Meer dan gewoon vrienden, maar hij heeft een relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:31

GeekGirl schreef:
joyce2 schreef:
Maar als hij heeft gezegd "Ik zou eigenlijk liever bij jou in bed slapen, dan op het matrasje...." en dan met een gekke bek er achteraan "En opgepast, want ik slaap wel altijd naakt he ;) " dan vind ik het een heel ander verhaal. Dat soort debiele dingen zeg ik namelijk ook gerust tegen vrienden, ongeacht of het jongens of meiden zijn, dat is mijn soort humor :D

Ja, zo kwam het eigenlijk ook meer als grap over. Alleen vind ik het nu gewoon heel verwarrend om te weten welk deel ervan als grap bedoeld was en welk deel niet. Want ik denk dat hij toch wel signalen heeft dat hij echt interesse heeft in mij.

Ik wil liefst gewoon voor iedereen het beste doen, en ik wil niet dat er ruzies ontstaan. Maar ik wil inderdaad geen tweede keus zijn, ofwel kiest hij voor me en verbreekt hij zijn relatie, ofwel kiest hij voor haar en dan wordt het niks met mij.
Uiteindelijk hebben we er wel nog nooit echt over gesproken, dus ik weet niet wat hij van plan is en wat er in zijn hoofd omgaat. Ik merk alleen dat hij duidelijk aangeeft interesse te hebben, en ik merk dat zijn relatie niet zo goed loopt. Maar ik wil ook zeker niet de persoon zijn met wie hij zijn vriendin terugpakt op het vreemdgaan.

Pfft, ik weet het allemaal niet zo goed meer. Ik wil graag onze vriendschap behouden maar ik weet gewoon niet meer hoe ik het beste kan reageren. Het is zo'n rare situatie geworden dat ik bang ben dat, gelijk wat de volgende stap is, onze vriendschap dat toch niet overleeft.

Ik heb het idee dat jullie vriendschap het sowieso niet gaat overleven, want jij hebt duidelijk gevoelens voor hem, en stel dat hij geen relatie met je zou willen, dan ga je daar uiteindelijk toch tegenaan lopen denk ik :)

Maar als ik het hele verhaal zo lees dan denk ik dat hij jou ook wel ziet zitten hoor :D

Ik zou tegen hem zeggen dat je niet echt weet wat je ermee aan moet, en dan gewoon wat afstand nemen tot hij het uit heeft gemaakt met zijn vriendin, want dat zit er wel in denk ik. Toch maar niet laten blijven slapen is het beste denk ik.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:26

Cayenne schreef:
MariekeS_ schreef:
Maar zeggen dat je het liefst naakt met iemand in bed wil kruipen is iets heel anders dan het ook daadwerkelijk doen zonder ergens bij stil te staan :+

Het feit dat ie er alleen al over nadenkt en het er met TS over heeft zou mij al te ver gaan. Iets met fatsoen enzo.

Mee eens. Moet mijn vriend echt niet tegen andere meiden zeggen, gatverdamme.
Waarom moet hij een kans aftasten bij TS? Het staat toch los van elkaar of hij een relatie met TS begint en of hij zijn huidige relatie beëindigd? Als zijn relatie niet meer werkt voor hem moet hij het netjes uitmaken met zijn vriendin, ongeacht of hij vervolgens wat met TS krijgt. Wat moet je bij een ander in bed als je een relatie hebt?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:34

Als hij toch bij je wilt slapen prima maar nirt bij elkaar in bed en zal ook eerlijk zeggen van jij hebt een relatie dan kan je toch niet met een ander meisje in bed liggen want dan heb jij het gedaan.liever last je hen ergens anders slapen maat als hrt helemaal niet anders kan
maar je hoort wel vaker dat als de relatie niet meer goed is en ze een ander meisje leuk vinden dat zijn relatie wel stopt als hij weet dat jij wel gek op hem bent. En hij dan met jou verder gaat.
maar ja je kan ook een jongen hebben die dit soort humor heeft. Ik ben er niet bij dus kan het moeilijk inschatten

normann_love

Re: Meer dan gewoon vrienden, maar hij heeft een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:52

