Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Schuur_ schreef:De remweg is ook afhankelijk met wat voor materieel je aan het rijden bent. Heb je van die plastieken vier of tweeledige dan sta je sneller stil als dat je met een 9 rijtuigen aan het rijden bent.
.Nayomie schreef:Had ik vandaag, reed er een fietser op de snelweg
.
.Lara_Silver schreef:Nou ik weet niet of die mensen perse raar zijn. Ik ben ook wel eens met een groepje wezen fietsen in het buitenland. We vragen de weg en even later kwamen we bij de weg waar we volgens die mensen écht in moesten. Maar er lag niet echt een duidelijk fietspad. Toch nog maar even goed gekeken, bleek een snelweg te zijn.. We moesten daar echt naar rechts volgens de mensen..Hij was niet van deze regio stamelde hij nog. Heel raar en gevaarlijk dit soort mensen.
Inoterry schreef:De meeste dodelijke slachtoffers op de weg halen het nieuws niet eens meer en gewonden zijn al helemaal niet meer interessant. Op het spoor gebeuren relatief weinig ongelukken en als er wat gebeurt haalt het vaak het nieuws. En dan hebben we het over het op 1 na drukste spoornetwerk van de wereld.
denk het niet. Volgens mij is er ook de ongeschreven regel dat er inprincipe niet over geschreven wordt in de media als het gaat om een zelfdoding.
Sabinee__ schreef:Inoterry schreef:De meeste dodelijke slachtoffers op de weg halen het nieuws niet eens meer en gewonden zijn al helemaal niet meer interessant. Op het spoor gebeuren relatief weinig ongelukken en als er wat gebeurt haalt het vaak het nieuws. En dan hebben we het over het op 1 na drukste spoornetwerk van de wereld.
Relatief weinig? NL heeft gemiddeld 1 aanrijding met een persoon per dag..
Cayenne schreef:Ik gok dat het uit respect voor de nabestaanden is. Er word vaak wel in de krant gesproken over 'een aanrijding met een persoon'.
Overigens was er jaren geleden bij Peter R de Vries een zaak van een man en zijn slecht ter been zijnde vrouw die ook beiden in een auto zaten toen hij plotseling zijn auto op het spoor parkeerde en zelf maakte dat hij weg kwam. Er kwam toen net een trein aan en de vrouw kon niet zo snel reageren om haar veiligheidsgordel los te maken en uit de auto te stappen. Ze kwam daarbij om het leven. Volgens de man was het een ongeluk maar hij had de handrem (geloof ik) aangetrokken en nog wat dingen waaraan ze konden zien dat het toch moord was. Het zou je maar overkomen

Sammie schreef:Gemiddeld idd 1 springer per dag. En dat wordt idd niet vaak gemeld in de media. Omdat je zo mensen op ideeën brengt. Voor de omroepers op de stations is er ook een speciale code voor. Als leek geen idee wat ze oproepen, maar voor beveiligers en anderen is het duidelijk dat er een springer is.
Dat werk doet ze trouwens nog steeds.