Oud van geest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:16

Alytuiere schreef:
Volgens mij valt dit gewoon in de categorie introvert zijn ;-) Ik houd meestal niet zo van wikipedia maar voor het gemak even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Introvert_en_extravert

Mwaa, in mijn geval is dat echt niet zo. Ik ben net heel extravert, gewoon geïnteresseerd in andere vormen van plezier dan de meeste van mijn medestudenten.
Ik was trouwens ook zo'n kind dat altijd liever aan de volwassenentafel zat om mee te kletsen/luisteren. Mijn vriend is even oud als ik, maar we kunnen beiden gewoon tot een stuk in de nacht gesprekken voeren. Hij is wel een introvert type, maar dat verschil in karakter vind ik net heel leuk :)

Lieveli :')

Madeira_

Re: Oud van geest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:21

Herken mij ook in je verhaal. Niet dat ik mij ouder voel dan mijn leeftijdsgenootjes, maar heb wel paar vriendinnen van 40+ (ik ben 24) en ik heb nooit van uitgaan gehouden... tja :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 16:32

Ik ben wel introvert maar dit verklaart niet alles naar mijn idee. Blijft dat ik me ouder voel dan ik ben en andere interesses heb. Denk anders, doe anders e.d.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:24

pluisje88 schreef:
Ik ben wel introvert maar dit verklaart niet alles naar mijn idee. Blijft dat ik me ouder voel dan ik ben en andere interesses heb. Denk anders, doe anders e.d.

Ik denk dat als jij tussen alleen maar werkende 25 jarigen zit, met bv gezin, koophuis dan voel je je echt niet ouder.

Ligt er net aan wie je gezelschap is; ik kan mij stokoud voelen tussen 23 jarige feestende Yolo studenten, maar ook piepjong tussen de 23 jarigen met 5 kinderen :D

Bij mijn schoonvader voel ik mij ook oud, die loopt nog met 60+ marathons, terwijl ik hijgend en piepend de bus haal :')

Je bent 25 die nog thuis woont, dus zo oud voel je je ook nog niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:31

pluisje88 schreef:

Is het dan 'oud' of anders? :) Het is misschien net wat vuurneon ook schrijft.
Ik voel ook vaak geen aansluiting bij leeftijdsgenoten, maar net zo goed niet bij (veel) oudere mensen. Wat ik in mijn eerdere bericht al schreef, ik voel me thuis bij mensen die op dezelfde manier in het leven staan, misschien ook 'anders' dan anderen in vergelijking met de grote massa. Ik mis vaak contact met mensen (ongeacht leeftijd) omdat ik veel mensen (of veel sociale situaties) vrij oppervlakkig vind en een bepaalde mate van (emotionele) intelligentie zoek bij de mensen met wie ik omga. Maar dat kunnen mensen van alle leeftijden zijn, in mijn geval.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-14 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:35

pluisje88 schreef:

Maar met welke mensen vergelijk je je dan? Je studeert nog, bent 25 jaar. Als ik hier op mij heen kijk loop ik erg achter. Mijn vrienden zijn allemaal rond mijn leeftijd (27) maar waren op hun 25e al getrouwd en de meesten hebben nu voor hin 30e al drie kinderen. :+ naar mijn idee past uitgaan ook meer bij jongere mensen.
Dus wat dat betreft ben jij nog best jong als je studeert nog en thuiswoont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:28

Je kan er ook altijd eentje uit de baggerwereld halen, heb ik ook gedaan :)) Zitten nog genoeg jonge kerels bij, vrijgezel, verdienen lekker en je hebt evengoed tijd voor jezelf wanneer ze naar werk zijn. Voor een paar weken ineens, da's dan weer het nadeel ervan. En het zijn heus niet allemaal van die gevalletjes "in elke haven een ander bootje aanmeren", als je begrijpt wat ik bedoel. Veel mannen dragen hun vrouwen op handen omdat die er altijd voor hen zijn, maar wel zorgen dat thuis alles blijft draaien; kids, school, huishouden, familie...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:56

pluisje88 schreef:
En misschien heel banaal, maar hoe ga ik ooit mijn toekomstige partner tegen komen en een huisje boompje beestje opbouwen als ik dingen als discotheken ver uit de weg ga?

