Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wendy schreef:Dat zie ik dus juist totaal niet gebeuren... MBO'ers worden bijgeschoold, de HBO'ers worden er uit gewerkt: te duur.
als je mazzel hebt tenminste... Want elk jaar schuif je een schaal op en word je duurder dus of je de 3 jaar uitzit?? Wendy schreef:pniekepnak schreef:Wat jij zoekt is precies wat ik doe op mijn werk.
Ik studeer binnenkort af als (MBO) GGZ-verpleegkundige. Dit is een BBL opleiding, wat inhoudt dat ik werk en leer tegelijk. Ik werk dus vanaf het begin af aan al voor een GGZ instelling, en deze betaalt ook mijn opleiding. De opleiding duurt 4 jaar. Ik heb zelf HBO werk-/denkniveau maar ik vind het niveau absoluut niet te laag. Bovendien is het behoorlijk druk om naast een fulltime baan ook nog je schoolwerk te doen, dus dan is het juist wel prettig als het niveau iets onder je kunnen ligt.
Omdat ik vanaf het begin al werk in de GGZ heb ik als ik straks afstudeer al een hoop ervaring, ook ik vond dit de prettigste manier om te leren. Ik kan straks op alle afdelingen in de GGZ aan het werk, omdat ik de afgelopen 4 jaar ook op 4 verschillende afdelingen heb gewerkt. Ik heb daarom zowel op open als op gesloten afdelingen ervaring op kunnen doen.
Ik ben nog steeds erg blij dat ik voor deze opleiding heb gekozen. Nog een paar maanden en dan heb ik mijn diploma al, die 4 jaar zijn voorbij gevlogen!
Over je angst voor een jonge klas: jonger dan 18 jaar word je over het algemeen niet aangenomen, en mijn oudste klasgenoot was 51 toen we begonnen
En heb je al een contract voor na je opleiding?
Joolien schreef:Ja die opleiding ken ik idd, maar dat is voor alsnog geen optie omdat ik de opleiding te weinig diepgang vind hebben.
Aan de andere kant is het wel een hele fijne manier om binnen te komen in de GGZ en wellicht dat de opleiding of de functie uitgebreid gaat worden in de toekomst. Bij deze is de optie weer geopend. T wordt er niet makkelijker op
Marlies bedankt voor je eerlijke antwoord en daar was ik dus al bang voor. Gewoon verpleegkundige is niet wat ik wil, en daar dan doorheen bijten, ik weet niet of ik dat kan. Maar hoe belangrijk kan t zijn om eerst iets te doen wat je niet leuk vind om zo toch uiteindelijk je doel te bereiken...
Zo lastig...
purny schreef:de duale plekken zijn schaars tegenwoordig, iedereen wil de zorg in. Maar er moeten ook meer dan 30.000 mensen de zorg uit, het geld is op. Dus dan vraag ik me echt af hoe ze dat gaan doen. Is MWD niet iets voor je?
MarliesV schreef:http://vacatures.roc.nl/default.php?fr= ... vac=111853
Je zou hier eens je licht op kunnen steken. Claimen voor die functie/opleiding werk te hebben in heel Nederland. Niet geschoten is altijd mis.
pniekepnak schreef:Als ik het zo lees is verpleegkundige sowieso de beste keus voor jou, maar dan zou ik het op de manier proberen zoals ik nu doe. HBO-V zal je toch echt ook het algemene ziekenhuis inmoeten en als ik jou zo hoor denk ik dat je daar (net als ik) enorm op gaat afknappen. Als je zoals ik via een GGZ-instelling je verpleegkundige-opleiding gaat doen heb je het voordeel dat je tegen de tijd dat je afstudeert al 4 jaar voor die instelling werkt. Zoals ik al eerder zei: tot nu toe is iedereen die ik ken op die manier snel aan een baan gekomen na het afstuderen. Mijn ervaring is dat de vraag naar goede verpleegkundigen in de GGZ blijft, in tegenstelling tot de andere opleidingen waarmee je dit werk kunt gaan doen.