Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalx249

Re: Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:24

-:(- hier kan ik zo boos om worden laat iemand gewoon zoals die gene is.
TS je hoeft je niet te veranderen voor dit soort types! Blijf gewoon jezelf!
Hij zou zich zelf wel moeten veranderen en anders kom ik met een zweep er achter aan! ~~}>
Dat hun niks omgeven aan de film spijt.. Ik kwam jankend de bioscoop uit :')
Je moet hem gewoon negeren, want dan vind hij het ook minder grappig worden en zal hij op een gegeven moment wel stoppen (hoop ik )

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 21:53

Bedankt voor de lieve reacties :)

Vandaag ging eigenlijk best normaal.
Nog even geinformeerd, B zijn ouders zijn vanmiddag op gesprek geweest.
Van vriendin M heb ik gehoord dat B de telefoon van zijn vriendin N wilde gebruiken om van het weekend sorry tegen me te zeggen (Ik heb B geblokkeerd). Heb ik even snel opgepikt dat B eigenlijk niet zo stevig in zijn schoenen staat, maar dat hij meer en deel zo doet om geaccepteerd te worden. Hij is waarschijnlijk dus zelf bang om gepest te worden. Hierdoor krijg ik er wel meer begrip voor en snap ik het wat meer, maar dat betekend dus niet dat hij het zomaar mag doen.

Y, L en J uit de whatsapp zijn aangesproken over hun gedrag op de app.
Y moest gister 2 uur langer blijven, hij snapte niet waarom het zo niet kon.
J mocht eerder gaan, hij had de groep verlaten en snapte juist wel waarom het niet kon.
L is alleen aangesproken omdat hij niet veel zei.

Maargoed, vandaag dus eindelijk een dag sinds jaren dat er geen negative opmerkingen over me gezegd zijn, voor zover ik weet dan. Zou best kunnen dat ze het er niet over gehad hebben toen vriendinnen M en L en vrienden S en J (Andere dan J uit whatsapp) erbij waren.

Maargoed, ik heb nogsteeds het idee dat het nog niet over is.
Misschien het begin van hoofdstuk 2?

Overigens heb ik nu weer even tijd om vragen te beantwoorden :) ( En zin )

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:00

De meeste pesters hebben zelf een pestverleden.. dus dat kan bij B ook het geval zijn waardoor hij zo doet inderdaad.

Fijn dat er verbetering inzet, de aanhouder wint +:)+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:18

Wel fijn om te lezen dat er gesprekken zijn enz. Nu maar hopen dat er meer begrip komt en blijft.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:47

fijn dat de dag zonder problemen verliep hopen dat het ook zo blijft maar de kans is wel groot dat het inderdaad nog niet over is.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:49

Fijn dat je vandaag een rustig dagje had, TS!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:52

RoyceMack schreef:
Allereerst, respect dat jehier op deze manier mee omgaat.
Ik weet dat het pesten een mens heel veel schade toe kan richten en dat het jou niet niks doet.. Maar dat je je zo kunt beheersen als die jongen zulke vreselijke dingen over je zegt.

Ten tweede, waar is je moeder in dit verhaal?
Wat zou jij doen, als jij moeder was van jouw dochter en die word zo gepest als jij nu gepest wordt. Er wordt tegen jouw dochter gezegt dat ze maar van de trap moet springen, dood mag en kanker mag krijgen. Sorry maar ik zou hem opwachten met een ijzeren knuppel..

Ik zou hem elke haar uit zn kop trekken, hem vastbinden aan een paal buiten in min 20 en hem zn kleren uittrekken en een bordje boven hem hangen met: ik ben een zielige loser die mensen erge dingen toewenst ofzo.

Ik zou ook een zeer hartig gesprek hebben met zijn ouders en als zij niet met een oplossing komen dat ik het dan regel als moeder zijnde.

Ik denk dat een oplossing zoeken voor dit probleem buiten jouw macht ligt.
Ik denk niet dat er iets is wat jij zelf kunt doen om dit te stoppen.
Je moet echt hulp van je ouders hebben.