Ik zou er echt niet aan beginnen, dat slapen enzo! Omdat je duidelijk heb gezegd dat je niks te maken wilt hebben met zijn relatie, hij laat duidelijk merken dat hij wel geïnteresseerd is in jouw, dan vraag je om problemen als je toch hem bij je laat slapen!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 20:36

Esmeej333 schreef:
Het staat toch los van elkaar of hij een relatie met TS begint en of hij zijn huidige relatie beëindigd? Als zijn relatie niet meer werkt voor hem moet hij het netjes uitmaken met zijn vriendin, ongeacht of hij vervolgens wat met TS krijgt.

Dat vind ik eerlijk gezegd ook. Daarom staat het me nogal tegen om het met hem over mijn gevoelens voor hem te hebben.

Als zijn relatie nog een kans heeft wil ik daar niet tussen komen door hem te laten kiezen tussen ons. Hij kan beter eerst zelf uitvinden hoe het met zijn relatie zit. En als hij besluit dat het zo echt niet meer kan en dat hij zo niet meer verder wil, dan moet hij het gedaan maken met zijn vriendin.

Zo lang hij geen vrijgezel is lijkt het me geen goed idee om tegenover hem duidelijk te maken dat ik hem wel zie zitten. Ik wil ook niet te afwijzend overkomen, omdat nog steeds de kans bestaat dat zijn relatie afloopt en dat het toch iets kan worden tussen ons.

Mijn gevoel zegt me dat ik wel eerlijk moet zijn in hoe ik over het slapen denk, maar dat ik mijn gevoelens voor hem nog even vaag moet laten. Als zijn relatie dan wel blijft duren en het wordt niks tussen ons, kunnen we nog steeds gewoon vrienden blijven zonder dat het 'raar' wordt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:50

Daar heb je volgens mij wel gelijk in en het lijkt me ook een beetje zelfbeschermend-verstandig om je eigen gevoelens idd nog voor jezelf te houden. Maar over dat slapen moet je het wel echt hebben.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:51

Ik denk dat je te moeilijk doet. Je mag best eerlijk zijn over je gevoel.. Dat is toch veel fijner? Dan is het vervolgens aan hem wat hij er mee doet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:56

bevertje schreef:
Ik denk dat je te moeilijk doet. Je mag best eerlijk zijn over je gevoel.. Dat is toch veel fijner? Dan is het vervolgens aan hem wat hij er mee doet.

Ik zou hem, mocht het gesprek/situatie te intiem worden, gewoon eerlijk zeggen dat je hem heel graag mag maar dat je geen relatie/leuke tijd wilt met hem aangezien bezette mannen een no go voor je zijn.
En dat je je vriendschap met hem niet op het spel wilt zetten door ondoordachte, impulsieve acties.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:04

Volgens mij is hij gewoon aan het peilen of jij wat met hem wilt of niet. Het 'geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt' principe.

Waarom zou je vaag zijn over het feit dat je wel geïnteresseerd bent in hem als hij het uitmaakt met zijn vriendin? Als je hem leuk vind kun je daar toch gewoon eerlijk en duidelijk over zijn? In theorie is het misschien nobeler om een relatie hoe dan ook uit te maken; nieuwe potentiele partner in zicht of niet... maar in de praktijk zijn mensen toch vaak bang om er alleen voor te staan. Ik vind dat geen schande.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:19

Je hoeft ook niet expliciet te zeggen dat je iets van hem wil, en dat hij moet kiezen. Maar je kunt wel eerlijk zeggen dat je hem wel wil blijven zien, maar dat je absoluut niet tussen de relatie in wil gaan staan, en het je daarom dus ook niet verstandig lijkt als hij bij je in bed slaapt.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 22:03

Ik heb geprobeerd het er met hem over te hebben, en het resultaat is dat ik het allemaal kwijt ben :'(

Hij werd kwaad omdat ik insinueerde dat hij in staat zou zijn om zijn vriendin te bedriegen. Hij blijft dus niet slapen, maar het lijkt alsof onze vriendschap ook voorbij is. Hij zei dat het heel anders is nu, ook al heb ik niet gezegd wat ik voor hem voelde. Ik heb enkel gezegd dat ik me afvroeg hoe dit naar zijn vriendin toe zou overkomen. Hij stelde voor om wat meer afstand te nemen, maar uit de manier waarop hij het zei leid ik af dat hij gewoon geen vrienden meer wil zijn.

