Betaalbare BH die niet knelt, schuurt, trekt enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YellowGray

Re: Betaalbare BH die niet knelt, schuurt, trekt enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:26

Oh, ik vind van die slappe beha's juist heel mooi staan! Bij voorgevormde cups lijken ze altijd meteen 2 maten groter dan ze eigenlijk zijn (en dan zit er echt alleen maar hele dunne padding in!) Ik heb een paar slappe van Freya en Fantasie enzo, die zitten toch wel echt het mooist :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:42

Het ligt aan het type borsten of voorgevormd of "slappe" bh's mooi staan. Als je heel veel mazzel hebt kan beiden ;) Over het algemeen geven "slappe" bh's beter steun bij grote borsten, maar het gaat er natuurlijk ook om waar jij je zelf prettig bij voelt.

Voorgevormde BH's maken de borsten meestal wat ronder (borsten moeten zich vormen naar de vorm van de BH) en het ziet er vaak wat "compacter" uit. Overigens zorgt dit er bij vollere vrouwen vaak wel voor dat de taille er slanker uitziet. Dat effect heb je ook al bij een "slappe" BH, maar bij zo'n voorgevormde is dat effect vaak nog beter te zien.

Als je overigens een fijne BH hebt gevonden, kan je ook eens deze site in de gaten houden: http://www.vente-exclusive.com/nl-nl Hier hebben ze ook nog wel eens lingerie in de sale!

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:06

Ik ben sinds een paar jaar helemaal fan van het Italiaanse merk Intimissimi. Ik heb ook heel lang lopen stuntelen met verschillende merken/maten en kwam uiteindelijk hierop uit en wil niks anders meer. Bijkomend voordeeltje: de BH's zijn allemaal rond de 25/35,-. Ze zien er mooi uit (vind ik) en zijn van goede kwaliteit. Nadeel: ze hebben geen winkels in Nederland. Je kunt ze wel online bestellen en ik weet dat er in ieder geval een winkel is in Antwerpen, ook niet heel ver weg. Ik zelf sla ze een keer per jaar in als ik op vakantie ben. ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:20

Dat er mensen zijn die 70D groot noemen... Ik heb 70D en het is nog net niks. _O-
Als mensen gaan raden denken ze vaak dat ik maar een B'tje heb of zo.

Maar het is zelfs met 70D al haast onmogelijk om goede bh's te vinden, dus ik kan me voorstellen dat dat met een grotere cup (en dan vooral in combinatie met kleine omtrek) nog erger is.
Van 75B en 75C krijgen ze er altijd 5 per model/kleur binnen, maar van minder voorkomende maten maar eentje. Dus je moet echt snel zijn.
Tegenwoordig heeft H&M heel soms ook 70D (op de site, niet in de winkel). Dat is wel een goede ontwikkeling, eerder hadden ze cup D namelijk helemaal niet of alleen met omtrek maatje "kleerkast".

Ik vind slappe bh's trouwens vreselijk. Ze zitten wel lekker, maar mijne staan ver uit elkaar en zitten niet zo hoog, dus met zo'n slappe lijk ik wel een oud wijf -O-
Plus dat iedereen het kan zien als je het koud hebt. :=

De beste tip tegen irritatie is denk ik toch afwisselen, ik draag nooit langer dan twee dagen op rij dezelfde. Maar dan moet je er natuurlijk wel een aantal hebben, anders was je je een ongeluk en dat is ook niet zo goed voor je bh's.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:33

Ik had altijd bh's van sapph (maat 75 E) en dan de softversie, een hele basic zachte bh zonder rare frutsels.

Laatst heb ik er eentje van de hema gehaald, maar dat is een 80 E. ben nu wat aangekomen dus paste wel, maar daar zit weer kant aan wat irriteert.

Ik ben echt moeilijk met bh's, als er maar iets jeukt of trekt word ik gek :o

Ik zal die van triumph eens proberen...

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:40

Konstantine schreef:
Dat er mensen zijn die 70D groot noemen... Ik heb 70D en het is nog net niks. _O-
Als mensen gaan raden denken ze vaak dat ik maar een B'tje heb of zo.