En de politie.

Ik denk, dat als ik in jouw situaatie zou zitten, denk ik, dat ik zou overwegen om naar een andere school te gaan.. Omdat dit echt heftige dingen zijn die je naar je hoofd krijgt..
Maar ik zou hem het leven zuur maken.
Ik zou hem pakken op de manege. Daar is ie in JOUW omgeving in de plek waar jij je veilig en sterk voelt. Ik zou daar proberen met hem te praten alleen, dus neem hem apart en wijs hem op zijn daden.
Als ie weer iets tegen je zegt pak je hem gewoon even flink tegen zijn strot.. Even flink duwe tegen de muur.. Ooh je bent zo sterk als je boos bent.
Vraag desnoods wat vriendinnen mee of je moeder/vader ofzo.
Ik zou die gast zo hard pakken als ie zwak is.. En dus als ie alleen is.
Je moet laten zien dat je dit soort dingen niet laat zeggen en dat je hem blijft achtervolgen als ie je niet met rust laat.. Maar goed, misschien is dit laatste idee een beetje teveel fantasie vauit mij. Ik zou dat doen zonder nadenken want ik laat me niet belazeren.

Veel succes in ieder geval meid! Desnoods trommel je bokt op om die gast een koppie kleiner te makrn.

Kwaad met kwaad vergelden? Sorry, maar dat gaat toch veel te ver wat jij hier allemaal roept.
En zeg nou niet dat ik niet weet hoe het is...
Want ik ben vanaf de 2e tot het einde van mijn middelbare schooltijd gepest...
Zo vreselijk erg, met doodbedreigingen, opwachtingen, dreigmails en telefoontjes en alle verwensingen naar mijn hoofd die ze maar konden verzinnen.
Ze hadden altijd wel weer iets nieuws.

En ook hoorde ik hier iemand zeggen.. 'Gewoon niets van aantrekken en met je vriendinnen optrekken'...
Waarschijnlijk is het al te laat om er 'gewoon niets van aan te trekken'... Je moet er of meteen een stokje voor steken, of meteen negeren, maar meestal hebben ze al snel door dat ze iemand in de hoek hebben en zo door kunnen blijven gaan.

Verder wat betreft je vriendinnen, ik denk dat je echt dankbaar mag zijn dat je vriendinnen zo sterk in hun schoenen staan.
Ik had ook vriendinnen, maar niet lang, want al snel durfde ze ook niet meer voor mij op te komen en gingen ze net zo goed meelopen met de rest.
Alles om maar niet zelf gepest te worden.. En eerlijk is eerlijk, ik kon ze het niet kwalijk nemen.

Verder zag ik ook iemand zeggen.. 'Serieus, pesten in 2014..'
Pesten gaat NOOIT weg, NOOIT... Het is, hoe vreselijk dan ook, een stuk wat hoort bij de ontwikkeling van een kind naar volwassenen.
Het is een stukje rangorde bepalen... En vaak zijn de pesters het meest onzeker..
Hoe erg ook, pesten zal nooit helemaal weg gaan, maar een beter pestbeleid mogen de scholen best hebben..

Pas nadat ik doodsbedreigingen en dreigtelefoontjes kreeg is er op mijn school ingegrepen..
Maar zelfs na een tijdje ging het gewoon weer verder...
Heb toen echt een hele tijd thuis gezeten...

Even terug naar jouw verhaal TS.
Ik vind je een dappere meid.
Het is goed om je ouders en de school op de hoogte te stellen en te houden. Je hoeft dit niet alleen te doen. Wat mensen ook zeggen, je bent geen watje of verklikker. Je vindt je eigen welzijn belangrijk en je wilt niet dat mensen zo met je omgaan.
Onthoud goed, niemand heeft het recht om jou te zeggen dat je dood mag vallen of dat je zelfmoord moet plegen. Iedereen is bijzonder zoals hij of zij is.
En blijf jezelf, verander je niet omdat je denkt dat dat moet.
Dat heb ik namelijk gedaan en ik ben nog altijd op zoek wie nu de ware Femke is...
Blijf er over praten, dat helpt dat je alles een plaatsje kan geven.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:57

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:03

Meid, bedenk dat pesters dit meestal doen doordat ze zelf hartstikke onzeker zijn :(:) .

