Wanneer pak je de fiets en wanneer auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Wanneer pak je de fiets en wanneer auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:40

Naar mijn werk (1,5) km pak ik eigenlijk altijd de fiets, alleen als het keihard regent niet.

Verder pak ik eigenlijk overal de auto voor.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:43

ow poe ik las dit topic en betrap me erop dat ik echt lui ben:( eigenlijk pak ik net ff te vaak de auto. De stal waar mijn paarden staan is 15 min fietsen en toch pak ik de auto. Me werk is 15 min fietsen en toch pak ik de auto. De nieuwe stal waar ik heen ga is niet te fietsen. Maar ik zou toch vaker de fiets moeten pakken naar bv mijn werk

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:09

ssssuus schreef:
Ik doe echt ALLES met de auto, lui varken ben ik...

Hier net zo :+ maar dat komt ook omdat ik overal heen moet crossen, school voor mijn zoontje mijn werk daarna oppas en boodschappen doen.
Als ik dat allemaal zou moeten fietsen, ben ik 2 uur langer bezig 8-)

Kleine boodschappen doe ik te voet, ik woon op 2 minuten lopen van de supermarkt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:11

Ik pak altijd de auto, tenzij ik ga drinken en niemand me kan halen en brengen.. en dan ga ik nog liever te voet dan op de fiets. Heb er gewoon echt een grote hekel aan :o

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:21

Ik ga overdag vrijwel overal heen met de fiets (behalve de sportschool, die is een kwartier met de auto hier vandaan)
Savonds ga ik liever me de auto weg, hou niet zo van fietsen in het donker.
Daarnaast maak ik vaak gebruik van het OV, voor langere afstanden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:33

Narita schreef:
Ik fiets eigenlijk altijd tenzij het langer als anderhalf uur fietsen is, heel slecht weer is of ik echt heel veel mee moet nemen.

+:)+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:14

Werk is bij mij altijd met de auto. Mijn werk kan niet op de fiets, heb een buitendienstfunctie en heel veel spullen nodig voor het uitvoeren van mijn werkzaamheden op locatie.
Bovendien rijd ik 150-250 km per dag, das niet te doen op de fiets, als ik tussendoor ook nog moet werken.

Boodschappen gaan op de fiets of lopend, tenzij er (veel) zware dingen meemoeten (krat bier, sixpack water, etc).
Naar stal (3,5 km enkele reis) gaat op de fiets als het lekker weer is.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:16

Met 80km enkele reis is de keus snel gemaakt ;)
Boodschappen met de auto want halen voor de hele week, en anders is het een supermarkt op de route vlakbij mn werk.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:40

Oeps hier nog zo een....
Ik pak de auto naar zowel werk als paard.. Boodschappen kan nog wel eens wisselen, probeer steeds vaker te fietsen! Woon midden in de stad dus kleine(re) boodschappen wel lopend of met de fiets.

Ik bedenk steeds om met mooi weer te gaan fietsen, maar dan moet ik eerder opstaan en dat staat me een beetje tegen haha

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:43

Ik word tegenwoordig chagerijnig als ik een poos niet gefietst heb :')

Vorig najaar begonnen met naar het werk fietsen (6km enkele reis).
Fiets sowieso als minstens de heenweg droog blijft, terugweg boeit me niet.

Verder: kleine boodschappen mits droog.
Voor de lol: in vrije tijd en mits droog; tussen de 12-30km fietsen voor de leut.

Slecht weer, (grotere) boodschappen of meer dan 12km = auto :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:38

Momenteel heb ik geen keus, het is 35 kilometer, dus moet ik gewoon met de auto, parkeren kost dan 1,20 per dag. Maar ik ga waarschijnlijk verhuizen en dan woon ik minder dan 7,5 km van mijn werk. Als de afstand minder dan 7,5 km is dan is het 5 euro per dag. Dat is toch wel een behoorlijk motivatie om gewoon met de fiets te komen. Als het weer dan echt slecht is, pak ik wel de bus of zo.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:31

Voor mijn werk en verzorgpaard pak ik altijd de auto (werk is 17 km e.r. en paard 12 km e.r.).
Als we een avondje naar vrienden/de kroeg of iets gaan dan de fiets, zodat ik een drankje kan drinken en verder ligt het aan het weer/parkeergelegenheid :+ Ik pak toch best snel de auto als er genoeg parkeerplekken zijn en als het slecht weer/koud is.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:38

Naar het werk ga ik altijd op de fiets. Ik fiets er ongeveer 15minuten over. Met de auto kost me dit 70euro per maand aan parkeren. Vind ik zonde van het geld.
En ik vind het ook wel lekker om dat stukje te fietsen.

