Vriend met kinderen; help en ervaring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:56

Cowgirltjuh schreef:
Fred_Kroket; prachtig dat het bij jullie zo kan gaan, maar haar moeder had haar vriend al nog voor haar relatie eigenlijk gedaan was, maar zij beschouwt mij echt als een dief van haar vent, terwijl ze dus al enkele maanden uit elkaar waren.. Helaas niet zo'n mooie situatie dus..

RoyceMack: Ooh, maar ik heb echt moeite gestoken in een relatie met haar, ondanks dat ik zo zwart klink hoor.. Nam haar af en toe mee naar de paarden en dat vond ze heel leuk.. Denk dat ze in mijn gedrag ook nooit echt iets heeft kunnen merken, maar denk wel dat ze het gevoeld heeft.. Ik speelde iedere dag met haar enzo.. Maar als ik haar bijvoorbeeld 's avonds moest uitkleden omdat ze in bed moest en haar vader ging dan even douchen, dan ging zij gewoon superdriftig huilen.. En dan word ik echt moedeloos.. Want ik heb dan echt niks aan hem en zij doet dat dan echt gewoon om haar zin te krijgen.. En dan weet ik gewoon totaal niet hoe ik daar mee om moet gaan wat zich dan echt wel uitwerkt op mijn humeur en energie..

Dan zou ik er toch mee gaan praten, en voorop stellen dat het gaat om ook haar dochter. Ik heb een oma die mij ziet als dief van de man van haar dochter dus ik snap hoe dat voelt.

Wij wonen niet in een huis en we slapen bij elkaar soms bij mij en soms bij hem en de kinderen zijn altijd wel in zijn huis. Dat lijkt me helemaal niet erg, neem even afstand en ga ernaar toe als je er energie voor hebt.

De voorbeelden die je geeft moet de vader even doorpakken. Als een van de kindjes valt en huilt en mij wegduwt omdat ze mama of papa willen krijgen ze meteen te horen dat ze dat niet mogen doen en ook door mij getroost mogen worden. Mijn regels en mijn gezag wordt niet ondermijnd door een kind van 3 of 4. Zorg dan voor duidelijkheid. Jij gaat het kind naar bed brengen dus dan luistert ze gewoon naar jou. Zulke dingen kwamen bij mij ook voor hoor! Ze proberen mij ook uit, luisteren ze niet gaan ze op de gang mogen ze terug komen als ze weer normaal kunnen doen en zelf vertellen waarom ze op de gang moesten gaan. Mijn vriend en de mama tellen tot 3 als ze niet luisteren anders op de gang en dat doe ik ook. Zo spelen ze mij en hun ouders niet uit tegen elkaar.

Dus als je dit nog wilt redden, ik betijfel het aangezien je mijn antwoord alleen maar ingaat op dat jullie situatie niet zo mooi is als de mijne, ga om tafel, met mama en papa, neem afstand en lees wat boeken, ik heb er twee liggen ik wil ze met alle liefde opsturen zodat je ze kunt lenen, en ga kort iets leuks doen. Naar de kinderboerderij of even naar de speeltuin. Ga ze alleen bezoeken, dus niet het hele riedeltje, plassen, jassen aan in de auto daarnaartoe rijden en weer terug enzo. gewoon even een half uurtje of een uurtje meegaan en weer weggaan. Mijn stiefkindjes vliegen mij soms ook niet om de hals, de ene keer wel en soms zijn ze te druk met iets anders en roep ik ze even, gedag zeggen is gewoon fatsoenlijk en dat hoort gewoon zo.

