijuit praten. Tevens weet hij mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet.
Die heb ik ook nergens opgeslagen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:58

leestmee schreef:
Hij is sowieso een digibeet en weet niet hoe Google werkt.
Dus ik kan hier vrijuit praten. Tevens weet hij mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet.
Die heb ik ook nergens opgeslagen.

En zijn vrienden dan? Wat als die er toevallig op stuiten? Sorry leestmee, maar misschien "leest hij mee" :P

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 17:02

Er zijn alleen gezamenlijke vrienden en die ken ik goed genoeg om te weten dat ze eerst naar mij zullen komen met vragen.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 17:04

Al zijn vrienden van vroeger hebben zich van hem afgekeerd.
Mochten zijn kinderen dit lezen, die weten hoe hij is en weten van de situatie.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 17:08

Vandaag heb ik nogmaals maatschappelijk werk gebeld om te vragen wanneer dat intake gesprek plaats kon vinden.
Degene die het op zou pakken was er vandaag niet maar ik kreeg wel een naam en de mededeling dat ik morgenmiddag weer moest bellen en de telefoniste heeft een notitie achtergelaten bij degene die het oppakt zodat ie ook weet dat ik vandaag weer gebeld heb en dat er spoed bij is.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:10

Welke regio zou je heen willen dan? Er jij overigens ook opvanghuizen voor vrouwen.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 17:31

Pauline schreef:
Welke regio zou je heen willen dan? Er jij overigens ook opvanghuizen voor vrouwen.

Ik blijf het liefst in mijn regio . Ivm psycholoog waar ik bij loop.
Ik ben zelf voorlopig nog niet uitbehandeld en ik vertrouw hem wel en heb ook een klik met hem en dat is voor mij heel belangrijk.
Maar met een andere moet ik weer helemaal overnieuw beginnen.
En hier heb ik een verzorgpaard waar ik alles mee mag doen. Dat paard is van een bevriend stel.
Als ik hier uit deze omgeving weg zou gaan heb ik helemaal niets meer.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:32

Citaat:
hij schreeuwt tegen de hond en als ze niet direct aan de kant gaat of doet wat hij zegt kan ze een klap of schop verwachten.
Wanneer ik boodschappen doe en ik dus even niet thuis ben heb ik er geen zicht op. Maar ik vind haar geregeld onder de tafel als ik terug kom. En ze gaat hem ook uit de weg, als hij haar roept komt ze wel maar je ziet de angst in haar ogen.

Jeetje TS wat heftig.
Ik zal niet weten wat je kan doen, ik schrik wel van je bovenstaande berichtje, het arme beest!
Waarom laat jij je hond nog alleen achter bij hem? Ik vind echt dat er voor de hond een andere opvang gezocht moet worden. Ik snap dat het voor jou heel moeilijk is om weg te gaan, juist omdat jullie alles samen hebben (huis, rekening etc.) dat kan opgelost worden, en dat kost tijd, maar die arme hond kan je dit toch niet aandoen? Daar is echt wel op korte termijn een oplossing voor te vinden hoor.
Als het echt niet anders kan zoek je een blijvend nieuw tehuis voor je hond, bij iemand waar ze wel veilig en gelukkig is.

In welke omgeving woon je? en wat voor hond is het?