ben ik alleen stop ik altijd, ook als er genoeg mensen zijn, kan altijd vragen of ze extra hulp nodig hebben.
heb ik de kids bij een het gaat om een ernstig ongeluk, rij ik door en meld ik me later bij de politie, kinderen zien vanaf de auto meer dan me lief is.
valt het mee, stop ik met kids er bij wel.
heb ooit eens zien gebeuren dat een moterrijder een verkeerde inhaal manuvre uit voerd en met zijn hoofd achter een oplegger van een vrachtwagen bleef hangen die motterijder was in 1 klap onthoofd,
heb me er via het fietspad er langs af weg weten te krijgen, reed nog 1 auto voor mij die stopte wel (zag het door zijn ruiten heen gebeuren) no way dat ik daar bij was gebleven met de kinderen op de achter bank
heb thuis wel de politie gebeld en het verhaal uit gelegt, en die hadden er alle begrip voor dit ik niet wilde dat me kinderen zo iets zagen, volgende dag na het bureau gegaan om getuigen verklaring af te leggen
Uiteraard is het eerste dat je wel doet, bellen naar 112 en proberen het overige verkeer te waarschuwen.
Zo zijn er helaas wel meer gevallen bekend. Misschien dat mensen daarom bijvoorbeeld 's avonds laat niet durven te stoppen als ze iets zien!?

.