Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:35

Ceriadwen schreef:
Elke dag wakker worden en de dingen gaan doen die de dag nodig acht.

Mooi antwoord! +:)+

Heb ook de gekste dingen te paard gedaan, maar twee keer een been gebroken bij een onbenullig ongelukje. ;)
Ben ik blij dat ik niet van het paard ben gevallen, word ik door 3 honden omver gelopen.

Wijze les, alles kan fataal zijn, het leven is niet te voorspellen. :o

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:38

Toen ik 2 jaar was ben ik bijna verdronken in een zwemmeertje. Ik had zo'n zwemband om met een beest voorop. Die raakte lek en ik kukelde zo voorover het water in. Hoe jong ik ook was, het gevoel dat alles zwart voor je ogen wordt en je geen adem meer kan halen is vreselijk beangstigend geweest. Ik heb verder geen herinneringen aan m'n echte jonge peuter kinderjaren, maar dit weet ik nog precies.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:39

met een paard in rengalop bijna van een klif af springen :+
Paard van vriendin ging er vandoor en ik ging er (bewust) achter aan. Maar bedacht me niet dat ik een paard had dat bitloos werd gereden en kreeg het paard niet meer tot stilstand :') net paar meter voor die klif paard weten te keren := (Was in Aruba)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:43

Bedenk me ineens nog iets :+

Als 4 jarige meisje weglopen van school terwijl ik zei dat ik naar de WC ging. En dan niet een Nederlandse school, nee, ergens in the middle of nowhere in Kenia. Een meter of 20 buiten het hek vond iemand die langsliep het toch wel opvallend, zo'n wit klein meisje helemaal alleen, en die duwde me weer door het hek naar binnen.

JenW

Re: Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:00

- bijna elke avond van de week, 's avonds alleen over straat.
- niet eten of drinken, en vervolgens neervallen met zwart voor je ogen :')

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:01

DynamiteS schreef:
@marjan19: zo herkenbaar van mijn vader.. Die is echt erg op de weg.. En dan te weten dat hij geen diepte ziet...

Van mij was echt een beginners inschattingsfout haha.. Had m'n rijbewijs nog niet zo lang en schakelde wel terug maar was toch niet snel genoeg.. Goede leer geweest...

Chanellhoii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:02

in volle galop door een heide heen.. bukken voor een tak maar toch net niet ver genoeg.. ochhh wat deed dat pijn :'). als ik geen cap ophad.. wil niet weten wat er dan was gebeurd haha

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:07

Paardrijden. :j
Ben een keer van een paard gevallen, weet er niks meer van en weten niet hoe het gebeurt is, ze zagen me ineens op de grond liggen. Zware hersenschudding, paar dagen in het ziekenhuis en een hele tijd geen tv, boek lezen, sporten en paardrijden... Ik heb er geen verstand van maar ze zeiden dat het ook anders af had kunnen lopen.

Of als kleutertje weglopen van huis omdat ik mn bord niet leeggegeten had en geen toetje mocht. Ging naar opa en oma (wat zou het zijn, een kilometer verderop ong.) want bij opa en oma kreeg ik altijd macaroni! Alle autos waren gewoon voor mij gestopt...

Of als klein meisje een keer in het water vallen op oudjaarsdag, mn vader kon net mn capuchon pakken. Hoe dat kon? Ja, free willy trok me het water in! (die film met die orka)

Dat was het volgens mij wel.

Oh, en nog een keer aangereden door een fietser! Wij zaten in de auto, stonden voor een weg wachten tot we erop konden, hoorden we ineens ´boem´, wat bleek, was er een fietser tegen ons aangefietst... meisje had volgens mij niks, mn moeder stapte uit maar ze fietste snel weg. Geen bijna dood ervaring maar vond deze toch leuk om even te vermelden. :o

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:07

met veel te harde wind gaan buitenrijden met mijn paard. vervolgens goddank alleen een spiegel van een auto geraakt met mijn laars maar heb boven op de auto gekeken :=

en paar jaar geleden toen ik stage had ging paard buitenzetten met alleen een halster om en paard besloot een sprintje te trekken. uit reflects mijn hand dichtgeknepen ipv los te laten en dat pas gedaan nadat ik met mijn hoofd knijterhard tegen een hard houte paal ben aangeknalt. had niet veel gescheelt of het was mijn slaap geweest die der tegen aan knalde was nu achter mijn oor. hier goddank alleen een gebroken pols aan over gehouden.

