Gedumpt.. poging twee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:13

Paloedie schreef:
En dat had dus tot gevolg dat ik vannacht weer niet heb geslapen en hem weer enorm zit te missen. Terwijl ik er wel nog achter sta dat dit het beste was dat hij kon doen. Hier ga ik even niet verder op in omdat ik het daar eerst met hemzelf over wil hebben en hij me vast wel weet te vinden op bokt als ie graag wil haha. Ik probeer mijn focus maar bij mijn studie te krijgen.

http://powertoadhd.com/lto3/

Citaat:
LTO3 is hèt topproduct voor ADD en ADHD symptomen. Tevens zeer effectief bij angsten en slaapproblemen. Het is in 2004 ontwikkeld door het Canadese bedrijf Herb-e-Concept . Het is een 100% natuurlijk product van de hoogste kwaliteit. In Canada staat het geregistreerd als een natuurlijk geneesmiddel. In Europa als voedingssupplement.

Werkt goed voor depressies. Is een top product om weer even terug jezelf te worden.
Ik las dat je het niet nodig had, maar mocht je van gedachten veranderen.

Paloedie

Re: Gedumpt.. poging twee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:17

Giolli, heb je ervaring met dat spul?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:19

:j

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:24

kun je er iets meer over vertellen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:28

pb. :D

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 16:30

Dankjewel, ik heb het besteld, het is in ieder geval het proberen waard :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:40

LTO3 heb ik ook goede ervaringen mee, maar het is géén homeopathie!
Dit is een supplement op basis van groene thee, een kruid genaamd skullcap (=Fytotherapie) en een vorm van omega 3.
Ik heb het geslikt als vervanger voor Ritalin en heb alle ingrediënten thuis nog steeds staan, het zijn flink dure potjes en 1.5 potje per maand is een flinke hap geld dus ik maakte ze zelf.

L-theanine zorgt dat je serotonine level stijgt waardoor je je lekkerder voelt.
Kalmerend effect zou alleen bij muizen gezien zijn, nou ik hoef geen 200 mg te nemen want dan komt niets meer aan zo suf word ik er van. :+

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 17:07

Ik ben heel erg benieuwd of het wat oplevert, niet geschoten is altijd mis. Voor chronisch gebruik is het wel een dure grap inderdaad, maar dat zien we dan wel weer. Hoe maakte je ze zelf?

Ik hoef er niet suf van te worden haha, als ik maar eens stabiel word..

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 10:48

Ondertussen bijna twee weken verder. De afgelopen dagen heb ik me goed op mijn afstuderen kunnen storten. De ergste paniek is wel gezakt, en eigenlijk had ik ook wel positief contact met mijn ex. Tot echt een leuk gesprek maandag zelfs.

Wel ben ik nog erg veel aan het nadenken. Ik moest en zou tot de bodem van waar het mis is gegaan. Daar ben ik nu en dat geeft rust, maar maakt ook verdrietig.

Ik ben mezelf compleet verloren in onze relatie, leefde van moment met hem naar moment met hem, in tussentijd presteerde ik niets. Eerst omdat ik niks kon door mijn whiplash, daarna omdat ik er gewoon de kracht niet voor had. Al mijn aandacht was op hem gericht en (achteraf) als zijn aandacht naar iets anders ging vond ik dat moeilijk. Niet omdat ik het hém niet gunde, maar omdat ik dan mezelf tegenkwam. En dan raakte ik geïrriteerd en zocht ik ruzie. Zodra ik bij hem was was ik veilig en dacht ik nergens aan, zolang zijn aandacht bij mij was ook niet.
Mezelf tegenkomen werd steeds enger en moeilijker, dus vluchtte ik steeds meer in hem. Maar je kunt niet gelukkig zijn met een ander als je niet gelukkig bent met jezelf.. De laatste tijd als hij toenadering zocht vond ik dat fijn maar was er ook een irritatie. Ik vond hém alles waard, maar ik vond het mezelf niet meer waard dat hij me kwam knuffelen, blij met me was.

