Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sizzle schreef:Vinden jullie dat niet oneerlijk tov je man?
Misschien zou die ook graag 2 daagjes per week bij de kinderen zijn? Waarom is het zo vanzelfsprekend dat de vrouw 'geen zin hoeft te hebben' in werk?
. Diablo schreef:Ach, wij zijn al 24 jaar samen en het gaat nog steeds prima, ik denk ook niet dat wij ooit uit elkaar gaan.
Daarbij wilde ik gewoon perse zelf bij onze kinderen zijn en hij vond/vindt dit ook, dus wij vinden dat we het prima geregeld hebben samen.
joke165 schreef:Diablo schreef:Ach, wij zijn al 24 jaar samen en het gaat nog steeds prima, ik denk ook niet dat wij ooit uit elkaar gaan.
Daarbij wilde ik gewoon perse zelf bij onze kinderen zijn en hij vond/vindt dit ook, dus wij vinden dat we het prima geregeld hebben samen.
Diablo, ik hoop van harte dat jullie nooit uit elkaar gaan (uiteraard!) maar ik vind het een vrij naïeve gedachtengang eerlijk gezegd om te denken dat jullie dat niet gebeurt. Ik ken vele voorbeelden waarbij juist na 25 jaar nog gescheiden werd, man in midlife crisis, verliefd op een ander, sleur, kids groter dus nu kunnen we wel uit elkaar, weet ik veel 100.000 redenen. En waar 9 van de 10x de vrouwen het niet zagen aankomen.
Maar misschien ben ik wel te cynisch over relaties dat kan best![]()
Sizzle schreef:Vinden jullie dat niet oneerlijk tov je man?
Misschien zou die ook graag 2 daagjes per week bij de kinderen zijn? Waarom is het zo vanzelfsprekend dat de vrouw 'geen zin hoeft te hebben' in werk?
joke165 schreef:Ik sta echt perplex. Dat er anno 2014 nog steeds zo gedacht wordt door verschillende (jonge) dames. Degene die niet kunnen werken door medische toestanden daargelaten, dat vind ik wat anders.
Ik ben een fervent voorstander van financiële zelfstandigheid voor de vrouw. Om me heen zie ik heel veel vrouwen die in de loop van de tijd gescheiden zijn, en nu spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze niet doorgewerkt hebben, al dan niet parttime, zodat ze nu in staat zouden zijn in hun eigen onderhoud te voorzien. En niet een mega afstand tot de arbeidsmarkt hebben en afhankelijk zijn van alimentatie en/of een uitkering. De partneralimentatie wetgeving gaat op de schop en heel erg veranderen dus 12 jaar partneralimentatie zal binnennkort niet meer aan de orde zijn. En mijns inziens meer dan terecht.
Denken jullie er wel eens over na wat er gebeurt als je gaat scheiden? En dat is best realistisch want meer dan 1 op de 3 huwelijken loopt stuk......
Voor een situatie die wellicht nooit zal komen. joke165 schreef:Diablo schreef:Ach, wij zijn al 24 jaar samen en het gaat nog steeds prima, ik denk ook niet dat wij ooit uit elkaar gaan.
Diablo, ik hoop van harte dat jullie nooit uit elkaar gaan (uiteraard!) maar ik vind het een vrij naïeve gedachtengang eerlijk gezegd om te denken dat jullie dat niet gebeurt. Ik ken vele voorbeelden waarbij juist na 25 jaar nog gescheiden werd, man in midlife crisis, verliefd op een ander, sleur, kids groter dus nu kunnen we wel uit elkaar, weet ik veel 100.000 redenen. En waar 9 van de 10x de vrouwen het niet zagen aankomen.
Maar misschien ben ik wel te cynisch over relaties dat kan best![]()
joke165 schreef:Misschien dat er dan eens wat meer tijd in het huwelijk dan gestoken moet worden ipv beiden 40 uur werken voor het huisIk sta echt perplex. Dat er anno 2014 nog steeds zo gedacht wordt door verschillende (jonge) dames. Degene die niet kunnen werken door medische toestanden daargelaten, dat vind ik wat anders.
Denken jullie er wel eens over na wat er gebeurt als je gaat scheiden? En dat is best realistisch want meer dan 1 op de 3 huwelijken loopt stuk......
Om maar eens wat olie op het vuur te gooien.Cayenne schreef:Maar voor de mensen die wel gezond genoeg zijn om te werken: Van thuisblijven zonder kids of werk aan huis raak je toch niet mentaal en werklustig gestimuleerd en in een sociaal isolement? Ik zou er absoluut niet tegen kunnen. Dan nog liever vrijwilligerswerk. Het lijkt me verschrikkelijk om op de zak van iemand anders te moeten teren en zou me verschrikkelijk lui voelen.