Verder gebruik ik de auto alleen als ik of heel boodschappen moet doen, of grote dingen moet ophalen/wegbrengen of om naar stal naar stal te rijden.
Op de fiets doe ik er bijna 45 minuten over(op een normaal tempo) en met de auto ben ik er met een kwartiertje/20 min.
Gelukkig komt paardlief volgende week dichtbij huis te staan, dus is de auto nog minder nodig.

Ik vind de benzine prijzen gewoon veel te duur om zoveel te rijden.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:21

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:25

Ik moet stiekem altijd een beetje lachen om mensen die de auto nemen naar de sportschool :D

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:31

Altijd de fiets weer of geen weer 12 km per dag.
Voorgaande jaren pakte ik nog wel eens de auto als het regende, maar mijn vriend heeft de auto nu nodig.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:58

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:55

Op de fiets als het kan. Naar de stad, naar m'n werk etc. Naar stal in de winter met de auto, da's 10-12 km enkele reis. In de zomer lekker op de fiets, even je hoofd leegfietsen na het werk! Ik vind fietsen echt heerlijk, lekker even in de buiten lucht je hoofd leegmaken. Ik heb wel een enorme grafhekel aan nat regenen dus als ik weet dat het gaat regenen pak ik wel de auto mee.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:14

Bijna altijd met de fiets weer of geen weer. Na mijn werk was 9 km enkele reis, naar de stal is als ik om moet fietsen goed 8 km als ik binnen door kan fietsen (moet met het pontje over) 5 km.
Ik pakte alleen in de wintermaanden de auto als ik 's morgens om 6 uur moest beginnen. En ik voor de tijd mijn paarden moet voeren en buitenzetten. Een andere reden was omdat ik langs een stukje bos moet fietsen en daar hebben ze verleden jaar een vrouw proberen aan te randen..

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:15

Kleine afstanden (tot 5 km) doe ik op de fiets, mits het niet donker is en geen rotweer, anders pak ik de auto of ik moet echt zeeeeeen van tijd hebben en niet veel mee hoeven nemen.

Mocht ik ooit dichterbij mijn huis komen werken dan schaf ik een elektrische fiets aan zodat ik niet al te bezweet op het werk kom.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:21

Met mooi weer vind ik het lekker om te fietsen. Maar ik pak nu de fiets niet meer want ie is gejat |(
Dus nu gaat alles met de auto helaas.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:22

Ik ben echt lui en doe alles met de auto, school is 25 km dus dan pak ik de auto of ov omdat het gratis is, paard staat op 10 min afstand met de auto, maar zou ik wel met de fiets kunnen doen, wat ik eigenlijk echt moet gaan doen......

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:23

Konstantine schreef:
Ik moet stiekem altijd een beetje lachen om mensen die de auto nemen naar de sportschool :D

Mijn vader en jongere broer doen dat terwijl de sportschool hier net vijf minuten fietsen vandaan zit :D moet ik ook altijd smakelijk om lachen :D

Zelf pak ik eigenlijk altijd de fiets als het binnen 20 minuten fietsen is en het droog blijft en niet heel hard waait.
Mijn paard staat op 30 á 40 minuten fietsen enkele reis. Met de auto maar 10. Dan is met de auto toch iets sneller. Voor een enkele keer is die afstand fietsen goed te doen, maar niet standaard, helemaal in gedachten houdend dat ik dat uur wat ik per keer met fietsen meer kwijt ben hard nodig heb voor mijn studie....
Naar de uni ga ik met het OV of met de auto. De auto pak ik dan alleen als ik maar 2 uurtjes heb, aangezien parkeergeld dan goedkoper is dan geld wat ik met OV kwijt ben. 3 uur of meer dan wordt het OV. Fietsen is meer dan een uur, dus dat gaat me iets te ver.
Naar de winkels in het dorp (20 minuten) ga ik op de fiets, tenzij ik heel weinig tijd heb. De winkels dichter in de buurt (vijf minuten fietsen, tien minuten wandelen) ga ik op de fiets of neem ik gelijk mijn hond mee om te wandelen.

mvkesteren90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:28

Ik fiets eigenlijk alleen naar 't werk of naar feestjes en kroegen, zodat ik gewoon kan drinken. Verder staat dat ding echt weg te rotten in de schuur.

Verder pak ik altijd de auto, ongeacht de afstand en het weer.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 22:47

Oke, ik ga proberen om morgen met de fiets naar het werk te gaan!! *\o/*
(Als het droog is :') )