Anky straks bij Nova.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:11

Sjuimpje schreef:
Idool is 12 geworden.
Lijkt mij een heel redelijke leeftijd. EDIT: Om op dat niveau te lopen bedoel ik!!!

Angeliek, wat heb jij allemaal gezien van de methode zoals Anky en Sjef deze hanteren, of baseer je jouw mening alleen op die minuut video die je net gezien hebt?

Dat zullen veel mensen doen denk ik! Scheve mond

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 00:11

Samsam"]
[quote="Angeliek schreef:
Ik heb Idool nog voor zijn dood op wedstrijd gezien in Liempde.
Onder Danielle van Aalderen.
Toen was ik met mn instructrice mee op wedstrijd, en het viel ons alle 2 op, dat Idool heel erg veranderd was.

positief???
[/quote]

Negatief, veel bespiering kwijt, ik moest even goed kijken, en toen zag ik pas dat het Idool was, heel raar.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:12

Jorie schreef:
Is er dan al bekent waaraan dat paard is overleden?????
Lijkt me intressanter dan de trainingsmethoden van Anky. Je koopt toch ook een paard van Anky omdat haar trainings methoden je aanstaan. Lijkt mij dan hoor... maar ja wie ben ik???

Hartstilstand.

Zie je het voor je, persoon heeft veel stress op zijn werk, overlijdt aan een hartstilstand en werkgever wordt verantwoordelijk geacht (en moet schadevergoeding betalen) voor zijn dood Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:12

Angeliek"]
[quote="Bonnie_Fan"][quote="Tyrza schreef:
Maar Bonnie, als het je trainer is, gaat alles wel in goed vertrouwen. Mara ik ben het met je eens dat ze van tevoren wist wat voo trainingsmethode Anky hanteert.

Da's waar. maar dan nog zou ik mn paard laten keuren, zeker voor zo'n bedrag!!!

En als je een paard van zo'n bedrag koopt, heb je toch zeker ook wel geld om hem te laten keuren? Verward
[/quote]

Klinkt naief, ik sta aan niemands kant (even de advokaat van de duivel spelen), maar als iemand je trainer is, waar je een band mee hoopt op te bouwen, vertrouw je die natuurlijk wat meer dan een handelaar.

Ik weet ook wel beter, maar laten we eerlijk zijn...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:13

Angeliek schreef:
En MISSCHIEN was die training WEL het gevolg van een hartstilstand.

Andersom, denk ik. Knipoog

Anyway, ik heb het stukje in Nova dus niet gezien. Wat was er nou zo verschrikkelijk aan die trainingsmethode? En hoe kunnen ze een paard uiteindelijk zo verfijnd laten lopen en zulke professionele resultaten bereiken als die dieren zo verschrikkelijk getraind worden?

Het hele Coby van Baalen verhaal volg ik ook niet, en van haar weet ik alleen dat een klasgenote van mij ooit eens bij haar op stal is geweest en verder niks. Haha!

Ik ben echt een leek... Bloos

Kayla

Samsam"]
En MISSCHIEN was die training WEL het gevolg van een hartstilstand.?

Over wat voor training heb je het nu dan, op de eeuwige jachtvelden?
[/quote]

Hahahahaha *LOL*

SuperPepeijn

je zou je kunnen afvragen welk oordeel dan meer waarde voor je heeft, die van je vertrouwde trainer of die van een onbekende arts.

Sonja_vR

trainer of niet, niemand kan in een paard kijken,
en als je zo een achterlijk bedrag hebt om hem te kopen, heb je die paar honderd euro voor een degelijke keuring ook wel

dus buiten al het gekibbel of het nu wel of niet door de trainingsmethode komt, heeft de kopende partij gewoon een zeer domme fout gemakt door niet te laten keuren
tuurlijk , de verkopende partij heeft de plicht tot het melden van gebreken
maar de kopende partij heeft ook een plicht, onderzoeksplicht
en als ze niet aan die plicht voldaan hebben ze volgens mij geen poot om op te staan
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-12-03 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:14

Tyrza"]
[quote="Angeliek"][quote="Bonnie_Fan"]
[quote="Tyrza schreef:
Maar Bonnie, als het je trainer is, gaat alles wel in goed vertrouwen. Mara ik ben het met je eens dat ze van tevoren wist wat voo trainingsmethode Anky hanteert.

Da's waar. maar dan nog zou ik mn paard laten keuren, zeker voor zo'n bedrag!!!

