Wanneer houd het op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schaduw13

Re: Wanneer houd het op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 10:21

Hallo,

Mijn ouders (vooral mijn moeder) weten hiervan.
Ik heb ook besloten dat ik vanavond aan mijn moeder ga vertellen dat ik extra hulp ga zoeken en woensdag ga ik naar de HA (helaas kan ik niet eerder door de tandarts en door de hulp op school)

En wat betreft mijn vriend ik weet ook ergens wel dat ik daar weg moet, maar ik vind het ook lastig om die nee vast te houden en dat nee gewoon nee is.
Misschien dat ik vanavond nog maar een poging ga doen om afstand van hem te doen en hopen dat ik dit keer wel sterk genoeg in mijn schoenen sta..

Verder weet ik alleen niet waar ik heen moet als ik me rot voel thuis.. Ik ben wel welkom bij een goede vriendin van mij, maar dan heb ik toch het idee dat ik ze van last zal zijn.
Zeker ook omdat ze ook een liefde heeft en ik niet denk dat ze het zo leuk zal vinden als ik dan de hele tijd bij haar en haar vriend op de lip zit..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:56

Kom op meid, je bent echt sterker dan je zelf denkt! Niet denken dat je zal 'proberen neen zeggen'; daar gaat het al mis. Vandaag doe je effectief afstand en zeg je gewoon neen, punt.
Probeer je te ontdoen van zulke negatieve mensen als je vriend; je bent zo veel meer waard dan dat!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:19

Schaduw13 schreef:
Hallo,

Ik heb ook besloten dat ik vanavond aan mijn moeder ga vertellen dat ik extra hulp ga zoeken en woensdag ga ik naar de HA (helaas kan ik niet eerder door de tandarts en door de hulp op school)
+:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Schaduw13 schreef:
En wat betreft mijn vriend ik weet ook ergens wel dat ik daar weg moet
+:)+
Dat is alvast stap 1!!
Schaduw13 schreef:
maar ik vind het ook lastig om die nee vast te houden en dat nee gewoon nee is.

Prent het jezelf in!!!
Nee is gewoon nee!!!
Geen compromissen.

Schaduw13 schreef:
Misschien dat ik vanavond nog maar een poging ga doen om afstand van hem te doen en hopen dat ik dit keer wel sterk genoeg in mijn schoenen sta..
Idd: "Vandaag doe je effectief afstand en zeg je gewoon neen" - punt.
Ik zeg niet, dat dat makkelijk is, maar het is, wat er gedaan moet worden.

Schaduw13 schreef:
Verder weet ik alleen niet waar ik heen moet als ik me rot voel thuis.. Ik ben wel welkom bij een goede vriendin van mij, maar dan heb ik toch het idee dat ik ze van last zal zijn.
Zeker ook omdat ze ook een liefde heeft en ik niet denk dat ze het zo leuk zal vinden als ik dan de hele tijd bij haar en haar vriend op de lip zit..
Okee - daar zeg je eens wat. Uiteraard: eerst stap 1 zetten: weten, dat je daar weg moet.
Dan stap 2, vanavond: effectief afstand doen en neen zeggen - punt.

En uiteraard heeft het zin, als er een plan is, wat je daarna gaat doen, maar komt tijd, komt raad.

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:06

Meestal ben ik dat van tevoren er ook al in aan het stampen nee is nee.
Maar als ik daar sta is het toch anders..

Maar ik ga er alles aan doen om sterk genoeg in mijn schoenen te staan!

Verder heb ik ook al vrienden van mij ingelicht dat ik er een punt achter ga zetten en zullen ze mij ook steunen als het uit is en ik verdrietig ben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:09

Schaduw13 schreef:
Meestal ben ik dat van tevoren er ook al in aan het stampen nee is nee.
Maar als ik daar sta is het toch anders..

Maar ik ga er alles aan doen om sterk genoeg in mijn schoenen te staan!

Verder heb ik ook al vrienden van mij ingelicht dat ik er een punt achter ga zetten en zullen ze mij ook steunen als het uit is en ik verdrietig ben..

Heb je daar nog spullen liggen? Of andere zaken? Anders zou ik hem gewoon bellen en het zeggen, dat is vaak minder bedreigend en door te vragen aan iemand of die bij je kan zijn om je te steunen zul je sterker in je schoenen staan. Het is misschien niet de netste manier maar voor jou misschien nu wel even de beste manier.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:16

Is er misschien iemand die met je mee kan als je er een punt achter zet? Gezien zijn eerdere dingetjes (je voor de leuk pijn doen) ben ik er wat huiverig voor hoe hij zal reageren als je echt doorzet. Ook kan hij je minder makkelijk over proberen te halen als je iemand bij je hebt.