Hoe dan ook allemaal dingen die je 1x doet en dan niet meer :j

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:12

Aantal jaren een flinke beschadiging aan m'n alvleesklier gehad, dankzij een paard. Inwendige bloedingen is geen pretje.. Was ervan overtuigd dat je alvleesklier net zoiets is als je blinde darm, toen ik wakker werd was de reactie dan ook: waarom hebben jullie 'm er niet gewoon uitgehaald? Zo werkt dat dus niet. Was een paar dagen erg spannend..

Was een leerzame ervaring :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:20

Er zijn mij 2 hele stomme dingen altijd bijgebleven.
Ik 2 jaar geleden midden in de nacht met kapotte remmen van Utrecht naar Groningen gereden.
Het was winter en boven Overijssel was het al flink aan het sneeuwen. Dat is mijn geluk geweest, want bij gladheid en sneeuw kun je beter geen remmen gebruiken. De rest van de weg heb ik op de motor geremd en bijgeremd met de handrem. Domme actie, ik reed gewoon met 120 (toen mocht je nog geen 130) over de snelweg. Het was wel rustig, maar ik had hierdoor ook medeweggebruikers in gevaar kunnen brengen.

8 jaar geleden gingen we verhuizen. Ik zou de gordijnen en de lampen uit de slaapkamers halen en mijn moeder zou de stroom afzetten. Nadat ik alle lampen verwijderd had, riep mijn moeder naar boven of ik al klaar was met de gordijnen en of ze de stroom er al af moest halen. Ondertussen had ik dus alle lampen al braaf verwijderd en de draadjes van de lampen keurig vast gezet. Als ik deze draden op een verkeerde manier aangeraakt had, had ik het hoogstwaarschijnlijk niet overleefd. Dit was gewoon een miscommunicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:23

Ik klom btw in het zwembad altijd op een muurtje en daar stond een bord op met de naam van het zwembad , ik ben daar eens keihard uitgegleden en zo uit mijn buik geland op dat bord(hele buik blauw ) En nooit meer gedaan , had veel anderser kunnen landen ..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:24

210 km/p/u in Duitsland over de snelweg gereden..

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:27

Is in Duitsland niet zo'n probleem, waar je wel op moet letten zijn Nederlanders die hem zo voor je invoegen omdat ze absoluut niet gewend zijn aan de hoge snelheden die er gereden worden!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:28

Paard dat steigerde en met zn hoef op mn hoofd terecht kwam ( en de rest van mn lichaam)... Auw :o

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:31

Bungee jumpen, van Den Helder naar Texel met een kano die niet zeewaardig was en dan ook nog in de route van een veerboot samen met mijn ook 12 jarige vriendinnetje, paragliden, op mijn vierde ben ik overreden door een bestelbus die over mijn beide benen is gereden, vroeger bij het treinspoor spelen en van alles op de rails leggen zoals stenen en blikjes, te vaak te hard gereden en bij slechte weeromstandigheden, paar keer toen in klein was iets in het stopcontact geduwd en een schok gekregen (fasineerde me enorm die schroefjes die erin zaten), een stuiterbal perongeluk ingeslikt, bergwandelingen in Noorwegen gemaakt bij onverantwoorde weersomstandigheden, met een span op hol geslagen pony's uit het bos vandaan op een 80 km weg terecht gekomen waar gelukkig op dat moment niemand reed. Tja....
Laatst bijgewerkt door Napie op 09-02-14 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:34

zigranta schreef:
Is in Duitsland niet zo'n probleem, waar je wel op moet letten zijn Nederlanders die hem zo voor je invoegen omdat ze absoluut niet gewend zijn aan de hoge snelheden die er gereden worden!

Maar het kan wel fataal zijn...

In Duitsland gebeuren zeer veel zeer ernstige ongelukken. Vandaar dat je ook op steeds meer plekken de snelheid beperkt ziet worden tot hetgeen we in de rest van Europa gewent zijn.

En...ik vind het rete vermoeiend....de eerste 10 minuten zijn leuk, de volgende 10 minuten zijn aardig maar daarna ben ik er klaar mee.

Alleen leuk met een Mercedes of BMW voorzien van tenminste een V6 3,7 liter motor....of alle vergelijkbare auto's en hoger.

