Gestalkt, Mishandeld, Geestelijk kapot gemaakt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:47

xSlvna schreef:
Ik herken zo veel in je verhaal, gelukkig niet van mij, maar iemand die ik ken.

Die heeft jaren niet naar buiten gedurfd, straatvrees. Nu met medicatie en therapie is dat 'verholpen', maar zonder medicatie gaat die ook niet de deur uit.

Ziek is het, als politie kwam zei iedereen dat ze nergens van wisten en niks hoorde, ze waren bang voor de vent. Belachelijk.

Heb hierdoor ook echt aan me dat wanneer ik denk dat iemand (geestelijk of lichamelijk) mishandeld word, ik hier al snel over begin. Echt heftig om mensen te zien krimpen als iemand begint te praten of langs loopt, gewoon uit pure angst. Ook word bij ruzie's gelijk de politie gebeld, want weet uit ervaring dat je hier in een ruzie zelf echt niet de kans voor krijgt.

Ik hoop dat het met jou snel beter gaat, helemaal eroverheen kom je toch niet, maar ik hoop dat jij en je man/vriend toch een mooi leven gaan krijgen! :)

Ik durf nu al ongeveer 6 maanden niet meer naar buiten, soms ga ik wel hoor en idd je merkt het ook echt snel aan mensen. Mijn vriend merkt het ook erg aan mij. Bij snelle bewegingen van hem krimp ik gelijk in elkaar. Ik zelf heb tijdens een ruzie nooit de kans gekregen om de politie te bellen. Heb 1 keer mijzelf in de badkamer opgesloten met mijn telefoon nou dat heb ik toen dus ook gelijk afgeleerd. Ik hoop dat ik hier nog overheen kom want als ik een keer buiten ben wordt ik gek van dat achterom kijken, alleen lopen waar er ook camera's hangen enzo..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:50

De persoon waar ik het over heb is naar het academisch angstcentrum gegaan voor dit probleem, zat al járen thuis (en werd in die jaren ook nog mishandeld). Heeft nu nog altijd aan zich dat wanneer een man praat ze in elkaar krimpt (wel vele malen minder als vroeger) en durft nu ook alleen met de hond te wandelen.

Je kunt beter met hulp beginnen voor het extreem word.

Edit : want 1 keer per week naar buiten durven met een persoon word al snel maar 1 keer per maand naar buiten durven, tot niet eens van de slaapkamer durven komen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:51

Pfoe zeg wat een verhaal!
Je klinkt heel erg sterk, ik hoop dat je ooit weer ontspannen in het leven kunt staan.

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:53

Ja daar heb je gelijk in maar wanneer is het extreem? De paar keren ( voordat hij in het ZH lag) en ik naar buiten ging is het drama geweest.

Ben zelfs door vreemden aangesproken dat ik MIJN hond terug moest geven en dat ze mijn foto op facebook hadden gezien..Belachelijk gewoon ik deel al die onzin ook nooit omdat er altijd een andere kant aan het verhaal kan zitten.

En om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe heel realistisch mijn angst nog is, als hij thuis is uit het ZH en de bak dan ben ik toch sterker dan hem. Ik kan hier niet opschrijven waarom maar hij is niet maar heel zeg maar..

xSlvna

Re: Gestalkt, Mishandeld, Geestelijk kapot gemaakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:57

Nee maar jou angst is wss ook niet voor hém, ik ken gevallen waar het slachtoffer bang is voor alles en iedereen, en ik lees het ook in jou posts. Waarom ben je bang om buiten te lopen als je weet dat HIJ je niks meer kan maken?

Hoevaak ga je nog naar buiten met anderen, en hoe vaak alleen, als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:59

xSlvna schreef:
Nee maar jou angst is wss ook niet voor hém, ik ken gevallen waar het slachtoffer bang is voor alles en iedereen, en ik lees het ook in jou posts. Waarom ben je bang om buiten te lopen als je weet dat HIJ je niks meer kan maken?

Hoevaak ga je nog naar buiten met anderen, en hoe vaak alleen, als ik vragen mag?

Omdat hij mensen heeft die voor hem haar in de gaten houden of dingen doen voor hem.

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:03

Ehm alleen ga ik niet naar buiten en als ik naar buiten ga is het met anderen en dan meestal stap ik voor de deur een auto in en dan gaan we ergens heen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:05

Jeetje wat een verhaal zeg..

Ik vind het overigens wel knap dat je aan een nieuwe relatie durfde te beginnen. Kan me zo voorstellen dat je zou denken dat alle mannen zo zouden zijn.
Als je echt bang voor hem, én voor zijn 'vrienden' bent zou ik toch zeker overwegen om elders opnieuw te beginnen.
Dat voelt misschien als vluchten maar nu zit je hele dagen binnen, bij elke stap die je buiten zet kijk je achterom. Het is dan toch veel fijner om ergens wild vreemd opnieuw te beginnen. Zodat je zeker weet dat je niet elke pas om hoeft te kijken, en dat je buren je niet veroordelen op wat ze gehoord (verhalen via via) hebben.