En als je een paard van zo'n bedrag koopt, heb je toch zeker ook wel geld om hem te laten keuren? Verward
[/quote]

Klinkt naief, ik sta aan niemands kant (even de advokaat van de duivel spelen), maar als iemand je trainer is, waar je een band mee hoopt op te bouwen, vertrouw je die natuurlijk wat meer dan een handelaar.

[/quote]

Ik zou het ook niet doen nee, maar slim is het niet!!!!!!!!!!!!!

Kendra

Wat vonden jullie trouwens van die advokaat? Vond ik echt een 'gladde' hoor......

fokfanaat

Angeliek"]
[quote="Samsam"][quote="Angeliek schreef:
Toen was ik met mn instructrice mee op wedstrijd, en het viel ons alle 2 op, dat Idool heel erg veranderd was.

positief???
[/quote]

Negatief, veel bespiering kwijt, ik moest even goed kijken, en toen zag ik pas dat het Idool was, heel raar.
[/quote]

Ligt dat dan aan Anky of aan Danielle?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:15

Kendra schreef:
Wat vonden jullie trouwens van die advokaat? Vond ik echt een 'gladde' hoor......
begrijp niet helemaal wat dat zegt over zijn zaak. en volgens mij zijn alle advokaten glad.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:16

Tyrza schreef:
[

[/quote]

Gaat toch niet om vertrouwen maar om fysieke gesteldheid, Anky en Sjef kunnen toch ook niet weten hoe het paard er vanbinnen uitziet!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:16

Kendra schreef:

Zeker weten!!! BAH!!!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:17

Samsam"]
[quote="Angeliek"][quote="Samsam"]

positief???
[/quote]

[/quote]

Ligt dat dan aan Anky of aan Danielle?
[/quote]

Daniëlle

Jorie

Zag net op SBS dat ze berdrijgt wordt (Anky dus). Ik hoopte dat ze een stukje zouden herhalen maar helaas.

Tyrza

Samsam"]
[quote="Tyrza schreef:
[

[/quote]

Gaat toch niet om vertrouwen maar om fysieke gesteldheid, Anky en Sjef kunnen toch ook niet weten hoe het paard er vanbinnen uitziet!

Ik weet daarom ook niet wie nu tot de conclusie is gekomen om dat paard niet te laten keuren. Ik heb meerdere verhalen gehoord dat beide partijen wel/niet wilden laten keuren. Dat laat ik dus maar even in het midden...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:18

Ik denk dat ze een kansloze zaak hebben.
Omdat Sjef en Anky zo professioneel zijn, hadden zij het dier moeten laten keuren en heeft de koper opeens geen onderzoeksplicht meer. Tuurlijk, droom lekker verder... ze zijn gewoon dom geweest.

Wat betreft de trainingsmethode, ik ga er vanuit dat die paarden niet continu zo gereden worden. Je zag op de video duidelijk dat de elastieken slap hingen. Ik denk niet dat het kwaad kan om ze af en toe dieper te rijden. Maar dat terzijde... Ik denk niet dat de trainingsmethode opeens 24 uur per dag stress oplevert. IMO is dat onmogelijk.

Sonja_vR

Kendra schreef:

ja kopers hebben wel onderzoeksplicht , maar dit is anders Misselijk

Dickie

Kendra schreef:

De familie van Aalderen zal niet de eerste de beste advokaat in de hand genomen hebben, dan kun je wel verwachten dat ie enigszins glad is, dat is toch onderdeel van het beroep?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:20

SuperPepeijn"]
[quote="Kendra schreef:
begrijp niet helemaal wat dat zegt over zijn zaak. en volgens mij zijn alle advokaten glad.
[/quote]

Je hebt gelijk, ze zijn allemaal glad.
Wat het er volgens mij mee te maken heeft, was dat deze man heel handig de publieke opinie aan het bespelen was door niet in te gaan op de feitelijke situatie maar een directe relatie te leggen naar de trainingsmethoden van Anky en Sjef. Ik verdenk hem er ook sterk van dat hij Da en Opa adviseerde om daar met die shet in de rimboe te gaan staan.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:20

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de rechter ben die in deze zaak tot een uitspraak moet komen Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:21

als ik rechter was zou ik zeggen 50-50, als de feiten zijn zoals de advocaat zei. en 100% in anky's nadeel als er werkelijk wetenschappelijke bewijzen zijn.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 10-12-03 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dickie

Kendra schreef:
Ik verdenk hem er ook sterk van dat hij Da en Opa adviseerde om daar met die shet in de rimboe te gaan staan.

Dat is toch onderdeel van het spel!

Kayla

Ach de rechter heeft zich ook aan allerlei wetten en jurisprudentie te houden, hij mag niet zelf wat verzinnen Haha!