Hormonale anticonceptie zal het niet makkelijker hebben gemaakt dit in het positieve te draaien, maar in de basis zat het bij mij gewoon heel erg fout. Waren we niet uit elkaar gegaan dan was ik in hem blijven vluchten. Het terug proberen te krijgen van de intimiteit, van de vaste momenten samen, van de dingen die we eerder deelden was symptoombestrijding.
Het enige wat binnen onze relatie had kunnen helpen was geweest als hij me tegen mezelf had laten aanlopen door me in mijn sop te laten gaarkoken als ik boos werd, zodat ik de confrontatie aan zou moeten gaan. Aan de andere kant heeft hij wel eens gezegd dat ik maar eens een dag na moest gaan denken over de manier waarop ik met hem omging en dan veegde ik de vloer met hem aan omdat ik wist dat hij het dan niet vol zou houden..

Ik weet nu dat ik het zelf moet doen, dat ik de enige ben die iets van mijn leven kan maken. Het gevoel dat alles me door de vingers glipt is weg. Wat over is is het gevoel van alle mooie dingen die ik ooit met hem wilde delen maar die werden overschaduwd door mijn vluchtgedrag. Misschien moet ik eerst maar eens leren die dingen met mezelf te delen :)

Wat ik wel heel moeilijk vind is dat mijn ex niet zo nodig hoeft te weten waar het mis is gegaan. Hij heeft het afgesloten en doet daar heel cool over. Ik weet hoe hij is en dat hij gevoelens makkelijk kan verbergen en ik moet me heel erg inhouden om niet te proberen bij die gevoelens te komen. Ik wil graag uitpraten wat erachter zat, dat het niet gewoon 'de wisselwerking tussen ons' was, om het af te kunnen sluiten. Om het niet tussen ons in te laten staan. Hij wil wel contact houden maar niet praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:42

Knap van je dat je nu inziet hoe en waar het fout ging. Dat neem je weer mee! Nu kan je goed aan jezelf werken en in de toekomst komt er wel weer iemand :)eerst op jezelf focussen.
Wat je eventueel kan doen, is hem een brief schrijven, net zoals dit berichtje. En vermeld hem daarbij dat hij dan zelf kan kiezen of hij het nu wilt lezen, later wilt lezen of misschien niet wilt lezen. Maar dan kan hij dat voor zichzelf beslissen, zonder dat jij erbij bent.
Succes!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 11:47

Daar ben ik inderdaad al mee bezig, voor het telefoongesprek gister had ik al een vrij lange brief geschreven, nu een kortere.. Maar ik snap ook wel dat hij geen zin heeft om zich daarvoor open te stellen en dat hij bang is dat ik weer ga manipuleren om hem terug te krijgen/bij me te houden. En dat is moeilijk :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:58

Paloedie schreef:
Daar ben ik inderdaad al mee bezig, voor het telefoongesprek gister had ik al een vrij lange brief geschreven, nu een kortere.. Maar ik snap ook wel dat hij geen zin heeft om zich daarvoor open te stellen en dat hij bang is dat ik weer ga manipuleren om hem terug te krijgen/bij me te houden. En dat is moeilijk :)

Laat het dan ook, nu ben je bezig om je gedrag te rechtvaardigen tegenover hem en zo kun je hem ook nog het gevoel geven dat hij er schuld aan heeft, niet doen, werk aan jezelf en laat hem wezen, neem afstand.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 12:02

Hij heeft er juist geen schuld aan :) Ik laat hem nu, het opschrijven lucht op en of ik hem de brief laat lezen of niet kan ik altijd nog beslissen.