Achteraf gezien had ik beter mijn mond gehouden, maar daar is het nu te laat voor. Ik heb ineens echt geen zin meer in dat klassenfeestje :(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:10

Goed van je dat je met hem hebt gepraat! Enne, niet banketstaaf bedoelt, maar als hij hier al om flipt is het geen goede vriend... Met goede vrienden kan je alles bespreken en zou je je niet in hoeven houden om te vertellen wat je dwars zit. Wellicht dat je hem aan het denken hebt gezet en dat hij dat wel erg confronterend vindt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:22

Goed van je dat je het verteld hebt, en het gesprek wilde aangaan. Jammer dat hij zo gereageerd heeft, maar ergens zegt dat dan ook wel weer wat toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:22

joyce2 schreef:
Goed van je dat je met hem hebt gepraat! Enne, niet banketstaaf bedoelt, maar als hij hier al om flipt is het geen goede vriend... Met goede vrienden kan je alles bespreken en zou je je niet in hoeven houden om te vertellen wat je dwars zit. Wellicht dat je hem aan het denken hebt gezet en dat hij dat wel erg confronterend vindt.

Inderdaad en sommige mensen reageren heel aanvallend als blijkt dat andere mensen hun doorzien, meid, ga gewoon naar dat klassenfeest en heb lol. Als je niets had gezegd en het er op aan had laten komen en het was fout gegaan dan had je nog veel erger gebaald. Gezien zijn reactie was hij wel degelijk iets van plan. Als hij een echte vriend was dan had hij in alle rust gezegd dat hij niet van plan was om zijn vriendin te bedriegen aangezien hij weet hoe erg dit aankomt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:27

bigone schreef:
joyce2 schreef:

Inderdaad en sommige mensen reageren heel aanvallend als blijkt dat andere mensen hun doorzien, meid, ga gewoon naar dat klassenfeest en heb lol. Als je niets had gezegd en het er op aan had laten komen en het was fout gegaan dan had je nog veel erger gebaald. Gezien zijn reactie was hij wel degelijk iets van plan. Als hij een echte vriend was dan had hij in alle rust gezegd dat hij niet van plan was om zijn vriendin te bedriegen aangezien hij weet hoe erg dit aankomt.

eens met bovenstaande ook al zal het voor jou even moeilijk zijn om het zo te zien.
Maar als hij zo aangebrand reageert zou ik ook denken dat er misschien een kern van waarheid in zit...
Als het gewoon een goede vriend was zou je dit moeten kunnen bespreken zonder dat ie zo boos wordt. Hij had ook gewoon kunnen zeggen "nee joh gekkie, zo was het helemaal niet bedoelt!" want in wezen maak jij je enkel zorgen om hem en zijn relatie... hoe beledigd kun je daar nu over zijn tenzij je een zere plek geraakt hebt?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:29

Eens met bovenstaande. Jammer dat het zo gelopen is, maar het is veelzeggend.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:36

Jeetje wat balen zeg. Kan me voorstellen dat je even heel erg baalt van het eerlijk zijn... Maar, kop op, ik zou het niet te negatief inzien. Tenminste, niet denken dat alles nu voorgoed verpest is.
Als jullie vriendschap door zoiets zo snel kapot zou zijn dan is er meer aan de hand...
Geef hem gewoon de afstand en tijd, ga lekker feesten en wie weet komt hij vanzelf, als vriend, weer naar je toe :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 22:39

Zijn reactie zegt genoeg over hem inderdaad! Jammer, maar ik ontdek dit liever nu dan binnen een paar maanden.
Het klassenfeestje komt wel in orde, ik heb genoeg andere vrienden in de klas met wie ik lol kan hebben :) En nu hoef ik me tenminste niet de hele avond zorgen te maken over hoe het zit tussen ons...

