Broertje weg gelopen...!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 22:01

Wij hebben wel altijd verteld waar we heen gingen maar geen exacte adressen. Gewoon de woonplaats en daar en daar in de buurt. Van onze beste vrienden weten mijn ouders het adres wel. Maar denk dat ze hier juist wat makkelijker geworden zijn, nadat ik 3 weken alleen thuis gezeten heb..

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:03

ik hoop voor jullie dat je broertje snel weer terug is.
ook vind het niet oke dat je ouders , niet echt weten waar je broertje zich bevind s avonds.
en later moeten horen waar hij gezeten heeft.

als ik vroeger niet was , waar ik mijn ouder had verteld te zijn , mocht ik lekker een week binnen blijven.
en vond dit niet meer als normaal.
overdag waren ze minder streng , maar zeker s avonds .
ook over straat zwerven in het donker was gewoon niet toegestaan.

wel een lieve zus heeft je broertje zeg , sterkte voor jou :(:)

edit: he is back !! *\%/*

LoveUggs

Re: Broertje weg gelopen...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 22:28

Haha dank je..

Hij is simpelweg gewoon niet meer te vertrouwen met dat soort dingen. Hij moet 's avonds om 8 uur / kwart over 8 binnen zijn als hij nog weg gaat. Als hij word opgehaald door een vriendje of zo, zitten ze meestal bij dat vriendje in het trappenhuis. We weten eigenlijk heel vaak waar hij is en met wie, alleen de laatste tijd als hij zei; ik ga naar buiten! Ging hij naar z'n vriendinnetje. Overdag is het nooit zo'n probleem.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:31

LoveUggs schreef:
Haha dank je..

Hij is simpelweg gewoon niet meer te vertrouwen met dat soort dingen. Hij moet 's avonds om 8 uur / kwart over 8 binnen zijn als hij nog weg gaat. Als hij word opgehaald door een vriendje of zo, zitten ze meestal bij dat vriendje in het trappenhuis. We weten eigenlijk heel vaak waar hij is en met wie, alleen de laatste tijd als hij zei; ik ga naar buiten! Ging hij naar z'n vriendinnetje. Overdag is het nooit zo'n probleem.

super dat hij weer thuis is iig.
nu maar hopen dat de boosheid snel over is van je broertje,

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:35

chantaleddie schreef:
Mijn vader heeft hem mee genomen naar boven waar ze aan het praten zijn.
Denk dat mijn vader dondersgoed weet dat hij dat niet moet doen waar ik bij ben.. Heb zelf nog het nodige te verwerken, en ben zelf nog erger geweest maar nooit weg gelopen..

hoop voor je dat ze nu tenminste minder ruzie hebben heeft het wel nog iets opgeleverd[/quote]
pardon mag hopen dat hij flink over zijn mieter krijgt, meschien even heel banketstaaf voor TS
maar een puber van 14 moet toch maar luisteren naar zijn ouders.
en dat is moeilijk in de puberteit en ja dan ben je dwars, maar als je dit als ouders zijnde niet afstraft, weet hij dat hij zo de volgende keer weer onder de straf uit komt. als ik eg liep brachten me ouders me naar school. haalde me op en verder zat ik opgesloten op me kamer en me straf werd verlengt met het dubbelen

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:38

hanny_jelke schreef:
pardon mag hopen dat hij flink over zijn mieter krijgt, meschien even heel banketstaaf voor TS
en dat is moeilijk in de puberteit en ja dan ben je dwars, maar als je dit als ouders zijnde niet afstraft, weet hij dat hij zo de volgende keer weer onder de straf uit komt. als ik eg liep brachten me ouders me naar school. haalde me op en verder zat ik opgesloten op me kamer en me straf werd verlengt met het dubbelen
Niet bij alle kinderen word het van hard straffen beter. Daar kan ik zelf toevallig over mee praten want ik ben nu ook een poedersuiker puber. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:40

naomi_g1998 schreef:
hanny_jelke schreef:
Niet bij alle kinderen word het van hard straffen beter. Daar kan ik zelf toevallig over mee praten want ik ben nu ook een poedersuiker puber. :j

En dit ga jij over een paar jaar heel erg anders zien... :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:41

Klopt. Je wordt over het algemeen echt niet een beter kind van dat soort extreme straffen.
Dat jij het idee hebt dat het wellicht voor jou gewerkt heeft hanny_jelke, dan zal dat zo zijn.
Maar ik vind het zeker niet een advies om mee te geven en ik hoop van ganse harte dat jij later jouw kinderen niet zo op gaat voeden.