Wat ik jammer vind is dat de school hier niet nét iets meer bovenop zit. Er zijn de laatste tijd in het nieuws helaas een paar voorbeelden geweest van wat pesten met iemand kan doen. Hoe erg het iemand kapot kan maken.

Wat mij betreft mag er best een eens hele dag op school besteed worden aan pesten en wat dit met iemand kan doen, inclusief voorbeelden en verhalen van pesters en mensen die gepest zijn. Een soort thema dag zeg maar.
Jammer ook dat een groot deel van de klas tegen jou is. Het zou hen ook duidelijk gemaakt mogen worden door school dat pesten en ook meelopen niet cool is. Dat zij geen kant hoeven te kiezen, maar moeten leren mensen te respecteren hoe ze zijn.

Goed van je dat je ieder incident, hoe klein het ook lijkt, gelijk gaat melden. Ik hoop echt dat je snel weer met een beter gevoel naar school kunt en het pesten verleden tijd wordt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:10

Nou ben het niet helemaal met je eens dat het vooral komt omdat ze zelf zo onzeker zijn. Pesten is ook gewoon een gebrek aan opvoeding en beschaving. Het is iets wat je van huis uit mee krijgt dat het gewoon niet hoort.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:15

Jennyj01 schreef:
Nou ben het niet helemaal met je eens dat het vooral komt omdat ze zelf zo onzeker zijn. Pesten is ook gewoon een gebrek aan opvoeding en beschaving. Het is iets wat je van huis uit mee krijgt dat het gewoon niet hoort.

Nou dat is niet altijd zo hoor...
De meeste ouders weten namelijk helemaal niet wat hun kind allemaal uitspookt op school...

Ik ben het met je eens dat normen en waarden in de opvoeding een groot deel zijn van hoe de normen en waarden van een kind zijn..
Maar niet elk kind houdt zich aan wat de ouder hun voorleggen...

Dus nee, ik ben het niet met je eens dat het 'gewoon een gebrek is aan opvoeding en beschaving'...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:44

Femke_L schreef:
RoyceMack schreef:
Allereerst, respect dat jehier op deze manier mee omgaat.
Ik weet dat het pesten een mens heel veel schade toe kan richten en dat het jou niet niks doet.. Maar dat je je zo kunt beheersen als die jongen zulke vreselijke dingen over je zegt.

Ten tweede, waar is je moeder in dit verhaal?
Wat zou jij doen, als jij moeder was van jouw dochter en die word zo gepest als jij nu gepest wordt. Er wordt tegen jouw dochter gezegt dat ze maar van de trap moet springen, dood mag en kanker mag krijgen. Sorry maar ik zou hem opwachten met een ijzeren knuppel..

Ik zou hem elke haar uit zn kop trekken, hem vastbinden aan een paal buiten in min 20 en hem zn kleren uittrekken en een bordje boven hem hangen met: ik ben een zielige loser die mensen erge dingen toewenst ofzo.

Ik zou ook een zeer hartig gesprek hebben met zijn ouders en als zij niet met een oplossing komen dat ik het dan regel als moeder zijnde.

Ik denk dat een oplossing zoeken voor dit probleem buiten jouw macht ligt.
Ik denk niet dat er iets is wat jij zelf kunt doen om dit te stoppen.
Je moet echt hulp van je ouders hebben.

En de politie.

