Echt blij met je baan / werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Echt blij met je baan / werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:05

Ligt er idd aan wat voor werk je doet. Ik werk in principe thuis maar ga iedere 3 weken naar kantoor om even 'van mijn eilandje' af te komen en mijn collega's weer eens te zien.
Ik spreek mijn baas overigens wel zo'n 20 keer per dag per mail of telefoon, dus echt zonder collega's zit ik ook weer niet :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:07

Ik werk heel nauw met mijn collega's.
Wat voor werk de dierenartsen moeten doen, dat ligt echt aan mij.
Dat plan ik in. Ik beslis wie waarheen gaat. Dus we moeten ook goed communiceren met elkaar. En dat doe ik voor 10 dierenartsen (werken gelukkig niet alle 10 tegelijk, op een dag zo'n 5-7 dierenartsen)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:08

@Dorientjuh: Ik dacht ook, ach als het parttime is, is het echt niet erg om werk te doen wat je niet leuk vind. Maar niets is minder waar, ik werkte hiervoor regelmatig meer dan 50 uur per week en dat was echt 10x beter vol te houden dan die 24 uur bij mijn huidige werkgever... Vroeg of laat gaat het je opbreken.

Wel balen dat je in zo'n situatie zit, hopelijk vind je snel wat anders :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:11

Nee. Diegene die voor mij op mijn functie zat liep altijd te zuchten en te steunen dat ze het zo druk had, ik snap niet waarom, want ik ben meestal om 10:00 uur al klaar met de werkzaamheden. := Ik krijg er nu, na 2 jaar zeuren om meer werk, werkzaamheden bij maar ik verwacht er niet al te veel van.

Ik heb hetzelfde problem als TS: ik heb werkelijkwaar géén idee wat ik leuk zou vinden. :n

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:12

Ja misschien heb je gelijk. Maar ik baal er van dat ik a) veel te veel tijd kwijt ben (naar mijn zin dan) aan een baan die ik niet leuk vind en b) daardoor te weinig tijd over heb voor de dingen die ik wel leuk vind, zoals mijn paard. Maar ik hoop inderdaad dat er snel wat leukers op mijn pad komt. Ik ben sowieso bezig met een thuisstudie, al ligt deze al lang stil omdat ik niet de energie heb om eraan te gaan zitten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:13

Voor de mensen die geen idee hebben wat ze leuk lijkt; ga in je netwerk kijken (en die weer in hun netwerk) voor een netwerkgesprek of een dag meelopen met iemand die iets heel anders doet.
Daardoor heb ik wel een steeds beter idee gekregen wat ik wél echt wil en wat mij leuk leek, maar in werkelijkheid echt niet aantrok.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:16

Vuurneon: Tja leuk maar dat moet wel toegestaan worden;) En ik weet wel wat ik graag zou willen;) Maar is zeldzaam en moet dan omscholen ook nog;) Maar vinden is al 1...tja en dan kies je toch voor 2de keuzes omdat je toch werkt voor je centen om leuke dingen te doen. En ja leuke collega's heb ik wel! Maar daar houdt je het echt niet op vol als je geen doorgroei meer hebt;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:19

Ik zeg het ook voor de mensen die niet weten wat ze willen :) t is een goedbedoeld advies :)

En ja, ik doe ook dom werk voor de centen, 0,0 doorgroei mogelijk maar blijf altijd uitkijken naar de toekomst. Ik denk maar zo; vanuit deze positie kan ik kijken, heb iig inkomsten :) ik kan mij zo ook oriënteren :) want gericht solliciteren is wel handiger.
Heb op de meest uiteenlopende plekken al een dag meegelopen, echt hartstikke leuk en ook handig voor uitbreiding van het netwerk!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:27

Ja ik ben blij met mijn baan, ook al is het 'maar' in een supermarkt, ik heb hele leuke gezellige collega's en kan het goed combineren met de paarden.

Daarnaast heb ik een contract voor onbepaalde tijd en heeft mijn werkgever de opleidingen betaalt (3 stuks) die ik gevolgd heb, en blijft hij dit ook doen in de toekomst mocht ik nog verder willen leren.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:51

Ik ben over het algemeen wel tevreden met m'n baan. :)

Ik werk als proces-operator. Het werk is best wel afwisselend en je hebt veel vrijheden. Soms is het erg druk en zwaar werk, soms juist erg rustig. Ik werk zowel binnen (in een zeer hete fabriek) als lekker buiten. Wat me wel af en toe tegen gaat staan is de ploegendienst, ik merk dat nu ik ouder word de nachtdiensten moeilijker worden. :o
Ook is het natuurlijk niet altijd leuk om met feestdagen te werken, omdat ik dan bij m'n vriend wil zijn, maar aan de andere kant verdient het goed en is het dan meestal lekker rustig op het werk. Ook is de sfeer in de ploeg gelukkig (meestal) goed.