Probeer het opnieuw op te bouwen, maar vraag jezelf af of je vriend je gelukkig genoeg maakt. Is hij de oorzaak of dat meisje van 3 jaar. Het is best lastig en plannen en soms moet je tot 10 tellen maar het communiceren en jezelf een beetje verdiepen in een kind en de gevoelens als je stiefmoeder wordt of bent is het te doen! Heel veel succes! Je mag me ook best een PB sturen om je hart te luchten of voor tips, geloof me het gaat super met ons allemaal als gezin maar af en toe moeten wij ook nog om tafel en moet ik ook optreden en mijn grenzen stellen.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:36

Hier ook iemand met een vriend met 2 kinderen, 2 meiden van 5 en bijna 7. Ik heb het er soms ook echt wel moeilijk mee. Hij heeft met zijn ex vrouw een co-ouderschap, dus we hebben ze een paar dagen doordeweeks en om de week een lang weekend. Ik schaam me ook echt niet als ik zeg dat ik uitkijk naar de weekenden dat ze bij hun moeder zijn. Ik ben doodop als ze hier van vrijdag t/m woensdagochtend zijn en ben blij als ik ze die ochtend bij school af kan zetten.
Hier is het in het begin heel moeilijk geweest en zeker met de oudste botste ik heel erg. Ze is bezitterig en eiste de aandacht van papa continu op. Dat is heel vervelend, zeker omdat papa er altijd meteen op in ging. Hij voelde zich nl heel schuldig over het feit dat papa en mama niet meer samen waren en dat de meiden er de dupe van waren. Na heel veel praten raakt hij er steeds meer van overtuigd dat regels toch beter werken dan alleen maar toegeven aan de grillen van zijn kinderen.
Ik moet toegeven, ik ben veeeel strenger dan hun papa en dat zorgde vaak voor een hoop tranen, maar ze hebben echt wel door dat ik het niet doe om te pesten. Het is nu gewoon gezellig in huis en ondanks dat ik absoluut geen moederfiguur ben en ook nooit kinderen van mezelf zou willen, word ik toch wel een beetje warm van binnen als ze me per ongeluk mama noemen of ze tegen een vriendinnetje zeggen dat ik hun mama ben.
Geef het de tijd en zorg dat je met je vriend op 1 lijn zit wat betreft de regels en de verdeling van jouw en jullie tijd. Ik hoop echt dat jullie het op kunnen lossen saampjes.

Cowgirltjuh

Re: Vriend met kinderen; help en ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 17:29

Een paar dagen verder en wat zelfreflectie verder besef ik dat ik het er ook gewoon heel moeilijk mee heb omdat je in mijn ogen niet zomaar aan een kind begint.. Dat doe je als je echt zeker van je relatie bent en echt denkt met iemand oud te worden.. Ik denk dat ik daar vaak denk als ik naar haar kijk en dat kwetst mij gewoon op de een of andere manier.. Ik weet wel dat iedereen al eens een relatie heeft gehad.. Maar dit is gewoon levend bewijs van een gigantische hoeveelheid liefde.. En daar heb ik het vooral heel moeilijk mee..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:09

Cowgirltjuh schreef:
Een paar dagen verder en wat zelfreflectie verder besef ik dat ik het er ook gewoon heel moeilijk mee heb omdat je in mijn ogen niet zomaar aan een kind begint.. Dat doe je als je echt zeker van je relatie bent en echt denkt met iemand oud te worden.. Ik denk dat ik daar vaak denk als ik naar haar kijk en dat kwetst mij gewoon op de een of andere manier.. Ik weet wel dat iedereen al eens een relatie heeft gehad.. Maar dit is gewoon levend bewijs van een gigantische hoeveelheid liefde.. En daar heb ik het vooral heel moeilijk mee..

:(:) Ik snap je gevoel.. Ik stuur je zo even een PB, ga even koken!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:42

Ik snap je helemaal, vooral als je zelf een niet zo fijne achtergrond hebt, doet dat flink zeer. Je wordt als het ware steeds weer met je neus op de feiten gedrukt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:04

Ik begrijp je gevoel wel, maar je kan daar maar twee dingen mee doen: of je daar overheen zetten, of iemand anders zoeken zonder kinderen. Als je daar zo mee zit, is er weinig grijs gebied met andere oplossingen.