Ik denk, dat als ik in jouw situaatie zou zitten, denk ik, dat ik zou overwegen om naar een andere school te gaan.. Omdat dit echt heftige dingen zijn die je naar je hoofd krijgt..
Maar ik zou hem het leven zuur maken.
Ik zou hem pakken op de manege. Daar is ie in JOUW omgeving in de plek waar jij je veilig en sterk voelt. Ik zou daar proberen met hem te praten alleen, dus neem hem apart en wijs hem op zijn daden.
Als ie weer iets tegen je zegt pak je hem gewoon even flink tegen zijn strot.. Even flink duwe tegen de muur.. Ooh je bent zo sterk als je boos bent.
Vraag desnoods wat vriendinnen mee of je moeder/vader ofzo.
Ik zou die gast zo hard pakken als ie zwak is.. En dus als ie alleen is.
Je moet laten zien dat je dit soort dingen niet laat zeggen en dat je hem blijft achtervolgen als ie je niet met rust laat.. Maar goed, misschien is dit laatste idee een beetje teveel fantasie vauit mij. Ik zou dat doen zonder nadenken want ik laat me niet belazeren.

Veel succes in ieder geval meid! Desnoods trommel je bokt op om die gast een koppie kleiner te makrn.

Kwaad met kwaad vergelden? Sorry, maar dat gaat toch veel te ver wat jij hier allemaal roept.
En zeg nou niet dat ik niet weet hoe het is...
Want ik ben vanaf de 2e tot het einde van mijn middelbare schooltijd gepest...
Zo vreselijk erg, met doodbedreigingen, opwachtingen, dreigmails en telefoontjes en alle verwensingen naar mijn hoofd die ze maar konden verzinnen.
Ze hadden altijd wel weer iets nieuws.

En ook hoorde ik hier iemand zeggen.. 'Gewoon niets van aantrekken en met je vriendinnen optrekken'...
Waarschijnlijk is het al te laat om er 'gewoon niets van aan te trekken'... Je moet er of meteen een stokje voor steken, of meteen negeren, maar meestal hebben ze al snel door dat ze iemand in de hoek hebben en zo door kunnen blijven gaan.

Verder wat betreft je vriendinnen, ik denk dat je echt dankbaar mag zijn dat je vriendinnen zo sterk in hun schoenen staan.
Ik had ook vriendinnen, maar niet lang, want al snel durfde ze ook niet meer voor mij op te komen en gingen ze net zo goed meelopen met de rest.
Alles om maar niet zelf gepest te worden.. En eerlijk is eerlijk, ik kon ze het niet kwalijk nemen.

Verder zag ik ook iemand zeggen.. 'Serieus, pesten in 2014..'
Pesten gaat NOOIT weg, NOOIT... Het is, hoe vreselijk dan ook, een stuk wat hoort bij de ontwikkeling van een kind naar volwassenen.
Het is een stukje rangorde bepalen... En vaak zijn de pesters het meest onzeker..
Hoe erg ook, pesten zal nooit helemaal weg gaan, maar een beter pestbeleid mogen de scholen best hebben..

Pas nadat ik doodsbedreigingen en dreigtelefoontjes kreeg is er op mijn school ingegrepen..
Maar zelfs na een tijdje ging het gewoon weer verder...
Heb toen echt een hele tijd thuis gezeten...

Even terug naar jouw verhaal TS.
Ik vind je een dappere meid.
Het is goed om je ouders en de school op de hoogte te stellen en te houden. Je hoeft dit niet alleen te doen. Wat mensen ook zeggen, je bent geen watje of verklikker. Je vindt je eigen welzijn belangrijk en je wilt niet dat mensen zo met je omgaan.
Onthoud goed, niemand heeft het recht om jou te zeggen dat je dood mag vallen of dat je zelfmoord moet plegen. Iedereen is bijzonder zoals hij of zij is.
En blijf jezelf, verander je niet omdat je denkt dat dat moet.
Dat heb ik namelijk gedaan en ik ben nog altijd op zoek wie nu de ware Femke is...
Blijf er over praten, dat helpt dat je alles een plaatsje kan geven.