Het is alleen wel een echt mannenwereldje, ik ben de enige vrouw in de fabriek. :=

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:26

ik werk alleen nog met een bijbaantje van max 15 uur in de week op goede dagen. maar ik doe dit al 6 jaar en ben er wel klaar mee. vorig jaar afgestudeert en soliciteer me dood, maar altijd afgewezen worden. Veel banen in de randstad maar zonder buffer voor het OV en rijbewijs durf ik er niet op te solliciteren.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:27

Ik heb nog geen werk en zal eerst nog een aantal jaar moeten studeren. Tot nu toe wel eens een dag ingevallen voor werk, maar na 2 of 3 dagen had ik het echt wel weer bekeken...

Ben al heel lang bezig om uit te zoeken welk beroep ik later wil uitoefenen, maar kan niets vinden wat me echt leuk lijkt. Enigste wat ik wil is een eigen stal en lesgeven op pony's en ik zal er alles aan doen om dat doel te bereiken. Maar als ik eerst heel wat jaren werk doe wat goed verdient dan kan ik wel sneller een manege beginnen ipv wat nu wat aanmodderen.

Werken voor geld lijkt me echt niets, plezier en gelukkig worden is het allerbelangrijkste voor mij.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:33

Nee, ik vind mijn werk niet bepaald leuk.
Ik werk 1 dag per week in de horeca en loop nu 5 dagen per week stage als secretaresse.
Bij beide bedrijven zijn de collega's hartstikke leuk, maar het werk ligt me gewoon niet!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:36

Mijn best wel leuke schoonmaak- en af en toe invallen bij kantoorklusjes- baantje van 15-20 uur werd onze hoofdbaan toen mijn man zijn baan via een outplacement truc door zijn werkgever kwijtraakte, en mijn baan dankzij de crisis gehalveerd werd... toen ging ik er maar bij postbezorgen, maar door een valpartij vorig jaar zomer loop ik nu nóg bij een fysio en zit nog meer lichamelijk belastend werk er niet bij in...
En "ze" zitten echt te wachten op iemand van tegen de 50 op kantoor... maar niet heus.
Dus weet ik nu even niet wat ik moet doen... ik doe een boekhoudcursus om toch nog een papiertje voor op kantoor te halen, maar ja, dat doe ik beslist niet voor de lol, maar de luxe om pijnvrij te kunnen werken is toch ook wel wat waard. En de maandlasten te kunnen blijven betalen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:47

Ik vind mijn 'baan' ontzettend saai en ga met tegenzin er naar toe. Ik werk als flexwerker bij een industriële bakkerij, werk is eentonig en het zijn lange dagen maar ook vaak te weinig uren en flexibel is wel een heel groot begrip (uur vtv bellen of afbellen) . Ik doe dit werk omdat ik langere tijd thuis zat en op een gegeven moment moet je toch iets, geld komt niet vanzelf. Nu vanuit dit werk verder zoeken naar iets anders.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:30

Nee, ik heb het niet naar mijn zin op mijn huidige werk nee. Ik werk in de zorg en heb me gigantisch verkeken op het werk. Mede doordat er op dit moment ook veel psychische dingen spelen en ik nu al weet dat ik geen verlenging op mijn contract heb, vind ik er niet veel aan en blijf ik liever thuis. Als ik een potje met geld achter de hand zou hebben en de economie niet zo slecht zou zijn zou ik allang vertrokken zijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:37

Nou ik snap heel goed wat je bedoeld.. Ik werk ook nog niet zo heel erg lang maar het feit dat je werkt na een lange school periode is sowieso wennen.
Nu word er veel van je verwacht alles moet tot in de puntjes kloppen en perfect zijn. Terwijl dat op school niet zo nauw komt. Bovendien auweho.er je op school veel meer en doe je meer waar je zelf zin in hebt, dat kan in het werkende leven niet of op z'n tijd! :D

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:04

Ik ben blij met mijn werk, dat ik überhaupt werk heb in deze tijd. De werkzaamheden zijn niet super maar mijn collega's wel!

Ik heb gestudeerd voor directie secretaresse maar daar is nu niet echt werk in te vinden als je niet heel veel werkervaring in dat gebied hebt.

