Huiselijk geweld bij de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:34

Ts doet haar best en haar partner ook.
Vind het dan niet nodig om dan lekker met het vingertje te gaan wijzen na na na na ik had het toch gezegd!

Vaak zijn zulke mensen niet te voorspellen!.

Ik denk dat ts nu meer tips kan gebruiken van mensen die hier ervaring mee hebben.
Laatst bijgewerkt door Dungen op 30-01-14 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Re: Huiselijk geweld bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:40

Het moet altijd eerst erger worden voor het beter wordt hé?
En zulke type's geven zich niet over zonder flink te vechten.
Ik zou er juist strijdvaardiger van worden, hoe gekker hij doet hoe meer reden de politie heeft om er een proces verbaal van te maken.
Maarja, ik heb zelf nooit zulke dingen meegemaakt, dus dat is makkelijk praten natuurlijk.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:56

anneliesdj schreef:
Vind het nogal cru om nu te zeggen dat het ts haar eigen schuld is en de buurvrouw maar in haar sop moet gaarkoken.
Het is jammer dat hij zich nu op jullie uitleeft, maar het geeft de buurvrouw hopelijk wat rust om na te denken en de politie heeft meer reden om in te kunnen grijpen.

>;) 8)7

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:10

Arrabel schreef:
anneliesdj schreef:
Vind het nogal cru om nu te zeggen dat het ts haar eigen schuld is en de buurvrouw maar in haar sop moet gaarkoken.
Het is jammer dat hij zich nu op jullie uitleeft, maar het geeft de buurvrouw hopelijk wat rust om na te denken en de politie heeft meer reden om in te kunnen grijpen.

>;) 8)7

_/-\o_ :') Heb die zin wel 10 keer moeten lezen om voor mezelf te bevestigen dat dat er echt staat.

TS hoe gaat het daar nu? Nog last gehad van je buurman?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:22

Het maakt het natuurlijk allemaal ok dat als de buurvrouw rust heeft hij zich op ts en haar familie mag uitleven... Stom dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7 Nee dat is belachelijk natuurlijk. Ik ben pro rust voor de buurvrouw maar niet ten koste van anderen. Maar aangezien anneliesdj het geen probleem lijkt te vinden kan zij wellicht switchen met ts? ;)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:37

Ik zit al een poosje mee te lezen maar wil toch nu even reageren.

Ik vind het jammer dat er zo over anneliesdj word gepraat. Ik denk dat ze het heel anders bedoelt. Naar mijn idee bedoelt ze juist dat ze hoopt dat de buurvrouw er goed over nadenkt en dat ze echt actie gaat ondernemen nu ze zelf iets meer rust in het hoofd heeft, als ze dat al heeft. Ik heb nergens bij haar gehoord dat ze het niet erg vind dat ts. er last van heeft. Ik denk alleen dat het woord 'maar' de tekst een beetje anders maakt.

Heel veel sterkte ts! Ik hoop dat het gauw afgelopen is.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:42

Dat kan zijn, maar zo komt het niet over. Ze laat het in ieder geval lijken alsof de represailles tov ts geen probleem is. Verkeerde woordkeuze dus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:43

Ze zegt toch HET IS JAMMER...
Er staat niet GELUKKIG...

Ik hoop voor je dat de politie stappen onderneemt en dat meneer oprot. :n

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:47

Ik ben het met anneliesdj eens, de buurvrouw kan inmiddels zo "down and out" zijn dat ze echt gelooft dat ze dit verdient, maar als ze ziet dat de buren ook slachtoffer worden, zou dat best haar ogen eens kunnen openen.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 30-01-14 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:47

Als ik het goed begrepen heb is het het huis van meneer? Dus buurvrouw kan 'gewoon' weg en naar haar ouders?
Maar ik snap dat van het halletje niet helemaal...want hij was de onderbuurman? Staan de buggy's dan beneden bij de trappen? Dat hij er zo makkelijk aan kan?
TS heel vervelende situatie, ik hoop dat de politie er iets aan kan doen. En gewoon structureel blijven bellen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:48

Ik neem aan dat er een voordeur is, waar achter de hal is waarin die fietsen staan en de deur naar het huis van de buren + de trap omhoog naar TS zich bevinden?
Dus niet echt een flat, maar meer een in twee gesplitste woning?
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 30-01-14 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:49

friendly schreef:
Dat kan zijn, maar zo komt het niet over. Ze laat het in ieder geval lijken alsof de represailles tov ts geen probleem is. Verkeerde woordkeuze dus.

Verkeerde woordkeuze inderdaad en jammer dat jullie haar daar gelijk op aanvallen. Je kunt wel een beetje nagaan dat ze niet bedoelt dat ze het prima vind.

Maargoed, dat is offtopic.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:50

Konstantine schreef:
Ik ben het met anneliesdj eens, de buurvrouw kan inmiddels zo "down and out" zijn dat ze echt gelooft dat ze dit verdient, maar als ze ziet dat de buren ook slachtoffer worden, zou dat best haar ogen eens kunnen openen.