ja, kwaad met kwaad bestrijden ja.
Als de pesters zelf niet stoppen, je school geen poot uitsteekt, en je vrienden ook niet voor je op durven komen zul je het zelf moeten doen. Met behulp van je ouders maar vaak lukt dat ook niet want die kunnen je niet altijd beschermen.
Het pesten stopt meestal als je de sterkste van de groep aanpakt. liefst als ie alleen is.. want pesters zijn meestal heel onzeker, worden zelf gepest en zijn bang niet geaccepteerd te worden. zoals hier dus ook sprake van is.
Ik roep niet op tot dezelfde verwensingen, terror via whatsapp en weet ikw at.
Ik roep op tot een keer flink laten zien dat de maat vol is bij jou en dat er NU gekapt gaat worden.

Ik ben zelf ook gepest, gelukkig niet in dusdanige mate, maar ook door een groep mensen die grappig dachten te zijn en ook andere mensen pakte. maar als ik dat soort verwensingen naar mn hoofd had gekregen dat ik allerlei dingen kan krijgen, dan wordt hij bij mij zwart voor mn ogen van woede. Daar heof je echt niet mee aan te komen dus dan denk ik dat ik zeker was gaan vechten(dit had ik ook aangekondigd bij mijn mentor en die snapte dat, en wilde dat voorkomen maar deed geen fl*kker.

dus ja, vuur met vuur. Als niemand iets doet moet je het zelf doen.
En het kan ook zo zijn dat het daarna alleen maar erger wordt, maar ik zou me niet het kaas van het brood laten eten. dat kan ik gewoon niet.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:59

De rol van de school mbt pesten vind ik echt schandalig. Ik ben vroeger op de basisschool ook gepest, ik wilde niet meer naar school, kwam huilend thuis, buikpijn, slecht slapen. Mijn moeder vond het vreselijk om te zien en heeft een aantal keer met mijn leraar gepraat. Hielp niet, hij gaf aan dat ik ook 'terugpestte' (nou, excuus, maar je moet toch wat? Uiteindelijk ga je zelf opmerkingen terug maken om jezelf te verdedigen), dus ik mocht niet klagen. Was blij dat die pester toen naar de middelbare school ging, pas toen was het echt voorbij en kon ik weer een beetje genieten. Dat ze hier toen niks aan gedaan hebben, is mij echt een raadsel. Geldt hetzelfde voor jouw school. Pas ingrijpen als het zo ver komt dat jij hem een klap geeft en hij terug slaat? Beetje laat ingrijpen. Ze hadden al VEEL eerder moeten ingrijpen op de signalen die werden afgegeven. Leraren merken dit ook wel. Het is niet dat zij een bord voor hun kop hebben en pesters in de klas ineens 'lief' zijn. Vind het echt heel erg om te lezen wat je allemaal moet meemaken. Heb niet alles gelezen, maar wat is de rol van jouw ouders hierin? Hoop dat hij niet meer terug mag komen op school. Echt te bizar voor woorden dit.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:01

RoyceMack schreef:
Als de pesters zelf niet stoppen, je school geen poot uitsteekt, en je vrienden ook niet voor je op durven komen zul je het zelf moeten doen. Met behulp van je ouders maar vaak lukt dat ook niet want die kunnen je niet altijd beschermen.
Het pesten stopt meestal als je de sterkste van de groep aanpakt. liefst als ie alleen is.. want pesters zijn meestal heel onzeker, worden zelf gepest en zijn bang niet geaccepteerd te worden. zoals hier dus ook sprake van is.
Ik roep op tot een keer flink laten zien dat de maat vol is bij jou en dat er NU gekapt gaat worden.

Ik ben zelf ook gepest, gelukkig niet in dusdanige mate, maar ook door een groep mensen die grappig dachten te zijn en ook andere mensen pakte. maar als ik dat soort verwensingen naar mn hoofd had gekregen dat ik allerlei dingen kan krijgen, dan wordt hij bij mij zwart voor mn ogen van woede. Daar heof je echt niet mee aan te komen dus dan denk ik dat ik zeker was gaan vechten(dit had ik ook aangekondigd bij mijn mentor en die snapte dat, en wilde dat voorkomen maar deed geen fl*kker.

