Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

LoveUggs schreef:Haha dank je..
Hij is simpelweg gewoon niet meer te vertrouwen met dat soort dingen. Hij moet 's avonds om 8 uur / kwart over 8 binnen zijn als hij nog weg gaat. Als hij word opgehaald door een vriendje of zo, zitten ze meestal bij dat vriendje in het trappenhuis. We weten eigenlijk heel vaak waar hij is en met wie, alleen de laatste tijd als hij zei; ik ga naar buiten! Ging hij naar z'n vriendinnetje. Overdag is het nooit zo'n probleem.
chantaleddie schreef:Mijn vader heeft hem mee genomen naar boven waar ze aan het praten zijn.
Denk dat mijn vader dondersgoed weet dat hij dat niet moet doen waar ik bij ben.. Heb zelf nog het nodige te verwerken, en ben zelf nog erger geweest maar nooit weg gelopen..
hanny_jelke schreef:Niet bij alle kinderen word het van hard straffen beter. Daar kan ik zelf toevallig over mee praten want ik ben nu ook een poedersuiker puber.pardon mag hopen dat hij flink over zijn mieter krijgt, meschien even heel banketstaaf voor TS
maar een puber van 14 moet toch maar luisteren naar zijn ouders.
en dat is moeilijk in de puberteit en ja dan ben je dwars, maar als je dit als ouders zijnde niet afstraft, weet hij dat hij zo de volgende keer weer onder de straf uit komt. als ik eg liep brachten me ouders me naar school. haalde me op en verder zat ik opgesloten op me kamer en me straf werd verlengt met het dubbelen
naomi_g1998 schreef:hanny_jelke schreef:Niet bij alle kinderen word het van hard straffen beter. Daar kan ik zelf toevallig over mee praten want ik ben nu ook een poedersuiker puber.pardon mag hopen dat hij flink over zijn mieter krijgt, meschien even heel banketstaaf voor TS
maar een puber van 14 moet toch maar luisteren naar zijn ouders.
en dat is moeilijk in de puberteit en ja dan ben je dwars, maar als je dit als ouders zijnde niet afstraft, weet hij dat hij zo de volgende keer weer onder de straf uit komt. als ik eg liep brachten me ouders me naar school. haalde me op en verder zat ik opgesloten op me kamer en me straf werd verlengt met het dubbelen
MarlindeRooz schreef:naomi_g1998 schreef:Niet bij alle kinderen word het van hard straffen beter. Daar kan ik zelf toevallig over mee praten want ik ben nu ook een poedersuiker puber.
En dit ga jij over een paar jaar heel erg anders zien...
, en ja, ook om me eens op me flikker te geven ! naomi_g1998 schreef:MarlindeRooz schreef:
En dit ga jij over een paar jaar heel erg anders zien...
Dan mag jij dat over een paar jaar nog aan mij vragen maar als ik zelf in de twee tegenovergestelde situaties heb gezeten denk ik dat ik toch echt wel beter weet wat voor mij het beste werkt.
MarlindeRooz schreef:naomi_g1998 schreef:Dan mag jij dat over een paar jaar nog aan mij vragen maar als ik zelf in de twee tegenovergestelde situaties heb gezeten denk ik dat ik toch echt wel beter weet wat voor mij het beste werkt.
Kind je bent 14, je weet niet wat er de komende 3/4 jaar nog gaat gebeuren.
Ik ben ook altijd strak gehouden, en mijn zusje (die behoorlijk ontspoort) ook en dat werkt niet geef ik toe, maar als je wegloopt of liegt dan vind ik dat daar een straf tegenover hoort te staan.
) en dat ik weer thuis kwam als ik daar klaar voor was. Ik vond zelf dat ik er een heel groot drama van had gemaakt toen ik 17 maar als ik er nu aan terugdenk zie ik pas in hoe belachelijk ik heb gereageerd en lach ik mezelf stiekum een beetje uit van binnen. Ik zou niet eens meer weten waar de ruzie over ging maar het zou goed kunnen zijn dat ik niet bij mijn vriend mocht slapen omdat ik me die dag had ziekgemeld op school
Tsja pubers LoveUggs schreef:Hij is gelukkig weer thuis
Iris82 schreef:Klopt. Je wordt over het algemeen echt niet een beter kind van dat soort extreme straffen.
Dat jij het idee hebt dat het wellicht voor jou gewerkt heeft hanny_jelke, dan zal dat zo zijn.
Maar ik vind het zeker niet een advies om mee te geven en ik hoop van ganse harte dat jij later jouw kinderen niet zo op gaat voeden.
TS: Ik hoop dat voor jullie de rust snel weer een beetje terugkeert in huis.
zo ga ik mijn kinderen wel op voeden.Angeliquee18 schreef:Als ouders leren een goede vertrouwensband opbouwen met hun kind.
Dan hoef je niet streng te zijn, en al helemaal geen handen te hoeven gebruiken....