Ik heb het dus andersom, ook 70D, maar iedereen vraagt mij "Jeetje hoe groot zijn jouw borsten wel niet" :+ En als ik dan zeg 70D, kijken ze allemaal van "Hoe kan dat nou, die en die heeft ook 70D, maar die zijn veel kleiner" :')

Wel heb ik het geluk dat mijn borsten al goed van vorm en stevig zijn, zonder bh staan ze nog netjes recht vooruit en heb ik al hoog op de borst een bolling zegmaar. Bh's kopen voor mij is gelukkig dus niet zo moeilijk, ik kan bij de Hunkemoller prima terecht, tenzij mijn maat al weg is. Toch vind ik de duurdere merken vaak veel fijner zitten en wordt je in speciaal zaken echt beter geholpen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:46

Life isn't fair. :')

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:50

Haha, sorry :*

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:04

Ik was ook iemand die 25 euro veel geld vond voor een bh, met het gevolg slecht zittende en niet goed ondersteunende bh.
3 maand geleden naar een speciale winkel geweest, denkend dat ik een kleinere maat zou hebben omdat ik veel ben afgevallen.
Helaas ik ben van een c naar een f gegaan :=
Maar ik ben over, wat zitten ze lekker en gemakkelik.
En door de tips en advies die ik heb gekregen slaag ik ook in andere winkels, al pas ik nu altijd de bh.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:37

Freya en Fantasie zijn allebei heel goed in grote cupmaten. En goedkoper dan prima donna !
Ik koop mijn bh's altijd bij rosa's underwear in Nieuwkoop. Geven ook goed advies.
Laatst bijgewerkt door Prince op 17-02-14 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:44

Ja vind Prima Donna echt tegenvallen wat dat betreft. Freya heb ik ook ooit een fijne beha van gehad, maar die kan ik hier in de buurt niet in de winkel kopen. Ik zou het liefst ook een beha zonder beugel willen, maar in mijn maat heb je die alleen in oma stijl :+ . Heb wel een bikini van Freya, die zit heerlijk.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:54

Freya sport beha's.
Van sapph vind ik het erg afhankelijk van het model.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:59

Ik heb cup E-F ( zit er altijd wat tussen) Ik heb veel goede Freya BH"s ja ze zijn duurder dan de Hunkemuller.. maar ze zitten super, ondersteunen super en laten geen irritaties achter.

Voor het sporten heb ik de Panache superbra
voorgevormd zodat mannen niet hun ogen uit staren als je voorbij rijd als het koud is..
http://www.sportbeha.com/index.php?item ... 50&lang=NL

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:03

Hier iemand met een niet zon grote voorgevel maar ook last van bhs

ze doen zeer en zitten niet. Laatst nieuwe bh gehaald met hulp van de verkoper. Daar zit hij goed. Maar al gauw zit ie niet meer doet het zeer.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:05

Weet niet of er mensen in de buurt van Slagharen wonen?
Dan is het verkoophuis misschien een optie, komen de restpartijen van bv de Wehkamp binnen waar vaak de afwijkende maten tussen zitten. Heb zelf geen grote maat en kom daar voor mij dus nauwelijks een bh tegen, maar wie weet heeft iemand uit het topic er iets aan.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:11

Ah de 70Ds zijn zo moeilijk goedkoop te vinden! Heel eerlijk, mijn favoriete BHs komen uit de New Look! Zo veel keuze en alles zit altijd heerlijk. Knelt niet, gaat niet los zitten na paar keer wassen en ze kosten gemiddeld zo'n 15 euro. De push-ups zitten vreemd genoeg nog het fijnst. En er valt niets uit! Gewoon afwisselen en het blijft super zitten. IK ga echt niet meer naar de Hunkemoller om weer eens 50 euro uit te geven aan een BH die of weer schuift of waar niets in blijft zitten als ik ze goedkoper krijg bij de New Look :)
Soms haal ik er ook bij de Newyorker maar af en toe, die zijn me vaak iets te ... tsjah, ordinair :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:20

Ik vind Chantelle een superfijn merk. Lekker zacht, mooi, goede pasvorm en goede kwaliteit. Gewoon wachten op de uitverkoop en dan je slag slaan. :D

Intervarno schreef:
Ik ben sinds een paar jaar helemaal fan van het Italiaanse merk Intimissimi. Ik heb ook heel lang lopen stuntelen met verschillende merken/maten en kwam uiteindelijk hierop uit en wil niks anders meer. Bijkomend voordeeltje: de BH's zijn allemaal rond de 25/35,-. Ze zien er mooi uit (vind ik) en zijn van goede kwaliteit. Nadeel: ze hebben geen winkels in Nederland. Je kunt ze wel online bestellen en ik weet dat er in ieder geval een winkel is in Antwerpen, ook niet heel ver weg. Ik zelf sla ze een keer per jaar in als ik op vakantie ben. ;)

Bij Intismissimi gaan ze niet verder dan D meestal.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:46

joyce2 schreef:
Het ligt aan het type borsten of voorgevormd of "slappe" bh's mooi staan. Als je heel veel mazzel hebt kan beiden ;) Over het algemeen geven "slappe" bh's beter steun bij grote borsten, maar het gaat er natuurlijk ook om waar jij je zelf prettig bij voelt.

