Ik hoorde vandaag iets wat niet voor mijn oren bestemd was..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:05

Wat een rottige situatie. Ik herken het wel.

Als die topsporters eens een blessure krijgen en niet meer kunnen sporten op hun oude niveau zullen ze daar snel een hele harde attitude adjuster aan hebben. Niet mooi om je daaraan op te trekken, maar da's misschien al wat je hebt.

Ayasha
Blogger

Re: Ik hoorde vandaag iets wat niet voor mijn oren bestemd was..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:48

Je wenst dus eigenlijk iemand een zware verwonding toe...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 22:08

Ach, ik denk ook vaak als ik hun zie "wat zou ik graag willen dat ze hun knieën eens zouden breken, dan kunnen ze fluiten naar hun carrière", maar als ik mij dan inbeeld dat ik ooit nooit meer zou kunnen paardrijden door een verwonding of wat dan ook dan slik ik mijn woorden wel weer in.

@Chelledora ik ben er bij vergeten te vermelden dat toen de sporters langs het raam van onze klas doorkwamen zij óók obscene gebaren naar ons toe maakten. Nu heb ik dat van de jongens van mijn klas niet gezien, dus ik weet hier niet wie wie heeft uitgelokt, maar met een stel jongens met gierend testosteron is maar iets kleins nodig voor actie reactie. Dus dat de directie hier geen verantwoordelijkheden wilt opnemen vind ik bullshit, ze liepen tijdens de lesuren door de gangen, komen ongevraagd de klas binnenstormen, hebben een leerkracht opzij geduwd en hebben bijna een gevecht uitgelokt, dat vind ik al reden genoeg om een sanctie te krijgen.

Ik vind het vooral jammer dat de school dit zo enorm uit de hand heeft laten lopen, ze wéten gewoon dat ze zich alles mogen permitteren omdat de school er toch niets aan doet. Samen staan ze sterk, alleen zijn het pussies, en daar zit het probleem 'm net.
Maar ik heb vandaag te horen gekregen dat de school, op het einde van het schooljaar, toch een sanctie heeft gegeven. Enkelen van hun hebben blijkbaar uitsluiting gekregen omdat ze tijdens een les gewoon met z'n allen naar buiten zijn gewandeld na een discussie met een leerkracht. Aan de ene kant goed dat de school nu eindelijk ingrijpt, aan de andere kant had het allang moeten gebeuren. Dit gedoe is al wel twee jaar aan de gang.
De school heeft ook naar de sportclub in kwestie gebeld over hun gedrag en de jongens zouden daar ook een zware uitbrander gehad hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:42

Tja je zegt zelf al dat je niet weet wie nou wie uitgelokt heeft, maar je komt nu echt wel over als een calimero hoor; zij zijn groot en jij bent klein en dat is niet eerlijk!

Blijkbaar doet de school er wel wat mee want ze nemen wel contact op met de sportschool over hun gedrag. Wat wil je nou, dat ze je boeken dragen?

Waar twee vechten hebben twee schuld. Als ze elkaar lopen uit te dagen moeten allebei de partijen sancties krijgen of geen van beiden. Maar ik denk dat je toch echt beter een cursus 'omgaan met teleurstellingen' kan gaan volgen, want dit 'onrecht' ga je nog veel vaker meemaken, en het enige wat je eraan kan doen is zelf op tijd komen, en een lelijke gebaren maken. Simpel zat.

Die kerels uitmaken voor pussies getuigd ook niet echt van fatsoen, maar goed, dat mag op het anonieme internet

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 23:40

Ja, de school doet er nu wat mee, op het einde van het jaar. En dit is ook enkel gekomen door protest van leerlingen, leerkrachten én ouders, anders zouden ze er nog steeds niets mee gedaan hebben.

Uiteraard hadden de jongens van mijn jaar dan ook maar een sanctie moeten krijgen, maar het gedrag van de sporters in dit geval gewoon ongestraft laten kan ik niet bijkomen, vind jij het dan normaal dat zo'n leerlingen tijdens de lesuren door de gangen ronddwalen en dan een klas ongevraagd binnenstormen? En nog niet eens weggaan wanneer de leerkracht van die klas dat vraagt? De leerkracht in kwestie die erbij was toen het gebeurde was ontzettend geschrokken en dreigde om zelf verdere stappen te ondernemen als de directie er nu niets aan zou doen.

Ach kom, er worden hier op Bokt dagelijks met ergere woorden rondgesmeten, pussy is niet eens een 'erg' woord. En ja, een jongen die zich stoer voordoet door jou en je vriendinnen voor sletten staan uit te maken, terwijl niemand van ons ooit persoonlijk wat met die jongens heeft gehad, maar dan als ie alleen is plots heel vriendelijk gaat doen is voor mij een pussy. Zo'n jongen getuigd voor mij van geen karakter, niet tegenover zichzelf, en niet tegenover zijn vrienden.

Tja, omgaan met teleurstellingen, ik heb wel genoeg teleurstellingen meegemaakt in mijn leven en heb geen behoefte aan zulk commentaar, ik vind het toch wel heel sterkt dat jij via het internet gaat bepalen hoe ik met mijn teleurstellingen moet omgaan ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:46

Er is vast in Belgie ook wel een toezichtsorgaan voor scholen, laat je moeder daar maar eens naar toe bellen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 23:55

Mijn moeder heeft al twee keer school gebeld, en ze is telkens afgewimpeld. Ze heeft ze ook verteld dat ik dat gesprek toen gehoord heb, en toen hebben ze zelf gezegd dat ze zich inderdaad nog herinnerden dat ik daar toen ook zat. De coördinator wilt maar al te graag ingrijpen, maar het is de directeur zelf die niet ingrijpt. Toen mijn moeder heeft gebeld had de CO gezegd dat hij onze frustraties goed begrijpt en ook niet snapt waarom de directeur nu niet ingrijpt, maar hij heeft jammer genoeg niet bevoegdheid om zelf beslissingen te nemen. De directeur zelf krijgen we aan de telefoon maar niet vast.

Maar ik ga hier geen tijd en moeite meer in steken, ik ben toch bijna weg op die school. Bokt is voor mij wel een goede uitlaatklep geweest om al die frustraties eens kwijt te kunnen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:08

Ik bedoelde niet de CO maar een overkoepeld orgaan, een soort tuchtraad oid. waar meldingen over alle scholen gedaan kunnen worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:11

Ach laat toch gaan wat schiet je er mee op als je je druk maakt er over?