Tiggs schreef:Maar als je vervolgens hoort dat iemand met een bijstandsuitkering een paard of een 'dure' auto heeft, dan snap ik dat mensen aan het twijfelen worden gebracht of die bijstand nou echt zo slecht is.
Wat daar vooral een probleem is, is dat mensen allerlei conclusies trekken op basis van een voorbeeld, vaak ook nog van horen zeggen. Dus 1 iemand die in een dure auto rijdt, en 10 gezinnen die niet rondkomen worden alvast nog eens beschuldigd van fraude of extra gekort.
Daarnaast: mensen vinden dat het logisch is dat iemand werkt wel een paard of luxe auto kan hebben, en iemand in een uitkering niet. Maar tegelijkertijd is het hebben van werk ook gedeeltelijk mazzel. Was het jouw bedrijf dat ineens 1000 mensen op straat zet, had jij het kunnen zijn. Ik vind het zelf dan ook een beter idee om zowel werk als geld een beetje te verdelen zodat we allemaal een beetje geluk hebben en een beetje pech, ipv sommige heel veel van het ene en sommige heel veel van het andere.
Ik heb als student gewoon schoongemaakt hoor, paard betaalde zichzelf helaas niet.