Hij zei gister zelf dat hij wel contact wil houden maar minder dan nu, dat we gewoon alleen 's avonds even appen als we wat te vertellen hebben, of dan even bellen. Dat wil ik ook graag, alleen voor mij staat het tussen ons in dat ik weet waar het fout ging en hij niet :)

Maargoed, ik wacht nu sowieso af tot hij contact opneemt, dus we zullen zien :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:42

Ik lees eigenlijk niets anders als jouw verlangen om hem terug te spreken, op een whatsappje, op wat er allemaal misging in je relatie...
Telefoon, sms, brieven, jouw topic waarin hij mag meelezen...
Heb jij dan echt geen eigen leven meer buiten hem ? Je hebt maar 1 jaar met die jongen verkering gehad.
Je kunt denk ik beter even met vrienden omgaan, paarden gaan verzorgen of whatever ipv nog je leven door een stukgelopen relatie te laten beheersen. Je kunt hem echt niet loslaten, maar je zult toch echt verder moeten. Hij wou het geen kans meer geven, leg je daar dan bij neer ipv je vast te klampen aan wat er is misgegaan ,wat jij hebt gedaan, dat gedoe dat hij jouw brieven moet lezen terwijl jullie al niet meer samen zijn. Je klinkt voor mij erg obsessief :(
Door zelf terug dingen te gaan ondernemen en andere mensen te leren kennen ga je terug wat eigenwaarde en trots krijgen ,want die is nu precies toch ver te zoeken.
TS laat je gevoelens voor die jongen die jou niet meer wilt niet de bovenhand nemen. Leg je bij zijn keuze neer en laat hem niet je zelfbeeld zo sterk beïnvloeden. :(:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:53

Ik vraag het me af

Je geeft de hormonen de schuld, maar is het wel hormonen, wil je niet ergens een bevestiging hebben.
De pil geeft maar minimaal aan hormonen af.

Ik ben sinds dec gestopt en persoonlijk merk ik niks.

Liefdesverdriet is een pijnlijk proces, maar kan ook zijn dat je je over paar weken geweldig voelt.
Als je zou willen dat het goed komt, is het enige juiste hem met rust laten en niet tot den treure alles willen bespreken wat er mis ging... het was maar 1 jaar geloof me als het dan al fout gaat... is heel snel

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 13:03

Betadine, bedankt voor je reactie, mooi direct. Je hebt gelijk, ik kan het moeilijk loslaten. En als je mijn laatste update hebt gelezen, ben ik inderdaad tot het besef gekomen dat ik mezelf mijn hele gevoelsleven van hem afhankelijk heb gemaakt. Daar moet ik wat mee en ben ik ook hard mee aan het werk.

Maar tegelijkertijd vind ik het ook heel moeilijk dat iemand met wie ik een jaar lang elke gedachte heb gedeeld, zich nu zo voor me afsluit. Ik wil hem niet terug, ik moet eerst gelukkig zijn met mezelf voordat ik iemand anders weer wat te bieden heb. Maar iemand zo uit je gevoel zetten, daar kan ik lastig bij omdat ik dat absoluut niet kan.

Aan de andere kant heb ik zelf nu het de hele dag door whatsappen stilgelegd omdat dat niet werkt. Hij zocht het contact zelf ook.

Tita, dat die hormonen met jou niks doen zegt niets over een ander. Het zou wel heel toevallig zijn als in 9 jaar tijd ik toevallig elke keer een draak word als ik ac hormonen in mn lijf heb.'maar een jaar met iemand samen zijn geweest' zegt niets over je gevoel voor iemand :) en inderdaad zijn niet alleen de hormonen de schuld, maar daar heb ik al over geschreven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:11

Wij hebben onderzoek gedaan naar de hoeveelheid hormonen die afgeven worden maar er zijn vaak meerdere factoren aanwezig waarom iemand heftig reageert.