Wil je onwijs veel sterkte wensen! Denk aan jezelf, je eigen geluk!

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:07

Dank je wel en ergens heb je ook wel gelijk hoor, ik ben ook heel erg zwart gemaakt maar steeds meer mensen beginnen in te zien dat ik echt niet zo ben zoals hij doet dat ik ben.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:09

TrojkaPink schreef:
Ehm alleen ga ik niet naar buiten en als ik naar buiten ga is het met anderen en dan meestal stap ik voor de deur een auto in en dan gaan we ergens heen.

En hoelang speelt dit al?

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:12

wat een verschrikkelijke situatie is dat al die tijd geweest!
hoe heb je het kunnen volhouden. heel veel respect dat je hem de deur uit hebt durven zetten.
Verschrikkelijk dat iemand zo iets kan doen.

is hij geestelijk of lichamelijk niet meer in orde als ik vragen mag?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:12

Jeetje wat een verhaal... Herken er ook veel in, godzijdank niet uit mijn eigen leven maar uit dat van een bekende. Alleen is zij nog dolverliefd op die gozer, heeft zelfs zijn naam vrij GROOT laten tatoeëren....
We kunnen niets doen want als ze haar weghalen rent ze net zo hard weer terug...
"Ongelukjes" waarbij ze naar het ziekenhuis moest zijn er al geweest en uit haar berichten op fb kunnen we opmaken dat hij vreemdgaat bij het leven. Maar hé, hij komt toch terug bij haar (in haar huis)?
Hou mijn hart vast als ik zie hoe diep jij hebt moeten gaan en nog gaat.
Heel veel sterkte.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:17

Wat een verhaal TS en wat een verschrikking om zo een groot deel van je leven te moeten leven.
Ik denk dat voor jou het heel belangrijk is om rust te krijgen in je hoofd en het op een rijtje kan gaan zetten. Hulp is daar wel belangrijk bij en een grote stap. Ik hoop ook echt dat je geholpen kan worden met een ophaalservice.
Slaap je eigenlijk wel goed?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:20

Jeetje wat een verhaal! Herken helaas wel dingen..

Maar hulp zoeken is misschien helemaal niet verkeerd. Voordat je het weet kom je nooit de deur meer uit. Hoe dan ook, het is zo lastig! Maar niks doen, daar wordt het niet beter van helaas.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:21

Trouwens, ik weet niet of het al gevraagd is, maar rijd je ook paard?
Misschien zou dat ook een mooie 'afleiding' zijn om toch naar buiten te kunnen!

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:26

Hij is lichamelijk niet meer in orde, hij is niet meer heel na zijn "ongeluk', dat ik niet naar buiten ga speelt iets langer dan 6 maanden en slapen muah, soms slaap ik soms niet het ligt er maar net aan. En paardrijden doe ik ook niet meer, ik heb mijn paard niet meer maar zou wel weer graag willen beginnen.

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:34

Over mijn angst voor mannen, dat heb ik niet zo. Ik ben met bijna alleen maar mannen opgegroeid dus ik weet wel dat ze ook lief en goed kunnen zijn.

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:37

wauw echt sterkte!!!
kan me haast niet voorstellen dat ik de deur niet meer uit kan gaan. :n
ik hoop echt voor je dat alles goed komt. :(:)
heb je, je hond uiteindelijk wel weer terug gekregen?

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:39

Ja mijn hond die krijgt hij echt niet. Ik snapte dat sowieso al niet. Hij zei ik laat je pas met rust als ik die hond heb. Uit wanhoop heb ik een keer gezegd kom hem dan maar halen, als hij het verlies voor mij moet zijn om een normaal leven te krijgen dan doe ik dat. Hij is mijn hond komen halen 10 minuten later had ik hem al terug en zei hij ik wil jou en niet je hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:39

Wat verschrikkelijk voor je... Hoop dat het nu steeds beter met je gaat en je rust kunt vinden in je leven..

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:46

Ja ik hoop het ook, het komt wel goed uiteindelijk.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:46

Wat een verhaal meid.. Heel erg veel sterkte!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:47

TrojkaPink schreef:
ik heb mijn paard niet meer maar zou wel weer graag willen beginnen.

Is het dan niet een idee om een verzorgpaard te gaan zoeken om gewoon even weer te beginnen?
Misschien zal het je wel helpen.

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:50

Ja daar heb ik al over nagedacht maar sowieso wil ik niet meer terug naar mijn oude stal, iedereen daar kent hem ook ( en walgde van hem) ik wil echt een nieuw begin maken maar op andere stallen ken ik weer niemand.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:53

Dat hoeft toch ook niet, terug naar je oude stal?
Er zijn vast wel meer stallen in de buurt. Ik hoop in ieder geval dat je wel wat vind! Denk dat je er erg van gaat genieten!