Ik zal niet zeggen dat ik blij ben met hoe het gelopen is, maar ik ben wel blij dat ik het gesprek aangegaan ben. In de eerste plaats was ik vooral heel teleurgesteld in zijn reactie en had ik helemaal geen zin meer in dat feestje, maar aan de andere kant geeft zijn reactie wel aan dat het blijkbaar toch niet helemaal 'goed' zat tussen ons.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:42

GeekGirl schreef:
Ik heb geprobeerd het er met hem over te hebben, en het resultaat is dat ik het allemaal kwijt ben :'(

Hij werd kwaad omdat ik insinueerde dat hij in staat zou zijn om zijn vriendin te bedriegen. Hij blijft dus niet slapen, maar het lijkt alsof onze vriendschap ook voorbij is. Hij zei dat het heel anders is nu, ook al heb ik niet gezegd wat ik voor hem voelde. Ik heb enkel gezegd dat ik me afvroeg hoe dit naar zijn vriendin toe zou overkomen. Hij stelde voor om wat meer afstand te nemen, maar uit de manier waarop hij het zei leid ik af dat hij gewoon geen vrienden meer wil zijn.

Achteraf gezien had ik beter mijn mond gehouden, maar daar is het nu te laat voor. Ik heb ineens echt geen zin meer in dat klassenfeestje :(

Niet zo passief hoor! Als een 'vriend' om zoiets al gepikeerd raakt terwijl hij zelf insuerende uitspraken doet dan zegt dat wel iets over hem..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:43

Nou was mijn gedachte ook. Rare pipo...

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:47

Erg jammer, maar inderdaad wel goed dat je het zo hebt gezegd. En inderdaad, wat al eerder werd gezegd: als hij echt een goede vriend was, zou hij niet zo heftig hebben gereageerd.
Het is ook trouwens helemaal niet raar dat jij die indruk kreeg hoor, als hij zegt dat hij zonder kleren bij je in bed wil slapen heb jij alle reden om te denken dat hij andere intenties had dan bij jou komen slapen.
Wie weet kom je op dat klassenfeestje wel een veel leukere jongen tegen!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 22:54

Ik ben eerlijk gezegd wel opgelucht dat ik het hele gedoe nu van me af kan zetten. Hij wil dat we wat meer afstand nemen, dus dat zal ik doen.

De volgende stap is nu aan hem, als hij écht wil dat we vrienden blijven zal hij dat wel laten merken, en anders ga ik er maar van uit dat onze vriendschap nooit zo veel betekend heeft.

Ik blijf het jammer vinden dat het zo gelopen is, maar ik ontdek dit liever nu dan morgen terwijl hij bij me in bed ligt...

En wat dat klassenfeestje betreft, komt helemaal goed! Ik heb in mijn klas een paar echte vrienden die ik al jaren ken, met hen heb ik altijd lol :) Het zou wel mooi zijn als ik ineens ook een leuke jongen leer kennen (hij moet wel vrijgezel zijn!), maar ik zou al blij zijn als ik gewoon een fijne avond heb!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:58

Wat jammer zeg TS, maar goed hij laat nu wel heel goed merken hoe hij over jullie vriendschap dacht!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:04

Klinkt toch alsof hij wel wat wilde plannen had met je. Jammer dat het zo gelopen is, maar misschien valt het mee met de vriendschap als hij over zijn eerste teleurstelling heen is.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:14

Aan de ene kant inderdaad jammer dat het zo is gelopen, maar inderdaad misschien ook maar beter zo.
Het is dus uiteindelijk zijn keuze of hij iets met jullie vriendschap gaat doen of niet.
Even alles laten bezinken en dan dus afwachten :)