Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Calanddra schreef:Anoniem schreef:heb ik inderdaad over nagedacht, maar dan ga ik op m'n 18e een MBO doen, en dat werd me zelfs door de school zelf ook afgeraden, omdat er dan een best groot verschil tussen mij als 18-jarige van de havo & tussen de 16-jarige van het VMBO
Dat valt reuze mee hoorik ben in september ingestroomd in het 2e jaar van n mbo opleiding, de leeftijd is 17-21 gemiddeld. En ik ben bijna 26, gaat prima
hiervoor zou ik n tussenjaar niet laten

Anoniem schreef:heb ik inderdaad over nagedacht, maar dan ga ik op m'n 18e een MBO doen, en dat werd me zelfs door de school zelf ook afgeraden, omdat er dan een best groot verschil tussen mij als 18-jarige van de havo & tussen de 16-jarige van het VMBO

Uit jou post komt wel heel veel passie voor paarden en paardensport en liefde voor je paard, het lijkt me jammer als je dat allemaal opzij moet schuiven... En anders idd, jaartje ertussen uit en alles op een rijtje zetten

Veel raden het af ja, en inderdaad, wat kan je er nou mee? Maar toch, daar ligt mijn passie, en ik had/heb daar veel voor over. Net zoals @_Helga_ zegt, zolang ik het leuk vind er erachter sta kom je toch het verst.

Leaser is sowieso geen optie, dat wil ik gewoon niet. Bijrijder is nog wel een optie, al heb ik dat liever ook niet. Maar op het moment heb ik een "bijrijder", mijn instructrice. Ik zal mijn paard ook gerust 3 maanden bij haar achterlaten, vertrouw haar volledig! Maar mijn ouders zijn het daar niet mee eens, aangezien die nog het grootse deel voor het paard betalen, "wij hebben een paard gekocht voor jou, en niet voor iemand anders" zeggen ze, en ergens... begrijp ik dit ook wel. Ik maak alle beslissingen over haar, en haar zorg ligt ook volledig bij mij, maar het grootse deel van de kosten betalen mijn ouders nog, dus die hebben nog wel wat in te brengen.
), en de Hartpury Academy is onbetaalbaar (lees minimaal 15000€ per jaar).
Vandaar dat ik het even zei. Tussenjaar werd me trouwens afgeraden door m'n eigen school, omdat de stufi eruit gaat, maar als ik dit jaar aan een opleiding zou beginnen zou ik wel de volledige 3/4 jaar stufi krijgen. Begin ik volgend jaar aan een opleiding krijg ik niks meer._helga_ schreef:Daar ben ik het niet mee eens amiigo je moet doen wat je leuk vind is dat wat harder werken en minder centen.
Ik ga niet tot mijn 65 naar me werk met het idee oke ben om 5 uur klaar en heb een mooi salaris aan het eind van de maand maar vind er niks aan.
Werk namelijk in de horeca en dat is zwaar werk,onregelmatig,weekenden en slecht betaald..
Maar zolang ik het leuk vind is het goed.
SanneeH schreef:Lastige keuze!..
In de paarden wereld is heel lastig nu geld te verdienen dus idd leuk voor erbij.
Defensie ben je idd veel weg en is dus lastig te combineren met een paard. Een opleiding bij de politie is daar in tegen wel gewoon te combineren (nou moet je dat natuurlijk wel leuk vinden). Wel weet ik dat ze erg lastig zijn geworden bij de selectie maar schrijf je eens in voor de informatie avonden (miss staat er meer info op kombijdepolitie.nl)
Een tussen jaar.. Jaa en nee dat verschilt per persoon.. ik ben nu fulltime aan het werk en moet er niet meer aan denken om naar school te gaan terwijl andere mensen wel gewoon weer terug kunnen naar school.
En later iets anders doen kan altijd nog, hoor hier dus al genoeg dat er ook nog mensen van ruim 20 studeren!