Ik heb er 2 maanden over gedaan ongeveer om mijn vorige relatie te beëindigen. Hij heeft me nooit wat gedaan...maar gezond was de relatie ook niet. Telkens maar die leugens... Aan het eind vd relatie, begon ik het pas in te zien. Liefde maakt echt blind.

Elke avond weer wilde ik die knoop doorhakken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Telkens weer die belofte dat hij zou veranderen, terwijl ik van binnen wel wist dat dat niet zou gebeuren.

Uiteindelijk mn ouders laten komen (zaten in n andere kamer) en hem ook, toen eindelijk de knoop doorgehakt en gezegd dat ik zo niet meer verder wilde, dat ik niet zo verder kon.

Als je eenmaal over dat punt bent, dat voelt zó als een opluchting, ik snapte ook niet dat ik er zo lang over heb gedaan.

Lieve TS, kies alsjeblieft voor jezelf, je bent sterk, je kan het! Probeer je af te sluiten voor de lieve woordjes, zulke mensen veranderen niet, wat ze ook zeggen.

JIJ bent hetgeen dat telt :)

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:19

Ja een deel van mijn spullen liggen daar nog.
Dus ik ga vanavond mijn spullen halen en zeggen dat het toch niet meer gaat werken en dat ik er een punt achter zet.

En de enige die denk ik mee kan is mijn moeder of mijn beste vriendin.. Alleen hij vind dat hij met beide 'ruzie' heeft (ze hebben hem helemaal niks misdaan? ) en ik weet dus ook niet hoe hij gaat reageren als die mee naar binnen willen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:19

Schaduw13 schreef:
Hallo,

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Schaduw13 schreef:
En wat betreft mijn vriend ik weet ook ergens wel dat ik daar weg moet
+:)+
Dat is alvast stap 1!!
Schaduw13 schreef:
maar ik vind het ook lastig om die nee vast te houden en dat nee gewoon nee is.

Prent het jezelf in!!!
Nee is gewoon nee!!!
Geen compromissen.

Schaduw13 schreef:
Idd: "Vandaag doe je effectief afstand en zeg je gewoon neen" - punt.
Ik zeg niet, dat dat makkelijk is, maar het is, wat er gedaan moet worden.

Schaduw13 schreef:
Okee - daar zeg je eens wat. Uiteraard: eerst stap 1 zetten: weten, dat je daar weg moet.
Dan stap 2, vanavond: effectief afstand doen en neen zeggen - punt.

En uiteraard heeft het zin, als er een plan is, wat je daarna gaat doen, maar komt tijd, komt raad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:55

Schaduw13 schreef:
Ja een deel van mijn spullen liggen daar nog.
Dus ik ga vanavond mijn spullen halen en zeggen dat het toch niet meer gaat werken en dat ik er een punt achter zet.

En de enige die denk ik mee kan is mijn moeder of mijn beste vriendin.. Alleen hij vind dat hij met beide 'ruzie' heeft (ze hebben hem helemaal niks misdaan? ) en ik weet dus ook niet hoe hij gaat reageren als die mee naar binnen willen.

Weet je, bovenstaande bevestigd dat dit geen goede relatie is, hij probeert je weg te houden van mensen die ook invloed op je zouden kunnen hebben, waarom?? Omdat hij je dan steviger in de tang heeft.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:09

Ik zou ook als de knoop is doorgehakt proberen t contact compleet te verbreken. Pas dan kun je het verwerken en kun je verder.

De ervaring is met zulke types dat ze je toch weer om willen gaan praten. Continu met lieve woordjes en beloftes komen.

Dat had ik ook, ik trok dat niet en heb aangegeven dat ik geen contact meer wilde. Hij heeft mijn wens gerespecteerd en heeft geen contact meer opgenomen. Tevens heb ik hem overal van verwijderd. Hoe minder contact hoe beter.

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 16:52

Ik heb mijn moeder al ingelicht dat ik in therapie wil gaan en zij of ik gaan morgen bellen voor een afspraak! :)

Ook heb ik haar al ook gezegt dat ik vanavond mijn spullen ga halen en er niet meer heen ga, ze vond het heel slim van mij en ze vond ook dat ik eerst aan mezelf moest denken en dan pas aan een ander.

Dat ze continu lief zijn als je weg wil gaan heb ik al gemerkt.. En idd daarna zijn ze gewoon weer hetzelfde als daarvoor. Want gister ben ik er nog geweest omdat ik mee moest omdat er een feestje was waar ik toch nog wel heen wilde, maar het was weer precies dezelfde persoon als voor dat hij zou 'veranderen'..

