Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

helemaal mee eens! sonjim schreef:Dat je je ouders helpt prima, maar wel binnen de grenzen van het haalbare en wenselijke.
Maar.... het is wél belangrijk dat jullie de kans krijgen om samen een leven op te bouwen. Als je van de schaarse tijd die je samen hebt ook nog de helft 'mag inleveren' aan je ouder(s), beperkt dat je in je eigen leven. Breghje schreef:Jis, ts IS maar eens in de 14 dagen samen met haar vriend vrij. Me dunkt dat ze dan die tijd ook wel samen met hem door mag brengen?
Ik heb nergens gezegd dat moeders haar eigen boontjes maar moet doppen, maar als je de posten van ts goed gelezen hebt dan had je meegekregen dat moeders heel veel zelf kán met pauze, maar dat niet wíl. En dáár zit voor mij een heel erg groot verschil in. Iemand die zijn best doet om zelf eea te doen en normaal iets vraagt, daar sta je voor klaar. Echter iemand die dwingt en claimt en eist, dan ga je er toch anders in staan.
Breghje schreef:Uiteraard snap ik dat moeders daar mee bezig is dat ts ooit uit huis gaat, maar op deze manier gaat ze ts alleen maar harder wegjagen. En praten wil/doet/kan ze niet. Moet ts dan maar haar hele leven gaan voegen naar haar moeder ondanks dat ze ooit op eigen benen wil staan? Ts lijkt me niet iemand die haar moeder volledig zal laten stikken, maar moeder kan ook eens de schellen van haar ogen laten vallen en verder kijken dan alleen haar kind. Houden van is loslaten, hoe moeilijk ook.