Ik had het over je gevoel het hoeft niks uit te maken of je 3 maanden of 7 jaar samen geweest bent. Liefdesverdriet is het meest pijnlijke verdriet ever omdat de verwerking heel anders is bij rouwproces.
Wil alleen aangeven dat als het stuk is met 1 jaar door gedrag van jou dat dat heel snel is, hij kan daar niet goed mee omgaan.

Komt echt wel goed meis maar laat hem met rust, niet bellen niet appen en vooral niet smeken.
Wil je hem weg jagen moet je dat doen

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:17

Ja dat begrijp ik dan ook weer. Afgewezen worden kan nogal hard aankomen, maar denk dat jouw karakter met ook de slechte eigenschappen erbij een ander wel gelukkig kunnen maken. Iedereen heeft zijn voor en tegens en als hij hier niet mee overweg kan zal een ander dat wel kunnen. Je moet met je partner jezelf kunnen zijn zonder steeds angstig te moeten worden om hem te verliezen.
De ene jongen zal diep geschocked zijn over je 10de driftbui van de week en een andere zal je dan even laten uitrazen je lief aankijken en vragen; is het over ? *D
Hopelijk stop je met jezelf van alles de schuld te geven, in een relatie ben je met 2 en soms lukt dat gewoon niet. Ander en beter...
[HK] Unhappy single, wie ook?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 13:25

tita schreef:
Wij hebben onderzoek gedaan naar de hoeveelheid hormonen die afgeven worden maar er zijn vaak meerdere factoren aanwezig waarom iemand heftig reageert.

Ik had het over je gevoel het hoeft niks uit te maken of je 3 maanden of 7 jaar samen geweest bent. Liefdesverdriet is het meest pijnlijke verdriet ever omdat de verwerking heel anders is bij rouwproces.
Wil alleen aangeven dat als het stuk is met 1 jaar door gedrag van jou dat dat heel snel is, hij kan daar niet goed mee omgaan.

Komt echt wel goed meis maar laat hem met rust, niet bellen niet appen en vooral niet smeken.
Wil je hem weg jagen moet je dat doen

Er zijn dus inderdaad ook andere redenen, maar 't heeft wel invloed :) Hij heeft er inderdaad niet mee om kunnen gaan, zag wel dat ik ongelukkig was maar ging het gesprek daarover ook niet aan, hij maakte me liever gewoon weer blij. Alleen lukte dat hem op een gegeven moment niet meer. En dan is het inderdaad zijn gebrek dat ie een lastig gesprek ontwijkt tot er niets meer te redden valt.

@betadine, de slechte karaktereigenschappen accepteerde hij ook, maar mezelf zo verliezen is gelukkig geen karaktereigenschap :) Ik kon bij hem juist zo veilig mezelf zijn dat ik alle ruimte had om tegen hem tekeer te gaan in plaats van het eens bij mezelf te zoeken, dat had ik niet gedaan als ik bang was geweest hem kwijt te raken.
het komt ook wel weer goed met me, en er komt inderdaad ook wel weer iemand op mijn pad, maar dat is nu lastig om te zien :) Eerst mezelf maar weer eens zien. Ik heb het gemist dat ik dacht "goh, wat zal ik eens doen vandaag?" en daar keuzes in kon maken zonder af te wachten of hij me misschien wel wilde zien, of alleen maar met elkaar aan het appen waren en ik alsnog niks deed :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:36

Glidkruid is versuffend, L-theanine kan maar hoeft niet.
Ik zou lekker L-theanine bestellen als ik jou was.
Ik maakte ze zelf door glidkruid en L-theanine puur uit het buitenland te bestellen in kruid/poeder en ze zelf te capsuleren. Moet je wel de wegen voor weten want geloof dat de glidkruid uit India kwam ofzo. :')
Al mijn supplementen samen gingen toen ik dat zelf ging doen echt van 40 euro naar 7 euro per maand. :Y)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:17