TS: Ik hoop dat voor jullie de rust snel weer een beetje terugkeert in huis. :(:)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:44

als mijn ouders gewoon tegen me praten luister ik eerder dat dat ze gaan schreeuwen haha. bij elk kind is dit natuurlijk weer anders

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:44

MarlindeRooz schreef:
naomi_g1998 schreef:

Dan mag jij dat over een paar jaar nog aan mij vragen maar als ik zelf in de twee tegenovergestelde situaties heb gezeten denk ik dat ik toch echt wel beter weet wat voor mij het beste werkt. :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:45

Ik vind straffen ook niet altijd goed hoor. Mijn moeder liet me altijd vrij, want ik had vertrouwen in mijn moeder. Waar ik alles tegen vertelde als er iets was. Mijn moeder had vertrouwen in mij, dat ik geen rare dingen deed
Maar mijn moeder liet me wel vrij, de wereld ontdekken, fouten maken, maar er ook van leren.
En me mama was er altijd om me op te vangen :D, en ja, ook om me eens op me flikker te geven !

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:46

naomi_g1998 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dan mag jij dat over een paar jaar nog aan mij vragen maar als ik zelf in de twee tegenovergestelde situaties heb gezeten denk ik dat ik toch echt wel beter weet wat voor mij het beste werkt. :j

Kind je bent 14, je weet niet wat er de komende 3/4 jaar nog gaat gebeuren.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:48

MarlindeRooz schreef:
naomi_g1998 schreef:

Kind je bent 14, je weet niet wat er de komende 3/4 jaar nog gaat gebeuren.

Ik ben ook altijd strak gehouden, en mijn zusje (die behoorlijk ontspoort) ook en dat werkt niet geef ik toe, maar als je wegloopt of liegt dan vind ik dat daar een straf tegenover hoort te staan.

Ik ben een kind van 15 en ik weet niet wat er gaat gebeuren nee, wat ik wel weet is hoe ik mijn lesjes moet leren en dat is niet door keihard op mijn sodemieter te krijgen. Ieder kind is anders en die aanpak werkt bij mij gewoon niet. Ik neem aan dat ik dat beter weet als jou?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:50

Je kunt ook weglopen omdat je a: veel ruzie hebt met je ouders, b: dat je (veel) gestraft wordt.

Daar hoeft niet altijd weer een straf tegenover te staan.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:58

Ik denk dat straf in zo'n situatie alleen maar het tegenovergestelde effect opwekt dan wat je wil bereiken. Rustig uitpraten zal bij (bijna) elke puber beter werken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:01

Goed dat je broertje al terug is!

Over straffen: mijn ouders waren altijd heel strikt en duidelijk en we merkten het duidelijk als ze niet akkoord waren. Ik was nu wel een brave puber maar in de late uitlopers een paar domme dingen gedaan en ik weet nog altijd hoe mijn vader naar mijn kamer kwam, op mijn bed ging zitten en begon te praten... Dat ik zijn dochter was en bleef en dat hij niks erger kon voorstellen dan een kind verliezen.
Als ik dit typ krijg ik nog tranen in mijn ogen. Het heeft zo een enorme impact gehad en ineens kwam het binnen dat mijn ouders echt onvoorwaardelijk van mij houden en het beste met me voor hadden/hebben. Het heeft nog geen week gestuurd voor ik weer op de juiste weg was. Op dat moment had geschreeuw en gestraf mij alleen maar verder op het verkeerde pad gezet ipv mij teruggehaald.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:11

Eh, snap dat TS heel ongerust was hoor, maar even vanaf een afstandje gezien: puberjochie heeft even een verhitte discussie met zijn ouders, stormt naar zijn kamer, schrijft een briefje en loopt dan 'weg'...... Om een uurtje later al weer (afgekoeld en wel) in zijn kamer te zitten.

Wil niet zeggen dat hij niet goed opgevoed is of dat zijn ouders hem slecht aanvoelen. Het is gewoon een puber..............

