Boete!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:48

Dit is dus waarom ik geen politie meer wil worden, is werk waarbij je nooit iets goed kan doen en alleen maar word afgezeken terwijl je je werk doet. Ik denk dat het reuze meevalt hoe die agenten zich gedroegen tegen jou maar dat je het gewoon zit te overdrijven om het goed te praten dat jij brutaal taalgebruik had. Maar goed dat zul je natuurlijk ontkennen dus laat ik geen verdere moeite doen, je boete was terecht en klaar. Die agenten krijgen de hele dag te horen ''ja voor een keertje kunt u het toch wel over het hoofd zien'', zou ik ook schijtziek van worden, zeker als je dan ook nog een grote bek terug krijgt.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:49

femo schreef:
Bovendien heb ik het netjes uitgelegd, en daar namen ze niet de moeite voor om te luisteren.;)

Wat begrijp jij nou niet???

Tijdens zo'n grote actie(en niet alleen tijdens grote acties) heeft IEDEREEN zonder licht wel een smoesje. IEDEREEN.

Als ze naar alle smoesjes en excuses die niemand kan bewijzen moeten gaan staan luisteren dan staat iedereen daar uren en uren te wachten.

Politie vertrouwd niet om mooie blauwe ogen, maar op feiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:56

femo schreef:
Bovendien heb ik het netjes uitgelegd, en daar namen ze niet de moeite voor om te luisteren.;)

Al was je de koningin of wie dan ook, je kan nog zo'n mooi verhaal hebben: je mag niet zonder licht rijden.
Klaar. Wat daarvoor dan ook de reden is, dan ga je maar lopen.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:06

''Goofys...''
Respectloos, dat ben je over ze. :) En dat zal je dan wel uitstralen.

Zal wel meer aan de hand zijn als ze volgens jou zo vervelend doen....
[/quote]

ik ben inderdaad respectloos over ze.... klopt, ik ben zelf 2x zonder reden opgepakt door ze, ruim 6 uur vastgehouden... inclusief de blauwe plekken van de handboeien en van t busje waar ze me ingooide(niet overdreven, 7 blauwe plekken op 2 knieen...) en over de andere ervaringen zullen we t maar niet hebben, die waren ook niet zo positief, in 1x snachts binnen staan....[/quote]

Misschien eens naar je eigen gedrag en acties kijken i.p.v. de vermoorde onschuld spelen.

Als je met 17 jaar al 2 keer opgepakt bent incl. handboeien en ze een keer in jouw huis hebben gestaan. Dan ben jij vast niet zo onschuldig als je nu wilt doen lijken[/quote]

dat was om verschillende redenen, maar niet echt redenen dat de politie moet komen

mariekekroon

Re: Boete!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:13

maarja, als je geen vrienden en geen ambitie heb kan je altijd nog werken als matennaaier bij de politie

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:13

mariekekroon schreef:
maarja, als je geen vrienden en geen ambitie heb kan je altijd nog werken als matennaaier bij de politie

Doe even normaal zeg.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:17

Ik heb een hele slimme knappe nicht, met meer als genoeg vrienden en haar ambitie was politie worden. En weetje, politie worden is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Zei heeft er hard voor moeten werken, maar is het geworden omdat het echt een ambitie voor haar was.
Volgens mij ben jij niet echt de snuggerste, of je hebt gewoon totaal niet nagedacht

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:17

hoe vaak moet ik nog zeggen dat de boete terecht was? dat weet ik namelijk. maar ze kunnen normaal communiceren. doe aub niet alsof je erbij was. want dat waren jullie niet.