Ga je er nou van uit dat je alleen maar partners kan vinden in discotheken? Je kunt je afvragen of dat 'soort' types uberhaubt wel bij je passen, als jij er niks aan vindt. Of zou je het zien zitten als je elk weekend weer alleen zit omdat hij de hort op is.. (en hij geen zin heeft om weer thuis te blijven omdat jij er niks aan vindt.)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:22

Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen heb ik ook wel een paar keer gedacht "jeetje, al 26 en ik moet weer van voor af aan gaan beginnen terwijl iedereen om me heen aan kinderen en/of trouwplannen begint en wáár vind ik die gozer dan". Heb me in een gekke bui zelfs aangemeld op Tinder :') (al kwam ik er al snel achter dat dat internetgebeuren echt totaal niks voor mij was hoor).
Ex was 3,5 jaar jonger, achteraf een veeeeeeeeeeeels te groot verschil tussen ons, in alles zeg maar. Heb ook keihard geroepen "nooit meer een puppy" en "de volgende haal ik uit het bejaardentehuis".
En ja, je raadt het.. Nieuwe is 2 jaar jonger en was al een kennis die ik van het motorrijden kende. Als je mij dit een jaar geleden had gezegd, had ik je idd ook vierkant uitgelachen.
Het leven loopt soms raar.

Ik hou dan wel van uitgaan, maar alleen naar "speciale" feestjes of festivals enzo, niet standaard elke week naar een discotheek. En een hapje eten en nog even naborrelen vind ik net zo gezellig. Maar gezien alle relaties al een aantal jaar standhouden, komen er de laatste tijd vrij weinig nieuwe gezichten, want na zoveel jaar met dezelfde mensen, ken je de families en andere vrienden ondertussen ook al.
Maar toch bleek deze dus toch weer tussen die rij met mensen te zitten :).

Een man uit de kroeg kun je uiteraard voor gaan, maar een kroegtijger is meestal toch niet voor lange duur. Inderdaad zoals hier al gezegd wordt: een wederzijdse vriend, via-via, supermarkt, sporten, wandeling met de hond of misschien de internet-date dingen zelfs wel?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:28

Ik denk dat je jezelf niet zo moet vergelijken. Het ligt er ook maar net aan hoe de mensen om je heen zich gedragen.
Je moet gewoon doen wat je zelf leuk vindt en je zal als je daarin berust en dat uitstraalt ook een leuke vent vinden die dat juist gaaf vindt.
Als jij liever vrienden bent met mensen ouder dan jij, prima.

Discotheken kun je prima je partner tegen komen maar gelukkig zijn er nog genoeg andere plekken. Misschien wel bij de broodafdeling in de supermarkt of bij de bushalte ;)

Sammie, ik heb al elf jaar verkering met een man die geen zin heeft om uit te gaan en ik wel. Nu ga ik allang niet meer ieder weekend. Maar ik heb nog steeds wel periodes waarin ik regelmatig lekker avondjes ga dansen en een wijntje drinken in de kroeg met vriendinnen. Ga ik op zondag lekker wandelen met mijn vriend met de hond. Iedereen gelukkig...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:34

Niet iedereen is zo :+

Sunshine1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:35

Ik heb dat ook. Ik heb 18 jaar, ga helemaal niet meer met mensen van mijn eigen leeftijd om, ik heb een serieuze relatie met de blik op de toekomst gericht. Vriendlief is 6 jaar ouder. Ik ga niet uit en ik drink ook niet.. Ben eigenlijk in alles wat ik doe heel serieus voor mn leeftijd. Ik weet niet of dat misschien met de leeftijd te maken heeft maar ik voel me ook echt een stuk ouder.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:38

Sammie schreef:
Niet iedereen is zo :+

Precies, daarom moet je iedereen lekker laten doen waar hij of zij zin in heeft en in zijn waarde laten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:43

Ik heb dan ook nergens gezegd dat je dat niet moet doen :+ Ik vind het voor ts behoorlijk sneu dat ze het idee heeft dat je alleen in een discotheek een vent tegen kan komen. Dat is dus de grootste onzin.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:05

Was meer bedoelt als dat je er niet meteen vanuit moet gaan dat je in de kroeg geen geschikte partner kan tegenkomen. Maar het is zeker niet de enige plek. Maar dat schreef ik hierboven ook al.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:07

Ik kan ook met alle leeftijden (behalve giebelende meisjes en kleine kinderen :+ ) goed opschieten. Maar introvert, geen uitgaanstype :+ zo heel af en toe een keer, maar ben daar dan echt niet op m'n plek. Ben dan standaard degene die buiten zit bij de rokers en andere mensen die even aan de drukte willen ontsnappen...

Ik zit veel liever met vriendinnen bij te kletsen of lekker uit eten.. Maar ja.. Waar kom je dan wel die vent tegen?? Kunnen we geen winkel oprichten :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:13

Maar dat heb ik dus ook niet geschreven.