Verder heb ik mezelf beloof als dit alles voorbij is of als ik alles ingang heb gezet dat ik mezelf een tatoeage gun die ik al heel lang wil! Dan heb ik weer iets om naar uit te kijken en als ik er naar kijk kan ik elke keer weer zien hoe sterk ik ben geweest! :D

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:35

het was te verwachten dat hij weer hetzelfde zou gaan doen.
ik hoop dat het je lukt om er vanavond echt definitief een punt achter te zetten..

leuk een tattoo :D
goed idee van je!

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 22:38

De punt is gezet..
Het was echt heel zwaar, maar het is me gelukt!
Alleen ben ik bang dat ik er nog niet helemaal vanaf ben aangezien hij mij nog niet kwijt wilde..
En stiekem heeft hij nog spullen van mij achtergehouden en moet ik daarvoor nog terug (gelukkig heeft dit geen haast omdat het niet erg kostbare spullen zijn :) )

Dank je wel! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:56

Ik ben heel erg trots op je meid! Dit is een grote stap vooruit, en vanaf nu kan het alleen maar beter gaan!!! Top!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:57

als de spullen niet belangrijk zijn zou ik ze lekker achterlaten :j
alles blokkeren van hem..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:12

Aaah top! We zijn trots op je! :D als de spullen idd niet zo belangrijk zijn zou ik ze lekker bij hem laten :)

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 23:43

Dank jullie wel! :o

Die spullen zijn niet erg belangrijk het zijn wat kleding stukken en een mobiele oplader die zijn wel te vervangen als het echt moet :)

Maar ik moet zeggen dat ik het er toch moeilijker mee heb als dat ik gedacht had.. Ik vind het nu al zwaar zonder die extra steun soms ;(

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:44

*knuffelt* Het is ook zwaar, maar het gaat je echt lukken :) Als je nu volhoudt ben je daar later zo blij mee!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:54

Relatie uit is nooit leuk.. hoe lang en intiem ook :)
Sterk blijven wijffie!!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 02:27

Het is de steun die je mist, niet de relatie, zo moet je maar denken. En op een dag krijg jij steun van iemand die jou verdient en ontzettend veel van je houdt!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:19

Super dat je eindelijk voor jezelf hebt gekozen en er een punt achter hebt gezegd. Dikke knuf voor de komende tijd. :(:)

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 11:47

Dank jullie wel! :)

Toch mis ik de relatie ook wel.. het is niet dat hij altijd 'slecht' voor mij is geweest er waren echt wel tijden dat hij me wel respecteerden en lief was..
en verder was dit een van de weinige jongens waar ik me echt op me gemak bij voelden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:58

Schaduw13 schreef:

Toch mis ik de relatie ook wel.. het is niet dat hij altijd 'slecht' voor mij is geweest er waren echt wel tijden dat hij me wel respecteerden en lief was..
en verder was dit een van de weinige jongens waar ik me echt op me gemak bij voelden.

Begrijpelijk dat het zwaar is maar je praat nu alsof het al weken uit is, ga eerst met jezelf aan het werk. Er spreekt een giga afhankelijkheid uit je woorden en honger naar acceptatie en begrip. Is heel begrijpelijk maar daarvoor hoef je niet je eigen waardigheid op te geven(omdat hij je als zijn persoonlijke **** gebruikt). Deze relatie is absoluut niet gelijkwaardig en ik weet zeker dat hij ook geen enkele behoefte meer aan je heeft als jij een sterk persoon word die zegt waar het op staat en voor zichzelf opkomt. Hij wil een gedweee voetveeg en bedwarmer en niet een zelfbewuste jonge vrouw. En daar moet jij naar toe zodat er nooit meer iemand over je heen kan lopen. Stop met "piepen" en zet de knop om naar een lang en gelukkig leven, het kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:02

bigone schreef:
Schaduw13 schreef:

Begrijpelijk dat het zwaar is maar je praat nu alsof het al weken uit is, ga eerst met jezelf aan het werk. Er spreekt een giga afhankelijkheid uit je woorden en honger naar acceptatie en begrip. Is heel begrijpelijk maar daarvoor hoef je niet je eigen waardigheid op te geven(omdat hij je als zijn persoonlijke **** gebruikt). Deze relatie is absoluut niet gelijkwaardig en ik weet zeker dat hij ook geen enkele behoefte meer aan je heeft als jij een sterk persoon word die zegt waar het op staat en voor zichzelf opkomt. Hij wil een gedweee voetveeg en bedwarmer en niet een zelfbewuste jonge vrouw. En daar moet jij naar toe zodat er nooit meer iemand over je heen kan lopen. Stop met "piepen" en zet de knop om naar een lang en gelukkig leven, het kan.

Idd Ts, iedereen verdient een gelijkwaardige relatie zonder pijn, ook jij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:47

Drie maal hartstikke goed. ...!

Het is UIT!!! De punt is gezet - zelf gedaan! !

En je hebt met je moeder overlegd.

En er komt therapie. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*