Ik ben bijvoorbeeld ook wel eens ontzettend onbeschoft behandeld bij de NS. betekend niet dat ik zeg dat alle mensen bij de NS rotzakken zijn.

ik vind wel dat als je met mensen werkt, en je word om zo'n klein dingetje bekeurd, dat je op zn minst aardig kan blijven. maargoed, Dit gaat toch nergens heen want ik heb het al 30 keer uitgelegd. Ja, ik zat fout, en Ja, de politie deed onbeschoft. Nee, ze hoeven zich niets aan te trekken van mijn verhaal, maar ze kunnen wel respectvol met mensen om blijven gaan.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:18

VeraPopeye schreef:
Ik heb een hele slimme knappe nicht, met meer als genoeg vrienden en haar ambitie was politie worden. En weetje, politie worden is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Zei heeft er hard voor moeten werken, maar is het geworden omdat het echt een ambitie voor haar was.
Volgens mij ben jij niet echt de snuggerste, of je hebt gewoon totaal niet nagedacht

heb je het tegen mij? want ik vind de politie verder niet verkeerd he -O-

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:22

mariekekroon schreef:
''Goofys...''
Respectloos, dat ben je over ze. :) En dat zal je dan wel uitstralen.

Zal wel meer aan de hand zijn als ze volgens jou zo vervelend doen....

ik ben inderdaad respectloos over ze.... klopt, ik ben zelf 2x zonder reden opgepakt door ze, ruim 6 uur vastgehouden... inclusief de blauwe plekken van de handboeien en van t busje waar ze me ingooide(niet overdreven, 7 blauwe plekken op 2 knieen...) en over de andere ervaringen zullen we t maar niet hebben, die waren ook niet zo positief, in 1x snachts binnen staan....[/quote]

Misschien eens naar je eigen gedrag en acties kijken i.p.v. de vermoorde onschuld spelen.

Als je met 17 jaar al 2 keer opgepakt bent incl. handboeien en ze een keer in jouw huis hebben gestaan. Dan ben jij vast niet zo onschuldig als je nu wilt doen lijken[/quote]

dat was om verschillende redenen, maar niet echt redenen dat de politie moet komen[/quote]

Vind jij...maar als ik jouw gedrag hier op bokt bekijk vermoed ik maar zo dat wat voor jou normaal gedrag is bij mij onder de categorie asociaal dan wel crimineel gedrag.

Ambitie is een niet crimineel circuit zal jij niet hebben....aangezien potentiële werkgevers dit ook allemaal kunnen lezen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:24

Sorry er zat een reactie tussen tegen Marieke! Overigens moet je het werk niet onderschatten, mijn nicht is nu zwanger er mocht al vanaf het begin (dus niet wanneer ze een buik kreeg, maar gewoon vanaf de eerste dag bij wijze van spreken) de straat niet meer. Zelfs geen controles oid. Moet je nagaan hoe ze behandelend worden

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:25

@mariekekroon, wat nu wil je nu een lintje? Ondat je zo stoer tegen Die politiemannen optreed? Wauw man. Wacht maar tot je een baan oid zoekt en ze je afwijzen ivm dit gedrag. Wan weet je alles wat je doet wordt geregistreerd, en alles wat je hier zegt ook. Maar heeh, 17 en al 2x vastgezeten, jij hebt het zo goed voor elkaar :j

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:26

oh, ja. dat geloof ik graag hoor. Ik heb ook wel respect voor politie.

Alleen niet van die nare mannetjes die thuis niets te vertellen hebben, en zodra het uniformpje aanhebben even een inhaalslag gaan maken.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:28

femo schreef:
hoe vaak moet ik nog zeggen dat de boete terecht was? dat weet ik namelijk. maar ze kunnen normaal communiceren. doe aub niet alsof je erbij was. want dat waren jullie niet.

Ik ben bijvoorbeeld ook wel eens ontzettend onbeschoft behandeld bij de NS. betekend niet dat ik zeg dat alle mensen bij de NS rotzakken zijn.

ik vind wel dat als je met mensen werkt, en je word om zo'n klein dingetje bekeurd, dat je op zn minst aardig kan blijven. maargoed, Dit gaat toch nergens heen want ik heb het al 30 keer uitgelegd. Ja, ik zat fout, en Ja, de politie deed onbeschoft. Nee, ze hoeven zich niets aan te trekken van mijn verhaal, maar ze kunnen wel respectvol met mensen om blijven gaan.