Ik snap eigenlijk nooit dat als je iets typt dat je gelijk tig clausules of uitzonderingen moet inbouwen, want er reageert altijd wel iemand die gelijk het tegendeel wil bewijzen. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. De kans is gewoon aanwezig dat ofwel de man of ofwel de vrouw er niks aan vindt. En je hebt idd ook situaties waarbij het wel prima kan. Maar dat moeten beiden niet erg vinden. Ik denk alleen niet dat het verstandig is een kroeg, bar of disco in te duiken om perse iemand te ontmoeten. (en dan vervolgens weer thuis op de bank of waar dan ook wil zitten, zolang het maar niet in een disco,bar of kroeg is).

Sowieso wordt het lastig voor ts om überhaupt iemand te ontmoeten in een discotheek, aangezien ze die vermijdt :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:19

Ik kan me heel erg vinden in het idee van de TS, al helemaal omdat het zelfs meerdere keren naar mijn hoofd is gegooid. Ik houd dus ook absoluut niet van discotheken of kroegen, ik hoor daar gewoon niet. Ik zal ook zeker niet in mijn eentje ergens heen gaan, maarja ... waar vind je dan mensen tegenwoordig?

Mijn aller eerste relatie kwam in nov 2012 op gang toen ik een opleiding startte. Niet verwacht, wel gebeurd. Helaas was ik na een jaar niet goed genoeg meer en kwam ik achter een hoop geintjes. Toen heb ik wel heel erg in mijn hoofd gezeten van, 'Als ik hem laat gaan .. blijf ik dan alleen?', Ondertussen sinds november 2013 weer single. En tja, heb zeker af en toe mijn twijfels.
Dan denk ik; moet ik losbundiger worden om iemand te vinden? Maar zo ben ik niet, ja ik kan gek en gestoord doen - maar dat doe ik niet zo heel snel :P
Ik ben ook geen lefgozer dus ik stap ook niet zomaar op iemand af ...

Dus ja, ik kan me er wel inkomen. Dacht altijd dat ik de enige was, maar blijkbaar niet.
Internet ... tja, heb ik zo m'n twijfels bij.

Dan denk ik maar weer .. ach ik ben nog maar 20 .. wie weet .. :o
Voel ik me echt ouder ..? Ja en nee .. ik ben op mijn 17e eigenlijk al het huis uit gegaan dus ik doe,
denk en praat over bepaalde dingen heel anders, en dat merk je wel ... Voel me tussen wat 'oudere'
mensen ook veel fijner. Als in, vier/vijf jaar ouder.

Ik lees mee in dit topic, wellicht steek ik er nog wat van op :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:21

pluisje88 schreef:
Maar vuurneon; zoals mijn moeder altijd zegt, ze komen niet voor je aan de deur; waar kom je iemand tegen wanneer je door het niet uitgaan geen nieuwe mensen tegenkomt?

Mijn moeder heeft haar vriend waar ze al even mee samen woont ontmoet tijdens het wandelen.. Zij wandelde erg veel en hij was toevallig aan het joggen in dezelfde polder.. Uiteindelijk vroeg een van de twee of ze dan samen maar niet samen zouden lopen en van het een kwam het ander..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:21

Jezelf zijn is het belangrijkst. Je wil immers een partner die om je geeft zoals je bent, want dat 'masker' houd je toch niet vol.

Op ieder potje past een dekseltje, het moet alleen nog gevonden worden. Bij de een duurt dat wat langer dan bij de andere :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:24

Sammie schreef:
Jezelf zijn is het belangrijkst. Je wil immers een partner die om je geeft zoals je bent, want dat 'masker' houd je toch niet vol.

Op ieder potje past een dekseltje, het moet alleen nog gevonden worden. Bij de een duurt dat wat langer dan bij de andere :)

Klopt, helemaal waar, helemaal mee eens :)

Maar af en toe wordt je even uit het veld geslagen, krabbel je weer overeind - en ga je er vol tegen aan.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:27

Een topic vol cliché's :+ haha

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:28

Leuk topic met geruststellende leuke toevalstreffers voor (net) vrijgezelle bokt dames van boven de 25.

Meer meer meer meer meer!!!

(Kan ik wel gebruiken.. -O- ik dacht mr. Right gevonden te hebben )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:36

Geduld in schone zaak? :D

Liefde laat zich niet dwingen

Liefde is verwarrend, maar het leven nog meer

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:42

Heel herkenbaar dit allemaal :j

Ik ben redelijk vroeg uit huis gegaan (ik was 19). Fulltime werken, huis+auto+paard alles zelf betalen.
Woon sinds kort in het buitenland. Mijn vriend is wel een stuk ouder dan dat ik ben. De meeste mensen schatten mij ook ouder. Komt ook door dat ik erg zelfstandig ben denk ik. Heb tijdens mijn werk ook de beste gesprekken met veertigplussers.

Ben ook absoluut niet van het uitgaan. Vind het fijner om met een wijntje op de bank te zitten bij de openhaard _/-\o_