beste remedie is om tijdelijk alle contact te verbreken. Klinkt hard maar anders blij je hier heel lang in hangen. Je kan Allerlei redenen zoeken maar vaak zijn die er gewoon niet in de liefde. Gevoel komt en gaat. Ik heb zelf van mijn 17e tot 21e een relatie gehad met een jonge. Het ging gewoon goed we hadden het over smaen wonen enz. En twee weken later was ik er ineens helemaal klaar mee terwijl er niks gebeurt was. Mijn gevoel was gewoon weg. We heben het nog een tijd vol gehouden maar uiteindelijk toch gezegd dat mn gevoel weg was. Zomaar ineens. Ik heb nu een aantal jaar later al een aantal jaar een nieuwe relatie en dit voelt toch anders en wat ben ik blij dat ik toendertijd mijn gevoel gevolgd heb.

Eerlijk gezegd ben ik het met andere eens dat je jezelf gewoon een schop onder je kont moet geven ipv medicijnen enz. Je hebt liefdesverdriet dat is hartstikke vervelend maar je gaat er niet dood aan. Blijkbaar passen jullie toch niet bij elkaar. Gewoon even geen contact en accepteren hoe het is. Je zal zien dat je daarna gewoon met hem kan omgaan. Dit werkt niet zo lang jij het niet hebt geaccepteerd.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:33

@bliver, volgens mij ben ik de eerste die heeft gezegt dat ik mezelf een schop onder mijn kont moet geven :) en inderdaad is nu geen contact even beter. Medicijnen ben ik ook niet voor, ik doe het nu ook twee dagen zonder oxazepam. Overdag gaat dat wel goed, maar 's avonds word het moeilijk. En ik slaap dus ook gewoon niet. Afgelopen nacht dacht ik dat ik heeel lang had geslapen, het was 1,5 uur. Voor het eten viel ik bijna in slaap aan mijn bureau en ben ik even gaan liggen; klaarwakker. Straks op tijd erin en een nieuwe poging, ik heb gewoon slaap nodig.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:53

misschien een beetje gekke vraag maar doe je verder qua werk en hobby's en vrienden??? Het komt nu een beetje over alsof je niks had behalve hem. Dan is het nog een soort logisch dat je zo reageert

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:01

Ik heb vorig jaar januari, 1 week nadat ik ex leerde kennen, een vrij heftige whiplash opgelopen, daardoor heb ik een poos echt weinig gekund. Werkte twee ochtenden in de week, maar kon niet achter een bureau zitten of het ging mis met mijn nek. Paardrijden ging ook niet. In september begonnen met afstuderen, maar dat ging ook o.a. met mijn nek absoluut niet goed. Ex was er altijd, begreep dat het allemaal niet lukte, knuffelde dan weer alles goed :) daardoor ben ik niet de confrontatie aangaan dat ik dan maar door de pijn heen moest omdat ik toch moest afstuderen. Dan was het alsnog heel moeilijk geweest, maar ik had mezelf moeten dwingen.

Ik sprak de laatste tijd wel meer af met vrienden, was meer met de paarden bezig en meer bij mijn ouders, maar met mijn hoofd was ik altijd bij mijn ex. We hadden ook altijd, doorlopend, contact. Achteraf onwijs ongezond, maar dat is achteraf. Het gat is dus inderdaad heel groot :)

Nu focus ik me op mijn afstuderen, sporten en vrienden. Het is me eigenlijk vandaag heerlijk bevallen om niet aan mijn telefoon te denken, niet steeds te kijken op whatsapp. Het komt ook wel goed, maar ik heb even tijd nodig, ook om te verwerken hoe ik mezelf heb laten gaan, ik schaam me dat ik mezelf zo afhankelijk van hem heb gemaakt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:32

Daar hoef je je niet voor te schamen dat is nu eenmaal zo gelopen en dat merk je pas op momenten zoals dit. Veel afleiding zoeken en dingen doen waar je hoofd leeg van word zoals hardlopen of andre sport (als dit mogelijk is ivm whiplash).