En het kan ook zo zijn dat het daarna alleen maar erger wordt, maar ik zou me niet het kaas van het brood laten eten. dat kan ik gewoon niet.

Dan ben je zelf werkelijk geen HAAR beter dan die pester...

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:02

Femke_L schreef:
RoyceMack schreef:

Als uiteindelijk niets meer helpt, dan begrijp ik dat je dit doet. Het moet toch een keer ophouden?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:04

Maar niet de dingen die ze riep wat je als moeder zou moeten doen... De jongen aan een paal binden in zijn nakie... etc...
Dan ben je écht geen haar beter dan die pester...

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:05

Femke_L schreef:
Maar niet de dingen die ze riep wat je als moeder zou moeten doen... De jongen aan een paal binden in zijn nakie... etc...

Dat is waar, maar volgens mij heeft ze dit ook niet gedaan. Enkel ideeën. Als daadwerkelijk niets had geholpen dan had ik uiteindelijk ook wel een flinke klap uitgedeeld. Wie niet horen wil, moet maar voelen.. Die mensen hebben geen idee hoe veel pijn pesten doet.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:05

En denk je nou werkelijk dat het ophoudt als je een keer boos wordt, een keer slaat, een keer helemaal flipt?
Nee, het werkt voor geen ene meter... Ze vinden het alleen maar grappig dat je jezelf er zo over opwindt...

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:07

MyHorseGirl schreef:
Femke_L schreef:

Dat is waar, maar volgens mij heeft ze dit ook niet gedaan. Enkel ideeën. Als daadwerkelijk niets had geholpen dan had ik uiteindelijk ook wel een flinke klap uitgedeeld. Wie niet horen wil, moet maar voelen.. Die mensen hebben geen idee hoe veel pijn pesten doet.

Vaak hebben die mensen wel degelijk het idee hoe veel pijn pesten doet... vaak zijn ze zelf gepest of zijn ze bang om er niet bij te horen...
En nee, dat is niet in alle gevallen..

Maar zo heb ik vroegere pesters een aantal jaar geleden geconfronteerd en sommige wisten het nog en zeiden het te hebben gedaan omdat ze bang waren er niet bij te horen of zelf gepest te worden..
Anderen waren zich helemaal niet bewust van wat ze mij hadden aangericht..

Dus ja, beide gevallen bestaan..

[edit]
Laten we het er gewoon op houden dat iedereen een eigen mening heeft op dit gebied..
Ik ben niet opgevoed met 'oog om oog, tand om tand'...
Misschien ben ik daarom wel gepest, omdat ik alles maar over me heen liet komen en ik pas later me er tegen begon te verzetten en toen was het te laat.

Ik ben gelovig opgevoed, met naastenliefde, dus nee, kwaad om kwaad zit er bij mij gewoon echt niet in..

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:15

Ik ben vroeger ook gepest vreselijk...tot dat er een knop in me omging ik heb een meid zo hard in elkaar geslagen...op t terrein van het Nederlands congress centrum dat 6 beveiligers me van haar af hebben moeten trekken ik ging compleet door t lint. Die meid had gebroken ribben en iets aan haar nek. Het kon me niks schelen hoopte zelfs dat dit haar leven lang op dr netvlies gebrand stond. De directie van school zei zelfs goed dat je een keer van je af hebt geslagen. Ben daarna naar een andere school gegaan en veranderd was daar ineens populair en heb meerdere vechtpartijen gehad. Ik weet het ook niet goed maar stond wel veel steviger in me schoenen.