Dus TS moet zich zelf en haar gezin maar opofferen in de hoop dat de buurvrouw bij haar "man" weggaat? >;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:52

Ik lees nergens dat TS een briefje onder de deur heeft geschoven met "Hey eikel, kom ons maar zieken, dan kan je vrouw even uitrusten!". Het is ook niet oké dat dat nu gebeurt, maar het zou wel nét die eye-opener kunnen zijn die ze nodig heeft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:52

friendly schreef:
Het maakt het natuurlijk allemaal ok dat als de buurvrouw rust heeft hij zich op ts en haar familie mag uitleven... Stom dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7 Nee dat is belachelijk natuurlijk. Ik ben pro rust voor de buurvrouw maar niet ten koste van anderen. Maar aangezien anneliesdj het geen probleem lijkt te vinden kan zij wellicht switchen met ts? ;)

friendly schreef:

Ben jij verder wel helemaal lekker in je bovenkamer? Jij leest niet dat daar staat 'jammer'? Blijkbaar niet erg goed in 'altijd van het goede uitgaan' en 'tussen de regels doorlezen'?
Je kunt je naam beter veranderen in 'badly', past veel beter bij je. _-:(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:59

Konstantine schreef:

Dat en ts en haar man kunnen bij elk wissewasje de politie bellen.
Politie kan makkelijker ingrijpen als hij bij ts aan de deur staat te zieken dan wanneer hij zijn vriendin het huis weer door mept maar zij zegt dat er niets aan de hand is als de politie aan de deur komt.
Als iedereen om haar heen zegt dat haar vriend niet goed bij zijn hoofd is zal dat eerder doordringen dan wanneer zij de enige is die er last van heeft en hij voor de omgeving gewoon een 'leuke' gozer is.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:01

Konstantine schreef:
Ik lees nergens dat TS een briefje onder de deur heeft geschoven met "Hey eikel, kom ons maar zieken, dan kan je vrouw even uitrusten!". Het is ook niet oké dat dat nu gebeurt, maar het zou wel nét die eye-opener kunnen zijn die ze nodig heeft.

Het is absoluut niet oké dat ben ik met je eens, maar het is wel een voorspelbare reactie. Zeker gezien er kinderen in het spel zijn vind ik niet dat TS en haar vriend het handig spelen. Wel heb ik er bewondering voor dat TS ondanks de herinneringen die het oproept haar wil helpen. Alleen vraag ik me af wil deze vrouw wel hulp? Is ze niet te verliefd op haar "man" o.i.d.? Dit hoeft niet zo te zijn maar je weet het niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:12

anneliesdj schreef:
friendly schreef:

friendly schreef:

Ben jij verder wel helemaal lekker in je bovenkamer? Jij leest niet dat daar staat 'jammer'? Blijkbaar niet erg goed in 'altijd van het goede uitgaan' en 'tussen de regels doorlezen'?
Je kunt je naam beter veranderen in 'badly', past veel beter bij je. _-:(

Oh zeg! Ga even fietsen met je achterlijke opmerking. Als jij gewoon beter nadenkt over je woorden dan is het allemaal prima verder. Ik was overigens niet de enige die (en er staat LIJKEN) het verkeerd overgebracht vond. Tuurlijk snappen wij wel dat het niet prima is, ook niet voor jou, maar kom op zeg... Denk zelf ook even na. En fijn dat jij denkt te weten welke naam beter bij mij past. Vind je het heel erg als ik dat lachwekkend vind en niet naar je luister? :evaw:

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:18

Vind jij het erg als ik het lachwekkend vind dat je zo reageert op mijn bericht?
Je zegt dat ik het ok vind dat hij zich op ts en haar familie uitleeft, dat ik belachelijk ben en dat ik maar moet switchen met ts omdat ik het geen probleem vind, en dan je smiley erbij??
Je bent de enige die er zo belachelijk op reageert, mag ik dan ook even belachelijk terugdoen??

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:23

Kunnen jullie dit misschien via pb bespreken? Ik vind dit niet erg gepast in een topic, en al helemaal niet over een topic over geweld.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:24

Er valt voor mij überhaupt niks meer over te zeggen dan ik al gedaan heb dus maak je geen zorgen ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:30

heidy_wilco schreef:
Kunnen jullie dit misschien via pb bespreken? Ik vind dit niet erg gepast in een topic, en al helemaal niet over een topic over geweld.

Is het ook niet maar sorry hoor, als er ineens tegen mij gezegd wordt dat ik het prima vind dat iemand mishandeld wordt, mag ik daar even boos om worden?
Ze zegt zelf al dat het belachelijk is, had ze ook wel kunnen verzinnen dat ik het niet zo bedoelde.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 07:35

Ik snap wel wat Anneliesdj bedoelde met die zin.

Dat halletje is beneden bij de buitendeur, onderaan de trap. De onderburen wonen op de eerste verdieping en wij op het tweede.

De kinderen zijn op dit moment bij mijn schoonmoeder, gewoon voor alle veiligheid en hun rust. Gisteravond is er gelukkig niks voorgevallen. Buurvouw staat momenteel met de nacht, dus ze zien elkaar niet veel nu. Ikzelf ben gisteren ook heel de dag weggeweest en voel mij nu iets rustiger.

De huisbaas gaat vandaag bekijken wat de mogelijkheden zijn. Hij stelde wel eerst een bemiddelingspoging voor. Zolang hij ons niet meer terroriseert, wilt hij niks ondernemen. Vanaf het moment dat hij ons echt gaat bedreigen word er een procedure gestart om de onderbuur uit huis te laten zetten.

Voor degene die zeggen dat het mijn eigen schuld is, wat had ik dan moeten doen volgens jullie?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:07

Ts ik vind dat je goed gehandeld hebt.
Wat een situatie. :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:08

Wat fijn dat het nu rustig geweest is en de huisbaas er tenminste wel naar gaat kijken!!
Hoop van harte dat het een eenmalige actie van die kerel was tegen jullie en dat hij jullie verder met rust laat. Nog meer hoop ik natuurlijk dat het zijn vriendin de ogen geopend heeft en ze bij hem weg gaat. (maar daarmee houdt het ben ik bang voor jullie nog niet op, want hij zal dan wel snel weer een ander hebben om het leven zuur te maken... :( )