friends with benefits. lastige situatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:27

Als het alleen om de benefits draait, dan kan hij dat ook bij een ander zoeken en niet bij je vriendin. Waarom zou je de vriendschap op het spel zetten voor iets wat ze beide met een ander ook kunnen delen?

En zeker als er geen uitzicht op een relatie is, omdat hij niet wilt.
Gekke is dat er bij mij ook een andere kant naar boven komt, namelijk dat je misschien juist meer naar elkaar toegroeit. Dat hij je ook op dat vlak gaat waarderen etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:30

Fiffill schreef:
Heeft niks met mij te maken, natuurlijk mag jij je mening geven... alleen gaat het hier toch over dit meisje, wat jij (of ik) erover denken lijkt me niet echt veel toevoegen voor haar.

Blijkbaar wel voor TS gezien ze het op bokt zet. Staat hier vast niet omdat ze graag een boek wil schrijven en bokt wil laten proeflezen. Maar bon. Hier heeft TS nog minder aan.

Fenrir

Re: friends with benefits. lastige situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:31

TS wilde advies, ik denk niet dat ze hoeft te horen hoe mensen over FWB denken. ;) Maar goed, hier heeft ze inderdaad ook weinig aan.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 11:38

Ik merk dat er veel verschillende meningen over fwb zijn dat mag en ik vind het interessant om te lezen.

Ik zet het hier omdat zij niet op bokt zit en jullie ervaringen wilde omdat ik zelf nog nooit zoiets heb meegemaakt en er daardoor ook geen goed advies kan geven.

Ik vraag me wel af waarom precies haar...
ik ken hem wel aardig en het is geen player of eikel maar wel een lompe boer en ik denk dat ook hij de gevolgen niet in ziet...

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:41

FWB is op zich niets mis mee, maar op deze manier absoluut wel. Ik ben zelf ook niet de braafste (geweest) en heb ook een fwb (gehad). Maar dit alles zonder gevoelens, gewoon alleen lol. Om aan sommige behoeftes te voldoen (want echt voldaan ben je nooit na sex met een fwb, dat is toch een samenspel van liefde & sex).

Maar als je vriendin het op deze manier gaat doen, dan gaat het zo verschrikkelijk fout. Dat kan ik haar nu al vertellen. Ze verpest haar vriendschap & verliest degene waar ze van houdt (zelf in te vullen op welke manier ze dat ziet). Dan is ze haar beste vriend kwijt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:10

Werkt niet. Als je elkaar aantrekkelijk vindt en ook jaloers wordt als de ander een relatie krijgt, dan hoor je met elkaar een relatie te krijgen. Indien de kerel dan begint over FWB, is hij gewoon een klein kind die wel de lusten en niet de lasten wilt. Ik raad het je vriendin af.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:14

Als hij iemand zoekt voor de benefits, dan zou hij het niet bij deze vriendin hoeven te zoeken. Het klinkt alsof hij een relatie-zonder-de-commitment wil; dus wel de lusten, maar niet de 'lasten'. Dat gaat denk ik al heel erg snel fout, als jouw vriendin eigenlijk wel gevoelens voor hem heeft en eventueel wel klaar zou zijn voor een daadwerkelijke relatie.

Nu ze al vrienden zijn, en zo lang al, is 'friends with benefits' als station eigenlijk echt wel gepasseerd.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 14:46

Ja zo denk ik er ook een beetje over.

Maar ik lijk weinig effect op haar te hebben helaas dus ik hoop dat ze weet waar ze aan begint en anders ben ik er voor haar

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:47

mies_dummy schreef:
Ja zo denk ik er ook een beetje over.

Maar ik lijk weinig effect op haar te hebben helaas dus ik hoop dat ze weet waar ze aan begint en anders ben ik er voor haar

:+: wat ben jij een lieve vriendin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:51

Hij wil gewoon alleen sex dus :')
Hoezo er om heen draaien!

Vind dat altijd zo kansloos 'ik wil geen relatie want dan verpest ik onze vriendschap'

Alsof sex dat niet kan verpesten.
Ik zou mijn vriendin adviseren om alle contact teverbreken :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:06

Maar hoe vaak is het niet zo dat je juist op die manier wel naar elkaar toe kunt groeien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:13

Ik zou je vriendin laten zeggen: of je neemt me serieus mee op date en we kijken of er een relatie inzit voor je me aanraakt (vriendschap is een mooie basis) en anders voor altijd van me afblijven, even goede vriendjes
Als hij echt om haar geeft zou hij haar niet moeten willen kwetsen door zoiets als friends with benefits voor te stellen. Ik zou nijdig zijn! Mss heeft hij dat zetje wel nodig.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:33

Simpel zat: hij heeft al/nog gevoelens dus als ze hier ja op zegt, gaat ze geheid onderuit en wordt ze gekwetst. Vroeg of laat, maar dit zal gebeuren.
Edit: Ik begrijp dat ze het gaat doen? Dan wil ik jou vast sterkte toewensen om er voor haar te zijn :).