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:17

Ik ben vroeger ook heel vaak weggelopen haha om inderdaad na een uurtje met hangende pootjes terug naar huis te gaan. 1 keer ben ik echt een aantal dagen weggeweest, maar heb ik eerst sneaky mijn tas gepakt, uit het raam gegooid, naar buiten te gaan om te 'roken' en toen naar mijn vriend gefietst. Expres geen telefoon meegenomen! Toen ik bij mijn vriend was mn moeder gesmst dat ik voorlopig daar bleef slapen ( ik sliep daar eigenlijk bijna altijd al :+) en dat ik weer thuis kwam als ik daar klaar voor was. Ik vond zelf dat ik er een heel groot drama van had gemaakt toen ik 17 maar als ik er nu aan terugdenk zie ik pas in hoe belachelijk ik heb gereageerd en lach ik mezelf stiekum een beetje uit van binnen. Ik zou niet eens meer weten waar de ruzie over ging maar het zou goed kunnen zijn dat ik niet bij mijn vriend mocht slapen omdat ik me die dag had ziekgemeld op school :Y) Tsja pubers

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:19

LoveUggs schreef:
Hij is gelukkig weer thuis *\o/*

Zie je wel :(:) ;)

Meestal zijn wegloper echt binnen 1,5-2 uur wel weer thuis. Ik snap dat dit schrikken was voor jullie, maar volgens mij zit je broertje gewoon flink in de puberteit en probeert hij even goed de grenzen uit en schopt hij lekker even tegen alle regeltjes.
Mocht dit nog een keer voorkomen dan zou ik toch proberen wat meer de rust te bewaren en niet direct in paniek met iedereen gaan zoeken en iedereen afbellen. Wacht gewoon eventjes af.

Hopelijk beseft je broertje ook dat dit niet de oplossing was en is nu alles weer rustig!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:30

Iris82 schreef:
Klopt. Je wordt over het algemeen echt niet een beter kind van dat soort extreme straffen.
Dat jij het idee hebt dat het wellicht voor jou gewerkt heeft hanny_jelke, dan zal dat zo zijn.
Maar ik vind het zeker niet een advies om mee te geven en ik hoop van ganse harte dat jij later jouw kinderen niet zo op gaat voeden.

TS: Ik hoop dat voor jullie de rust snel weer een beetje terugkeert in huis. :(:)

:j zo ga ik mijn kinderen wel op voeden.
liever een keer goed streng zijn als me handen moeten gebruiken.
weg lopen omdat je vind dat er teveel ruzie is over de foute die jij zelf maakt is bij mij een no go.
mijn kinderen en mijn huis en mijn regels en daar hebben ze maar naar te luisteren zo niet dan zitten daar conseqenties aan

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:34

als een puber 1x is weggelopen is het de 2e x makkelijker om weer weg te lopen
*spreekt uit ervaring*

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:35

met hanny_jelke eens !
dit alles kan ook wel zonder schreeuwen en slaan maar ergens ligt een grens.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:36

Als ouders leren een goede vertrouwensband opbouwen met hun kind.
Dan hoef je niet streng te zijn, en al helemaal geen handen te hoeven gebruiken....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:45

Angeliquee18 schreef:
Als ouders leren een goede vertrouwensband opbouwen met hun kind.
Dan hoef je niet streng te zijn, en al helemaal geen handen te hoeven gebruiken....

ik probeer mijn kinderen ook zekker te leren alles tegen me te kunnen zeggen,
en wil ze ook zo vrij mogelijk opvoeden.
maar er zijn wel grenzen en hoe moeilijk dat als puber zijnde ook is, ze hebben de regels van hun ouders wel te accepteren.
me handen moeten gebruiken wil ik apsoluut niet aan beginnen.
maar ik ben wel van mening dat er strenge conseqwenties moeten zitten aan zware overtredingen (weg lopen is voor mij een zware overtreding)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:46

[/quote]
ik probeer mijn kinderen ook zekker te leren alles tegen me te kunnen zeggen,
en wil ze ook zo vrij mogelijk opvoeden.
maar er zijn wel grenzen en hoe moeilijk dat als puber zijnde ook is, ze hebben de regels van hun ouders wel te accepteren.
me handen moeten gebruiken wil ik apsoluut niet aan beginnen.
maar ik ben wel van mening dat er strenge conseqwenties moeten zitten aan zware overtredingen (weg lopen is voor mij een zware overtreding)[/quote]

helemaal mee eens! _/-\o_