Heb op mn huidige werk wel een jaarcontract gekregen vanuit uitzendkracht te zijn geweest dus dat is goed.
Ben wel aan het rond kijken voor werk wat beter bij me past maar dat heeft dus gelukkig geen haast.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 21:12

Wat een reacties zeg! En wat een uiteenlopende reacties ook vooral..

Kir_Ples, wat jij zegt klopt ook grotendeels, het werkende leven is gewoon heel erg wennen. Een groot ' is dit het nou ' gevoel.

Ik mag zeker niet klagen over mijn baan, het werk is best te doen, leuke collega's, prima loon en andere regelingen, veel personeelsuitjes / feestjes. Maar mede doordat ik full time werk mis ik gewoon ook heel veel vrijheid. Als ik drie dagen per week zou werken was het denk ik al heel anders geweest. Daarbij is bij ons vrij vragen/ nemen erg lastig. Tijdens mijn stage op de redactie van een radiozender kon je zeggen: Het is zulk mooi weer! Ik neem vanmiddag lekker vrij, werk morgen wel iets harder! Nu heb ik in december al een vrije dag aangevraagd in juli en is dat nu al afgewezen. Het lijkt mij heerlijk om mijn eigen tijden in te kunnen plannen!

Ik zie hier ook heerlijke beroepen langskomen.. ik zou ook graag weer wat in de paarden gaan doen. Maar ik moet er wel mijn huur van kunnen betalen en mijn paarden van kunnen onderhouden.

Hoe zijn jullie er nou achter gekomen wat je echt wilt? Was dat al een kinderdroom?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:16

Victory-Boy schreef:

Ik werk als proces-operator. Het werk is best wel afwisselend en je hebt veel vrijheden. Soms is het erg druk en zwaar werk, soms juist erg rustig. Ik werk zowel binnen (in een zeer hete fabriek) als lekker buiten. Wat me wel af en toe tegen gaat staan is de ploegendienst, ik merk dat nu ik ouder word de nachtdiensten moeilijker worden. :o
Ook is het natuurlijk niet altijd leuk om met feestdagen te werken, omdat ik dan bij m'n vriend wil zijn, maar aan de andere kant verdient het goed en is het dan meestal lekker rustig op het werk. Ook is de sfeer in de ploeg gelukkig (meestal) goed.

Het is alleen wel een echt mannenwereldje, ik ben de enige vrouw in de fabriek. :=

Stoer!

Ik was laatst met leerlingen kijken in een fabriek voor dit beroep. Er is ontzettend veel vraag naar, maar ze kunnen bijna niemand vinden. Leerlingen zien een fabriek en een overall en denken al snel 'bah vies' en ze kiezen liever voor het mediacollege (=opleiding tot werkloosheid). Ze willen liever 'gamedesigner' worden. :roll:

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:17

Mijn kinderdroom was prinses worden :P
Wist al heel snel dat ik iets richting dieren wilde doen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:38

Arabesk schreef:
Victory-Boy schreef:

Stoer!

Ik was laatst met leerlingen kijken in een fabriek voor dit beroep. Er is ontzettend veel vraag naar, maar ze kunnen bijna niemand vinden. Leerlingen zien een fabriek en een overall en denken al snel 'bah vies' en ze kiezen liever voor het mediacollege (=opleiding tot werkloosheid). Ze willen liever 'gamedesigner' worden. :roll:

Zie je toch wel erg vaak dat er opleidingen gedaan worden waar momenteel geen cent mee verdiend word..

Offtopic: ik heb jou heel lang gemist op bokt of het ligt aan mij. :P

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:07

Ik ben verzorgende (nog in opleiding) hoewel ik eigenlijk hoger opgeleid ben, vind ik dit tot nu toe de leukste baan die ik heb gehad. Heb veel leuk contact met de ouderen waarmee ik werk. :)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:55

Arabesk schreef:
Stoer!

Klopt, het is ontzettend moeilijk om mensen te vinden die dit werk willen doen. :j
Wat wij te horen krijgen (ook van leerlingen) is dat de jeugd voornamelijk niet meer in de ploegendienst wil werken. Waarom zou je voor een relatief schijntje (lees: zelfde geld als op gewone tijden op kantoor werken) nu de meeste weekeinde werken, 'snachts werken, met feestdagen werken... die willen dan liever feesten. :+

Als ooit de ploegentoeslag verdwijnt zullen ze idd geen kip meer vinden die dit werk gaat doen, tenzij ze echt helemaal niets anders kunnen vinden. Er zijn natuurlijk zat andere beroepen met ploegendienst/ wisselende diensten die wél aftrek vinden, maar de combi ploegendienst en een vieze fabriek/technisch beroep is niet meer populair, terwijl er genoeg werk in te vinden schijnt te zijn.