Ik moest stiekem wel lachen om "friends with benefits". Misschien heb ik onder een steen gelegen, maar in "mijn tijd" was dat gewoon scharrelen :'). En persoonlijk vind ik daar helemaal niets mis mee :).
Maar het moet inderdaad wel vanuit beide kanten komen en gevoelens erbij maakt het stukken lastiger.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 19:53

Gelukkig is het snel voorbij. Na een opmerking van haar op app heeft hij op een iets botte manier laten weten echt geen relatie te willen.
godzijdank voor ze iets lichamelijks gedaan hebben maar toch merk ik dat ze zich er nu al in verloren heeft ofterwijl liefdes verdriet. Nu al wat ben ik blij dat er niks gebeurd is nog verder.

Ik heb haar aangeraden hem even links te laten liggen en dat we leuke dingen gaan doen misschien dat ze nu ooit over hem heen komt en hij inziet wat die verprutst heeft .

word maar even snel naar de supermarkt tissues en chocola kopen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:05

En Ben en Jerry's :o

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 20:11

Moet ik uitkijken dat ik ze zelf niet op eet haha.
maar ben en jerry's is een goeie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:12

Fijn dat je er bent voor haar!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:43

Wat een flapdrol.

Er zwemmen meer vissen in de zee en een daarvan is zeker te weten voor je vriendin :)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:57

Ik heb eigenlijk nog niet zien gebeuren dat FWB veranderd in een relatie :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:59

Wat lief dat je zo begaan bent met je vriendin :)

cooper schreef:

*steekt hand op* 4.5 jaar later nog steeds samen.

Scharrelen is imo wel wat anders dan FWB, scharrelen vind ik meer als je iemand net leert kennen en je elkaar wel interessant vindt en er misschien wel iets uit voort kan komen.
FWB is meer dat je al langere tijd vrienden bent, gewoon een vriendschappelijke relatie hebt maar dan met af en toe seks.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 18-02-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:03

Ik heb een jaar een FWB gehad, was echt heerlijk! Wel de voordelen niet de nadelen, we waren gek op elkaar als vrienden. :j Nu heb ik een vaste relatie al 3 jaar en wij geen contact meer. Maar dat kwam door zijn vriendin, die vond dat niet prettig als wij contact hielden. :n

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:01

Rebel_Jits schreef:
Werkt niet. Als je elkaar aantrekkelijk vindt en ook jaloers wordt als de ander een relatie krijgt, dan hoor je met elkaar een relatie te krijgen. Indien de kerel dan begint over FWB, is hij gewoon een klein kind die wel de lusten en niet de lasten wilt. Ik raad het je vriendin af.

Hoezo ben je meteen een klein kind als je in een fase in je leven bent waarin je geen behoefte hebt aan een relatie? Dan wel iemand aantrekkelijk vindt, maar daar geen relatie mee ziet zitten. Ik zie niet in hoezo nadenken over wat je gelukkig maakt en dit uitspreken, minder volwassen is, dan doen wat 'hoort'.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:05

Vind ik niet van scharrelen. Ik heb nooit de intentie met scharrels gehad voor iets serieus in elk geval :). En ik heb ook scharrels gehad die ik al een hele poos kon. Of FWB dan :+. Vind FWB maar een stomme benaming :=. Anyway, het is wel een soortgelijk iets, namelijk wel de lusten, niet de lasten :).

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:06

Of onder de lakens zijn ze leuk, maar geen relatie potentieel :))

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 03:31

cooper schreef:

*Steekt ook haar hand op*
Inmiddels 10 maanden samen na 6 maanden FWB te zijn geweest. En hij wilde echt geen relatie zei hij.

mies_dummy schreef:
Ik merk dat er veel verschillende meningen over fwb zijn dat mag en ik vind het interessant om te lezen.

Ik zet het hier omdat zij niet op bokt zit en jullie ervaringen wilde omdat ik zelf nog nooit zoiets heb meegemaakt en er daardoor ook geen goed advies kan geven.

Ik vraag me wel af waarom precies haar...
ik ken hem wel aardig en het is geen player of eikel maar wel een lompe boer en ik denk dat ook hij de gevolgen niet in ziet...

Waarschijnlijk omdat ze goede vrienden zijn júist haar. Als je je op je gemak bij iemand voelt en je je ook op zekere mate aangetrokken tot iemand voelt.
Maar goed lees dat het inmiddels 'voorbij' is (nooit echt begonnen natuurlijk).
Fijn dat ze zo'n goede vriendin aan jou heeft :)

Caesar schreef:
Maar hoe vaak is het niet zo dat je juist op die manier wel naar elkaar toe kunt groeien?

Precies! Bij mij precies hetzelfde gebeurt. Hij wilde geen relatie (kwam net uit een lange relatie), ik wist niet zeker wat ik wilde. Gewoon samen afgesproken, heeft overigens nog ruim 1,5 maand geduurd voordat we daadwerkelijk seks hadden en toen sliepen we ook regelmatig bij elkaar.
Ruim 6 maanden een leuke tijd gehad, tot ik op een gegeven moment toch meer gevoel kreeg (hoe cliche) en hem uiteindelijk gevraagd heb wat we nou eigenlijk waren. En wat bleek? Voor hem was het eigenlijk ook al een relatie :)
Dus ondanks dat hij het in eerste instantie niet wilde zijn we toch naar elkaar toe gegroeid en is hij uiteindelijk voor mij gevallen haha.

Maar goed, dat wil niet zeggen dat dit bij iedere FWB gebeurt en dat moet ook eigenlijk niet de insteek zijn waarmee je het ingaat want dan bestaat de kans dat je gekwetst wordt.