Voorgevormde BH's maken de borsten meestal wat ronder (borsten moeten zich vormen naar de vorm van de BH) en het ziet er vaak wat "compacter" uit. Overigens zorgt dit er bij vollere vrouwen vaak wel voor dat de taille er slanker uitziet. Dat effect heb je ook al bij een "slappe" BH, maar bij zo'n voorgevormde is dat effect vaak nog beter te zien.

Als je overigens een fijne BH hebt gevonden, kan je ook eens deze site in de gaten houden: http://www.vente-exclusive.com/nl-nl Hier hebben ze ook nog wel eens lingerie in de sale!

Ja inderdaad, ik krijg heel lelijke puntdingen van die slappe behas := En de mijne staan ook nog eens behoorlijk ver uit elkaar (heb brede schouders), dus wil ik niet op een oud vrouwtje lijken met puntborsten tot halverwege m'n buik heb ik toch echt voorgevormde beha's nodig, liefst ook met een klein beetje push-up. Ik heb bv. ook totaal niet makkelijk een mooie decolleté, dan moet ik echt een goed voorgevormde beha en strak topje onder m'n shirt aandoen voordat mijn borsten daadwerkelijk naast elkaar zitten ipv met 10cm ertussen :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:15

Ja, het is echt een kwestie van even goed de tijd nemen om verschillende modellen te passen en goed te kijken wat alles voor je doet. Echt jammer dat ik niet meer in de lingeriezaak werk, ik had er wel een Bokt meeting van willen maken en alle "twijfelaars" eens goed BH advies willen geven :D Lekkere kop koffie of thee erbij en passen maar! ;)

Overigens vindt de ene persoon een 70D maar klein en "net niets", maar in vergelijking met mijn cup 70A / 75AA is het toch echt wel wat hoor :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:46

Ik heb precies datzelfde, Yasmine! Décolleté? Daar hebben ze nog nooooit van gehoord, die twee van mij. Ik denk dat ze elkaar niet mogen of zo, ze houden graag afstand. :+

Oh, dat is wel een verschil ja, Joyce. :P

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:04

Push up bh is de oplossing :))

Ik weet niet of iedereen het gelezen had: Op wehkamp.nl intikken: after eden bh, loopt t/m G en heeft ook push up, maximizer en gewoon voorgevormde. 25-30 euro per stuk en zitten heerlijk, ik zweer erbij!!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:02

Groot is niks, klein is niks.. wat is eigenlijk wel wat haha. Stelletje zeurpieten wij vrouwen eigenlijk he hihi

heb zelf geen ervaring hiermee want loop nog steeds met een A. Al denken mensen vaak dat t wat meer is gelukkig xD

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:19

SSmonamiSS schreef:
Iedere vrouw wil wel grote borsten..

Nou alsjeblieft niet hoor :+ Al had mijn A dan wel een B mogen zijn (of misschien zelfs C :P ), groter hoeft toch niet van mij hoor..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:23

Sabinee__ schreef:
Ik heb cup D, en zweer bij de BH's van de Zeeman.. Zeeeeeerrrr betaalbaar en vind ze erg lekker zitten.
Vaak ook leuke kleuren/printjes

idem, daarnaast heb ik een aantal BH's van After Eden, bevallen ook goed, worden wel wat sneller vaal in de was(ik weiger handwas te doen ;-) )

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:27

Steef schreef:
Die van esprit niet fijn :oo Ik zweer echt bij esprit bh's. Kan die echt in de blind kopen, heerlijk! Hunkemoller bh's hoef ik niet aan te trekken, maar die zijn voor mij qua pasvorm echt perfect. Ik weet niet hoe groot je cup precies is? M'n zusje heeft echt een grote cup en die draagt bh's van prima donna, zit dan ook wel een aardig prijskaartje aan..

Prima Donna zijn geweldig mooi en heel erg goed van kwaliteit en pasvorm. Sinds ik die heb, wil ik niets anders meer. Ze zijn niet goedkoop maar zoooo mooi!