Jij bent echt niet te geloven hé.

Geen enkele inlevingsgevoel das wel duidelijk

En zo klein dingetje??????? Wil jij alle mensen die zijn aangereden(en dood gereden) omdat automobilisten ze niet gezien hebben de kost geven???

Het is niet voor niets VERPLICHT.

Niet zodat jij kan zien waar jij rijdt, maar dat je ZICHTBAAR bent
femo schreef:
oh, ja. dat geloof ik graag hoor. Ik heb ook wel respect voor politie.

Alleen niet van die nare mannetjes die thuis niets te vertellen hebben, en zodra het uniformpje aanhebben even een inhaalslag gaan maken.

Nou, dat is nog uit geen enkel bericht van jou gebleken.

Dat ze niet vriendelijk zijn boehoe...wat verwacht je? een schouder om uit te huilen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:31

Jeetje wat loopt het hier hoog op. Even diep ademhalen iedereen!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:33

Hallo zeg.. Dus omdat je een beroep hebt waar mensen je duizend keer hetzelfde vertellen wordt het geoorloofd iemand respectloos te behandelen?

Boete was terecht en dat weet TS. En ook ik vind zo'n behandeling niet kunnen. Ze weten dat het bij het vak hoort en als ze daar niet tegen kunnen gaan ze maar een opleiding volgen voor een vak waar ze dat probleem niet hebben. Als TS nou een misdaad had gepleegd a la, maar een foutje kan gebeuren en dan is het boete geven, een 'vervelend voor je' en een 'neem vanaf nu een reservelampje mee' en dan moet het klaar zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:35

Nirvana_ schreef:
Hallo zeg.. Dus omdat je een beroep hebt waar mensen je duizend keer hetzelfde vertellen wordt het geoorloofd iemand respectloos te behandelen?

Boete was terecht en dat weet TS. En ook ik vind zo'n behandeling niet kunnen. Ze weten dat het bij het vak hoort en als ze daar niet tegen kunnen gaan ze maar een opleiding volgen voor een vak waar ze dat probleem niet hebben. Als TS nou een misdaad had gepleegd a la, maar een foutje kan gebeuren en dan is het boete geven, een 'vervelend voor je' en een 'neem vanaf nu een reservelampje mee' en dan moet het klaar zijn.

Maar wat hebben die agenten dan gezegd wat zo schokkend was? Dat lees ik hier nl. nergens?
En dat ze wat lacherig doen begrijp ik eigenlijk wel, zolang het maar niet onbeschoft wordt. Iedereen zegt natuurlijk dat hij normaal áltijd met licht rijdt en dat het toevallig nu net stuk of gestolen is.

Tip: altijd van die kleine hema-lampjes in je tas meenemen (en niet op je fiets laten zitten :D).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:38

Ik raad jullie bij deze ALLEMAAL aan om deze blog even te lezen.
http://jaccobezuijen.blogspot.nl/

Ik hoop dat jullie dan met een andere kijk op de politie in het leven zullen staan.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:39

Tiggs schreef:
Maar wat hebben die agenten dan gezegd wat zo schokkend was? Dat lees ik hier nl. nergens?
En dat ze wat lacherig doen begrijp ik eigenlijk wel, zolang het maar niet onbeschoft wordt. Iedereen zegt natuurlijk dat hij normaal áltijd met licht rijdt en dat het toevallig nu net stuk of gestolen is.

Tip: altijd van die kleine hema-lampjes in je tas meenemen (en niet op je fiets laten zitten :D).

Wat ik eruit begrijp inderdaad lacherig doen en TS niet de kans geven haar verhaal te doen. Vergelijk het eens met een callcenter voor ICT problemen. Die krijgen ook honderden keren dezelfde vraag, maar stel nou. Er belt iemand met de vraag hoe je je computer aan doet. Die persoon vind het ontzettend vervelend dat ze dat moet vragen. Dan kan de medewerker het toch ook niet maken om er lacherig over te doen? En dan gaat dit nog niet eens over een gevaarlijke situatie.

