RoyceMack schreef:Allereerst, respect dat jehier op deze manier mee omgaat.
Ik weet dat het pesten een mens heel veel schade toe kan richten en dat het jou niet niks doet.. Maar dat je je zo kunt beheersen als die jongen zulke vreselijke dingen over je zegt.
Ten tweede, waar is je moeder in dit verhaal?
Wat zou jij doen, als jij moeder was van jouw dochter en die word zo gepest als jij nu gepest wordt. Er wordt tegen jouw dochter gezegt dat ze maar van de trap moet springen, dood mag en kanker mag krijgen. Sorry maar ik zou hem opwachten met een ijzeren knuppel..
Ik zou hem elke haar uit zn kop trekken, hem vastbinden aan een paal buiten in min 20 en hem zn kleren uittrekken en een bordje boven hem hangen met: ik ben een zielige loser die mensen erge dingen toewenst ofzo.
Ik zou ook een zeer hartig gesprek hebben met zijn ouders en als zij niet met een oplossing komen dat ik het dan regel als moeder zijnde.
Ik denk dat een oplossing zoeken voor dit probleem buiten jouw macht ligt.
Ik denk niet dat er iets is wat jij zelf kunt doen om dit te stoppen.
Je moet echt hulp van je ouders hebben.
En de politie.
Ik denk, dat als ik in jouw situaatie zou zitten, denk ik, dat ik zou overwegen om naar een andere school te gaan.. Omdat dit echt heftige dingen zijn die je naar je hoofd krijgt..
Maar ik zou hem het leven zuur maken.
Ik zou hem pakken op de manege. Daar is ie in JOUW omgeving in de plek waar jij je veilig en sterk voelt. Ik zou daar proberen met hem te praten alleen, dus neem hem apart en wijs hem op zijn daden.
Als ie weer iets tegen je zegt pak je hem gewoon even flink tegen zijn strot.. Even flink duwe tegen de muur.. Ooh je bent zo sterk als je boos bent.
Vraag desnoods wat vriendinnen mee of je moeder/vader ofzo.
Ik zou die gast zo hard pakken als ie zwak is.. En dus als ie alleen is.
Je moet laten zien dat je dit soort dingen niet laat zeggen en dat je hem blijft achtervolgen als ie je niet met rust laat.. Maar goed, misschien is dit laatste idee een beetje teveel fantasie vauit mij. Ik zou dat doen zonder nadenken want ik laat me niet belazeren.
Veel succes in ieder geval meid! Desnoods trommel je bokt op om die gast een koppie kleiner te makrn.
Kwaad met kwaad vergelden? Sorry, maar dat gaat toch veel te ver wat jij hier allemaal roept.
En zeg nou niet dat ik niet weet hoe het is...
Want ik ben vanaf de 2e tot het einde van mijn middelbare schooltijd gepest...
Zo vreselijk erg, met doodbedreigingen, opwachtingen, dreigmails en telefoontjes en alle verwensingen naar mijn hoofd die ze maar konden verzinnen.
Ze hadden altijd wel weer iets nieuws.
En ook hoorde ik hier iemand zeggen.. 'Gewoon niets van aantrekken en met je vriendinnen optrekken'...
Waarschijnlijk is het al te laat om er 'gewoon niets van aan te trekken'... Je moet er of meteen een stokje voor steken, of meteen negeren, maar meestal hebben ze al snel door dat ze iemand in de hoek hebben en zo door kunnen blijven gaan.
Verder wat betreft je vriendinnen, ik denk dat je echt dankbaar mag zijn dat je vriendinnen zo sterk in hun schoenen staan.
Ik had ook vriendinnen, maar niet lang, want al snel durfde ze ook niet meer voor mij op te komen en gingen ze net zo goed meelopen met de rest.
Alles om maar niet zelf gepest te worden.. En eerlijk is eerlijk, ik kon ze het niet kwalijk nemen.
Verder zag ik ook iemand zeggen.. 'Serieus, pesten in 2014..'
Pesten gaat NOOIT weg, NOOIT... Het is, hoe vreselijk dan ook, een stuk wat hoort bij de ontwikkeling van een kind naar volwassenen.
Het is een stukje rangorde bepalen... En vaak zijn de pesters het meest onzeker..
Hoe erg ook, pesten zal nooit helemaal weg gaan, maar een beter pestbeleid mogen de scholen best hebben..
Pas nadat ik doodsbedreigingen en dreigtelefoontjes kreeg is er op mijn school ingegrepen..
Maar zelfs na een tijdje ging het gewoon weer verder...
Heb toen echt een hele tijd thuis gezeten...
Even terug naar jouw verhaal TS.
Ik vind je een dappere meid.
Het is goed om je ouders en de school op de hoogte te stellen en te houden. Je hoeft dit niet alleen te doen. Wat mensen ook zeggen, je bent geen watje of verklikker. Je vindt je eigen welzijn belangrijk en je wilt niet dat mensen zo met je omgaan.
Onthoud goed, niemand heeft het recht om jou te zeggen dat je dood mag vallen of dat je zelfmoord moet plegen. Iedereen is bijzonder zoals hij of zij is.
En blijf jezelf, verander je niet omdat je denkt dat dat moet.
Dat heb ik namelijk gedaan en ik ben nog altijd op zoek wie nu de ware Femke is...
Blijf er over praten, dat helpt dat je alles een plaatsje kan geven.