Helaas toen doorgeslagen en werd snel agressief hiervoor therapie gehad. Ik ben nooit meer gepest heb nu een dochter van 6 jaar die ik echt opvoed van je mag niet zelf pesten maar als jij een melding maakt bij de juf en ze doet er niks aan ram je diegene vol op zn smoel. En dat doet ze ook. Ik heb zelf al een paar keer waarschuwingen gegeven ( omdat ze zeiden dat mijn dochter losse handjes heeft)op school dat ik niet moet merken dat ze gepest wordt ( en school het niet serieus neemt) want dan grijp ik dat kind gelijk in zn kraag.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:25

wat verschrikkelijk triest, en wat een taal van die jongen...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:12

Femke_L schreef:
RoyceMack schreef:

voor wie moet ik die eer behalen dan? Dat ik beter ben dan de pester?
Van wie krijg ik credits dan?
Ik kies voor mezelf. ik kom voor mezelf op en laat echt niet over me heen lopen. puur voor mij.
Als ik mijn leven moet leiden voor anderen wordt het erg moeilijk om iedereen tevreden te stellen.

Nee, mijn advies: bijt van je af. Niemand in elkaar staan, maar met zulke bedreigingen ed zou ik het echt niet meer pikken.
Ik vind dat je in dit soort gevallen best iemand flink beet mag pakken om te laten zien dat dit echt het randje is.

Als je je echt 'beter' zou voelen van het niet voor jezelf opkomen (en dus kwaad met kwaad bestrijden zoals ik zeg) waarom zijn er dan al die nieuwsberichten van de zelfmoorden door pesten?
Dat zou dan toch niet moeten bestaan? Als jij alles pikt en t ene oor in en het andere uit laat gaan? nee opkomen voor jezelf.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:27

meid ik weet wat je meegemaakt heb ik heb ook autisme pdd nos om precies te zijn

ik ben 7 jaar lang gepest getreitert en geslagen
het begon bij mij in groep twee toe zat ik nog op een gewone basisschool
ik was anders en hoorde er niet bij
ik ging steeds meer eten want eten was mijn troost
uiteindelijk ben ik naar een speciale school gegaan daar ging het pesten gewoon door
leraren dede niks en ik werd zelfs door de eraren dom genoemd als ik iets niet begreep in de les werd mijn boekje afgepakt en moest ik maar uit boekjes van groep 1 gaan werken ik zat toen in groep 6
toen ben ik weer naar een adnere school gegaan het eerste halfjaar ging goed ik werd weer wat blijer en ik werd geholpen als ik iets niet snapte totdat ik naar een ander gebouw moest van die school
in dat gebouw heb ik 2 jaar gezeten een verschrikkelijke tijd ik werd weer geschopt en geslagen en uitgescholden omdat ik dik was ik heb zoveel gevochten daar en ik was zo vaak boos
de leraren daar snapte mij daar ook al niet toen ik daar de cito uitslag kreeg zou ik eigenlijk op een vmbo school komen maar dat was veeel te druk voor mij dat kon ik niet aan
mijn moeder heeft moeten knokken ( met woorden dan he ) om mij op een praktijk school te krijgen
dit is uiteindelijk gelukt gellukig dacht ik ik moest toe nog een half jaar daar op die school e
en wat was ik blij toen ik daar weg mocht

maar ik was ook bang voor wat er zou komen maar ....

ik heb nu een geweldige school ben heel vrolijk en heb geen woede aanvallen meer als ik gepest wordt dan wordt er wat aan gedaan
ik wordt geholpen in de klas enzovoort

mijn tips aan jou zijn

gewoon blijven negeren hoe meer jij negeert hoe minder leuk het voor hun is

en dat over school veranderen ik zou het proberen misschien voel jij je dan ook veiliger

als je meer wilt weten mijn pb staat alltijd open voor je :j :j

sorry voor het lange verhaal

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:45

En TS hoe gaat het inmiddels?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 20:05

ThreeFingers schreef:
En TS hoe gaat het inmiddels?

Ik ben de afgelope twee dagen thuis gebleven met hevige hoofdpijn.
Maar de dagen daarvoor was het meerendeel stil, behalve af en toe wat geroddel.