Iemand even haar verhaal laten doen kost twee minuten en scheelt een boel botsingen. 'Sorry maar het blijft tegen de regels, let er de volgende keer op' na haar verhaal en het is toch goed?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:41

Dat is toch geen vergelijking, dat is een vraag, dit is een smoesje

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:42

Nirvana_ een foutje kan gebeuren dan krijgt niemand meer een bekeuring want iedereen heeft wel een verhaal klaar. Als je licht het niet doet en je komt politie tegen heb je pech want dat kost geld een waarschuwing geven heeft dan weinig zin. Want we kunnen allemaal bedenken dat fietsen zonder licht in het donker niet handig is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:42

Doanique schreef:
Ik raad jullie bij deze ALLEMAAL aan om deze blog even te lezen.
http://jaccobezuijen.blogspot.nl/

Ik hoop dat jullie dan met een andere kijk op de politie in het leven zullen staan.

Zolang de politie mij nog probeert te versieren na het uitgaan, verandert mijn kijk niet hoor :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:43

Heeee, ik heb ook een keer zo'n bonnetje gehad maar nooit betaald (kreeg geen brief of iets! Alleen dat ik een bekeuring zou krijgen)...

Vond het toen sowieso wel gek, want ik werd staande gehouden met mijn moeders fiets, had een toets vlak daarna (was ik naar op weg) omdat mijn eigen fiets met kranten lopen (half uurtje daarvoor) een lekke band had opgelopen :+

Ik heel lief en beleefd gedaan, gevraagd of ik snel verder mocht omdat ik een toets had.. toen zei die agent bij het weg gaan, nou, fiets maar snel verder! Ik maar denken dat dat niet mocht, maar toen ik hem vroeg of ik echt verder mocht fietsen zei hij, ja... ga maar snel! Dan zien we het niet...

vond het wel lief _O- haalde in elk geval mijn toets en propedeuse daardoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:44

Nirvana; maar als TS bij IEDERE keer dat zij haar lampje vergeet/kapot is (want wie weet heeft ze er gewoon schïjt aan en doet ze het net zo hard de volgende keer, want die agenten doen toch niks!) dan snap je toch ook wel dat het een beetje te gek wordt. Ze staan er niet voor niks...

Politie kan niet ruiken of het TS's eerste keer is of de honderdste. Het was tegen de regels, klaar. Had ze maar voor een lampje moeten zorgen, zo simpel is het hoe hard het ook klinkt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:49

ja dat is ook wat ik mee heb gemaakt, twee keer zelfs.
Ik had mijn auto op een niet pakeren vak staan bij de dierenarts, ik had een kat van 7,5 kg bij me en ik ben zelf niet groot en sterk. En er was gewoon nergens plek. Had wel netjes een kaartje gehaald. Politie aan het controleren, ik snel naar buiten even uitgelegd wat er aan de hand was. Ik mocht mijn auto gewoon verrijden toen er wel plek was en er was niks aan de hand. Hij had mij ook een boete kunnen geven en dan was het terecht geweest. Had ik hoog of laag kunnen springen.

En gister nog. Politie aan de deur, onze aanhangwagen stond al een week aan de weg. Mag niet, door omstandigheden niet naar zijn oorspronkelijk plek kunnen rijden. Hadden we een boete voor kunne krijgen. Ik verhaal uitleggen hoe en wat. En als ik beloofde dat ie maandag weg is dan was het goed. Hebben vandaag meteen naar de stalling gebracht.

Ik heb serieus nog nooit problemen gehad met die lui. Ik blijf zelf altijd heel vriendelijk ook al doen ze lacherig ook al doen ze rot. Ik ga me daar ook niet boos over maken want heeft toch geen zin. Je hebt alleen jezelf er maar mee.