Anders trillen je vullingen eruit...

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:37

Met een draaiende grasmaaier over extra zware stroomkabel maaien waar een werkende machine op aangesloten was. Kabel ging kapot door de messen van de maaier :Y) Ik was nog jong, deed het voor extra zakgeld van m'n ouders. Vader kwaad van de schrik. Heb sindsdien ook geen grasmaaier meer in m'n handen gehad. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:38

Van een 4 meter hoog klimrek (waar je eigenlijk niet meer kon klimmen) afspringen op de stenen. Gewoon omdat het kon. :Y)
Laatst bijgewerkt door Kaus op 09-02-14 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:39

Laten wij nou zo'n BMW hebben :D
Maar ben het met je eens hoor! Rij zelf meestal 140 dat is hard zat.

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:42

NatasjavE schreef:
zigranta schreef:

Maar het kan wel fataal zijn...

In Duitsland gebeuren zeer veel zeer ernstige ongelukken. Vandaar dat je ook op steeds meer plekken de snelheid beperkt ziet worden tot hetgeen we in de rest van Europa gewent zijn.

En...ik vind het rete vermoeiend....de eerste 10 minuten zijn leuk, de volgende 10 minuten zijn aardig maar daarna ben ik er klaar mee.

Alleen leuk met een Mercedes of BMW voorzien van tenminste een V6 3,7 liter motor....of alle vergelijkbare auto's en hoger.
idd, soms hoor ik mensen zeggen we gaan naar duitsland, lekker 200 over de snelweg..niet beseffend hoe gevaarlijk dat kan zijn ( als iemand met 100 in gaat halrn kom je snel dichtbij) en als je dan de auto ziet...naja, ze ontdekken het vanzelf meestal :j

Anders trillen je vullingen eruit...

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:45

quote verkloot :')
Wilde idd even zeggen hoe gevaarlijk het kan zijn met een 'slechte'auto en weinig inzicht en ervaring met snel rijden zo hard te gaan. Daar krijg je in duitsland die megaklappers van. En na tien minuten is de lol er wel af ja. :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:45

vast komen te zitten in drijfzand op een groot bouwtrein als kind..
als kind iets in stopcontact steken, spelen bij treinrails.. er zelfs iets op leggen stenen ect..
zon beek in een stad die ondergronds ging gewoon verder volgen in die tunnel..
autoweg oversteken
in een moeras gaan spelen..
parachute springen
bungjee jumpen

veel meer wel, oja van de trap af rennen/springen. en dus boven aan vallen en na beneden vallen
lekker bont en blauw..

genoeg dingen met paarden trap tegen hoofd ect.. wat net goed ging
een die over mij heen ging..
met de fiets van een berg afrijden het meertje in.. niet slim

door het ijs zakken midden op een meertje.. te dun ijs..

op het schoolgebouw klimmen.. en er dan van het hoogste gedeelte er afspringen in de zandbak die er wat verder van aflag landen.. een keer mis en dan op de stenen rand of stoep landen..

een keer hoog in een boom klimmen en dan lekker wippen op de boom top tot die afknapt en gelukkig in andere takken bleef haken halverwege..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:46

Tja waar zal ik beginnen..

Met 160 km/u op de snelweg erachter komen dat er 50 meter verderop een file staat, was erg blij met de strook gras naast de linker baan. Ogen dus naar voren ipv opzij ;)

Door het dak van de manege gezakt..

Door een vloer van een oude schuur gezakt, bovenop wat kasten met glazen deurtjes..

Van paard gevallen buiten en met m'n voet in de beugel blijven hangen om vervolgens vertrapt te worden omdat het paard daarvan schrok..

Met sneeuw een keer uit de bocht gevlogen met de auto en bijna tegen een boom gereden..

Bijna verzopen in het zwembad

Bijna m'n nek gebroken met judo

Maar verder ben ik altijd heel voorzichtig :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:53

Met mijn slaperige hoofd over een verlaten polderweggetje naar mijn werk rijden. Halverwege opmerken dat de auto maar blijft slingeren en nogal vreemd stuurt. Het was gewoon spekglad! Met een bonkend hart uit laten rollen, durfde niet te remmen. Man wat duurt dat lang vanaf 80 dan. Dat was dus als beginnend bestuurder mijn eerste ervaring met gladheid. Heb er van geleerd.....